Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun työkaverinne jää äitiyslomalla ja saa vauvan, keräättekö

Vierailija
27.06.2013 |

heti keräyksen lahjaa varten joka viedään työkaverille?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kerätään jatkuvasti lahjarahastoa. Jopa pari kuukautta talossa olleet harjoittelijat saavat lahjan kun lähtevät, joten kyllä tosiaan äitiyslomalle jääviäkin muistetaan.

Toisaalta kahvipöydässä on käytännössä aina jotain herkkuja, koska ihmiset tuovat tuliaisia työkavereille suunnilleen naapurikunnassa vierailtuaankin, ja järjestävät kahvituksen nimipäivinä, saadessaan lapsenlapsia, jäädessään (viikonkin) lomalle, syntymäpäivistä, eläkkeistä ja pidemmistä vapaista puhumattakaan.

Vierailija
22/26 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko työntekijä mukava vai ei...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut työkavereilta mitään vauvalahjaa. Sain muutamaa kuukautta aiemmin pienen häälahjan, en tiedä eivätkö halunneet kerätä uudestaan. Aiemmin meillä oli tapana astiasetti (lasten muki ja lautanen) hankkia. Itsekin olen osallistunut vaikka miten moneen keräykseen, mutta en taida enää jaksaa osallistua. Vein tarjottavaakin, sekä häiden jälkeen että äitiyslomalle jäädessä kuukautta ennen laskettua aikaa. Vauvaakin kävin esittelemässä.

Ja ei, en tarvitse tavaraa. Kortti työkavareilta olisi kuitenkin ollut kiva. Miehen työpaikalta saatiin kukat, kortti ja lahja.

Vierailija
24/26 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työantaja hankkii lahjan ja tarjoaa kakkukahvit viimeisenä työpäivänä. Jos mies saa lapsen niin lähetetään kukkapuska synnärille. Sitä en tiedä mitä tapahtuisi jos olisi saikulla ennen raskautta, ei ole tainnut tällaista tilannetta tulla. Ehkä ne kukat siinä tapauksessa äidillekin.

Vierailija
25/26 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tapana muistaa vauvan saaneita, ylioppilaiden vanhempia, 50 ja 60 vuotta täyttäneitä ja eläkkeelle jääviä. Näitä varten kerätään joka vuosi "kukkakassaan" jokaiselta työntekijältä 10€. Tokikin rahan antaminen on vapaaehtoista, mutta ehkä noloa jättää maksamatta.

Vierailija
26/26 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 11:16"]

Meillä rakastetaan kaikenlaisia keräyksiä ja lahjojen antamista. Kun joku jää äitiyslomalle (viime vuonna kaksi tulevaa äitiä) kerätään rahaa lahjaa varten ja lahja annetaan viimeisenä työssäolo pvänä. Yleensä se on jotain hemmottelua tai vastaavaa äidille. Sitten kun vauva syntyy, kerätään taas rahaa ja hankitaan vauvalle jotain pientä. Kortit tehdään yleensä aina itse.  50v täyttävä lahjotaan kanssa, silloin saa yleensä erikseen työnantajalta lahjan, henkilökunnan keräyksellä ostetun lahjan, kukkia ja vielä ehkä jotain omatekemää (näin paljon lahjoja sain myös silloin kun valmistuin plus omalta ohjaajaltani pienen helmikorun ja tämän lisäksi työpaikalla tarjottiin kakkukahvit)

Meidän työyhteisö rakastaa kaikenlaisia muistajaisia ja arjesta poikkeavaa toimintaa. Sosiaalialalla näin.

Itse olin osastolla 15 vuotta, valmistuin työn ohessa ammattikorkeakoulu tutkintoon.En saannut yhtään mitään keneltäkään.Enkä tarjonnut mitään.Vaihdoin työpaikaa ja menin eteenpäin elämässäni, en jäännyt haikailemaan vanhoja työkavereitani.