Ystävä suuttui peruuntuneesta menosta :(
Oltiin sovittu päiväreissu huomiselle, mutta laskeskeltuani tässä budjettia se olisi ihan liikaa, jotta pärjättäis 2vkoa. Tuli tässä yllättävä autolasku ja lomamatka on tulossa heinäkuun lopussa. Ystävä pahoitti mielensä pahasta ja minä myös :( mutta hän ei tunnu ymmärtävän sitä, että meidän on pakko myös syödä loppukuusta jotakin, päiväreissuun uppoaisi kuitenkin 100e verran matkoineen ja syömisineen. Voihan kurjuus :( itsellekin tuli paha mieli. Hän ei edes ole sellaista tyyppiä, että asiasta voisi keskustella, vaan kimpaantui paljon. On vielä pitkävihaistakin tyyppiä, mutta silti ihana ystävä, jonka toivoisi ymmärtävän hankalan tilanteen.. Äh, miten sitä pelastaisi tilanteen?
Kommentit (23)
jos ystävä niin kovasti suuttui niin tulu mieleen että mahtaakohan tämä olla ap:ltä jatkuvaa toimintaa
Niin että se autolasku tule tänään? Onhan tuo nyt tosi viimetinkaan peruttu, jos edellisenä päivänä reissunne perut. Olisit laskenut budjettisi aiemmin.
Mä suuttuisin tuossa kohtaa myös.
Ihan vaan, että miten huomaa edeltävänä päivänä ettei olekaan varaa lähteä? Siinä kohtaa kyllä sitten jo lainaisin sen rahan tai jotain.
Mä vihaan ohareita ja tuollainenhan tuo on. Eri asia, jos olisi hyvissä ajoin kertonut pahoitellen, että koska tuli yllättävä autolasku yms, niin nyt ei vaan pysty lähtemään. Ja olisin jo valmiiksi kehittänyt jonkun varasuunnitelman, sitä voi tehdä ystävän kanssa kuitenkin jotain halpaa/ilmaistakin. Mennä vaikka piknikille jonnekin tms.
Etkö yhtään laskeskellut etukäteen?
Musta tosi törkeää tuollalailla edellisenä päivänä perua, kun toinen on jo ehtinyt tehdä suunnitelmat ja odottaa että oltaisiin menossa. Oikeasti varmasti on ollut aiemmin tiedossa, että rahat on vähissä. Miksi ylipäänsä suostuit, jos rahatilanne heikko? En yhtään ihmettele, että tuosta joku suuttuu, mulla ei olisi pokkaa ikinä tehdä ystävilleni noin. Ja tosiaan ystäväsi käytöksestä tuli itsellenikin mieleen, että ei tainnut olla eka kerta?
Järkkäisin kyllä sen satasen jostain, vaikka lainaamalla tai myöhemmästä lomabudjetista tinkimällä.
Tosin ylipäänsä, jos mulla olis budjetti noin tiukilla jättäisin koko lomareissun tekemättä ja pistäisin ne rahat säästöön, niin ei jatkossa kaatuisi koko talous yhteen ainoaan yllättävään laskuun.Tämmöistä varten ihmisillä on yleensä sitä rahaa vähän säästössä, ettei anneta joka kuussa ihan kaiken mennä mitä tuleekin.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 14:29"]
jos ystävä niin kovasti suuttui niin tulu mieleen että mahtaakohan tämä olla ap:ltä jatkuvaa toimintaa
[/quote]
Tuli tässä yllättävä autolasku, kirjoitti ap. Siinä taisivat mennä huomiselle suunnitellut matkarahat. Yllättäviin menoihin voi olla vaikea varautua, jos elää tarkan euron budjetilla.
Tietysti olisi ollut ap:lta fiksua ilmoittaa aikaisemmin, jo silloin kun autoremontti ajankohtaistui.
Minä vedin herneet syvälle keuhkoihin, kun ystävä ilmoitti saman päivän aamuna, kun hänen olisi pitänyt tulla luokseni vaikka hän oli tiennyt peruuntumisesta oman arvioni mukaan vähintäänkin viikkoa aikaisemmin.
Siitä heinäkuun lopun lomamatkabudjetista voisi varmaan sen 100 euroa napata, siihen mennessähän ehdit sen varmaan säästää jo uudelleenkin. Kyllä olisin minäkin kimpaantunut tuosta, vaikka en herkästi mieltäni pahoitakaan.
Tylsä ystävä, jos ei ymmärrä, että elämä ei aina mene kuten haluaisi. Ja rahaa ei vain kaikilla ole mielinmäärin.
oli siis todellakin yllättävä autoremontti, perjantaina hajosi auto ja tänään vietiin hinta-arvioon. Lasku ei tule tänään, eikä huomenna, mutta tällä viikolla kuitenkin :/ ja en ole tehnyt ohareita aiemmin, jos ei lapsen sairastumisia lasketa joita ei niitäkään ole montaa! Ehdotin, että oltais tehty jotain omalla paikkakunnalla, mutta se ei tietenkään korvaa aiempia suunnitelmia..
ap.
Samantienkö se autolasku täytyy maksaa? Kyllähän niihin maksuaikaa saa.
