Mikseivät rumat naiset vain meikkaa itseään kauniiksi?
Netti on täynnä videoita, joissa rumat naiset muuttuvat meikin avulla kauniiksi.
Kommentit (74)
Ne jotka eivät itse meikkaa, yleensä miehet ja meikkaamista vastustavat naiset, eivät vaan tajua. Meikkaaminen on oikeasti vaikeaa, eivätkä kaikki sitä koskaan kunnolla edes opi.
Varsinkin sellaisen meikin tekeminen, jolla oikeasti muokataan kasvonpiirteitä suuntaan tai toiseen onnistuneesti ja siten että lopputulos näyttää luonnolliselta ja hyvältä, on todella haastavaa. Valtaosalla meikki on sellainen, jolla vain hieman korostetaan silmiä, kulmia ja huulia ja häivytetään ja peitetään mm.näppyjä tai punotusta. Se ei ole vahva meikki ja kun sen pesee pois, ihminen näyttää kutakuinkin samalta. Mutta sellaisella meikillä ei voi muokata piirteitä ja saada itseään täysin erinäköiseksi!
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka eivät itse meikkaa, yleensä miehet ja meikkaamista vastustavat naiset, eivät vaan tajua. Meikkaaminen on oikeasti vaikeaa, eivätkä kaikki sitä koskaan kunnolla edes opi.
Varsinkin sellaisen meikin tekeminen, jolla oikeasti muokataan kasvonpiirteitä suuntaan tai toiseen onnistuneesti ja siten että lopputulos näyttää luonnolliselta ja hyvältä, on todella haastavaa. Valtaosalla meikki on sellainen, jolla vain hieman korostetaan silmiä, kulmia ja huulia ja häivytetään ja peitetään mm.näppyjä tai punotusta. Se ei ole vahva meikki ja kun sen pesee pois, ihminen näyttää kutakuinkin samalta. Mutta sellaisella meikillä ei voi muokata piirteitä ja saada itseään täysin erinäköiseksi!
Siitä syystä porukka käy kerran kesässä tai jopa harvemmin ammattilaisella. Spesiaalimeikit tehdään yleensä nimensä mukaisesti spessutilanteita varten esim. häät tai juhlat. Mäkin oon käynyt ruman kuontalon omaavana ammattilaisen käsissä ja kyllähän siitä hieno tuli, mutta en itse osaa tehdä vastaavaa.
Muista en osaa sanoa, mutta itse en ole koskaan meikannut, päiväkodissa/ala-asteella äidin meikkipussin kanssa söhräämisiä lukuunottamatta.
Olen jotain ruman ja arkisen harmaan väliltä vähän päivästä riippuen, enkä itse ainakaan jaksa nähdä sitä vaivaa, että 1. opettelisi meikkaamaan näin lähes kolmekymppisenä, 2. tekisi niin sitten Joka Saakelin Päivä, tai varsinkaan 3. käyttäisi siihen tuntitolkulla aikaa joka päivä. Koska rumalle se ei todellakaan ole mikään ”vähän meikkivoidetta ja ripsaria ja baanalle”.
Enkä kyllä keksi ketään ketä edes haluaisin meikkaamisella ”miellyttää”, itse olen jo tottunut omaan luonnolliseen naamaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miiksi pitäisi? Miesten mieliksi vai?
Tämä tuntuu unohtuvan säännöllisesti kaikissa näissä kehopositiivisuusjutuissakin. Keskitytään vasn hokemaan kuinka jokainen on kaunis. Mutta miksi pitäisi olla kaunis? Miksi se on niin kamalan tärkeää?
Samaa olen miettinyt, miksi aina pitää nostaa se ulkoinen kauneus jalustalle, eli pitää yllä ulkonäkökeskeistä kulttuuria.
Olen kyllästynyt näihin blogi- ja facebookpäivityksiin, joissa kerrotaan jotain että ”kävin kahvilla kauniin Tiinan kanssa”. Miksi täytyy käyttää ulkonäköä kuvaavaa adjektiivia ”kaunis” kun kuvaillaan toista ihmistä? Miksei voida käyttää luonnetta kuvaavaa, kuten vaikka älykäs, ystävällinen jne.?
Oothan varmaan säkin nähnyt miesten tekemiä listauksia täällä av:lla. Mikä on siellä on ensimmäisten joukossa? No ulkonäkö.
