Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En päässyt opekouluun. Haistakaa pasha...

Vierailija
28.06.2013 |

Joo, sieltähän ne luokanopettajakoulun pääsykoetulokset tuli postissa. Ihan täysin pieleen meni ainakin haastattelu. En vain ollut riittävän hyvä. Enkä taatusti hae enää.

Silti kuitenkin harmittaa sen verran, et pitää sano; toivottavasti nämä kympintytöt ovat sitten hyvä opettajia. Ymmärtävät sellaisia oppilaita, joille oppiminen on vaikeaa (eivät todellakaan ymmärrä!), osaavat pitää kuria (eivät osaa, hah hah), ovat hyödyllisiä yhteiskunnalle, kun ovat tutkintonta suorittaneet (pari vuotta ja burn out jo vaivaa). Nautin, kun ovat jossain Kontulassa opettajina kaikkien mamujen keskellä (tai ihan missä vain koulussa) ja yrittävät pitää kuria. Lisäksi mamut eivät kunnioita heitä pätkääkään, kun ovat naisia. No mutta, tasa-arvoa ei ole vielä saavutettu kun opettajista vasta 70% on naisia. Ei kai siinä sitten...

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 20:34"]

Jos käyttää tuollaista kieltä ja arvottaa noin kanssaihmisiään kuin ap tekee, niin on ihan oikein, ettei ap:tä otettu opettajaksi. Tällaista ihmistä ei ylipäätään pitäisi päästää lähelle lapsia.

[/quote]

Noh noh. Minä ainakin ymmärrän jos on ap on katkera ja surullinen kun ei päässyt. Tuskin hän samaan sävyyn puhuu parin viikon päästä.

Monettako kertaa hait ap?

Vierailija
62/77 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 20:34"]

Jos käyttää tuollaista kieltä ja arvottaa noin kanssaihmisiään kuin ap tekee, niin on ihan oikein, ettei ap:tä otettu opettajaksi. Tällaista ihmistä ei ylipäätään pitäisi päästää lähelle lapsia.

[/quote]

Minulla onkin inhimillisiä tunteita, toisin kuin näillä täydellisillä tytöntylleröillä. Ja jos sen purkaa kerran, niin voi voi, jos se vaikuttaisi siihen, onko hyvä opettaja vai ei.

Minä sanonkin suoraan, että tuskin olisinkaan hyvä opettaja. Nyt kun olen pari päivää sulatellut tätä, nii ei minussa ole oikeasti opettajaksi. Totta! Mutta ei se estä sitä, ettenkö voisi sanoa tuota ylläolevaa tai olla sitä mieltä, että paljon sinne valitaan ns. vääriä tyyppejä eli näin kympin tyttöjä, joilla ei kyllä ole sen parempia valmiuksia opettajiksi. Mut kai se sit ratkaisee pääsykokeissa.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tuloksethan tulivat jo pari viikkoa sitten :)

Vierailija
64/77 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luokanope, enkä todellakaan ollut kympin tyttö (C:n paperit ja lukion KA 7,9). Pääsykokeet meni nappiin (niin kirjallinen kuin haastattelut). Ei kannata katkeruudessaan yleistäää niin rajusti. Ja muuten mulla oli opiskelijakavereina myös niitä kympin tyttöjä ja suurin osa myös heistä on pärjännyt hyvin. Niele tappiosi ja move on.

Vierailija
65/77 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän oot pärjännyt tosi hyvin, kun oot saanu vakavassa niin paljon pisteitä, et pääsit haastetteluihin. Mihin yliopistoon hait? itse hain hesaan ja pisteet ei riittäneet otiselle kierrokselle edes :(

Vierailija
66/77 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 20:49"]

Olen luokanope, enkä todellakaan ollut kympin tyttö (C:n paperit ja lukion KA 7,9). Pääsykokeet meni nappiin (niin kirjallinen kuin haastattelut). Ei kannata katkeruudessaan yleistäää niin rajusti. Ja muuten mulla oli opiskelijakavereina myös niitä kympin tyttöjä ja suurin osa myös heistä on pärjännyt hyvin. Niele tappiosi ja move on.

[/quote]

No niinpä nielenkin. Mutta valitettavasti opettakunnan naisvaltaistuminen näkyy huonompana työskentely rauhana, mutta turha sitten naukua miehiä apuun.

Vierailija
67/77 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 20:50"]

Sähän oot pärjännyt tosi hyvin, kun oot saanu vakavassa niin paljon pisteitä, et pääsit haastetteluihin. Mihin yliopistoon hait? itse hain hesaan ja pisteet ei riittäneet otiselle kierrokselle edes :(

[/quote]

Hain ihan muualle kuin Helsinkiin. Sinne nyt ei ainakaan olisi mahdollista päästä. Tunkee ovista ja ikkunoista hakijoita.