Siis kyse on vain 2 viikon pärjäämisestä?? Kai saat jostain 100e lainattua kahdeksi viikoksi?? Ja teillä on varmaan tuon heinäkuun loman rahat jo säästössä?? Ota sieltä 100e ja laita sitten 2 viikon kuluttua takaisin,kun ilmeisesti saat silloin rahaa.
Jos kerran on joku reissu sovittu ystävän kanssa niin siihen säästetään sitten summa etukäteen eikä aleta päivää ennen ihmettelemään, että oho tulikin se ja tämä lasku. Aina voi tulla jotain yllättävää laskua, mutta tuo on raivostuttavaa, että ilmoitetaan viime tingassa, kun on omaa syytä ettei ole varauduttu ylimääräisiin mahdollisiin menoihin.
Kyllä minuakin olisi ottanut todella paljon aivoon. Sen verran pitää olla suunnitelmallisuutta ja säästämiskykyä ettei jätä elämäänsä senttien varaan.
Sinuna tosiaan lainaisin vaikka mistä sen rahan nyt, kun kerran olet jo kauan sitten luvannut mennä!
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 14:41"]
oli siis todellakin yllättävä autoremontti, perjantaina hajosi auto ja tänään vietiin hinta-arvioon. Lasku ei tule tänään, eikä huomenna, mutta tällä viikolla kuitenkin :/ ja en ole tehnyt ohareita aiemmin, jos ei lapsen sairastumisia lasketa joita ei niitäkään ole montaa! Ehdotin, että oltais tehty jotain omalla paikkakunnalla, mutta se ei tietenkään korvaa aiempia suunnitelmia..
ap.
[/quote]
lasku voi tulla tällä viikolla mutta maksuaikaa on 14 vrt. Auto meni rikki pe mutta ilmoitit peruutuksesta tänään. Harmi toi peruutus, vielä enemmän harmittaa että jotkut elää noin kädestä suuhun.
meilläpä ei ole mitään ylimääräistä säästössä yllättävää menoa varten. Harmi, olisi ihanaa jos olisi. Kaikki menee, mitä tulee. Tein nyt niin,e ttä otan meiltä matkabudjetista summan ja mennään sinne reissuun, niin ei tarvitse peruuttaa :) varmasti kaikilla on kivaa!
ap.
Kuka hullu lainaa rahaa VAIN sen takia että voi lähteä reissuun???????
Ja autokorjaamon lasku maksetaan KUN se kaara haetaan korjaamosta ei siihen mitää maksuaikaa saa.....
Joskus vaan tulee ylläreitä elämään vaikka kuinka yrittäis varautua.
Meillä OLI vararahasto mutta se hupeni kun mies oli työttömän ja uutta vararahastoa ei ole vielä ehditty kokoamaan niin paljoa. Joten meilläkin tuo olisi täysin mahdollista....
Jos mun kaverille tulis tuollainen este niin ymmärtäisin täysin!
en minä mielelläni sitä reissua todellakaan ollut alunperin peruuttamassakaan, varsinkin kun sitä on suunniteltu jo useampi viikko :( mutta eipä tarvinnut peruuttaa ja onneksi ystäväkin oli iloisella mielellä, kun päästäänkin matkaan :)
ap.
en minä mielelläni sitä reissua todellakaan ollut alunperin peruuttamassakaan, varsinkin kun sitä on suunniteltu jo useampi viikko :( mutta eipä tarvinnut peruuttaa ja onneksi ystäväkin oli iloisella mielellä, kun päästäänkin matkaan :)
ap.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 14:51"]
Kuka hullu lainaa rahaa VAIN sen takia että voi lähteä reissuun???????
Ja autokorjaamon lasku maksetaan KUN se kaara haetaan korjaamosta ei siihen mitää maksuaikaa saa.....
Joskus vaan tulee ylläreitä elämään vaikka kuinka yrittäis varautua.
Meillä OLI vararahasto mutta se hupeni kun mies oli työttömän ja uutta vararahastoa ei ole vielä ehditty kokoamaan niin paljoa. Joten meilläkin tuo olisi täysin mahdollista....
Jos mun kaverille tulis tuollainen este niin ymmärtäisin täysin!
[/quote]
Teinä vaihtaisin sitten korjaamoa jos ei nykyisestä kerran saa maksuaikaa ollenkaan ja täytyisi ruveta säästämään jostain muusta sen vuoksi, että auto saadaan korjattua. Tai opettelisin värkkäilemään itse - aika monet jutut voi ihan itse hoitaa.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 14:49"]
meilläpä ei ole mitään ylimääräistä säästössä yllättävää menoa varten. Harmi, olisi ihanaa jos olisi. Kaikki menee, mitä tulee. Tein nyt niin,e ttä otan meiltä matkabudjetista summan ja mennään sinne reissuun, niin ei tarvitse peruuttaa :) varmasti kaikilla on kivaa!
ap.
[/quote]
No olette saaneet kuitenkin kerättyä tuota lomabudjettia joten kuten. Ruvetkaa loman jälkeen laittamaan rahaa samaan malliin säästöön yllättäviä tilanteita varten.
Niin että nyt vasta päivää ennen reissua huomasit, ettei olekaan varaa lähteä? Itse vaikka lainaisin sen 100e jostain.