Ystäväni mielestä häämme olivat persoonattomat
Ai että kuinka vahingonilo heräsi kun sain kokea hänen häänsä: olkaimeton prinsessamekko, monikerroksinen kakku, kliseiset hääleikit, parista tehty valokuva-albumi, kylmää pastasalaattia ja hääkutsussa mairean ja imelän jaarittelun jälkeinen tilinumero.
Tääkö sitten sen sijaan oli persoonallista? Ehehheee :)
Kommentit (56)
No jokaisen hääthän ovat tietysti omanlaisensa, ei niitä voi oikein arvostella kun jokainen tavallaan, eli ei tulisi mieleenkään oikeassa elämässä arvostella jonkun häitä. Mutta noin yleisesti mistä itse en pidä häissä, ovat ne perinteiset hääleikit ainakin silloin jos ne eivät naurata tai viihdytä oikein ketään. Sekä esimerkiksi tunnin odottelu hääparia ja sitten alkudrinkkiä ja taas tunti odottelua että ohjelma alkaa ja välissä tunti odottelua että ohjelma jatkuu... Tällaisia näyttää olevan monella, esimerkiksi vanhemmat ihmisetkin varmaan haluaisivat nähdä ne "oleelliset" mutta eivät jaksa sitä odotusta... Ymmärrän että juttuja jaetaan eri aikoihin, mutta mielestäni voisi olla ne pakolliset ohjelmat aiemmin ja loppuilta vaikka hyvää musiikkia ja syöminkejä ja vapaata seurustelua, niin sitten voisivat lähteä ne aikaisemmin joiden pitää... Mielestäni Etelä-Euroopassa osataan järjestää häitä, tai sitten olen vain itse ollut onnistuneissa.
Vähän kyllä olen joskus ihmetellyt telkkarissa joidenkin morsioiden pukuvalintoja, esimerkiksi jollain tukevahkolla naisella niin avonainen yläosa että saa pelätä milloin tissit tulee esille:) Mielestäni se ei ole kovin hyvännäköistä, varsinkin jos jollain korsetilla on tissit ja selkä kiristetty oikein kunnolla, sillä tavoin että isot rinnat nousevat tavallaan vasta alempaa eikä tule sellaista normi push up efektiä, vaan lähinnä roikkuvat tissit jotka on alaosastaan nostettu tyrkylle... Sopivat alusvaatteet olisi hyvä olla. Mutta joo jokainen tyylillään, häät on silti aina ihania vaikka tässä tuleekin nyt arvosteltua:)
On tämäkin nyt kumma, kun häätkin pitäisi mennä jonkin sen hetkisen trendin mukaisesti. Tai muuten on junttia/noloa/av:tä... ;)
[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 00:16"]
Jotenkin kauhean surullista lukea tällaista arvostelua. Arvostelkaa mieluummin sellaisia ihmisiä ja tekoja, jotka ovat pahoja muita kohtaan. Hääpäivä on jokaisen omannäköinen, eikä yksi hääpäivä voi koskaan miellyttää jokaista vierasta, siispä annetaan sydäntä, ystävällisyyttä ja onnellisuutta hääparille ja toivotaan, että he ovat saaneet päivästä yhden elämänsä parhaista! Se on tärkeintä!
Olkaimettomasta mekosta sen verran, että en minäkään siitä ole ennen syttynyt (liian yleinen ja tavallinen), mutta nyt häämekkoa etsiessäni olen tajunnut, että 95 % tämänhetkisestä mekkotarjonnasta on olkaimettomia eli hienon muunlaisen mekon löytäminen on vaikeaa. Ihastuin minäkin sitten olkaimettomaan mutta muutoin mekkoni on hieman erilainen kuin tavallinen a-linjainen. Ja mitä sitten vaikka jotkut tykkäävät siitä kaikkein tavallisimmasta. Se on heidän tyylinsä!
Tässä yhteydessä täytyy kuitenkin sanoa myös se, että kummasti siitä hääpäivästä vain tulee perinteinen vaikka aiemmin ois ajatellut muuta. Monessa kohdassa olen ajatellut, että ei sitten näin perinteistä kukka-/koru-/ohjelmavalintaa minun häihini, mutta häihin liittyy sellaisia asioita, joita ei minään muuna päivänä voi toteuttaa, niin se perinteinen jotenkin alkaa tuntua mieluisalta ja juuri asiaan sopivalta. En osaa selittää kunnolla, mitä tarkoitan.
[/quote]
Missasit täysin mun pointin. Tää morsmaikku oli ilkeä minua kohtaan. Eli mielestäni se oikeuttaa myös vasta-arvosteluun, kuten itsekin totesit.
Toisekseen, on mielestäni ok olla samanlainen kuin muut, mutta silloin on hieman huvittavaa arvostella muita "persoonattomuudesta" ja kuvitella itse tehneensä jotain erikoista. :)
Aukesiko nyt pointtini?
ap
Kaunista. Kyllä teillä on ystävyys hyvällä pohjalla, kun on vara arvostella/kilpailla tuollaisilla asioilla!
[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 13:11"]
Kaunista. Kyllä teillä on ystävyys hyvällä pohjalla, kun on vara arvostella/kilpailla tuollaisilla asioilla!
[/quote]
Kirjoitin jo aiemmin, ettei ole todellisuudessa ystäväni. Ja kyse on osaltani lähinnä huvittuneisuudesta, hän ilmeisesti todella kuvitteli itse olevansa jotenkin persoonallinen :)
Täällä taisivat kaikki olkaimettomat tavismorsiot suuttua ja totta kai ap on joka av-ketjun pahis ;D
ap
Juu, tajusin pointtisi sen jälkeen, kun olin postannut omani ja luin uudelleen sun aloituksen. Usein onkin niin, että on helppo arvostella muiden järjestämiä juttuja ennen kuin on itse ollut niissä saappaissa. Sitten kun alkaa itse järjestämään häitä tai mitä tahansa juhlia, niin se työn määrä on niin valtava ettei aika ja jaksaminen riitä viilaamaan joka juttua niin persoonalliseksi kuin mitä on ajatellut silloin kun on muita arvostellut. Ei se niin helppoa ole! Ja se omakin mieltymys voi matkan varrella vaihtua niin kuin itselleni kävi. Ajattelin ennen, että ruusut on niin perinteisiä ja vanhanaikaisia, ja itse kyllä valitsen jotkut erikoisemmat kukat, mutta nyt on jostakin syystä valkoiset ruusut alkaneet kiehtoa. Sama ihmisillä ehkä sisustuksessa: helppo arvostella muiden koteja mutta alapa itse sisustamaan. Harvalla on se taito, raha ja jaksaminen että tulee niin kuin sisustuslehdistä. Tavallinen Sotka-sohva alkaa helposti näyttämään ihan kivalta ja kotiin sopivalta ja kuuluvalta.
En kyllä tajua miksi olet tuollaisen ihmisen kaveri, joka sinua arvostelee. Kai sinulla on ihan oikeutus vahingoniloosi, mutta sinuna valitsisin sellaisia kavereita, joiden kohdalla ei tarvitse tuntea minkäänlaisia negatiivisia fiiliksiä. Kyllä se sinun kaverisi on muuten saattanut tajuta, että ei hänenkään häistä mitkään maailman persoonallisimmat tulleet, ja nyt hän on tajunnut, millaista häiden järjestäminen on. Että ainoa tärkeä asia on, että hääpari nauttii, Jos ei, niin on aika tajuamaton ihminen.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 00:06"]
Ihan tavalliset hartiat, Jos olisi uimari niin olisi hartiaa!!
[/quote]
Joo, esim. Monacon nykyinen ruhtinatar ei näytä missään juhlapuvussa kauniilta, koska hänellä on uimaritausta ja hartiat kuin ladonovet.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 13:37"]
Juu, tajusin pointtisi sen jälkeen, kun olin postannut omani ja luin uudelleen sun aloituksen. Usein onkin niin, että on helppo arvostella muiden järjestämiä juttuja ennen kuin on itse ollut niissä saappaissa. Sitten kun alkaa itse järjestämään häitä tai mitä tahansa juhlia, niin se työn määrä on niin valtava ettei aika ja jaksaminen riitä viilaamaan joka juttua niin persoonalliseksi kuin mitä on ajatellut silloin kun on muita arvostellut. Ei se niin helppoa ole! Ja se omakin mieltymys voi matkan varrella vaihtua niin kuin itselleni kävi. Ajattelin ennen, että ruusut on niin perinteisiä ja vanhanaikaisia, ja itse kyllä valitsen jotkut erikoisemmat kukat, mutta nyt on jostakin syystä valkoiset ruusut alkaneet kiehtoa. Sama ihmisillä ehkä sisustuksessa: helppo arvostella muiden koteja mutta alapa itse sisustamaan. Harvalla on se taito, raha ja jaksaminen että tulee niin kuin sisustuslehdistä. Tavallinen Sotka-sohva alkaa helposti näyttämään ihan kivalta ja kotiin sopivalta ja kuuluvalta.
En kyllä tajua miksi olet tuollaisen ihmisen kaveri, joka sinua arvostelee. Kai sinulla on ihan oikeutus vahingoniloosi, mutta sinuna valitsisin sellaisia kavereita, joiden kohdalla ei tarvitse tuntea minkäänlaisia negatiivisia fiiliksiä. Kyllä se sinun kaverisi on muuten saattanut tajuta, että ei hänenkään häistä mitkään maailman persoonallisimmat tulleet, ja nyt hän on tajunnut, millaista häiden järjestäminen on. Että ainoa tärkeä asia on, että hääpari nauttii, Jos ei, niin on aika tajuamaton ihminen.
[/quote]
No sehän siinä se huvittava piirre onkin, ettei toinen tajuakaan olevansa ihan samanlainen pulliainen kuin ne kaikki muutkin, vaikka kuvittelee olevansa aivan uskomattoman spesiaali ja oih niiiiin erilainen. Musta on hassua, että katselee itseään niin vääristynein linssein. Enkä olisi ajatellut hänen häistään mitään ihmeellistä, ellei hän olisi haukkunut omiani persoonattomiksi. Täten siis jotenkin oletin, että hän haluaa itselleen persoonattomat. Hän aloitti ilkeilyn.
