Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lakkaa poimimalla 1000 euron päiväpalkka

Vierailija
11.07.2013 |

http://yle.fi/uutiset/hirmusaalis_hillaa_127_kg_paivassa_yksin/6728836

127 kiloa päivässä ja vaikka hinta on nyt erittäin matala eli 8 euroa per kh niin kyllä tuolla elää kun jaksaa esim kuukauden poimia. Verovapaatahan tuo.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan tavata sen, joka ihan yksin omin voimin poimii päivässä 127 kg lakkaa. Marjan nimestä päätellen kainuulainen, onko ne hyvinkin kovia valehtelemaan vai onko joku ymmärtänyt väärin?

50 kg vielä uskon, mutta sen ylittävät määrät alkavat olla jo vähintään epäilyttäviä.

Vierailija
2/10 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko painaa yksi ämpärillinen lakkoja?

Kauanko kestää lakkakausi?

Kun puolukoita oli viime vuonna oikein valtavasti, niitä noukki monta ämpärillistä, mutta lakka on paljon hankalampi poimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:34"]

Minä haluan tavata sen, joka ihan yksin omin voimin poimii päivässä 127 kg lakkaa. Marjan nimestä päätellen kainuulainen, onko ne hyvinkin kovia valehtelemaan vai onko joku ymmärtänyt väärin?

50 kg vielä uskon, mutta sen ylittävät määrät alkavat olla jo vähintään epäilyttäviä.

[/quote]

Taisi kyseinen kaveri olla ihan Ylen tv-uutisissakin. Ei tuo mahdotonta ole jos on tehnyt vaikka 12 tuntisen työpäivän ja omaa nopeat kädet ja tuntee parhaimmat paikat. Lakkahan on aika painava marja.

Vierailija
4/10 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten kaupoissa ei ollut lakkahilloa ollenkaan, kun ei ollut ollut edellisvuonna lakkoja metsissä ollenkaan. Muistan kun etsittiin läpi Suomen.

Vierailija
5/10 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:37"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:34"]

[/quote]

Taisi kyseinen kaveri olla ihan Ylen tv-uutisissakin. Ei tuo mahdotonta ole jos on tehnyt vaikka 12 tuntisen työpäivän ja omaa nopeat kädet ja tuntee parhaimmat paikat. Lakkahan on aika painava marja.

[/quote]

Juu, varmaan. Kyllähän sitä kiinnostaa jos kuukaudessa saa 30 000 verovapaata rahaa. :D

Vierailija
6/10 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tollasta paikkaa löydä ihan helpolla mistä saa tollasia määriä. Yleensä siinä joutuu kävelemään aivan pirusti päivän aikana vähäsempäänkin määrään.

Vierailija
7/10 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo saahan siitä rahaa, mutta kuinka moni teistä viitsisi tarpoa jängällä, sääskien inistessä korvanjuuressa? Kuulostaa helpolta rahalta, mutta kyllä siinä saa tosissaan poimia, jos noille luvuille meinaa päästä. Muistan, kun olin lapsi, menimme asumaan hyvän hillapaikan viereen viikoksi: aamulla aikaisin ylös, hillaan, jotain evästä syötiin, taas hillaan.. tätä jatkui iltamyöhään asti. Ja aamulla uusi päivä ja samat kujeet. Markka-aikana kummini keräsivät 10 00 mk hilloilla. Ja muuten, ammatti-hillastajilla on mönkijät, joilla ajellaan pitkin ja poikin etsimässä hyviä paikkoja. Voi luontoa miltä se sen ajon jälkeen näyttää. Itse keräsin omiksi tarpeiksi hillat: 6 kg. Tuossa meni vajaa kolme tuntia.

Vierailija
8/10 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa: olen kyllä nähnyt eräänkin hyvin hillapaikan, ja käsittääkseni lakka ei ole sen kummempi. Olen ollut poimimassa niitä sekä yksin että hyvässä ammattilaisseurassa. Ajattelin jo, että oliskohan tuo ollut se eräs ex ...

Hyvässä paikassa poimii ämpärillisen tunnissa - siis todella satumaisen hyvässä, joita en ole eläessäni kovin monta nähnyt. Hyvät paikat harvoin ovat niin suuria, että siitä saa useamman ämpärillisen samalla reissulla siitä syystä, että hillat kypsyvät sen verran eri aikaan.

Ämpärillinen painaa noin 10 kg, eli poimijan olisi pitänyt saada päivässä 13 ämpärillistä. Tunteja ja valoisaa aikaa vuorokaudessa kyllä vielä riittää. Ja minä vakuutan, että sitä määrää ei yksikään mies kerralla autolle kanna. Ei nimittäin reppu kestä. vaikka mies jaksaisi.

Olisko ollut kyse siitä, että herra myi tuon verran yhtenä päivänä?

Vierailija
9/10 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:58"]

2 jatkaa: olen kyllä nähnyt eräänkin hyvin hillapaikan, ja käsittääkseni lakka ei ole sen kummempi. Olen ollut poimimassa niitä sekä yksin että hyvässä ammattilaisseurassa. Ajattelin jo, että oliskohan tuo ollut se eräs ex ...

Hyvässä paikassa poimii ämpärillisen tunnissa - siis todella satumaisen hyvässä, joita en ole eläessäni kovin monta nähnyt. Hyvät paikat harvoin ovat niin suuria, että siitä saa useamman ämpärillisen samalla reissulla siitä syystä, että hillat kypsyvät sen verran eri aikaan.

Ämpärillinen painaa noin 10 kg, eli poimijan olisi pitänyt saada päivässä 13 ämpärillistä. Tunteja ja valoisaa aikaa vuorokaudessa kyllä vielä riittää. Ja minä vakuutan, että sitä määrää ei yksikään mies kerralla autolle kanna. Ei nimittäin reppu kestä. vaikka mies jaksaisi.

Olisko ollut kyse siitä, että herra myi tuon verran yhtenä päivänä?

[/quote]

Nyt on hillaa metsät täynnä, enemmän kuin ikinä mun elinaikana ja noillahan on kaikki mönkijät jne jolla vetävät ja niissä peräkärryt johon siirtävät nopeasti jne. Hintakin on nyt huono sen takia eli 8 euroa kiloa kohden kun joskus ollut 30 euroa.

Vierailija
10/10 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.lapinkansa.fi/Lappi/1194824114431/artikkeli/katovuodet+ohi+hillakauppa+kay+jo+ranuan+torilla.html

Voi saada 9 euroa kilokin. Lakkahan painaa litra per kilo suunnilleen. Aika hieno suoritus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi