Miten voi lihoa jos syö alle 1500kcal päivässä?
Auttakaa hyvät siskot kun paino vain nousee ja läskit pursuaa! Joo tiedän, en liiku tarpeeksi. Tällä hetkellä ei vain elämäntilanne anna periksi. Vähäisemmillään liikunta jää 2 km:n työmatkoihin, jotka kuljen aina joko pyörällä tai kävellen, mutta eihän tämä riitä.
Olen nyt viikon ajan kirjannut syömiseni kalorilaskuriin ja hämmentävää on se, että joka päivä kalorimäärä on jäänyt alle 1500 kcal:n. Tiedän että tällä määrällä ei laihdu, mutta tämä jatkuva lihominen on pakko saada pysähtymään! Ainoa paheeni on oikeastaan suklaa, jota tulee syötyä toisinaan viikonloppuisin. Alkoholia en käytä kuin pari kertaa vuodessa.
Arvelisin että painoa on tullut noin 4 kg vuodessa, joka on tosi paljon kun pituutta on selvästi alle 160 cm. :(
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 10:50"]
Täytyy sanoa, että jos pitäisi elää 1200 kalorilla päivässä, niin mieluummin olisin lihava ja kuolisin sitten vaikka aiemmin. Ruoka on kuitenkin niin suuri nautinto.
- BMI 22
Samaa mieltä. Saan olla onnellinen, kun voin syödä "mitä vaan" lihomatta.
Aivan varmasti olisin mielummin ylipainoinen, kun punnitsisin ja miettisin jatkuvasti ruokiani. Aivan kamalaa elämää. Ei kai ihminen voi vahdata vuosikausia syömisiään.
BMI 20-21 ja ikää koht 40v
Painoin 55 kg (bmi 21) nelikymppiseksi, sen jälkeen lihasmassaa tuli lisää ja paino nousi muutaman kilon. Kuitenkin 57v:nä paino nousikin yllättäin 5kg vaikken muuttanut ruokavaliotani. Siihen saakka olin voinut syödä vaikka pieniä kiviä lihomatta.
Aika monella paino nousee vaihdevuodien aikaan/jälkeen. Onneksi itsellä vielä normaalipainon sisällä. Seuraan mielelläni syömisiäni jotta paino pysyy kurissa. Silti en kiellä itseltäni mitään.
Riippuu siitä mitä syö. Tuohon mahtuu aivan fantastista ruokaa!
Itse olen tänään syönyt mm parmesanmunakkaan, savulohta, uusia perunoita, kasviksia, salaattia ja toffeejäätelön. Eilen munakkaan tilalla avokadoa ja tonnikalaa, molemmat mun herkkua. Huomiselle teen kasviscurryn joka on mausteista ja täyteläistä