No nyt kaveri taas suuttuu
Olin jo aikaisemmin sopinut yhden ystäväni ja hänen perheensä kanssa menon jommaksikummaksi kahdesta vaihtoehtoisesta päivästä, tämä kaveri lupasi järjestää liput. Meno varmistui juuri äsken tietylle päivälle. Ja nyt sitten toinen kaveri on järkännyt lapsensa, meidän kummilapsemme, synttärit sille samalle päivälle. Ei ole mahdollista osallistua molempiin eikä ole mahdollista järkätä jotain muuta päivää niin, että olisi meitä varten synttärit. Tiedän jo etukäteen, että tämä kaveri suuttuu. Hän haluaa suunnitella kaikki asiat pitkän aikaa eteenpäin ja on ohjelmoinut oman perheensä menot etukäteen. Täytyis varmaan kerätä rohkeus ja ilmoittaa, ettei me tulla paikalle. Voi pahkeinen...
Kommentit (11)
Rahoitettu meno menee edelle. Kutsu kummilapsi perheineen teille toisena päivänä ja järjestä hänelle itse pieni juhla.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 13:44"]
Miten oman kummilapsen syntymäpäivä voi tulla yllätyksenä?
[/quote]
Ei ehkä se itse syntymäpäivä, mutta juhlien päivä ;-)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 13:45"]
[/quote]
Ei ehkä se itse syntymäpäivä, mutta juhlien päivä ;-)
[/quote]
Oikein ymmärretty t. ap
[/quote]
Esim. mun kummilasten synttärit, siis ne varsinaiset juhlat, järjestetään 1 - 2 viikkoa joko ennen tai jälkeen varsinaisen syntymäpäivän. Mulla on kolme kummilasta ja kaikilla noin, johtuen syntymäpäivän ajankohdasta, yhdellä on joulun aikaan, toisella pääsiäisen aikaan ja kolmannella tälleen kesällä.
Mä en ole päässyt läheskään aina paikalle, mutta olen pitänyt huolen että kummilapsi on saanut lahjan vaikka sitten postitse syntymäpäivänään.
terv. ei ap.
Rahoitettu meno menee edelle. Kutsu kummilapsi perheineen teille toisena päivänä ja järjestä hänelle itse pieni juhla.
[/quote]
Tämä voisi olla hyvä idea, vaikka ajankohta väkisinkin luisuu kauemmas oikeista synttäreistä, koska perheen aikataulu on tosiaan aika tiukasti ohjelmoitu kesäkaudeksi.
No miten tuosta voi suuttua, varsinkin jos synttärit ei ole silloin varsinaisena syntymäpäivänä. Ilmoitat vaan, että teille on sovittuna muuta menoa ja liput varattuna sille päivälle. (Vielä parempi kun olisit sen sanonut heti kun tämä kaveri soitti). Tarjoudu tulemaan joku ilta käymään ja onnittelemaan kummilasta. Uskomatonta, että joku vetäisi tuosta kilarit - kai ne nyt tajuaa, että ihmisillä on muutakin elämään kuin kummilapset.
Juhlathan tosiaan voi olla aika kaukana oikeasta päivästä. Meille kävi tänä vuonna niin, että aika pitkälti varauduimme kaikkiin vaihtoehtoihin oman kummilapsemme tapauksessa, mutta emme siihen, että juhlat pidettiin pari viikkoa etukäteen sinä pitkänä helatorstai-äitienpäivä viikonloppuna. Olimme ehtineet järjestää siihen reissun. No, ensi vuonna emme mokaa.
Mutta kyllä tuon mielestäni pitäisi olla ihan kelpaava syy.
Numerolle 9: Kysyittekö koskaan suoraan milloin juhlia voisi odottaa? Onhan se toki ihailtavaa, että "varauduitte kaikkiin vaihtoehtoihin", mutta mielestäni tuollainen on turhaa. Parempi kait kysyä viimeistään siinä vaiheessa kun omat matkat täytyy buukata. Jos silloin saa vastaukseksi, että emme vielä tiedä, niin voi ystävällisesti sanoa, että no, me olemme lähdössä reissuun ajalla X ja toivottavasti juhlat eivät ole juuri silloin, mutta jos ovat, emme pääse.
Ts. mielestäni ette ole mokanneet mitään.
Ensiksi sovittu meno menee tietenkin edelle. Mikäli kummilapsen vahemmat eivät voi ottaa teitä vastaan muina päivinä. Onnittelette kummilasta vaika kortilla ja pyydätte kummilapsen kylään teille sopivana päivänä.
Jos aikuinen ihminen ei ymmärrä, ettei kummitäti ole 24/7 käytettävissä vaan tällä on omia, ennalta suunniteltuja menoja - niin ei voi mitään. Anna suuttua. Hassua, että jos hän itse haluaa aina sopia asiat hyvissä ajoissa etukäteen, miksei sinullakin saa olla hyvissä ajoin tehtyjä - muita- suunnitelmia?