Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ällöttää kun vieraat laittaa astiat tiskialtaaseen

Vierailija
28.06.2013 |

Paljon helpompi ja siistimpää kerätä kupit ja lautaset pöydästä tiskikoneeseen kuin kalastessa tahmaisia kippoja tiskialtaasta. Ja todellakin sanon joka kerta, että jättäkää ne pöytään.

Sitten meillä on vähän pidempään viipyvä kesävieras, hänelle olen 2 kertaa sanonut että ihan voi tiskikoneeseensuoraan laittaa, mutta ei, siellä ne altaassa lilluu

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinkku????

Kyllä Mies kestää huomauttamisen tiskeistä altaassa. Toista maata ovat ne pupuset, joita itkettää jo kulmien kurtistaminen.

Vierailija
22/40 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ja aamen! Minäkin vihaan sitä, kun astiat "korjataan siististi" tiskialtaaseen . En ymmärrä koko tapaa, paljon helpompi laittaa tiskit pöydältä koneeseen. Mistä tapa on edes tullut? Jos tiskaan käsin niin silti laitan tiskit pöydälle ja huuhtelen kaikki ennen kuin aloitan tiskaamisen altaassa.

Ja en nalkuta asiasta miehelle, hän onneksi tajuaa sen itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 23:38"]

Oletko sinkku????

Kyllä Mies kestää huomauttamisen tiskeistä altaassa. Toista maata ovat ne pupuset, joita itkettää jo kulmien kurtistaminen.

[/quote]

En ole sinkku. Olen se toinen nainen. Siis sen mihen, joka "kestää" vaimonsa loputtoman nalkutuksen tiskeistä ja kaikesta muusta.

Vierailija
24/40 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 23:35"]

Hei av-mammat. Tunnen syvää sääliä teidän miestenne vuoksi. Kuulen korvissani sen päivästä toiseen jatkuvan nalkutuksen. Ja niin kuulee mieskin. Kunnes saa tarpeekseen.

Samalla voisin onnitella teitä. Tämä kyseinen ongelma ja sen laajuus kertonee siitä, että teidän elämän täytyy olla muilta osin täysin mallillaan. Onnittelut siitä!

First World Problem!

[/quote]

Jaa, missä sanotaan, että jos joku asia ärsyttää, siitä automaattisesti seuraa nalkutusta? Jos se sinulle sitä tarkoittaa, enemmänkin tarvitsee sinun miestäsi sääliä.

Vierailija
25/40 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 00:35"]

Oletko sinkku??

[/quote]

Kun et omaa saa, niin lainaa muiden sottapyttyjä. Go go.

En ole sinkku. Olen se toinen nainen. Siis sen mihen, joka "kestää" vaimonsa loputtoman nalkutuksen tiskeistä ja kaikesta muusta.

[/quote]

Vierailija
26/40 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinkku????

[/quote]

[/quote]

:DDD Tämä selittää jo paljon. Tiskeillä ei ole paljon merkitystä, kun työnnetään syrjään juhlapyhinä ja muutenkin aina, kun perhe tarvitsee. Siinä on hyvä sitten rakentaa harhakuvitelmia siitä, kuinka onnellisia tulette olemaan, kun mies pääsee siitä ilkeästä ja nalkuttavasta vaimosta eroon. Kun niillä ei seksikään oikein suju. Ja ihan varmasti se mies puhuu sinulle totta ja olette toisillenne ne oikeat, mutta olosuhteet vain ovat teitä vastaan.

Vierailija
27/40 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan tulla katsomaan millanen kontrollifriikki tänne kirjottelee... Eikä voi sanoa kun että kyllä on ihmisellä ongelmat!

Vierailija
28/40 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä myös mies ystävällisesti "autellessaan" kerää astioita tiskialtaaseen, jopa tiskipöydältä. Siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä, miksi ihmeessä niitä ei voi laittaa koneeseen!!!!!

Vierailija
29/40 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei vielä ole omaa perhettä, mutta lapsuudenkodissa meillä melkein kaikki vieraat osasivat jättää astiat pöydälle ja siirtyä ruokailutilasta olohuoneeseen juttelemaan perheen miesväen kanssa. Sillä aikaa minä ja äiti korjasimme pöydän ja laitoimme tiskikoneen päälle. (Isä toimi yleensä pääkokkina, joten hän sai vapautuksen ruokailun jälkeisestä siivoamisesta.)