-ap

Vierailija
68/77 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että purat katkeruuttasi, mutta oletko aivan varma, ettei näillä "kympin tytöillä" ole valmiuksia opettajaksi?

Vierailija
69/77 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan ymmärrä, miksi sinne luokanopettajaksi edes on niin kova tunku- eikö se ole todella huonosti palkattu ala eikä nyt niin järin kehittäväkään? Varsinkin jos on tosiaan saanut hyviä arvosanoja koulussa niin miksei käytä lahjojaan vähän muuhun.

Vierailija
70/77 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että et päässyt!

Tuollaista hlöä kavahtaisi jokainen lapsi kun vanhemmatkin tekisivät niin.

Vierailija
71/77 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötähalit, toiselta sama kokeneelta

Vierailija
72/77 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö, sellainen kunnollinen ja yhdyssanatkin osaava, pääsi luokanopettajakoulutukseen, mutta ei aio mennä. Halusi vain tietää, millaista on pääsykokeissa. Totesi jälkeenpäin, että siellä ei muutaman ehkä olisi kannattanut kailottaa, että koulussa ei opi mitään. Niillä puheilla ei kannata valita opettajakoulutukseen.

Vierailija
73/77 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti jatkaa Ei painanut aiemmat koulutukset vaakakupissa, kun hain lastentarhanopeksi. Ei empaattisuus, motivaatio, kohteliaisuus, hyvät vastaukset kysymyksiin, ei omat lapset, ei mikään. Sain surkeat pisteet yksilöhaastattelusta, jotka jättivät minut puolen pisteen päähän varapaikoillekaan pääsystä, olen tästä todella loukkaantunut. Minusta haastattelu meni tosi hyvin ja tämä ristiriitaisuus tuntuu aivan epätodelliselta. Alan vaihtoa ei hyväksytä, halutaan antaa opiskelupaikat vain nuoremmille. Minulla ennestään esim. sairaanhoitajan tutkinto ja kasvatustiet. appro tehtynä yms. enkä silti muka olisi soveltuva alalle.

Vierailija
74/77 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 21:09"]

piti jatkaa Ei painanut aiemmat koulutukset vaakakupissa, kun hain lastentarhanopeksi. Ei empaattisuus, motivaatio, kohteliaisuus, hyvät vastaukset kysymyksiin, ei omat lapset, ei mikään. Sain surkeat pisteet yksilöhaastattelusta, jotka jättivät minut puolen pisteen päähän varapaikoillekaan pääsystä, olen tästä todella loukkaantunut. Minusta haastattelu meni tosi hyvin ja tämä ristiriitaisuus tuntuu aivan epätodelliselta. Alan vaihtoa ei hyväksytä, halutaan antaa opiskelupaikat vain nuoremmille. Minulla ennestään esim. sairaanhoitajan tutkinto ja kasvatustiet. appro tehtynä yms. enkä silti muka olisi soveltuva alalle.

[/quote]

Tuohan on täysin epäloogista. Minusta sinun olisi pitänyt ainakin päästä. Itseäni ei harmita enää yhtään koko koulu, vaan ne ketkä sinne valitaan (tai suurin osa heistä). Auttoi tämä avautuminen siihen ainakin :)

-ap

Vierailija
75/77 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 21:00"]

Hyvä, että purat katkeruuttasi, mutta oletko aivan varma, ettei näillä "kympin tytöillä" ole valmiuksia opettajaksi?

[/quote]

No mitäpä luulet; jos koulu on ollut pelkkää laskettelua, onko sinulla esim. valmiutta asettua sellaisen asemaan ja ymmärtää, jonka on vaikea oppia? Ei varmasti ole. 

Luulen, että kympintytöt ovat vain teoriassa hyviä. Käytännössä surkeita, vaikka varmasti opettajina toimivatkin.

-ap

Vierailija
76/77 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 21:01"]

Hyvä että et päässyt!

Tuollaista hlöä kavahtaisi jokainen lapsi kun vanhemmatkin tekisivät niin.

[/quote]

Ihmisillä onkin yleensä myös työn ulkopuolinen elämä ja kai sitä voi olla sotkematta varsinaiseen työhön. Näistä tytöntylleröisistä en sitten tiedäkään...

-ap

Vierailija
77/77 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tietämistäni luokanopeopiskelijoita on luonteeltaan erittäin ulospäinsuuntautuneita, puheliaita, vilkkaita, harrastavat miljoonaa eri asiaa (usein jotakin esiintymistä vaativaa urheilua tai sitten teatteria/musiikkia) ja heillä on hyvä itsetunto. Oletteko te rannalle jääneet tällaisia? Itse en ikinä ko. koulutukseen pääsisi, mutta onhan tuossa jo monta asiaa mikä tod näk tekee ihmisestä myös hyvän opettajan- alakoulun open työ kun ei kuitenkaan ole mitään ydinfysiikkaa, vaan persoonallisuus ratkaisee paljon