Rumat asunnot Englannissa
Katsonut brittiläisiä asunnonvälitykseen liittyviä sarjoja ja herranen aika että kaikki asunnot on kämäisiä, suorastaan rumia. Joka seinä on kotikutoisennäköisesti maalattu eri värillä, sohvat ja useat kalusteet olisi Suomessa jo kaatopaikalla maatumisvaiheessa, oksettavat kokolattiamatot ja sitä tavaraa joka nurkka täynnä. Ihan kun siellä olisi pysähtynyt aika... Mikä siinä oikein on?
Kommentit (43)
Mikä kellekin sopii. Monen britin mielestä suomalainen sisustus missä kaikki valkoista tai harmaata on kolkkoa sairaalatyyliä.
Kammottavia kirkkaan limen, violetin ja pinkin värisiä maalattuja homeisia seiniä ja paskaisia kokolattiamattoja. Kylmä- ja kuumahanat erikseen. Englanti on todellakin kehitysmaa.
Vierailija kirjoitti:
Kammottavia kirkkaan limen, violetin ja pinkin värisiä maalattuja homeisia seiniä ja paskaisia kokolattiamattoja. Kylmä- ja kuumahanat erikseen. Englanti on todellakin kehitysmaa.
Jos itse ovat tyytyväisiä niin mitä se sun persettä kaivelee?
En mä niitä rumiksi sanoisi, mutta yleensä ne noissa ohjelmissa ovat kyllä harvinaisen nuhruisia ja tuhruisia, sisustukseltaan jämähtäneet sinne sotien jälkeiseen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Tää on just mitä nähnyt noissa sarjoissa. Ymmärrän että kaikki asunnot ei ole näin, mut suurin ainakin telkkarissa on. Lähinnä kiinnostaa, että miksi näin? Onko se vaan tapana vai onko englantilainen ”sisustus” siellä suositumpaa?
Näissä sarjoissa harvemmin etsitään niitä kalliimpia huoneistoja, tai kämppiä iso kaupungin ulkopuolelta, ja hinnat ovat niin hirveet että pieni remontoimatonkin maksaa miljardin. Ja niillä on ollut aina sellanen tuhnu kukka- ja sametti-sisustustyyli, se näkyy vieläkin.
Enkussa ei muutenkaan rempata esim. ikkunoita samaan tahtiin kuin vaikka Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itse ovat tyytyväisiä niin mitä se sun persettä kaivelee?
Tuskin olisivat jos tietäisivät paremmasta. Kaiveli siten että jouduin asumaan kyseisissä olosuhteissa.
Suomalaisen silmään nuo näyttävät tosiaan kämäsiltä. Mutta hintalaput ovat siellä kohdillaan! Todella kalliita ovat noiden rupuisuuteen nähden. Suomessa ei monia kehdattaisi/voitaisi edes laittaa myyntiin.
Britit tuntuvat kaiken muun hyvän lisäksi vierastavan moderneja taloja. Suomessa taas vain ne oikeastaan käyvät ja kelpaavat. Jännä ero maiden välillä.
Mä taas tykkään kokolattiamatoista ja hanoista, jossa saa erikseen kylmän ja kuuman veden.
Aika usein tosiaan jätetään talo ostamatta sillä perusteella, että "on liian moderni". Suomalaisin silmin katsottuna kämänen ja vanhanaikainen sekin... No, eivät taida siellä paremmasta tietää, joten tyytyväisiä ovat niihin mitä on...
Vierailija kirjoitti:
Aika usein tosiaan jätetään talo ostamatta sillä perusteella, että "on liian moderni". Suomalaisin silmin katsottuna kämänen ja vanhanaikainen sekin... No, eivät taida siellä paremmasta tietää, joten tyytyväisiä ovat niihin mitä on...
Nämä meidän "paremmat" talot vain tuppaavat hapantumaan jo 30 vuodessa, aika harva suomitalo on yli 100-vuotias ja edelleen asumiskunnossa.