Muistan vain parit-kolmet vieraat, jotka halusivat kovasti autella ja tulivat siihen keittiöön häärimään. Kyllähän se ärsytti, varsinkin kun näin, kuinka "väärin" he täyttivät tiskikonetta. 

Itse varmaan siinä ruokailun lopussa sanoisin vieraille ihan ystävällisesti, että voitte nyt mennä sen-ja-sen kanssa tuonne olohuoneeseen/pihalle/terassille/..., jättäkää astiat ihan siihen pöydälle, siitä minun on ne helppo siivota. Jos joku kuitenkin alkaisi kantaa astioita keittiöön, muistuttaisin _ystävällisesti_, että pyysin jättämään astiat pöydälle, veisitkö ne astiasi takaisin sinne pöydälle, haen ne sieltä kun sen aika on.

Vierailija
30/40 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ärsyttää itseäkin! Vaikka ehkä se on joku hyvä ele että auttaa siivoamisessa mutta hyi! Paras ystäväni tekee samaa, että se heittää kaiken altaaseen (jättää jogurttipurkinkin huuhtomatta "valumaan" altaaseen. miksei sitä voi heti huuhtoa?) Usein ystävä myös oma-aloitteisesti pesee tiskit (en omista konetta) kun ollaan syöty, mutta joka ikinen kerta saan huomata, että paistinpannu on aivan rasvainen, samoin lasit, jotka se on pessyt paistinpannun jälkeen. Lautasissa on vielä ruuantähteitä kun ei ole kun pyöräytetty tiskivedessä (joka ei edes ole tarpeeksi kuumaa!) Grhh... Kiva että auttaa mutta tekisi sen kerralla kunnolla. Joka kerta tiskaan suurimman osan astioista uudestaan kun kaveri on käynyt.

Vierailija
31/40 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 00:50"]

Tämä ärsyttää itseäkin! Vaikka ehkä se on joku hyvä ele että auttaa siivoamisessa mutta hyi! Paras ystäväni tekee samaa, että se heittää kaiken altaaseen (jättää jogurttipurkinkin huuhtomatta "valumaan" altaaseen. miksei sitä voi heti huuhtoa?) Usein ystävä myös oma-aloitteisesti pesee tiskit (en omista konetta) kun ollaan syöty, mutta joka ikinen kerta saan huomata, että paistinpannu on aivan rasvainen, samoin lasit, jotka se on pessyt paistinpannun jälkeen. Lautasissa on vielä ruuantähteitä kun ei ole kun pyöräytetty tiskivedessä (joka ei edes ole tarpeeksi kuumaa!) Grhh... Kiva että auttaa mutta tekisi sen kerralla kunnolla. Joka kerta tiskaan suurimman osan astioista uudestaan kun kaveri on käynyt.

[/quote]

Mulla on tämä tiskaamisongelma anopin kanssa. On innokas tiskaaja mutta pyöräyttää astiat pikaisesti tiskivedessä ja tunkee kaappeihin. Kiva sitten ottaa astiakaapista likaisia lautasia, jossa pinttyneet vanat, kun se pyöräytys ei tietenkään irrota kaikkea likaa.

Mulla on muuten kaveri (miespuolinen), joka ei kestä, jos lautaset kasataan päällekkäin. Saa ihan kylmiä väristyksiä siitä. Häntä ällöttää, kun lautasen puhdaskin puoli tulee likaiseksi pinoamalla eikä ymmärrä, vaikka kuinka selitän, että tiskikoneeseenhan se lautanen menee joka tapauksessa.

Vierailija
32/40 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooei. Mä kyllä melkein hermostuin just tohon. Sit mä laitoin laput (ihan post it) tiskipöydälle että lautaset tähän, haarukat tohon, lasit tähän nättiin pinoon jne. Kyllä mun käly vähän katto vinoon mut mä vaan sanoin et meillä meidän tavalla. Prolem solved eikä tarvi kenenkään sanoo mitään :)

Vierailija
33/40 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 00:39"]

Oletko sinkku????

