Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies osti ”meille” talon - en saa omaa huonetta

Vierailija
27.07.2020 |

Mies osti talon, johon minulla ei ollut vielä varaa koska olen opiskelija. Säästän kyllä, jotta voin jonain päivänä ostaa puolet (tai edes jonkinlaisen osuuden). Tänään keskustelimme enemmän huonejaosta ja miehen visio, tai siis päätös, yllätti.

Talossa on kolme makuuhuonetta, ja toki oletin että yksi niistä on varattu minulle. Tänään mies sanoi, että on olohuone, miehen työhuone ja... VIERASHUONE.

Meillä ei edes käy vieraita, mutta tuo huone jonka oletin olevan työhuoneeni, tuleekin olemaan vierashuone, jonne laitetaan sänky ja televisio. Täysin turha ja tarpeeton huone siis, ja minä jään ilman työpistettä.

Saanhan olla ihmeissäni ja loukkaantua? Mies hokee, että tietenkin hänen talonsa on myös minun kotini, mutta nyt ei ihan tunnu siltä. Jatkan kai kouluhommien tekemistä keittiönpöydän ääressä kuten nykyisessä kolmiossammekin. Reilua, eikö.

Pahoittelen provosoivaa aloitusta, mutta olen hämmentynyt ja loukkaantunut. Mitä mieltä, onko minulla oikeus valittaa miehelle asiasta, onhan kyseessä hänen talonsa?

Kommentit (357)

Vierailija
61/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaa jäädä opiskelija-asuntoonsa elämään omannäköistä elämää. Sinne mahtuu työpöytä ilman miehen lupaa.

Vierailija
62/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap maksaa talouden kuluista? 

En varsinaisesti lyhennä lainaa, mutta on sovittu että maksan muutaman satasen kuussa laskuihin, lämmitykseen, vakuutuksiin jne.

Ap

Ja kun mies maksaa kaiken elämisesi, niin sinä varmaan hoidat kaikki kotityöt ja ruoanlaitot? 

Olet rasittava jankkaaja.

Ap

Vastaa nyt vaan kysymyksiin. Tämä kun on keskustelupalsta.

Miksi opiskelijamies ei kelvannut, vaan piti päästä hypergamisesti omakotitaloon käskyttämään rahamiestä ? 

Okei. :)

Opiskelijamiehet eivät ole koskaan lähestyneet minua. Tämä mies lähestyi. Siitä se käskyttämisen kierre sitten lähti!

Ap

Noin vanhanaikaisena naisena luulisi sinun siis tekevän ne ruoat ja kotityötkin. 

Ainoa mies joka sinua on koskaan lähestynyt sattui olemaan sinulle taloudellinen lottovoitto? 

Rahallahan ei ole mitään tekemistä suhteessanne, vaan ihan puhtaasta rakkaudesta olet omakotitalon-ostajamiehen itsellesi valinnut? 

No, jankataan sitten. Kateus on parasta viihdettä, ja mitään muuta syytähän en tälle vihamielisyydelle keksi.

On ollut muitakin, mutta yksi jätti minut koska en ollut hyvä sängyssä, yksi oli pilvenpolttaja ja yksi epäkypsä, epävakaa sottapytty.

Tämän miehen kanssa minun on hyvä olla. On intohimoa, tasapainoista vuorovaikutusta, helppoa arkea ja oikeastaan kaikkea muutakin kuin pelkkää rakkautta. Mies on mulle lottovoitto ilman rahojansakin.

Ap

Jos mies olisi työtön ja asuisi vuokrayksiössä, niin edelleenkin olisit miehen kanssa? Uskoo ken tahtoo. 

Ihan ohiksena tässä huutelen, mutta meille naisille oikeasti ei ole sitten minkäänlaista väliä miehen asumismuodolla, niin kauan kuin ei yömajassa, vanhempiensa tai edellisen naisen luona asu.

