Tartteeko työkkäristä ottaa vastaan koulutustaan vastaamatonta työtä?
Tartteeko työkkäristä ottaa vastaan koulutustaan vastaamatonta työtä?
Kommentit (50)
Äärimmäisen epätodennäköistä että työkkäri tarjoaisi sinulle mitään oikeaa työtä. Todennäköisesti tulevat kuitenkin edellyttämään sinun hakeutuvan johonkin koulutukseen tai sitten hakeutuvan ns orjatöihin. Saat silloin yhdeksän euroa päivässä. Oli koulutus mikä tahansa niin niiltä ei välty sillä perusteella että ei oman alan hommia. Työkkärin tai nykyisen te-keskuksen ainut tehtävähän on siistiä kaikin keinoin työttömyyslukuja. Kun olet missä tahansa turhassa koulutuksessa tai orjatöissä et näy työttömyystilastossa.
Ojankaivuun en ota, mutta ojalinjan merkkikepiksi voisin pestata; edellyttäen että ap pystyy omin jaloin raahaamaan persettään eteenpäin.
Ei työkkäri nykyaikana enää TARJOA töitä, vaan velvoittaa ihmisen itse ETSIMÄÄN töitä. Apuna on nettisivut, mut eihän ne ole ainoa väylä töihin.
Ap:n tapauksessa kannattaa varmaan hankkiutua äkkiä uudestaan raskaaksi.
Mulla on muuten aika hyvä perse ;)
Ja hyvä kunto!
Sitä kuntoo ja rämpimiskokemusta on kertyny mm. metsän istutus hommista. Kyllä minä ns. ihan oikeitakin töitä osaan nimittäin tehdä. Viisampana vaan hommasin paremman koulutuksen :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 17:07"]
Ojankaivuun en ota, mutta ojalinjan merkkikepiksi voisin pestata; edellyttäen että ap pystyy omin jaloin raahaamaan persettään eteenpäin.
[/quote]
Raskaus on harkittu vaihtoehto.
Ap
[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 17:16"]
Ei työkkäri nykyaikana enää TARJOA töitä, vaan velvoittaa ihmisen itse ETSIMÄÄN töitä. Apuna on nettisivut, mut eihän ne ole ainoa väylä töihin.
Ap:n tapauksessa kannattaa varmaan hankkiutua äkkiä uudestaan raskaaksi.
[/quote]
Ap, olet saanut ihan kummallisia vastauksia. Monissa niistä on asiaa mutta samalla ihme piilovittuilua. Se, onko pako ottaa karenssin uhalla mitä tahansa duunia vastaan, riippuu ihan liian paljon paikkakunnasta ja sen paikkakunnan työvoimatilanteesta. Jossakin pikkupaikkakunnalla voidaan tosiaan pakottaa ottamaan vastaan joku terkkakeskuksen laitosapulaisen duuni koulutuksella, joka on vähän sinnepäin - mutta sen jälkeen, kun ammattisuoja-aika on kulunut umpeen. Sen sijaan isommissa kaupungeissa, joissa ei ole työvoimapulaa, vaan pulaa työpaikoista, voi rauhassa surffailla parikin vuotta ilman että olisi pelkoa pakkokurssituksesta tai pakosta ottaa vastaan muutakin kuin oman alan työtä. Kokemusta on molemmista tilanteista muutaman vuoden takaa. :=)
Mielestäni tuollainen "työnteko", josta saa vain 9 euroa päivässä pitäisi lailla kieltää. Yrittäjät siinä vain hyötyvät. Jos kiellettäisiin, syntyisi monta oikeaa työpaikkaa.
Itse olen ollut kotiäitinä 12 vuotta ja aion olla menemättä töihin, koska miehen tehtävä on elättää perheensä. Ilmoittauduin vuosi sitten syksyllä työttömäksi ja melkein heti sieltä tarjottiin koulutustani vastavaa työtä siivoojana. Hyi olkoon, en ikinä alentuisi siivoamaan terveyskeskuksessa, jossa työ piti tapahtua. "Loukkasin" käteni ja pääsin saikulle muutamaksi kuukaudeksi. On todella törkeää tarjota ihmisille työtä, jos he eivät halua mennä töihin.
Ota lainaa ja osta auto ja aja sitä ennen kortti; niin muutkin tekee.
Pitää kysyä eräältä tutulta ihmiseltä vähän neuvoja varmaan, kun just hoksasin, että hänhän on(asuu samalla paikkakunnalla)työttömyyskorvauksella.
Hänen kaikki lapsensa ovat jo koulussa ja tiedän, että tällä paikkakunnalla on hänen koulutustaan vastaava työpaikka auki. Ei sitä hae, kun työkaverit ei siellä miellytä ja ei omaa ajokorttia saati sitten autoa.
Ap