Aion kuntoilumielessä kävellä tänään 15 kilometriä. Haluatko kysyä jotain?
Foorumin pässeimmät aloitukset mutta otsikossa kaikki.
Eniten jännittää rakkulat sillä tämänhetkiset kenkäni eivät ole parhaat mahdolliset.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 07:53"]
No voi sitä myös kävellä paikoillaan. Ja tuolla juoksun kriteerillä paikoillaan hyppelykin on juoksua.
[/quote]
Tasajalkahyppely kuluttaa juoksua enemmän energiaa.
Miten meni? Minä kävelin eilen 12 kilometriä ja aikaa meni 1h40min, mutta minulle se ei ollut ensimmäinen merta, vaan kävelen pitkiä matkoja joka päivä.
Kesäinen sää ja kevyesti pukeutuneet naiset innostavat kävelemään, joten olen kävellyt jo yli kuukauden 4-5 kertaa viikossa töistä kotiin (9 km). Käytän vuorotellen kaksia vanhoja lenkkareita ja ohuiden sukkien päälle laitan vielä tennissukat estämään hiertymiä.
Aloitteleville kävelijölille/hölkkääjille varpaiden teippausta jo ennen matkaan lähtöä laastariteipillä jos esim. pikkuvarvas/nimetön hankaa (parilla ensimmäisellä kävelyllä). Kevyt teippaus estää ihon rikkoontumista varpaissa, ei tietenkään kantapäissä etc.
Toinen ohje on se ettei kannata mennä heti kävelyn/hölkän jälkeen suihkuun jos on vähänkään hiertymää jaloissa, vaan odottaa vartin - tunnin/pari. Tällöin lievästi hiertynyt nahka kiinnittyy takaisin/paranee, niin ettei nahan alle ei mene vettä ja synny ikävää "vesipussia". Aiheutunut "vesipussi" tietysti puhkaistaan neulalla, mutta pintanahka ei enää parane, vaan kestää useamman päivän kunnes saa uuden ihon. M40
Kävelen noin 5.8 kilometriä tunnissa kun olen lyhyempien matkojen kanssa mitannut Google Mapsista. Yhden toisen laskurin mukaan kulutan kilometrssä noin 72 kilokaloria. Wikipedian mukaan grammassa rasvaa taas on yhdeksän kilokaloria. En tarvitse kun tietää joutokäyntikulutukseni (2000 kcal) ja sitten lukea pakkausselostuksista mitä syön niin on helppo arvioida paljonko laihdun.
Wikipedian mukaan grammassa rasvaa on yhdeksän kilokaloria, ei 7 kuten tuo yksi opettaa. Mutta ei, kerralla ei varsinkaan huonon ruokavalion kanssa pääse kovin vaikuttaviin tuloksiin.
Ne teistä joilla on yhtään kokemusta kuntoilsusta osaa jo arvata ylläolevista luvuista että olen ylipainoinen, ja teen tätä että saisin laihdutettua.
Syrjäseudun metsätielle nimenomaan olen menossa. Vähän pakko kun ei viitsi olla kylässä kokoajan. Ei pelkoa, ei siellä liiku niinkään paljon ihmisiä. Enemmän kuumottelen jotain nilkan nyrjäyttämistä kun ei ole kännykkää mukana.
10-turpa kiinni. Miehistöön koulutettavat voi saada kiitettäviä arvioita sotilaspassiin kävelemättä kertaakaan edes kymmentä kilometriä.
13-et pysty helposti pelkällä ruokavaliolla pudottamaan painoa. Sinun pitää jollakin tavalla myös liikkua.
15-olen perheetön työtön. Lenkkeily ja juoksu on (käytettyyn aikaan nähden) tehokkaampia liikuntamenetelmiä, mutta peruskunto ei (vielä) riitä lenkkeilemään. Toistaiseksi minua kiinnostaa enemmän painon pudotus.
22-5.8 kilsaa tunnissa tekee vajaat kolme tuntia.
Muita kysymyksiä?
-ap
Tsemiä! Laihdutus mullakin mielessä ...juoksemaan en pysty, mutta kävelystä onneksi tykkään.
-22
No just oisin noita kenkiä kysellyt. On meinaan jalat, varsinkin kantapäät todellä päreenä jos meinaat 15km vetää huonoilla kengillä. Ja pohkeet myös.
Kengät on huonot koska tein aiemmin tässä kuussa huonon ostoksen. Ne myytiin minulle lenkkikenkinä mutta nyt tuleekin rakkuloita niin kantapäähän kun muutaman varpaan väliin. Pitää teipillä katsoa miten saan toimimaan.
-ap
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 15:07"]
No just oisin noita kenkiä kysellyt. On meinaan jalat, varsinkin kantapäät todellä päreenä jos meinaat 15km vetää huonoilla kengillä. Ja pohkeet myös.
[/quote]
Moi ap :) Kauanko kävelet tuota matkaa? Mä meinaan kävellä muutaman viikon päästä pikkusen yli 20km mihin meni viime kesänä 3h 45min ...saas nähdä tuleeko parannusta.