[/quote]

[/quote]

:DDD Tämä selittää jo paljon. Tiskeillä ei ole paljon merkitystä, kun työnnetään syrjään juhlapyhinä ja muutenkin aina, kun perhe tarvitsee. Siinä on hyvä sitten rakentaa harhakuvitelmia siitä, kuinka onnellisia tulette olemaan, kun mies pääsee siitä ilkeästä ja nalkuttavasta vaimosta eroon. Kun niillä ei seksikään oikein suju. Ja ihan varmasti se mies puhuu sinulle totta ja olette toisillenne ne oikeat, mutta olosuhteet vain ovat teitä vastaan.

[/quote]

Niinhän sä luulet :D Hei vaan sun miehelles, tiskeistä nalkuttava ilkeä pihtari. Ei paljon paina tuo sinun uhoamisesi. Miestäsi tosin painaa, siksi hänellä on minut.

Vierailija
34/40 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on ongelmat...

Ettekö te huuhtele astioita ennen koneeseen laittoa?

Mitä sitten jos ovat vähän märkiä? Minä huuhtelen ne ensin ja sitten laitan koneeseen, joten on aivan sama ovatko märkiä ennen huuhtelua vai eivät.

Onko tuo ihmekään, että on v*ttuuntunut koko ajan jos tällainenkin pistää kiehumaan. Yrittäkää vähän löysätä sitä nutturaanne.

Vierailija
35/40 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia bakkanaaleja te mammat järjestätte, jos ei tiskeistä selviä ilman valitusta? Puhummeko nyt 4, 14, 40 vai 400 vieraasta kun ei oma kapasiteetti riitä ja vieraiden toiminta paheksuttaa noinkin paljon. Oma veikkaus on, että täällä valittavat mammat puhuvat ruokailevista henkilöistä, joiden lukumäärä liikkuu välillä 2-8. Aika hurjaa. Että ihan lautaset päällekkäin. Ja mukit. Ja jopa tiskialtaassa lillumassa. Kuules mamma, ei saatana lillu kipon kippo jos olet ajoissa paikalla. Mitäs sviddua lusmuilet parvekkeella röökiä polttamassa silloin, kun pitäisi olla siirtämässä astioita astia kerrallaan tiskariin. Kehtaat vielä muita syyttää kun itse laiskottelet. Seuraavalla kerralla vähän puhtia peliin!

Vai oletko yksi niitä onnettomia lusmuja, joilla ei ole pokkaa sanoa EI. Täti-Pirkko alkaa pinota astiaa ja sinä nöyränä nyökyttelet ja sitten myöhemmin av:lla purkaudut ja päästät kiukun ja ahdistuksen ulos. Nössö!

Vierailija
36/40 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehehehehjjjjj

Vierailija
37/40 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä tämäkin pitää ottaa niin vakavasti? Joo, mua ärsyttää, jos joku vieras panee tiskit tiskialtaaseen (ja meillä käy paljon vieraita, tänä aamunakin taloudessamme on neljä perheeseen kuulumatonta henkilöä ja viides saapuu illalla), mutta ei se mulle mikään kynnyskysymys ole eikä se musta kontrollifriikkiä tee. Veikkaanpa nimittäin, että jokaisella on joku juttu, joka kotona vierailevien ihmisten käyttäytymisessä ärsyttää.

Vierailija
38/40 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 01:45"]

No johan on ongelmat...

Ettekö te huuhtele astioita ennen koneeseen laittoa?

Mitä sitten jos ovat vähän märkiä? Minä huuhtelen ne ensin ja sitten laitan koneeseen, joten on aivan sama ovatko märkiä ennen huuhtelua vai eivät.

Onko tuo ihmekään, että on v*ttuuntunut koko ajan jos tällainenkin pistää kiehumaan. Yrittäkää vähän löysätä sitä nutturaanne.

[/quote] Samaa ihmettelin. Astiat kuuluu huuhtoa ennen.

Vierailija
39/40 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koira nuolee astiat, ei tarvitse huuhtoa.

Vierailija
40/40 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, en ole yksin ärsytykseni kanssa :) Mielestäni vieraiden ei tarvitse meillä siivota!! Ja kaikista ärsyttävintä on ruokailuvälineiden tiputtaminen vettä täynnä olevaan kattilaan saati sitten lavuaarissa olevaan teflon-pannuun!!