Ja et vissiin lukenut muita viestejä. Hän ei tosiaan ole oikeasti ystäväni, en vain halua paljastaa enempää, ettei tulla tunnistetuiksi. :)
ap
[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 14:07"]
Ja et vissiin lukenut muita viestejä. Hän ei tosiaan ole oikeasti ystäväni, en vain halua paljastaa enempää, ettei tulla tunnistetuiksi. :)
ap
[/quote]
Mikset sitten kirjoita tuttava? Siitä kävisi ilmi, että kyseessä on tuntemasi ihminen, ilman sen kummempia määritelmiä.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 13:37"]
[/quote]
No sehän siinä se huvittava piirre onkin, ettei toinen tajuakaan olevansa ihan samanlainen pulliainen kuin ne kaikki muutkin, vaikka kuvittelee olevansa aivan uskomattoman spesiaali ja oih niiiiin erilainen. Musta on hassua, että katselee itseään niin vääristynein linssein. Enkä olisi ajatellut hänen häistään mitään ihmeellistä, ellei hän olisi haukkunut omiani persoonattomiksi. Täten siis jotenkin oletin, että hän haluaa itselleen persoonattomat. Hän aloitti ilkeilyn.
ap
[/quote]
Tarkoitan tietenkin, että oletin hänen haluavan persoonalliset häät, ei persoonattomat.
ap
Ihan vaan noista lahjalistoista/tilinumerosta kutsussa:
Me mentiin naimisiin vähän alta viiskymppisinä, eli meillä ihan todentotta oli jo kaikki astiat, liinavaatteet, kalusteet ym. moneen kertaan hankittuna ja tuplana. Meidän olis siis kuitenkin pitänyt tyytyväisinä ottaa vastaan taas pari uutta kahvinkeitintä ja jotain sellaista turhaa tavaraa ennestäänkin täysiin kaappeihin?
No tosin mitään hääjuhlaa ei järjestetty, eikä siis tullu lahjojakaan mutta kyllä meidän tapauksessa ainoo järkevä lahja ois ollut joku matkalahjakortti tms.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 14:11"]
ap
[/quote]
Tarkoitan tietenkin, että oletin hänen haluavan persoonalliset häät, ei persoonattomat.
ap
[/quote]
Onko sulle jotenkin yllätys, että ihmiset ei usein osaa katsoa omaa tekemistään kovin objektiivisesti? Itsetehty on se miten tavallista hyvänsä nähdään aina jotenkin vähän spesiaalimpana kuin kaverin tekemä vastaava asia. Mutta ihmeen katkera ihminen kyllä olet, kun tuollaiseen jonkun epämääräisen ystävä-tuttavan kommenttiin jaksat tarrautua ja vatvoa sitä täälläkin sivu kaupalla.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 21:03"]
Mitä helv...!? kyllä mun mielestä olkaimeton hääpuku näyttää makeelta myös "läskin tankin" päällä! :O puku pitää kantaa, oli sitten laiha luikero tai pikkasen lihavempi! Ja kun te haluutte aina kaiken tietää niin kuulun tuohon ensimmäiseen ryhmään.
[/quote]
Tämä on totta. Esim. tässä, en kyllä hartioista saa leveempiä tekemälläkään.
http://image.dhgate.com/albu_215828598_00-1.0x0/plus-size-strapless-beaded-mermaid-train.jpg
[/quote]
No en sanois että tuo on erityisen "harteikas", perse on kuitenkin aikalailla leveempi kun hartiat hänellä??
Aika rajuja kommentteja täällä kyllä tulee, huh huh. Eiköhän tää asia ala olla jo loppuunkäsitelty.
T. 39 ja 48.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 14:10"]
ap
[/quote]
Mikset sitten kirjoita tuttava? Siitä kävisi ilmi, että kyseessä on tuntemasi ihminen, ilman sen kummempia määritelmiä.
[/quote]
Enpä jäänyt pohtimaan, kunhan kirjoitin. Minusta on jotenkin suloista kuinka täällä minut on teilattu, vaikka tää TUTTAVA olikin se joka toisen häitä ryhtyi haukkumaan. Taisi suurimmalla osalla olla juuri kuvatun kaltaiset tavishäät, joten "osui ja upposi"?
ap
[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 21:03"]
Mitä helv...!? kyllä mun mielestä olkaimeton hääpuku näyttää makeelta myös "läskin tankin" päällä! :O puku pitää kantaa, oli sitten laiha luikero tai pikkasen lihavempi! Ja kun te haluutte aina kaiken tietää niin kuulun tuohon ensimmäiseen ryhmään.
[/quote]
Tämä on totta. Esim. tässä, en kyllä hartioista saa leveempiä tekemälläkään.
http://image.dhgate.com/albu_215828598_00-1.0x0/plus-size-strapless-beaded-mermaid-train.jpg
[/quote]
Jeesus, mikä makkarankuori.