Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies osti ”meille” talon - en saa omaa huonetta

Vierailija
27.07.2020 |

Mies osti talon, johon minulla ei ollut vielä varaa koska olen opiskelija. Säästän kyllä, jotta voin jonain päivänä ostaa puolet (tai edes jonkinlaisen osuuden). Tänään keskustelimme enemmän huonejaosta ja miehen visio, tai siis päätös, yllätti.

Talossa on kolme makuuhuonetta, ja toki oletin että yksi niistä on varattu minulle. Tänään mies sanoi, että on olohuone, miehen työhuone ja... VIERASHUONE.

Meillä ei edes käy vieraita, mutta tuo huone jonka oletin olevan työhuoneeni, tuleekin olemaan vierashuone, jonne laitetaan sänky ja televisio. Täysin turha ja tarpeeton huone siis, ja minä jään ilman työpistettä.

Saanhan olla ihmeissäni ja loukkaantua? Mies hokee, että tietenkin hänen talonsa on myös minun kotini, mutta nyt ei ihan tunnu siltä. Jatkan kai kouluhommien tekemistä keittiönpöydän ääressä kuten nykyisessä kolmiossammekin. Reilua, eikö.

Pahoittelen provosoivaa aloitusta, mutta olen hämmentynyt ja loukkaantunut. Mitä mieltä, onko minulla oikeus valittaa miehelle asiasta, onhan kyseessä hänen talonsa?

Kommentit (357)

Vierailija
41/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa, mies päättää. Elät jo muutenkin miehen siivellä 

Alapeukuista päätellen loisiminen taitaa olla palstamammojen geneettinen erityispiirre.

Ei, vaan se kertoo siitä, että me palstamammat katsovat kodin olevan aina kaikille osapuolille yhteinen heidän kesken, jotka siellä asuvat. Mikä tahansa asunto ei ole koti. Koti on sellainen, johon on voinut itse vaikuttaa.

Ei, kyllä se johtuu siitä loisgeenistä.

Höpsis. Minun mieheni asuu minun omistamassani asunnossa. Miehellä on pari viikonloppulasta. Mikä minä olen sanomaan, ettei he saa käyttöönsä sitä ylimääräistä huonetta, kun kerran koti on miehenikin koti? Onko aviomieheni loinen?

Juu juu. Hieno tarina siellä.

Et vastannut kysymykseeni.

Vierailija
42/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika omituista pitää huonetta varalle vain vieraille. Meillä on yhdistetty työ- ja vierashuone 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useampi tai yksi ja sama ihminen huutelee, että loisin ja roikun miehen lompakolla.

Haluaisin huomauttaa, etten saa asumistukea koska elän avoliitossa, jossa mies tienaa.

Minulle jäisi itse asiassa enemmän rahaa, jos asuisin ”opiskelijamurjussa”.

Mutta tämä on valintani ja niin on muuten myös mies valintansa tehnyt. Saisi silti huomioida, että minäkin olisin nauttinut omasta huoneesta...

Ap

Mutta ajattele sitäkin, että oma työhuone on ylellistä etenkin nuorissa perheissä. Itse sain työhuoneen vasta, kun lapset muuttivat pois kotoa. Niin pitkään oli työpöytä omassa makuuhuonessa.

Vierailija
44/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap maksaa talouden kuluista? 

En varsinaisesti lyhennä lainaa, mutta on sovittu että maksan muutaman satasen kuussa laskuihin, lämmitykseen, vakuutuksiin jne.

Ap

Ja kun mies maksaa kaiken elämisesi, niin sinä varmaan hoidat kaikki kotityöt ja ruoanlaitot? 

Vierailija
45/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useampi tai yksi ja sama ihminen huutelee, että loisin ja roikun miehen lompakolla.

Haluaisin huomauttaa, etten saa asumistukea koska elän avoliitossa, jossa mies tienaa.

