Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kestääkö "karppijogurtti" kypsentämistä?

Vierailija
22.08.2013 |

Ostin "partaäijäjogurttia" ensimmäistä kertaa ja käytin sitä kerman asemesta (purkista luettu vinkki) kermaisessa kanakastikkeessa. Jogurtti kuitenkin juoksettui ikävän näköiseksi. Nyt mietinkin, että kestääkö jogurtti edes normaalia kuumennusta, eli oliko haudutusaika vain liian pitkä? Miten olette käyttäneet ko. ruoka-ainetta lämpimissä ruoissa? Entä miten se soveltuu leivontaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää. Käytän sitä ruuanlaitossa tosi paljon.

Vierailija
2/5 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomannut saman ja nyt käytänkin jugua pelkästään smoothieihin ja muihin kylmiin ruokiin. Nro 2, miten kauan uskallat hauduttaa tuota jugua? Ne purkit ovat niin isoja, että keksisin mielelläni muitakin käyttötapoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.jogurttikoulu.fi/fi/jogurttifakta/miksi-kolme-erilaista-maustamatonta-jogurttia.aspx

Turkkilainen jogurtti 10% rasvaa

– Mieto, miellyttävän hapan ja koostumukseltaan kermainen. Sopii
ihanasti aamupalaksi tai välipalaksi sellaisenaan tai marjojen ja hedelmien kanssa nautittavaksi. Täydellinen kylmiin kastikkeisiin, seoksiin,
jälkiruokiin, leivontaan ja sellaiseen ruoanlaittoon, jossa jogurtti
lämmitetään mutta sitä ei keitetä.

Kreikkalainen jogurtti voi turkkilaisen jogurtin tapaan juoksettua
keitettäessä, joten nauti se mieluiten kylmänä.

Venäläinen jogurtti 17% rasvaa

– Tuoteperheen kermaisin jogurtti sisältää 17 % rasvaa, mikä tekee siitä muita jogurtteja pehmeämmän makuisen. Samalla siinä on kuitenkin säilynyt jogurtin mieto, raikas happamuus. Koostumus on kiinteän kermainen, kuin löysää kermavaahtoa. Lindahlsin
venäläinen jogurtti sopii täydellisesti ruoanlaittoon, missä se antaa yhtä pyöreän maun ja koostumuksen kuin merkittävästi rasvaisemmat crème fraiche, kerma tai smetana. Vaikka jogurtti on vähärasvaisempi kuin nämä, se soveltuu yhtä hyvin keitettäväksi.

Vierailija
4/5 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä olen lisännyt sen aika loppuvaiheessa, niin teen kermallekin. Tosin olen käyttänyt tuota myös uuniruuissakin. T: 2

Vierailija
5/5 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkkilaisen jogurtin luonnollinen hapokkuus antaa täydellisen pohjan esimerkiksi salaattikastikkeisiin, jossa majoneesi ja osin myös viinietikka voidaan korvata jogurtilla. Happamaisuuden ansiosta jogurtti soveltuu erinomaisesti myös ruokiin,  jotka jo itsessään ovat happamia, mm tomaattipohjainen stroganoff. Vastaavissa tapauksissa muut meijerituotteet juoksettuvat helposti. Jogurtin raikas maku antaa sitä paitsi loistavaa vastapainoa makeille ainesosille.

käyttökelpoista kermaista

Turkkilainen jogurtti 10% on hyvä vaihtoehto rasvaisemmille tuotteille kuten kermaviili ja majoneesi. Vaihda aiempi raaka-aine jogurttiin ja nauti raikkaasta mausta. Jos haluat 
leipoa mehukasta ja hyvin säilyvää leipää, voit korvata voin ja nesteet kokonaan tai osittain turkkilaisella jogurtilla.

Vinkki: Jos sinulla on vain Lindahlsin Turkkilaista jogurttia kotona, voit keittää sen ilman, että se juoksettuu, kun ensin sekoitat siihen hieman maizenajauhoa. Kokeile!

http://www.lindahls.fi/tuotteet/jogurtti/turkkilainen-jogurtti-200g.aspx