Parveketupakointi on hirveää!
Kaverini osti ihanan kerrostaloasunnon, ylin kerros, hieno iso terassiparveke, on näköalaa ja on mahdollisuus sisustaa se oikeaksi viherhuoneeksi riippumattoineen päivineen. Unelma! Mutta mutta... onkin käynyt ilmi, että alakerran mummeli käy joka tunti röökillä parvekkeellaan ja kaverini saa kaikki katkut omalleen säännöllisin väliajoin. Pitäisi kertaheitolla kieltää tupakointi kokonaan. Kaikkialla. Inhoan tupakkaa!
Kommentit (31)
Taidanpa mennä nyt parvekkeelle tupakalle.
Voi olla että kerrostalossa ongelma on pahempi, kun savut nousee ylöspäin. Toivottavasti kaverisi ei ole niin herkkä kuin sinä. Ei ne tupakoijat tupakoi muiden kiusaksi, vaikka silti se varmaan tuntuu joskus.
Meillä rivarissa uusi seinänaapuri polttaa parvekkeella, muttei se haju mua haittaa. En usko että siitä pahaa passiivista terveyshaittaakaan on muutaman kerran viikossa haistelee mietoa tupakansavua. En vähättele muiden ongelmia, varmaan astmaatikolle ongelma on todellinen.
Ylipäätänsä tupakointi on hirveää. Niin typerää ehdoin tahdoin hankkia itselleen kamala raastavan tappava keuhkösyöpä.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 08:56"]
No siinä on omat ongelmansa, jos tämä kiellettäisiin. Jos koko talon tupakoiva porukka tulisi tupakalle ulko-oven eteen, tupakansavu leviäisi kohdalla ja yläpuolella oleviin asuntoihin aivan järkyttävällä tavallla. osa alkaisi taas polttaa sisällä, josta savun haju siirtyy ilmastoinnin kautta toisiin asuntoihin. Parempi paha haju kumminkin ulkona kuin omassa kodissa. sisällä polttaminen on aiheuttanut tässä maassa aikamoisen monta tulipaloa, mikä vaikuttaa sekin muihin kuin tupakoitsijan elämään. kaikista parhain ratkaisu ois tietenkin kun katkottaisiin kaikki maailman tupakat, mutta kun niin ei tuu käymään, niin oon ihan iloinen kun parveketupakointia ei ole kielletty.
[/quote]
Niille vois tehdä jonkun sellaisen oman tupakkahuoneen talon kellariin - vähän niinkuin junissa ennen tai laivoilla on sellaiset tupakka kopit. Haisevat aivan järkyttävälle, mutta ihan itsepä ovat koko hajusaasteongelman aiheuttaneet!!!
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 09:12"]
Ylipäätänsä tupakointi on hirveää. Niin typerää ehdoin tahdoin hankkia itselleen kamala raastavan tappava keuhkösyöpä.
[/quote]
Keuhkoatko samalla tavalla ylipainoille? Ja mahdollinen tautilistaus on miljoona kertaa pidempi?
Itse en polta ja nuuskaakin menee vain viihdekäytössä nykyään. Ja kyllä, laitan nuuskapussit kauniisti roskikseen käytön jälkeen.
Laitoin parvekkeen kivaksi mutta naapuri pilaa ilon parvekkeella istuskelusta kun ketjupolttaa alakerrassa. Jos parvekkeen ovi on auki, haju leviää pitkin asuntoa.
Kyllä meille ainakin naapurin savut ja hajut tunkeutuu sisälle ikkunasta kun partsillaan polttaa. Väkisinkin sitä on passiivinen polttaja silloinkin kun joku siinä sauhuttelee vieres tai ne savut ja hajut tulee kämppääsi tai partsilles. Useissa paikoissa parveketupakointi on kiellettyä.
Mutta noo. Mielensäpahoittajaröökaajat ovat eri mieltä tästä kumminkin. Vaikka se lukis taloyhtiön säännöissäkin. "Ei koske minua koska minulla on oikeus" "minä sitä, minä tätä, muista viis veisaan"
Itse poltin aikani ja pääsin sinne taloyhtiön tupakkipaikalle saakka polttamaan koska ei ole parveketta ja sisällä polttamista en hyväksy. Tosin kyllästyin koko touhuun lopulta ja lopetin polttamisen ilman mitää korvikkeita :)
Vain juntit tupakoivat. Käsittämätöntä, että jotkut vapaaehtoisesti haluavat haista pahalta ja tympeältä, kuka sellaista haluaa edes suudella?
Tupakoinnissa ei ole kyllä mitään järkeä. Pilaat hampaat, kynnet, ihon ja hiukset. Lisäksi kaikki vaatteet haisee ja on terveydelle tosi haitallista. Kaiken kukkuraksi maksat omaisuuden tästä "ilosta".
Onneksi lopetin, meni 10 vuotta + ties kuinka paljon rahaa tajuta kuinka tyhmä olin.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää sähkötupakoijat ,joiden mansikanhajuinen tai joku muu makea ällötys tunkee meidän parvekkeen ovesta sisään
Meidän alakerran "täti" ilmeisesti kylpee jossain chanel vitosessa ja istuu päivät pitkät partsilla. Yäk.
No siinä on omat ongelmansa, jos tämä kiellettäisiin. Jos koko talon tupakoiva porukka tulisi tupakalle ulko-oven eteen, tupakansavu leviäisi kohdalla ja yläpuolella oleviin asuntoihin aivan järkyttävällä tavallla. osa alkaisi taas polttaa sisällä, josta savun haju siirtyy ilmastoinnin kautta toisiin asuntoihin. Parempi paha haju kumminkin ulkona kuin omassa kodissa. sisällä polttaminen on aiheuttanut tässä maassa aikamoisen monta tulipaloa, mikä vaikuttaa sekin muihin kuin tupakoitsijan elämään. kaikista parhain ratkaisu ois tietenkin kun katkottaisiin kaikki maailman tupakat, mutta kun niin ei tuu käymään, niin oon ihan iloinen kun parveketupakointia ei ole kielletty.