Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähän pelottavaa taas huomata, että puhelin todellakin kuuntelee

Vierailija
27.07.2020 |

Vastaavaa on käynyt aiemminkin. Eilen kaverini puhui lenkillä, että on ajatellut hankkia ryhtiliivin. En ollut sellaisesta ennen kuullut ja unohdin asian. Tänään instagramissa minulle tuli ryhtiliivin mainos. Enkä siis ollut googlaillut tms. Ainoastaan kaveri varmaan pari kertaa sanoi tuon sanan lenkin aikana.

Kommentit (167)

Vierailija
1/167 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foliohattu syvemmälle päähän

Vierailija
2/167 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa on tapahtunut muillekin eli tuo on ihan totta. Just yhdet tututkin ihmetteli asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/167 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilijöille tiedoksi: näin tosiaan tapahtuu. Eikä se ole mikään salaisuus. Puhelin myös nauhoittaa satunnaisesti, jos kyseistä toimintoa ei ole otettu pois päältä.

Vierailija
4/167 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Saa muutenkin olla todella tarkkana mitä sovelluksia puhelimeensa lataa ja mitä käyttölupia ne vaativat.

Hiukan helpottaa tiettää ettei mikään tietty ihminen ole kuuntelemassa, vaan koneet poimivat tiettyjä sanoja puheesta ja niiden perusteella kohdistavat mainoksia. Ikinä ei tosin voi olla varma mitä kaikella kerätyllä tiedolla tehdään

Vierailija
5/167 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihan totta. Facebook kuuntelee ja google, myös silloin kun et puhu puhelimeen.

Vierailija
6/167 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama huomattiin siskon kanssa viikonloppuna! Kerroin hänelle yhdestä Harry Potter TikTok videosta ja seuraavana päivänä hänen TikTokinsa alkoi näyttää Harry Potter videoita. Ja nimenomaan Luihuiseen liittyviä josta puhuin...

Vierailija
7/167 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis joo, se on tekoäly mikä kuuntelee - ei kukaan oikea ihminen onneksi! Onneksi mulla nyt ei ole mitään salattavaa, mutta onhan tuo jotenkin inhottavaa silti.

Vierailija
8/167 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt viimeaikoina paljon hammaslääkärissä erään hammaskiskon takia, puolentoista kuukauden sisään neljä kertaa. En ole googlaillut kiskosta mitään, koska sain ison nipun ohjepapereita aiheesta, ja muutenkin lääkäri selitti asiat juurtajaksain.

Jostain syystä minulle on alkanut tulla ympäri nettiä erilaisia hammastarvikemainoksia.

Vierailija
9/167 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Kaveri puhui että on menossa tampereelle opiskelemaan. Pari päivää myöhemmin rupesi mulle tulemaan toas:in mainoksia vauva palstalla.

Jepajee!!! Ja en todellakaan ole itse googlannut noita tai edes asuntoa hakemassa!!! Ja ihan pk seudulla asun joten ei mitään syytä näyttää tamperelaisia firmoja

Ja sekin vielä että ne silleen odottaa sniikisti että kuluisi pari päivää jotta se ei olisi niin läpinäkyvää.

Vierailija
10/167 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelin = vakoilulaite.

Vierailija
11/167 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt viimeaikoina paljon hammaslääkärissä erään hammaskiskon takia, puolentoista kuukauden sisään neljä kertaa. En ole googlaillut kiskosta mitään, koska sain ison nipun ohjepapereita aiheesta, ja muutenkin lääkäri selitti asiat juurtajaksain.

Jostain syystä minulle on alkanut tulla ympäri nettiä erilaisia hammastarvikemainoksia.

No tuon voi selittää sillä että se on vakoillut gps tietojasi ja nähnyt että olet käynyt monta kertaa hammaslääkärissä.

Vierailija
12/167 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt muutama tallainen myös - en ole keksinyt mitään järkevää muuta selitystä näille.

Vierailija
13/167 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuon voi selittää sillä että se on vakoillut gps tietojasi ja nähnyt että olet käynyt monta kertaa hammaslääkärissä.

En käytä sijaintia päällä, ja muutenkin hammaslääkäri on ollut lääkärikeskuksessa, jossa on tavallisiakin lääkäripalveluita.

Vierailija
14/167 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään 2014 on Facebook ilmoittanut, että alkaa kuunnella käyttäjien ympäristöä. 

Vierailija
15/167 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirin ottaminen iPhonesta pois päältä auttaa.

Vierailija
16/167 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google nauhoittaa ja sieltä voi omasta profiilistaan käydä poistamassa tiedot mitä sinne on ilmestynyt.

Vierailija
17/167 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi, jos hammaslääkäri on samassa talossa missä on muitakin palveluja tai talossa asuu muita ihmisiä.

Vierailija
18/167 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puhelinta missä gps, mikit ja kamerat saa fyysisellä kytkimellä pois päältä?

Tuo auttaisi jo paljon. Mutta kai se vieläkin pystyisi päättelemään tukiasemista ja wifi verkoista missä ollaan. Eli androidia pitäisi muokata

Vierailija
19/167 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin epäilen että tää perustuu sijaintitietoihin.

Vierailija
20/167 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Google nauhoittaa ja sieltä voi omasta profiilistaan käydä poistamassa tiedot mitä sinne on ilmestynyt.

Puhe- ja äänitallenteiden kytkeminen päälle ja pois

Siirry Google-tilillesi.

Valitse vasemmasta navigaatiopaneelista Data ja personointi.

Valitse Toimintojen hallinta ‑paneelista Verkko- ja sovellustoiminta.

Valitse "Sisällytä puhe- ja äänitallenteet" tai poista valinta, niin asetus kytketään päälle tai pois.

Kun puhe- ja äänitallenteet ovat pois käytöstä, äänisyötteitä ei tallenneta Google-tilillesi, vaikka olet kirjautuneena sisään.

Tärkeää: Muista laiteasetuksista riippuen puhe- ja äänitallenteita voidaan edelleen tallentaa muualle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän