Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talous kuralla / laina-asiaa, auttakee! (pikavipit, pankin lainat jne)

Vierailija
26.06.2013 |

Avioeron jälkeen jäin lainoineni ja muine menoineni yksin, kahden pienen muksun kanssa. Alan olemaan aika lirissä, vuosia lainoja makselleena ja vuokran ex-puolison kanssa jakaneena, joudunkin nyt maksamaan vuokran kokonaan omasta pussista. Olen miettinyt jonkun korkeamman joustoluoton ottamista, että saisin tilanteen balanssiin, sillä en todella halua maksuhäiriömerkintää itselleni!

Kertokaa nyt fiksummat, mitä mä teen, kun nyt ei kyllä päivä paista tähän risukasaan. Voisinko saada pankista jonkun isomman lainan millä kattaa kaikki idioottina ottamani pikkutilien velkasummat, vai miten toimia?

En kaipaa moralisointia, pyydän. Tiedän että olen ollut TODELLINEN URPO kun olen mennyt sortumaan noihin ellostileihin ja muihin. :/ Läksyni oppineena...Vanhemmiltani en saa apua, eläkeläiset-entiset yrittäjät, ei säästöjä ja pienet tulot.

Tässä vähän laskelmaani:

tulot

palkka nettona (olen töissä, määräaikainen marraskuulle 2013 jonka jälkeen PITÄISI vakinaistua) n. 2000e/kk

Lapsilisä + minimielarit n. 600e/kk

Menot: vuokra 980e, auto 241e, päiväkoti 250e... Ja sitten päälle opintolainan lyhennys 100e/kk, ja kaikki pikkulainat, halens luotto, ellostili, h&m, opr-vakuus, klarna, kaikki kuussa yhteensä n. 150e. Ja ruoka, vaipat, vaatteet...

Autoa en saa myytyä, se on osamaksulla ja siitä on aivan törkeästi vielä maksettavaa. Ex-puoliso vaihtoi 2v sitten mun vanhan auton tähän uudempaan, koska oli satasen halvempi kk-erä, mut nyt en saa sitä myytyä, koska velkaa on ihan sikamaisesti vielä jäljellä vs. mitä ko. vm autosta pyydetään esim. nettiautossa (10 000e velkaa autosta vielä). Niin ja autovakuutukset tähän päälle vielä, ens kuussa 250e erääntyy ja silleen. Pakko olla täyskaskot yms.

Olen pistänyt hakemuksen edullisempaan vuokra-asuntoon, mutta luoja ties saanko koskaan mitään vastausta mistään.

Voinko saada näillä tiedoilla jotain lainaa / kertalainaa pankista, millä saisin ees noi pikkulainat maksettua? Että voisin kuussa maksaa yhtä erää, enkä esim. 7 eri erää eri paikkoihin ja kauheilla koroilla.

Ahistaa ihan järjettömästi. Aloitin työt hiljattain ja eka palkka meni minuutissa, loppukuuksi jäi elämiseen (mulle ja 2 pienelle lapselle) n. 100e. Josta meni 20e bensaan. Jäljelle jäi 80e, kävin ruokakaupassa, ostin vaippoja tarhaan ja kotiin, tyttärelle kengät ja 20e synttärilahjan. Sit tuli lapsilisät, maksoin siitä pari laskua pois, jäi 100e tilille. Sillä pitäisi pötkiä seuraavaan "rahapäivään" joka on kahden viikon päästä. Ja tähän väliin jää mm. mun viikon mittainen palkaton kesälomani, jolloin siis hyvä että ruokaa saamme pöytään.

:/

nimim. todellinen idiootti

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi monta vuotta vanhaa aloitusta nostellaan vain uusien lainojen mainostamiseksi? 

Minä kun odotin, että aloittaja olisi tullut kertomaan, miten on nämä 3 vuotta selvinnyt.

Vierailija
122/125 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku on jo näistä maininnutkin. Varaa aika velkaneuvontaan ja pyri velkajärjestelyyn. Jos pääset velkajärjestelyyn, anna lyhennyksen mennä suoraan palkastasi. Viimeistään tuolloin ( jo aikaisemminkin) tarkista oikeutesi toimeentulotukeen. ( tuloiksi lasketaan tilille tulevat nettotulot. kun velkajärjestelyerät pienentävät tätä, todennäköisesti oikeus tt-tukeen syntyy tai summa suurenee)  Odotellessa huolehdi elintärkeät asiat; vuokra, sähkö, vesi. Hae apua diakoniasta. Tarkista päivähoitomaksujen suuruus. Ryhdy pitämään tarkkaa kirjaa tuloista ja menoista velkaneuvojaa ja itseäsi varten.

Sä oot juuri niitä ihmisiä, jotka selviytyy näistä vaikeuksista. Se kuului läpi sun tekstistä. Luovuttaminen lisää epätoivoa, älä tee sitä ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joku on jo näistä maininnutkin. Varaa aika velkaneuvontaan ja pyri velkajärjestelyyn. Jos pääset velkajärjestelyyn, anna lyhennyksen mennä suoraan palkastasi. Viimeistään tuolloin ( jo aikaisemminkin) tarkista oikeutesi toimeentulotukeen. ( tuloiksi lasketaan tilille tulevat nettotulot. kun velkajärjestelyerät pienentävät tätä, todennäköisesti oikeus tt-tukeen syntyy tai summa suurenee)  Odotellessa huolehdi elintärkeät asiat; vuokra, sähkö, vesi. Hae apua diakoniasta. Tarkista päivähoitomaksujen suuruus. Ryhdy pitämään tarkkaa kirjaa tuloista ja menoista velkaneuvojaa ja itseäsi varten.

Sä oot juuri niitä ihmisiä, jotka selviytyy näistä vaikeuksista. Se kuului läpi sun tekstistä. Luovuttaminen lisää epätoivoa, älä tee sitä ikinä.

Hyvät neuvot. 3 ja puoli vuotta myöhässä vaan.

Vierailija
124/125 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo yhdistelylainat kannattaa ehdottomasti ottaa pankista. Yksityiset firmat tulee ihan törkeän kalliiksi. Parempi tietysti ettei tuollaiseen tilanteeseen edes joudu.

Vierailija
125/125 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee todella tiukkaa niin opintolainoissa on pitkä valtiontakaus ja kuukausieräsi on melko suuri keskimääräiseen kuukausierään ihmisillä (teen maksusuunnitelman muutoksia lainoihin työkseni). Uskoisin, että sen kuukausierää on mahdollista pienentää ainakin määräaikaisesti tai laittaa se lyhennysvapaalle esim. Vuoden ajaksi. Kulut vaihtelevat pankeilla, OP:lla noin 50e muutoksesta. Myös opintolainan korko kannattaa laittaa kuukausittain veloitettavaksi, jotta puolivuosittain ei tulisi tuollaista useamman sadan euron korkomaksua. Maksusuunnitelman muutoshakemusta siis vetämään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi