Mies osti ”meille” talon - en saa omaa huonetta
Mies osti talon, johon minulla ei ollut vielä varaa koska olen opiskelija. Säästän kyllä, jotta voin jonain päivänä ostaa puolet (tai edes jonkinlaisen osuuden). Tänään keskustelimme enemmän huonejaosta ja miehen visio, tai siis päätös, yllätti.
Talossa on kolme makuuhuonetta, ja toki oletin että yksi niistä on varattu minulle. Tänään mies sanoi, että on olohuone, miehen työhuone ja... VIERASHUONE.
Meillä ei edes käy vieraita, mutta tuo huone jonka oletin olevan työhuoneeni, tuleekin olemaan vierashuone, jonne laitetaan sänky ja televisio. Täysin turha ja tarpeeton huone siis, ja minä jään ilman työpistettä.
Saanhan olla ihmeissäni ja loukkaantua? Mies hokee, että tietenkin hänen talonsa on myös minun kotini, mutta nyt ei ihan tunnu siltä. Jatkan kai kouluhommien tekemistä keittiönpöydän ääressä kuten nykyisessä kolmiossammekin. Reilua, eikö.
Pahoittelen provosoivaa aloitusta, mutta olen hämmentynyt ja loukkaantunut. Mitä mieltä, onko minulla oikeus valittaa miehelle asiasta, onhan kyseessä hänen talonsa?
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Mies maksaa, mies päättää. Elät jo muutenkin miehen siivellä
Alapeukuista päätellen loisiminen taitaa olla palstamammojen geneettinen erityispiirre.
Vierailija kirjoitti:
Onko tyttö aina uhri?
Ei välttämättä. Nainenkin voi joskus ottaa itseään niskasta kiinni. Ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuista päätellen loisiminen taitaa olla palstamammojen geneettinen erityispiirre.
Ei, vaan se kertoo siitä, että me palstamammat katsovat kodin olevan aina kaikille osapuolille yhteinen heidän kesken, jotka siellä asuvat. Mikä tahansa asunto ei ole koti. Koti on sellainen, johon on voinut itse vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan se kertoo siitä, että me palstamammat katsovat kodin olevan aina kaikille osapuolille yhteinen heidän kesken, jotka siellä asuvat. Mikä tahansa asunto ei ole koti. Koti on sellainen, johon on voinut itse vaikuttaa.
Ei, kyllä se johtuu siitä loisgeenistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestä lompakolla.
Sinne keittiöönhän se mies on muutenkin sinut ajatellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Minun mieheni asuu minun omistamassani asunnossa. Miehellä on pari viikonloppulasta. Mikä minä olen sanomaan, ettei he saa käyttöönsä sitä ylimääräistä huonetta, kun kerran koti on miehenikin koti? Onko aviomieheni loinen?
Jaa että vieraillekin oma huone mutta ei omalle puolisolle! Puhukaa vielä. Eikö niille harvoin yöpyville vieraille joku petipaikka löydy, ei siihen tarvitse koko huonetta varata jos muutakin käyttöä olisi.
että palstamammat on oikein jo sisustamassa ventovieraan miehen taloa, vaikka aloittajalla ei ole rahaa edes niihin huonekaluihinkaan? ei jumalauta teitä
Vierailija kirjoitti:
Jaa että vieraillekin oma huone mutta ei omalle puolisolle! Puhukaa vielä. Eikö niille harvoin yöpyville vieraille joku petipaikka löydy, ei siihen tarvitse koko huonetta varata jos muutakin käyttöä olisi.
Miksi mistään mitään maksamattomalla pitäisi olla oma huone? Kun ei aloittaja kykene edes niitä huonekalujakaan ostamaan
Useampi tai yksi ja sama ihminen huutelee, että loisin ja roikun miehen lompakolla.
Haluaisin huomauttaa, etten saa asumistukea koska elän avoliitossa, jossa mies tienaa.
Minulle jäisi itse asiassa enemmän rahaa, jos asuisin ”opiskelijamurjussa”.
Mutta tämä on valintani ja niin on muuten myös mies valintansa tehnyt. Saisi silti huomioida, että minäkin olisin nauttinut omasta huoneesta...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Useampi tai yksi ja sama ihminen huutelee, että loisin ja roikun miehen lompakolla.
Haluaisin huomauttaa, etten saa asumistukea koska elän avoliitossa, jossa mies tienaa.
Mutta tämä on valintani ja niin on muuten myös mies valintansa tehnyt. Saisi silti huomioida, että minäkin olisin nauttinut omasta huoneesta...
Ap
Sellainen trolli siellä sitten. Et takuulla saa asumistukea omistusasuntoon, joka ei ole nimissäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sellainen trolli siellä sitten. Et takuulla saa asumistukea omistusasuntoon, joka ei ole nimissäsi.
Ystävällisesti kysyn, että etkö osaa lukea?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siinähän muutat sinne vuokramurjuun. Ota oikein iso asunto, niin saat vaikka 3 huonetta itsellesi
Meillä on vierashuone. Tai itseasiassa se on mieheni peli-/musiikkihuone. Mutta vierashuone silloin kun on vieraita ja miehen huone silloin kun niitä ei ole. Tosin saan minäkin sitä käyttää, jos tarvitsen omaa rauhaa. Jos meillä olisi kaksi ylimääräistä makkaria, ne olisivat tietenkin ensisijaisesti meidän työhuoneita ja molempiin laitettaisiin myös nukkumapaikka vieraita varten.
Ehkä ap miehesi on ajatellut, että se vierashuone olisi sinun työhuoneesi silloin kun teillä ei ole vieraita? En itse ainakaan näe syytä pitää yhtä huonetta pääosin käyttämättömänä samalla kun toinen joutuu levittelemään opiskelukamppeensa keittiön pöydälle.
Mitä ap maksaa talouden kuluista?
Mitä sinä työhuoneella tekisit jos et töitäkään tee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Minun mieheni asuu minun omistamassani asunnossa. Miehellä on pari viikonloppulasta. Mikä minä olen sanomaan, ettei he saa käyttöönsä sitä ylimääräistä huonetta, kun kerran koti on miehenikin koti? Onko aviomieheni loinen?
Juu juu. Hieno tarina siellä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap maksaa talouden kuluista?
En varsinaisesti lyhennä lainaa, mutta on sovittu että maksan muutaman satasen kuussa laskuihin, lämmitykseen, vakuutuksiin jne.
Ap
Työt tehdään töissä. Sinä tarvitset miehen työhuoneen opintoihin, käskytä sika vierashuoneeseen!