Uskoo ken tahtoo. Aloittajankin piti päästä isoon omakotitaloon, sen sijaan että olisi asunut siellä opiskelijamurjussa hoitaen opintonsa loppuun asti.

Lyön vaikka mistä vetoa, että tämä elättäjämies saa kenkää heti kun ap pääsee itse töihin. Ja äläpä kuule vastaile aloittajan puolesta. Monenkos työttömän tai opiskelevan miehen elämän sinä olet maksanut kokonaisuudessaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset vastatko tuolle jankkaavalle idiootille mitään niin ehkä se menee muualle.

Vierailija
64/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmösten akkojen takia talo pitää hommata ennen suhdetta.

Vierailija
65/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tyttö aina uhri?

Ei välttämättä. Nainenkin voi joskus ottaa itseään niskasta kiinni. Ehkä.

Tässä nyt tuskin on uhria. Ei edes uhriutumista.

Uhri on tavallisesti esim. rikoksen uhri eikä tämä ole sukupuolesta kiinni. Esim. petoksen ja huijauksen ja kiusaamisen uhriksikin voi joutua, vaikka ei olisi kyse varsinaisesti rikosasiasta.

Uhriutuminen taas on sitä, ettei ole minkään todellisen vääryyden uhri, vaan esittää sellaista (esim. silloin kun on todellisuudessa kyse tavallisista erimielisyyksistä tai tapahtumista, joihin olisi helposti voinut itsekin vaikuttaa).

Sovinismi taas on mm. sitä, että alentaa virheellisin perustein naissukupuolta (ja kokee ylentävästä näin itseään). Kaksi edellistä kommenttia lukeutuu tähän kategoriaan.

Vierailija
66/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse opiskelin, niin mies muutti asumaan luokseni 30 neliön yksiöön. En muista, että olisi ollut minkäänlasta ongelmaa, vaikka oli vain yksi tila ja kylpyhuone. Tentteihin luku ja tehtävien teko sujui hyvin, vaikka ei ollut omaa rauhaa.

Teillä on tosi paljon tilaa käytettävissä.

Vierailija
67/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää hyvät ihmiset vastatko tuolle jankkaavalle idiootille mitään niin ehkä se menee muualle.

Montaakos opiskelijamiestä sinä olet elättänyt? Ja ostanut omakotitalon tälle opiskelijamiehelle työhuoneineen? 

Ap:n mies osti kylläkin talon itselleen. Vai oliko logiikkasi, että miesten pitäisi ostaa talonsa itselleen ja naisten miehilleen?

Vierailija
68/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi talossa pitää olla vierashuone. Hotellit on sitä varten.

Jos joku pitää majoittaa kotiin, niin sitten se tila vieraille järjestetään.

Vieraille tarkoitettu sänky voi olla seinälle kääntyvä, niin vie vähemmän tilaa.

Vierailija
69/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se ap on tähän asti pärjännyt keittiönpöydällä sen läppärinsä kanssa? 

Sille pitää nyt saada oma huone? Syystä että? 

Vierailija
70/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hypergamia se on naisten tärkein tavoite elämässä. 

Vierailija
71/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla se tuntuu olevan provoilu samoilla länkytyksillä vuodesta toiseen.

Vierailija
72/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että vieraillekin oma huone mutta ei omalle puolisolle! Puhukaa vielä. Eikö niille harvoin yöpyville vieraille joku petipaikka löydy, ei siihen tarvitse koko huonetta varata jos muutakin käyttöä olisi.

Miksi mistään mitään maksamattomalla pitäisi olla oma huone? Kun ei aloittaja kykene edes niitä huonekalujakaan ostamaan 

Silloin ei pitäisi asua yhdessä, jos ei ole valmis asumaan yhteistä kotia asua tasa-arvoisesti, varallisuuseroista huolimatta. Puoliso ei voi elää omassa kotonaan alisteisessa asemassa, se ei tee hyvää kummallekaan, saati sitten parisuhteen tulevaisuudelle.

