Tyttö ja poika samaan huoneeseen, kaveri uhkailee LS-ilmoituksella
Muutamme väliaikaisesti työn takia kaupunkiin, jossa on _todella_ kallista. Olemme suunnitelleet kolmiota niin, että lapsemme (9-v. tyttö ja 7-v. poika) jakaisivat huoneen ja me vanhemmat ottaisimme toisen makkarin. Lisäksi asunnossa on pienehkö olkkari ja iso keittiö.
Puhelin suunnitelmistamme ystävälleni, joka veti herneenpalollisen nenäänsä. Hänen mielestään tyttö ja poika eivät missään nimessä voi jakaa huonetta, sillä se johtaa insestiin ja ties mihin sukupuoli-identiteetin vääristymään. Hänen mielestään meillä vanhemmilla on siis velvollisuus nukkua keittiön nurkassa tai olkkarissa joko kerrossängyssä tai vuodesohvassa ja lapsilla kuuluu olla omat huoneet. Itse olen eri mieltä, teemme mieheni kanssa kovasti töitä perheen elatuksen eteen ja mielestäni olen aikuisena ihmisenä makuuhuoneeni ansainnut. Asuin itse ikävuodet 10-14 samassa huoneessa vuoden vanhemman veljeni kanssa, eikä meistäkään mitään perverssejä tullut.
Jos kaverini todella tekee ls-ilmoituksen, voiko tuollaisesta asiasta olla jotain seuraamuksia?
Kommentit (46)
Olisiko kuitenkin asunnossa vinttikomeroa tai kellaria? Saisiko vanhempien sängyn sinne? Kyllä lapset tarvitsevat omat huoneet.
Mua huolestuttaa se päiväkodin päiväunihuone. Kaikki sukupuolet on ihan sekaisin aina.
Sosiaaliviranomaiset on aina velvoitettuja tekemään arviokäynnin, kun tulee ls-ilmoitus, oli se sitten heti alkuunsa kuinka naurettava. Mutta siihen se sitten teidän kohdallanne jäisikin, sossuilla on muutakin puuhaa...
Oikeesti jos ns. ystäväsi tekee ls-ilmoituksen, sossutädit ottavat yhteyttä ja asia selvitetään. Mitään sanktioita ei tule ls-ilmoittajalle, vaikka kuinka hullunkurisesta jutusta ilmoitus tulisikin.
Tiedän, koska tulin juuri ls-uunista ulos. Ex-mieheni oli kännipäissään avautunut kaverilleen ihan liirumlaarumia. Kaveri oli kertonut vaimolleen, joka teki ls-ilmoituksen. Itselleni asia selvisi, kun kaksi mustaamaijaa karautti pihaan ja 4 poliisia ryntäsi sisään, kun olin paistamassa jauhelihaa. Voi hyvä tavaton, aika järkky tilanne. Mutta asianlaita selvisi nopeasti, oli aiheeton ilmianto. Sosiaalitätien kanssa hoidin asian lain sanelemasti ja huom: ex-mies pääsi ihan kuin koira veräjästä, ei ilmaantunut istuntoihin, ei myöntänyt puhelimessakaan sossutädille minkäänlaista alko-ongelmaa.... ???? ....eikä mitään seuraamuksia. Ei myöskään ilmiantajalle, vaikka nimikin tuli ilmi jo, kun poliisit tekivät kommandoiskunsa meille ja paikanpäältä soittivat sitten ex-miehellenikin. Poliisi halusi tietää, kuka mahdollisesti teki aiheettoman ilmoituksen.
Itse soitin sitten ilmiantajalle, jolta pyysin hieman rauhallisempaa suhtautumista seuraavalla kerralla, kun joku miehen känninen kaveri ns. avautuu.. Mutta kaikki on aina mahdollista ja poliisin ja sosiaalitätien on toimittava, kun laki niin sanoo. Mistäs sitä koskaan tietää, milloin on todellinen tilanne päällä.
Tapahtuneesta on jo 2 kk, mutta silti se tulee uniin edelleen. Oli nimittäin aika epätodellinen lauantaiaamu ja syytökset niin ihmeelliset. Kaikesta ollaan kuitenkin selvitty, vaikka voimia on vienyt !!!!!!!
Mistä ne sit syytti ja mistä totesivat aiheettomaksi?
Voipa olla jopa niinkin kamalasti asiat ettei lapsella ole olenkaan omaa huonetta, vaan perhe asuu kaksiossa, kuten meidän perheemme! Apua, soittakaa joku poliisille!