Vessanpönttö tukossa, mitä tehdä?
Kommentit (43)
Minä kokeilin kaikkea tukkeutuneeseen pönttöön, avautui lopulta tyhjällä Pringles-purkilla rassailemalla.
Kokeile karhupumppua tai vaijeria, jos ei auta soita loka-auto paikalle, tyhjentävät.
Missä vesiraja on? Sitä voi edelleen käyttää jos vesi ei yllä reunan yli.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile karhupumppua tai vaijeria, jos ei auta soita loka-auto paikalle, tyhjentävät.
Kerrostalossa huoltoon soitto.
Vierailija kirjoitti:
Minä kokeilin kaikkea tukkeutuneeseen pönttöön, avautui lopulta tyhjällä Pringles-purkilla rassailemalla.
Mitä teit?
Itse avaan aina kädellä. Työnnä sinne vaan rohkeasti ja kaiva tulppa pois.
Onko sulla viemäriavaaja imukuppikeppi? Käytän usein pönttöön sitä, kun paperi tukkii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teit?
En muista kaikkia konsteja, mutta ainakin laitoin pönttöön pyykinpesuainetta (muistaakseni 1 dl), kaadoin ämpärillä vauhdilla kuumaa vettä, jotta tuli painetta... Oli joitain muitakin juttuja, netistä luin ja kokeilin. Lopulta sain vedenpinnan laskemaan niin, että pystyin Pringles-purkilla pumppaamaan pöntön pohjasta. Kuului äänekäs örähdys, ja pönttö alkoi vetää.
Jos asut ryssälässä niin teiltä puuttuu viemäri.
Vierailija kirjoitti:
Jos asut ryssälässä niin teiltä puuttuu viemäri.
Ja internet.
Mene takaisin ulkohuussiin lukemaan Pravdaa.
Miten vessanpöntön saa tukkoon? Mitä sä sinne tungit? Talouspaperia?
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla viemäriavaaja imukuppikeppi? Käytän usein pönttöön sitä, kun paperi tukkii.
Älä laita pyttyyn niin paljon paperia. Käytä käsisuihkua pyllyn pesuun.
Tule vaikka kahville. Montako mukillista juot, lähden laittamaan.
Kaupan muovikassi tai roskakassi tai niitä kaksikin päällekkäin ja työnnät kätesi kassin sisään ja sillä sitten työnnät pyttyyn. Pari kertaa tuon tehny ja sain vessan auki. Joskus mennyt tukkoon paksulla vessapaperilla kun joutunu käymään yön aikaan usean kerran. Yleensä en yöllä vedä vessaa.
En osaa auttaa, kun ei ole mitään kokemuksia vessanpytyn tukkeutumisesta. Ette vissiin Suomessa ainakaan asu? 😆
Käytä naapurin vessaa.