Minulle jäisi itse asiassa enemmän rahaa, jos asuisin ”opiskelijamurjussa”.

Mutta tämä on valintani ja niin on muuten myös mies valintansa tehnyt. Saisi silti huomioida, että minäkin olisin nauttinut omasta huoneesta...

Ap

Sellainen trolli siellä sitten. Et takuulla saa asumistukea omistusasuntoon, joka ei ole nimissäsi. 

Kukaan omistusasumisesta puhunut, ap saisi asumistukea jos hänen asumisjärjestely ei olisi miehen omistama asunto, vaan esim vuokra-asunto. Aika harvoin voit ostaa ”opiskelijamurjua”. Erillään asuminen saattaa taloudellisesti olla jopa kannattavampaa jos mies ei halua jakaa asuntoaan hyväksyttävästi.

Vierailija
46/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä työhuoneella tekisit jos et töitäkään tee?

Opinnot ovat tällä hetkellä työtäni. Erityisesti nyt etäjärjestelyjen aikana työhuone olisi aivan loistava juttu.

Mutta pitää keskustella ja kysyä kävisikö että tehtäisiin vierashuoneeseen kiva nurkkaus minulle! En keksi estettä.

Ap

Vierailija
47/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varsinaisesti lyhennä lainaa, mutta on sovittu että maksan muutaman satasen kuussa laskuihin, lämmitykseen, vakuutuksiin jne.

Ap

Ja kun mies maksaa kaiken elämisesi, niin sinä varmaan hoidat kaikki kotityöt ja ruoanlaitot? 

Olet rasittava jankkaaja.

Ap

Vierailija
48/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun et ollenkaan tullut ajatelleeksi sanoa miehelle, että laitetaan se sinun työhuoneeksi. Kysy edes mieheltä, missä sinä tee työtäsi, jos yhteisessä kodissanne ei ole sille tilaa.

Mihin tarkoitukseen te molemmat tarvitsette kokonaisen erillisen työhuoneen? Jos kumpikin teistä on opettajia, yksi yhteinen riittänee. Jos taas jompi kumpi harrastaa askartelua, käsitöitä ja tarvitsee tilaa vaikkapa kangaspuille, sitten ymmärrän.

Ai niin, opiskelija sinä olet. Tarvitsetko opiskelujasi varten isoja tiloja, piirustuspöytää tai telineitä vai miksi pitäisi olla sellainen huone, jossa harvinaiset vieraanne eivät voisi yöpyä?

Opiskelijakämpissä harvemmin on kenelläkään omaa työhuonetta.

Vierailija
49/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap älä välitä noista kateellisista haukkujista. Mies on ollut tietoinen, että tällä hetkellä sinun maksukykysi ei riitä samaan kuin hänellä ja silti hän osti teille uuden kodin. Ja sen pitää tuntua myös sinun kodilta, jos hän haluaa kanssasi olla! Yrittäkää löytää kompromissi. Ja sinun ei tietenkään tule tässä vaiheessa huolehtia asuntolainasta kun se on vain miehesi nimissä.

Vierailija
50/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Vastaa nyt vaan kysymyksiin. Tämä kun on keskustelupalsta.

Miksi opiskelijamies ei kelvannut, vaan piti päästä hypergamisesti omakotitaloon käskyttämään rahamiestä ? 

Vierailija
51/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään ketjun naisista ei elättäisi opiskelijamiestä ja rakentelisi tälle työhuonetta, maksaen ihan kaiken. 

Kahdet rattaat on taas kovassa ajossa. 

Vierailija
52/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Miksi opiskelijamies ei kelvannut, vaan piti päästä hypergamisesti omakotitaloon käskyttämään rahamiestä ? 

Okei. :)

Opiskelijamiehet eivät ole koskaan lähestyneet minua. Tämä mies lähestyi. Siitä se käskyttämisen kierre sitten lähti!

Ap

Vierailija
53/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Opiskelijamiehet eivät ole koskaan lähestyneet minua. Tämä mies lähestyi. Siitä se käskyttämisen kierre sitten lähti!

