Minulle tarjottiin uutta työpaikkaa, mutta
työ on kunnallisella alalla ja se ei pysty millään kilpailemaan tämänhetkisen palkkani kanssa. :/
Työ olisi ollut mielekästä, koulutustani vastaavaa ja aiempi työkokemuksenikin olisi tukenut sitä. Mutta ei lounareita, ei kulttuuriseteleitä, ei mitään mikä olisi tukenut päätöstä vaihtaa projektityöstä vakituiseen virkaan. Siis muu kuin tuo vakituisuus.
Työmatka ei olisi lyhentynyt, sama 25 km suuntaansa kuin nytkin, eli edes tuo ei olisi tuonut helpotusta kuluihin. Yli 600 euroa/kk on paljon kun se on putoamassa bruttotuloista pois.
Harmittaa. Ja tiedän tiedän; itse tein valintani, mutta tein sen täysin järkiperustein ja harkitusti; kynä kädessä kävin läpi pakollisia menoja ja nykyisen työn etuja sekä miinuksia, samoin kuin työpaikan vaihtamisesta tulevia etuja ja miinuksia. Jos olisin edennyt vain fiiliksellä, olisin vaihtanut työtä.
Kommentit (4)
Sama kuin edellisellä, paitsi että vaihdoin pieneen yksityiseen firmaan. Eipä ole koko ajan kauhea hiostaminen päällä ja työntekijöitä kuunnellaan oikeasti eikä vaan puhuta siitä.
Mä vaihdoin julkiselle sektorille pari vuotta sitten ja palkkani parani huomattavasti. Tosin vedätin työnantajaa vielä viime tingassa ennen sopimuksen allekirjoittamista ja sain vielä siinäkin vaiheessa palkkaa nostettua vaikka kaikki täälläkin aina huutavat että ei kunnalla saa muuta palkkaa kuin tessin mukaisen. No tulipa todistettua että ei pidä paikkaansa sekään väite!
Mulla on sinänsä hyvä työ, että pidän siitä ja työkavereistanikin, mutta projektiluontoisuudesta johtuen oon pitänyt silmiäni ja korviani auki uutta työtä ajatellen.
No, kaipa se oikea vakkarityöpaikka osuu kohdalle kun on sen aika.
JOS olisin vielä edellisessä projektissani, olisin ottanut tuon työn vastaan onnesta kiljuen.
-ap
Minä vaihdoin 5 vuotta sitten kunnan hommiin vaikka palkka tippui lähes puoleen pörssifirman tasosta, ja enpä voi onnellisempi päätöksestä olla. Minulla syy vaihtoon oli, että olin loppuun asti kyllästynyt ainaiseen stressiin ja kiireeseen ja YT:ihin. Mietin jopa alan vaihtoa kokonaan, mutta päätin kokeilla jos tältä alalta löytyisi rennompia paikkoja. Ja kunnaltahan löytyi. Nyt ei tarvi tehdä ylitöitä yhtään kotona, ei stressata deadlineistä, lomalla ei soitella kotiin töistä ja oleteta että lukee mailit.
Aina se raha vaan ei ole kaikki kaikessa :)