Miesten mielipiteistä ei ole pakko piitata.
Kyllä, parisuhteessa on kivat puolensa (paitsi jos toinen on pinnallinen pissiäinen, sitten ei ehkä ole).
Jos skippaa parisuhteen, saa olla rennosti oma itsensä, ei tarvitse tehdä kompromisseja, stressata kelpaamisestaan jne. Sen kaiken energian, ajan ja rahan minkä ap:n tyyppiset ihmiset käyttävät hyvinvoivalta _näyttämisen_ tavoittelemiseen voi käyttää niiden asioiden tekemiseen mitkä lisäävät hyvinvointia. Miehet joille kelpaa hyvinvoiva nainen, kiinnostuvat edelleen, lopuilla ei tosiaan ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä syystä porukka käy kerran kesässä tai jopa harvemmin ammattilaisella. Spesiaalimeikit tehdään yleensä nimensä mukaisesti spessutilanteita varten esim. häät tai juhlat. Mäkin oon käynyt ruman kuontalon omaavana ammattilaisen käsissä ja kyllähän siitä hieno tuli, mutta en itse osaa tehdä vastaavaa.
Miksi kukaan haluaisi meikkauttaa itsensä tunnistamattomaksi _omia häitä_ varten? Jos siihen asti suhteessa päästään, sulhasen olisi suotavaa olla tietoinen siitä miltä morsian näyttää saunapuhtaana, sekä hyväksyä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ihan tavallinen, mutta ei minusta saa meikillä kaunista.
Tai ehkä et vain osaa meikata? Kannattaisiko opetella?
Ap
Kerropas ihmeessä, millä meikillä saat esim voimakkaan yläpurennan piiloon? Tai muun epämuodostuman? Paskasta et saa marmeladia vaikka hukuttaisit sokeriin.
T. Ruma
Nainen on kuin auto. Vaikka miten maalaa ja paklaa niin muodot paljastaa vuosimallin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei! Olenkin turhaan kärsinyt 30 vuotta rumuudestani! Voi kun en tätä aiemmin itse keksinyt eikä kukaan tullut kertomaan. Menenkin tästä heti vessan peilin eteen pakkeloimaan ja sitten hurautan missikisoihin. Kiitos ap!
Et sä varmaan enää tuossa iässä ole missikisoihin menossa. Tyvärr. 😔
Ap
No miksi sitten meikata? Sinun vuoksesi?
Vierailija kirjoitti:
Linkittäisitkö muutaman videon, jossa ruma nainen meikkaa itsestään kauniin?
No, ehkä se ei ihan niin helpsoti tapahdu. Mutta kyllä ruma tai tylsännäköinen nainen saisi usein itsestään paremmannäköisenkin. Itse tiedän yhden tällaisen. Ei hänestä kaunotarta saisi, mutta hiustyyliä muuttamalla (nyt on lyhyt, väritön tätitukka), silmälasimallia vaihtamalla ja meikkaamisen opettelemalla hänestä saisi vähän kiinnostavamman ja kuitenkin vähän paremmannäköisen. Mutta persoonastahan se on kiinni - tätimäinen luonne omaksuu tätimäisen ulkonäön ja huono itsetunto näkyy myös päällepäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi meikkauttaa itsensä tunnistamattomaksi _omia häitä_ varten? Jos siihen asti suhteessa päästään, sulhasen olisi suotavaa olla tietoinen siitä miltä morsian näyttää saunapuhtaana, sekä hyväksyä se.
Tuota noin.. Mies voi esittää saunanraikkaasta naisesta toiveen jo silloin tapailuvaiheessa. Miksi palstamiehillä tulee kerta toisensa perään ikäviä yllätyksiä, eikö osata ennakoida tai peräti keskustella sen mahdollisen kumppanin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ehkä se ei ihan niin helpsoti tapahdu. Mutta kyllä ruma tai tylsännäköinen nainen saisi usein itsestään paremmannäköisenkin. Itse tiedän yhden tällaisen. Ei hänestä kaunotarta saisi, mutta hiustyyliä muuttamalla (nyt on lyhyt, väritön tätitukka), silmälasimallia vaihtamalla ja meikkaamisen opettelemalla hänestä saisi vähän kiinnostavamman ja kuitenkin vähän paremmannäköisen. Mutta persoonastahan se on kiinni - tätimäinen luonne omaksuu tätimäisen ulkonäön ja huono itsetunto näkyy myös päällepäin.
