Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia että 30v pukeutuu edelleen kuin teini-ikäinen?

Vierailija
26.07.2020 |

Teini vaatteet päällä. Ei pukeudu lainkaan ikänsä mukaisesti. Sanoo että haluaa pukeutua niin kuin itse haluaa vaikka monilta ikätovereitaan tuollainen kokeilu ja kapinointi ikä meni jo 15 vuotta sitten ohi kun löytyi aikuisempi kasuaali klassinen tyyli.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi tylsää ruveta pukeutumaan tietyssä iässä joihinkin formaaleihin vaatteisiin. Eivät kuulu elämäntyyliini ja luonteeseeni. Masentuisin.

N26

Ap ei vaatinut formaalia vaan kasuaalista pukeutumista. Siihen tyyliin kuuluu oleellisena myös laukku genuiinin nahasta. Huom! Älä sekoita kasuaariin. 

Vierailija
42/53 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teini pukeutuu? Farkut, paita ja pusero. Niin pukeutuu myös kolmekymppiset.

Kyllähän osa pukeutuu provokatiivisesti ja on kaikenlaista härpäkettä ja ketjua. Kuin olgaisiin muka jotain suuren luokan korealaisia poptähtiä tai amerikkalaisia hoppareita. Nuo joita kuvailit on enemmän niitä kyosyneempiä lukiolaisia jotka ovat vaihtaneet sen teini-tyylin hillitympään ja aikuismaisempaan pukeutumiseen.

Ap

Moni alaklikkailee sinua ap mutta olen ihan samaa mieltä ja kiinnittänyt asiaan huomiota jo useamman vuoden. Moni tosi nuori pukeutuu kuin olisi joku tärkeäkin ihminen. En ymmärrä miksi.

miten tärkeä ihminen pukeutuu? :D lääkärintakki päälle?

itse en pidä k-pop idoleita tärkeinä.

mun mielestä kaikki saa pukeutua niin kuin haluaa. itsekin pidän monia teinien muotijuttuja ja olen 29! :D

Stailaa itseä sikkenä. Yhä nuoremmat tekee näin. Joten suruttaa koska ihan pässejähän ne on.

Ja onko se paha asia? Mulle muoti/vaatteet on itseilmaisun keino. 

Jokainen saa päättää haluuaako töitä vai. Vaatteet ja pukeutuminen on se jonka perusteella henkilöstä luodaan ensimmäisenä mielukuva. Vähän kuten aikakausilehden kansikuva. Rekryt palkkaavat ainoastaan niitä jotka pukeutuu asiallisesti. Kasuaali klassinen tyyli on tämänpäivän työmarkkinoilla. Aikuismainen "tyksä" pukeutuminen henkii että olet luotettava, tunnollinen ja erittäin vastuullinen eli sinut sopii palkata. Mutta jos joku haluaa pukeutua "asiattomasti" ja epä-aikuismaiseti niin se on sen oma asia. Mutta ei kannata alkaa itkeä kun ei omalla markkinoinnillaan ja mielikuvaluonnillaan sitä hakemaansa työpaikkaa saanut.

Mitä hel*ettiä? Totta kai työhaastatteluun ja työhön pukeudutaan siististi ja tilanteen vaatimalla tavalla. Ketjussa puhuttaneen 30-vuotiaiden vapaa-ajanvaatetuksesta.

Tosin itse olen kouluttautunut alalle, jolla työasuksi käyvät farkut ja huppari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä vähän noloa jos joku pukeutuu nykyään poikkeavasti esim punkkariksi, emoksi, gootiksi, sportiksi jne.

T. Nuori

Ei millään tavalla noloa. On vain hienoa, että ihminen on löytänyt oman tyylinsä ja uskaltaa rohkeasti olla oma itsensä myös pukeutumisen suhteen. Nolostelu on teinien juttu.

T. Aikuinen

Vierailija
44/53 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teini pukeutuu? Farkut, paita ja pusero. Niin pukeutuu myös kolmekymppiset.

Kyllähän osa pukeutuu provokatiivisesti ja on kaikenlaista härpäkettä ja ketjua. Kuin olgaisiin muka jotain suuren luokan korealaisia poptähtiä tai amerikkalaisia hoppareita. Nuo joita kuvailit on enemmän niitä kyosyneempiä lukiolaisia jotka ovat vaihtaneet sen teini-tyylin hillitympään ja aikuismaisempaan pukeutumiseen.

Ap

Moni alaklikkailee sinua ap mutta olen ihan samaa mieltä ja kiinnittänyt asiaan huomiota jo useamman vuoden. Moni tosi nuori pukeutuu kuin olisi joku tärkeäkin ihminen. En ymmärrä miksi.

mun mielestä kaikki saa pukeutua niin kuin haluaa. itsekin pidän monia teinien muotijuttuja ja olen 29! :D

Stailaa itseä sikkenä. Yhä nuoremmat tekee näin. Joten suruttaa koska ihan pässejähän ne on.

Näyttää idioottimaiselta teini-ikäisen yllä. Teini ei ole vielä saavuttanut mitään, ei tiedä mitään, ja kehitys on pahasti kesken. Siinä paljon ilmaistavaa.

Äläs nyt. Monet nuoret pukeutuu todella asiallisesti ja ovat kuin Voguen tai jonkin muotilehden sivuilta. Pojillakin on nykyää Marimekkoa, Ganttia, Guessia ja Hilfigeriä yllä, tukka ajeltuna, nahkat jalassa ja kulta Rolexit ranteessa.