Onhan noissa 675ohjelmissa näitä valkoisia ikea-sisustuksiakin, mutta eivät oikein mene kaupaksi.
Oletko koskaan nähnyt kuvia suomalaiskodeista?
Arkkupakastin on eteisessä, kylpyhuoneessa voi tutustua jokaisen perheenjäsenen lääkitykseen näkyvällä paikalla, liian pienet ikkunat, likaisuutta, karmeita sisustusvärejä tai "pelkistettyä", joka tarkoittaa harmaata palasohvaa, yhtä suurta peiliä ja ankeutta. Pari viherkasvia ja muutama juliste, mutta tauluja on hyvin harvalla. Jätti-tv on valitettavasti jokaisella.
Kirjahyllyjä ei ole juuri kenelläkään, mikä on hyvä, koska aiemmin niissä asuivat sukuvalokuvat, pölyinen lasipullorivi ja möykkyinen perintämaljakko. :D
Mistä ohjelmista on kyse? Linkkejä tai ainakin nimiä kaipaan. Haluaisin nimittäin nähdä!
Hyvä sanoa, kun Suomessa uudet ja siistit asunnot annetaan ilmaiseksi kaiken maailman peräkammarinpojista ja -tytöistä itseään, lapsineen tai ilman, erottaville luusereille.
Briteissä useimmiten joutuu itse maksamaan asuntonsa. Jos ei pysty, saa sitä, mitä tilaa.
Ei kai ne kämpät voi ihan priimaa silloin olla.
Ja sitten vielä se maatuvien aitojen ympäröimä betonilaatoilla, parilla kuolevalla kasvilla, romuilla ja savisella liejulla kyllästetty postimerkin kokoinen takapiha joka kodissa, johon sitten rakennetaan se talon tyyliin sopimaton lasi- ja betonisyylä "parantamaan" taloa.
Johan nyt on jännä asenne yleisesti suomalaisilla. Ensin jos melkein mitään kritisoi Suomessa kehotetaan muuttamaan muualle (ettei maailman parhaus vaarantuisi). Sitten kun joku on oikeasti noudattanut tätä internet-dosenttien neuvoa ja kritisoi menoa ulkomailla kysytään mitä se kenenkään persettä kaivelee. Tämä jengi on oikeastaan ihan riittävä peruste muuttaa Englantiin vaikka saakin homepölykeuhkot ja astman...... Vituttaa suomalainen urpous.
Ja kaikki on homeessa, mutta sen saa kätevästi piiloon maalaamalla päälle. Ja hajusta ei tarvitse kärsiä kun tuulettaa 24/7
Minä myönnän kyllä urpouteni mutta oli tuossa ap:n kommentissa kyllä perää.
Minun kokemukseni (varmasti vääristynyt) on telkusta tai netistä katsottuna just ne tavallisten ihmisten huushollit ja jotenkin tulee mieleen se Hyacinth Bukettin siskon -ei se, jolla on Mercedes ja tilaa ponille- vaan se, mikä se nimi nyt olikaan.
Ja oikeastaan ne talot pienine takapihoineen ja kaksine kerroksineen olisi ihan nättejä ja viihtyisiä mutta kun ne on täynnä tavaraa, iso pahannäköinen samettisohva ja hyllyt täynnä rihkamaa. Kukkatapetit ja repsottavat maalipinnat.
Tuntuu että voi kun pääsisi tuonne pesemään/ tyhjentämään/ remontoimaan sen huoneiston. Ja tekemään siitä mahdollisesta takasta kunnollisen varaavan takan.
No sitten on tosiaan näitä ihania maalaistaloja, jotka on tehty siitä harmaasta kivestä ja jossa on laipiossa ruskeat kattoparrut näkyvissä.
Anteeksi, häpeän kovasti.
Kaikki asunnot? Olen itse nähnyt niin värikkäitä ja vähän sekavia pikkukoteja, uusia vaaleita pintoja ja laminaattilattioita kuin todella vanhoja kivimökkejä.