Ketä varten? Et ole ottanut huomioon ettei kaikkien elämä pyöri miesten ympärillä vaan esim. työn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Mitäpä sitä häitä varten panostamaan, ihan sama laittautuuko vai ei tätä yleensä kerran elämässä vietettävää juhlapäivää varten. Iho kuurattuna ja punakkana, tukka auringon kuivattamana hapsottaen ja ehdottomasti karvotus luonnollisena rehottaen aion itse alttarille astella. Dödöäkään en aio laittaa, koska täytyyhän sulhasen tietää, miltä luonnollisesti haisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauneus on katsojan silmissä. Mielestäni yksi periaatteessa tavallisen arkisesti pukeutuva n. 60-vuotias "täti" on maailman hemaisevin nainen. Hän on oikeasti hyvin valokuvauksellinen ja säkenöivä tapaus, vaikkei korostakaan itseään lainkaan millään halpahintaisilla kikoilla. Ei hänen tarvitse olla piiruakaan erilainen. Hän on enemmän kuin täydellinen omana itsenään ja sellaisena kuin on.
Ei ne videoiden maskit ole sellaisia, että ne päässä voisi ulos lähteä- koska livenä näyttävät naamarilta. Muutenkin videoissa käytetään filttereitä jotka silottavat ihoa, suurentavat silmiä jne. Joten tulos on aika erilainen luonnossa.
Ei se meikki oikeasti tee ihmeitä, vaikka osa miehistä niin tuntuu ajattelevan.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole mahdollista. Rumasta ei saa meikillä kaunista. Kauniit ovat kauniita ilman meikkiä. Jotkut tavallisen näköiset saa hyvännäköisiksi meikillä, mutta ei kauniiksi. Silti hekin ovat pakkelipellejä.
Äärimmäisen harva ihminen on 24/7 kaunis. Mallit ovat kauniita koska heidät on viimeisen päälle tällätty ja he kuntoilevat ja pitävät tiukkaa ruokavaliota. Suurin osa ihmisistä saa kauniiksi kun tarpeeksi taitavan meikkitaiteilijan palkkaa hoitamaan.
Toisin sanoen kauneus vaatii lähes poikkeuksetta vaivaa ja työntekoa asian eteen. Mutta toisaalta suurin osa ihmisistä voivat näyttää hetken kauniilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan tarjoutunut maksamaan hänelle uudet silmälasit, kampaamokäynnit(yksi ei riitä värin ja leikkauksen ylläpitoon!), meikkausopastuksen ammattilaisen opissa sekä tarvittavat meikit sekä välineet? Vai kuvittelitko, että se kaikki tulee ilmaiseksi? Aika huono asenne, että toisen pitäisi muokata itseään omasta pussistaan SINUA miellyttääkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseistä henkilöä tuntematta voit olla oikeassakin, mutta se mikä monilta arvostelijoilta usein unohtuu, on se, että kukin pelaa niillä korteilla jotka on annettu.
Nainen ei välttämättä päädy lyhyeen tukkaan "koska haluaa olla ruma täti". Voi olla, että sen naisen tukka ei kasva tarpeeksi pitkänä tai tuuheana, jolloinka se lyhyt siisti tukka on ainut mahdollinen kompromissi.
Voi olla, että sen naisen näkö on niin huono, että hän ei pysty valitsemaan niitä seksikkäimpiä kissalaseja, vaan joutuu valitsemaan kehykset sen mukaan, että niihin saadaan asennettua paksut linssit.
Pointti: ei kannata heti ajatella, että joku on vaan stnan tyhmä ollessaan "ruma".
Aloittaja on melkein hellyyttävän naivi. Koska netissä on jotain, se varmasti on totta ja jokaisen naisen elämään sovellettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Rumat miehetkin voisi meikata itsensä komeiksi, lopettaa sen alfapanomiesruikutuksen ja elää unelmaansa.
Jep, 30 cm paksut pohjalliset kenkiin ja puolikkaat keilapallot olkapäiden kohdalle paidan alle.
Ei se meikki auta jos kasvonpiirteet ovat rumat. Näyttää vaan pelleltä kaikkine väreineen ja rajauksineen.