Ap

Noin vanhanaikaisena naisena luulisi sinun siis tekevän ne ruoat ja kotityötkin. 

Ainoa mies joka sinua on koskaan lähestynyt sattui olemaan sinulle taloudellinen lottovoitto? 

Rahallahan ei ole mitään tekemistä suhteessanne, vaan ihan puhtaasta rakkaudesta olet omakotitalon-ostajamiehen itsellesi valinnut? 

Vierailija
54/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Noin vanhanaikaisena naisena luulisi sinun siis tekevän ne ruoat ja kotityötkin. 

Ainoa mies joka sinua on koskaan lähestynyt sattui olemaan sinulle taloudellinen lottovoitto? 

Rahallahan ei ole mitään tekemistä suhteessanne, vaan ihan puhtaasta rakkaudesta olet omakotitalon-ostajamiehen itsellesi valinnut? 

No, jankataan sitten. Kateus on parasta viihdettä, ja mitään muuta syytähän en tälle vihamielisyydelle keksi.

On ollut muitakin, mutta yksi jätti minut koska en ollut hyvä sängyssä, yksi oli pilvenpolttaja ja yksi epäkypsä, epävakaa sottapytty.

Tämän miehen kanssa minun on hyvä olla. On intohimoa, tasapainoista vuorovaikutusta, helppoa arkea ja oikeastaan kaikkea muutakin kuin pelkkää rakkautta. Mies on mulle lottovoitto ilman rahojansakin.

Ap

Vierailija
55/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Vanhanaikainen nainen tietenkin olisi vienyt jo puolisonsa vihille, jolloin yhteisestä kodista puolet kuuluisi hänelle.

Avoliitossa toisen omistamassa asunnossa ei ole mitään ”taloudellista lottovoittoa”. Siitä voi joutua lähtemään vaikka heti huomenissa, jos talon omistaja niin sanoo.

-Ohis.

Vierailija
56/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

No, jankataan sitten. Kateus on parasta viihdettä, ja mitään muuta syytähän en tälle vihamielisyydelle keksi.

On ollut muitakin, mutta yksi jätti minut koska en ollut hyvä sängyssä, yksi oli pilvenpolttaja ja yksi epäkypsä, epävakaa sottapytty.

Tämän miehen kanssa minun on hyvä olla. On intohimoa, tasapainoista vuorovaikutusta, helppoa arkea ja oikeastaan kaikkea muutakin kuin pelkkää rakkautta. Mies on mulle lottovoitto ilman rahojansakin.

Ap

Jos mies olisi työtön ja asuisi vuokrayksiössä, niin edelleenkin olisit miehen kanssa? Uskoo ken tahtoo. 

Vierailija
57/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut vastaava tilanne. Talossa yhteunen makkari, miehen työhuone ja vierashuone. Miehen tali, johon muutin. Miksi pahastuisin. Munä olin opiskelija. Mihin opiskelija tarvitsee työhuonetta? Makkariin mahtui minun kirjoituspöytä. Mikä oli ongelma? Kaikesta sitä loukkaannutaan.

Vierailija
58/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin opiskelija tarvitsee työhuonetta? Vierashuone on käytännöllisempi.

Vierailija
59/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Ap

Jos mies olisi työtön ja asuisi vuokrayksiössä, niin edelleenkin olisit miehen kanssa? Uskoo ken tahtoo. 

Ihan ohiksena tässä huutelen, mutta meille naisille oikeasti ei ole sitten minkäänlaista väliä miehen asumismuodolla, niin kauan kuin ei yömajassa, vanhempiensa tai edellisen naisen luona asu.

Vierailija
60/357 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin opiskelija tarvitsee työhuonetta? Vierashuone on käytännöllisempi.

Useammin kai opiskelijalla kotitehtäviä on kuin keskivertopariskunnalla yövieraita.