Vierailija
73/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

montaako miestä olet itse elättänyt? joka ei tee edes kotitöitä mutta vaatii sitä ja tätä? 

Vierailija
74/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama täky palstamammoille😉

Vierailija
75/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varsinaisesti lyhennä lainaa, mutta on sovittu että maksan muutaman satasen kuussa laskuihin, lämmitykseen, vakuutuksiin jne.

Ap

Ja kun mies maksaa kaiken elämisesi, niin sinä varmaan hoidat kaikki kotityöt ja ruoanlaitot? 

Ap

Miksi opiskelijamies ei kelvannut, vaan piti päästä hypergamisesti omakotitaloon käskyttämään rahamiestä ? 

Tuleeko mieleen, että ihmiset saattaa joskus rakastua? Saako opiskelija rakastua vain toiseen opiskelijaan ja miten rakastuminen muihin estetään? Pitäisikö opiskelijayhdistyksissä alkaa järjestämään vaikka avioliittoja opiskelijoiden kesken. Mutta mitä jos toinen pariskunnasta valmisuukin aiemmin ja saa hyvän työpaikan, aijai... ero?

Vierailija
76/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Tuleeko mieleen, että ihmiset saattaa joskus rakastua? Saako opiskelija rakastua vain toiseen opiskelijaan ja miten rakastuminen muihin estetään? Pitäisikö opiskelijayhdistyksissä alkaa järjestämään vaikka avioliittoja opiskelijoiden kesken. Mutta mitä jos toinen pariskunnasta valmisuukin aiemmin ja saa hyvän työpaikan, aijai... ero?

sehän on ihan sattumaa, että opiskelijanaiset rakastuu aina paksulompakkoisiin miehiin. ihan puhdasta sattumaa. 

Vierailija
77/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

montaako miestä olet itse elättänyt? joka ei tee edes kotitöitä mutta vaatii sitä ja tätä? 

Yhtä. Erottiin kyllä myöhemmin muista syistä. Oliko muita kysymyksiä?

Vierailija
78/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään ketjun naisista ei elättäisi opiskelijamiestä ja rakentelisi tälle työhuonetta, maksaen ihan kaiken. 

Kahdet rattaat on taas kovassa ajossa. 

Mies ei ole maksamassa "kaikka" ensinnäkin ap kertoi, että maksaa useamman satasen asumisesta...

Eikä pariskunta voi kyllä elää samassa huusholissa valtavan suurella elintasoerolla. Se ei vain toimi. Ja oliis muuten todella itsekeskeistä. Kun yhteen muuttaa, niin sillloin pitää olla valmis jonkinlaiseen yhteiselämäänkin.

Vierailija
79/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan naiset haukkuu joka käänteessä Martinat ja  Sofiat, mutta ovat ihan täysin samanlaisia elättejä itse. 

Ihan itse elätän itseni. Kysyttävää? Ei? No sitten nukkumaan, Jonne.

Vierailija
80/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään ketjun naisista ei elättäisi opiskelijamiestä ja rakentelisi tälle työhuonetta, maksaen ihan kaiken. 

Kahdet rattaat on taas kovassa ajossa. 

Mies ei ole maksamassa "kaikka" ensinnäkin ap kertoi, että maksaa useamman satasen asumisesta...

Eikä pariskunta voi kyllä elää samassa huusholissa valtavan suurella elintasoerolla. Se ei vain toimi. Ja oliis muuten todella itsekeskeistä. Kun yhteen muuttaa, niin sillloin pitää olla valmis jonkinlaiseen yhteiselämäänkin.

Ai nyt valtava elintasoero on sitä, että miehen omistamassa talossa miehellä on oma työhuone, naisella ei? Voisiko se nainen vuokrata itselleen haluamansa työhuoneen sellaisesta toimistohotellista, jos se on noin tärkeä.