Unohdin Nordick Lightin ja Makian nuorten nykyään käyttämistä vaatteista.

Vierailija
45/53 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sinua liikuttaa? Itse toivoisin viihtyväni niissä kasuaalin klassisissa "hajuttomissa, mauttomissa ja värittömissä" vaatteissa, mutta silmääni miellyttävät teinimäiset vaatteet. Ne ns. aikuisten vaatteet jäävät käyttämättä. Lisäksi pillifarkut ja hupparit ovat mukavat päällä.

😂😂 Pillifarkut on olleet kovimmassa huudossa joskus 2012-2015. Nykyään niitä käyttää pääasiassa yli kolmekymppiset, muodissa jälkijunassa kulkijat ja jotkut harvat nuoret. Monella teinillä näkee tällä hetkellä korkeavyötäröistä ja kauttaaltaan leveälahkeista farkkua.

V. 2012-2015 ei oikeita pillifarkkuja ole nähnytkään, koska niissä on elastaania.

Pillifarkut oli suurinta muotia 70-80-luvulla ja ne oli niin tiukat, ettei hengittämään pystynut ja ne puettiin sänkyssä selällään, jotta saatiin ne jalkaan. Riisuminen oli oma operaatio. Ja sängyssä saatettiin ähkiä puoli tuntia, kunnes oli farkut päällä.

Vierailija
46/53 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä vähän noloa jos joku pukeutuu nykyään poikkeavasti esim punkkariksi, emoksi, gootiksi, sportiksi jne.

T. Nuori

Ei millään tavalla noloa. On vain hienoa, että ihminen on löytänyt oman tyylinsä ja uskaltaa rohkeasti olla oma itsensä myös pukeutumisen suhteen. Nolostelu on teinien juttu.

T. Aikuinen

Se vaan kun jonkun "rohkea oma itse pukeutuminen" ei ole ihan hirveän kiinnostavaa sen rinnalla mitä lisäarvoa hän tuo yhteisöön. Ne retkut kenenkään päällä ei ole sitä. Hengaaminen tietyissä vaatteissa ei ole aikaansaannos.

Vierailija
47/53 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nuori

T. Aikuinen

Se vaan kun jonkun "rohkea oma itse pukeutuminen" ei ole ihan hirveän kiinnostavaa sen rinnalla mitä lisäarvoa hän tuo yhteisöön. Ne retkut kenenkään päällä ei ole sitä. Hengaaminen tietyissä vaatteissa ei ole aikaansaannos.

Hengaamalla tietyissä vaatteissa on saatu hyvinkin suuria asioita aikaan. Ei persoonallinen pukeutumistyyli estä "lisäarvon" tuottamista yhteisölle. 

Vierailija
48/53 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Näyttää idioottimaiselta teini-ikäisen yllä. Teini ei ole vielä saavuttanut mitään, ei tiedä mitään, ja kehitys on pahasti kesken. Siinä paljon ilmaistavaa.

Äläs nyt. Monet nuoret pukeutuu todella asiallisesti ja ovat kuin Voguen tai jonkin muotilehden sivuilta. Pojillakin on nykyää Marimekkoa, Ganttia, Guessia ja Hilfigeriä yllä, tukka ajeltuna, nahkat jalassa ja kulta Rolexit ranteessa.

Niin mutta siellä korvien välissä ei ole yhtään mitään, eikä tarvita kuin yksi ihminen joka huomaa sen ja näiden teinien p-ska lentää seinille eivätkä edes ymmärrä mikä meni pieleen kun oli Gantin vehkeetkin päällä.

Nyt taisi iskeä se kuukuisia merkkikateus kun noin älähdit. Täytyykin katsoa että omat lapset kiertää sinun räksyttävät mukulais kaukaa niin ei sinun lastesi tarvitse hyvin pukeutuneita nähdä kun se kerram tuottaa sinulle noin palhon mielipahaa.

Vierailija
49/53 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nuori

T. Aikuinen

Moni jopa elättää itsensä "hengaamalla tietyissä vaatteissa". Mallit noin esimerkiksi. 

Vierailija
50/53 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä omasta mielestään "uniikit pukeutujat" ovat yleensä anarkisteka jotka tieten tahtoen ajaa anarkiaa ja sekasortoa yhteiskuntaa. Luulin sellaisen jo nykyään kadonneen, mutta näköjään olin väärässä.

Vierailija
51/53 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä "normaalia", mutta joillekin ymmärrettävää.

Esimerkiksi minä olen 34v mies joka ei ole koskaan saanut tyttöystävää, ja olen siis teinin tasolla sen asian suhteen...Vieläkin on kokematta ne haparoivat leffaillat ja ensisuudelmat, muusta intiimistä puhumattakaan.

Vierailija
52/53 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä omasta mielestään "uniikit pukeutujat" ovat yleensä anarkisteka jotka tieten tahtoen ajaa anarkiaa ja sekasortoa yhteiskuntaa. Luulin sellaisen jo nykyään kadonneen, mutta näköjään olin väärässä.

Heräsitkö juuri perunakellarista vai miksi noin kapea maailmankuva?

Vierailija
53/53 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sinulle kuuluu miten joku toinen pukeutuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi