Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Finnair on niin vihattu?

Vierailija
22.06.2013 |

Jatkuvasti kuulee natinaa Finnarista... "en varmasti lennä Finnairilla", "Finnairin kone oli taas myöhässä", "olipa nyrpeää palvelua Finnairilla" jne.

Itse lennän monta kertaa kuukaudessa Finnairilla, lähinnä Eurooppaan, välissä Aasiaan ja Nyciin. Aina olen saanut hyvää palvelua, ruuat ovat ihan ok, bisnesluokka parempi kuin monien muiden lentoyhtiöiden koneissa, tax free tuotteet hyviä ja koneet yleensä aina aikataulussa (vaikka se harvoin on lentoyhtiöstä kiinni). Lisäksi Finski on äänestetty maailman turvallisemmaksi lentoyhtiöksi.

Itse olen ollut Finnairilla lentoemäntänä ja mielestäni työporukka oli ihan loistavaa. En törmännyt moneenkaan nyrpeään lentoemäntään/stuerttiin.

Mikä Finskissä sitten niin jurppii?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympeä palvelu,,,,ihan niinkuin aikoinaan nokialla,,,luulevat olevansa parhaita,,,,,

Vierailija
62/80 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

palvelu todella surkeaa plussapisteiden käyttö ei mahdollista ja jos sattuu toimimaan niin yleensä juuri näille lennoille ei mahdollista hyi mikä yhtiö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko  Johtaninaan itseään pitävät optioiden kerääjät Suomessa.Johtokunnat pelkät pokkurointi taidot eivät johtajaa tee.Päin vastoin ja pahoittaa työ yhteisön hengen.Minne on kadonneet oikeat johtajat??Johtaja koulutus kadonnut tyystin.Seurannut olen 60-luvulta alkaen heikompaan suuntaan mennään.Pelkät kirjekurssit turhaa puuhastelua.

Vierailija
64/80 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastoaktivistien propagandaa.

Itse lennän työni vuoksi ja aina kotimaisella jos mahdollista.

Vierailija
65/80 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat kumma kansa😒 Likaavat aina omaa pesäänsä. Finnair on hyvä yhtiö. Sina ulkomailta tullessa tuntuu, että tulisi kotiin jo koneen ovella.

Suomalaiset siat ja häiriköt urputtavat kun ei saa halpaa viinaa koneessa.... huoh!

Itse saanut aina loistavaa palvelua Finskillä. Turvallinen fiilis kotimaan koneessa.

Kokemusta vähän muistakin, ja pilotit aika huonoja jopa.

Mieluiten lennän Finskillä tai KLM: llä. Norski ihan kamala kuten myös Brittiyhtiöt.

Vierailija
66/80 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairia on helppo haukkua ja useinnsyytäkin, mutta kun suomalaisilta kysytään gallupeissa mihin yhtiöön luotat eniten ja millä lentäisit mieluiten, niin vastaus on Finnair.

Tottahan se on, että asiakaspalvelun taso etenkin puhelinpalvelussa on ihan surkea ja turistiluokan tarjoilu koneessa etenkin Euroopan lennoilla lähinnä vitsi entiseen verrattuna, mutta onhan tämä ollut ja on edelleen haastava aika tehdä tuolla alalla yritystoimintaa. Ei ne ilmaiseksi nekään koneet lennä.

Hyvä, että putiikki on vielä pystyssä ja koneita ilmassa.

Vierailija
67/80 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemännät ja stuertit ystävällisiä ja mukavia, mutta muuten Finnairilla on ihme nipotusta ja tylyä sakkia lähtöselvityksessä. Monikaan muu eurooppalainen lentoyhtiö ei esimerkiksi punnitse koiria jotka matkustavat käsimatkatavaroina, katsovat vain että koiran kuljetuslaukku on asianmukainen eikä sinne ole sullottu mitään dobermannia.

Vierailija
68/80 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan otsikon vierestä mutta missä asemassa te olette, jotka lennätte busineksessa? Meillä lentää CEO eikä kukaan muu - ja firma on iso, globaali 30 000 työllistävä firma- Kaikki muut joutuu hyväksyttämään ja todistamaan että lentävät halvimmalla mahdollisella vaihtoehdolla..

Terveisiä ulkomailta: sama täällä, paitsi edes mieheni, joka on suuren kansainvälisen yhtiön CEO, ei lennä busineksessa muuta kuin mannertenväliset yölennot. Esim. Päivälento Euroopasta San Franciscoon lennetään premium economyssa.

Vierailija
69/80 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnairia on helppo haukkua ja useinnsyytäkin, mutta kun suomalaisilta kysytään gallupeissa mihin yhtiöön luotat eniten ja millä lentäisit mieluiten, niin vastaus on Finnair.

Tottahan se on, että asiakaspalvelun taso etenkin puhelinpalvelussa on ihan surkea ja turistiluokan tarjoilu koneessa etenkin Euroopan lennoilla lähinnä vitsi entiseen verrattuna, mutta onhan tämä ollut ja on edelleen haastava aika tehdä tuolla alalla yritystoimintaa. Ei ne ilmaiseksi nekään koneet lennä.

Hyvä, että putiikki on vielä pystyssä ja koneita ilmassa.

Lentoemännöt vähön vanhoja kurppia ja jotain vikaa korvissa. Puhuin ihan selkeösti ja kuuluvasti ja silti heristi korvaansa, kun ei oikein kuillut mukamas. Eipä siellä sen kummemmin tarvitse pyydellä muuta kun mustikkakeittoa ja vettä.

Vierailija
70/80 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentoemännät ja stuertit ystävällisiä ja mukavia, mutta muuten Finnairilla on ihme nipotusta ja tylyä sakkia lähtöselvityksessä. Monikaan muu eurooppalainen lentoyhtiö ei esimerkiksi punnitse koiria jotka matkustavat käsimatkatavaroina, katsovat vain että koiran kuljetuslaukku on asianmukainen eikä sinne ole sullottu mitään dobermannia.

Läpivalaisevat varmaan myös, jos vaikka koirulin sisällä olisi jotain. Ihmisiltä tuollainen kielletty. Tämä ei liity Finnairiin, mutta Hki-Vantaan turvasrlvityksessä kerran somppu tyttö halusi tehdä pyyhkäisytestin kuulemma räjähdeiden varalta. Muuten ok mutta sanoi tosi hiljaa mutisten ohjeet juma..ta sano selkeästi mitä otat ja mistä ja kai asiakas saa myös tietää miksi.

Tousella kerralla delkanen trashy rasta tyttö käski mennä haara-asentoon ja joku metalli läpivalaisu iik, vähän nolo asento. No vaatetta ei tarvinnut ottaa pois sentään.

Joka kerta satunnaistarkastus.

Vierailija
71/80 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin pitkään että Finnair on hyvä mutta kun lensin Turkishilla, kun kaveri oli varannut liput ja olin vaan ensin että emmä nyt tuollaisella halua, niin aivan uskomattoman ystävällinen palvelu, sai ne istumapaikat ilman lisämaksua mitkä halusi ja lennolla oli jopa oma kokki tekemässä ruuat!!! Siis käsittämättömän upea kokemus ja tuli heti hyvä fiilis loman alkuun! Ei ihme että Turkish on voittanut paljon palkintoja.

Vierailija
72/80 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan otsikon vierestä mutta missä asemassa te olette, jotka lennätte busineksessa? Meillä lentää CEO eikä kukaan muu - ja firma on iso, globaali 30 000 työllistävä firma- Kaikki muut joutuu hyväksyttämään ja todistamaan että lentävät halvimmalla mahdollisella vaihtoehdolla..

Busineksessä lennetään sitten kun firman kortilla on sen verran ostoja että lennot saa pisteillä. Ei niitä lentoja kukaan järkevä "oikealla rahalla" maksa.

Vierailija
73/80 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair laskuttaa paremman lentoyhtiön hinnat, mutta tarjoaa halpalentoyhtiön palvelut. Kaikki maksaa ylimääräistä matkatavaroista istumapaikkaan ja ruokailuun. Tulee silti välillä matkustettua Finskillä, kun usein ainoat suorat lennot Suomesta maailmalle.

Vierailija
74/80 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

finnair kirjoitti:

:

-roskat sylissä istutaan ;tunti-pari kun ei viitsitä kerätä ruokailun jälkeen poiskaan..ihmiset itse kiikuttaa itse  pois sitten joku EHKÄ tajuaa alkaa keräämään

-sitruuna viipaleen asetteluun ja servietin taitteluun riittää kyllä aikaa per /asiakas eli kaikki ripeys toiminnasta puuttuu täysin

Nämä kommentit kyllä on niin totta, astiat pöydillä useimmiten turhan pitkään hankaloittavat matkustamista muutenkin ahtailla penkkiriveillä. Tuo sitruunaviipalejuttu kyllä nauratti, niinhän se on. Ei kyllä käy kateeksi tuo emojen ammatti, itse en siihen ikinä ryhtyisi.

Vierailija
75/80 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopan lennoilla Finnair tarjoaa halpayhtiön palvelut premium-yhtiön hinnalla. Esimerkiksi Lufthansa on huomattavasti halvempi, ja kuitenkin Finskiin verrattuna täyden palvelun yhtiö.

Kaukolennoista ei ole kokemusta.

Vierailija
76/80 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Its me again kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läpivalaisevat varmaan myös, jos vaikka koirulin sisällä olisi jotain. Ihmisiltä tuollainen kielletty. Tämä ei liity Finnairiin, mutta Hki-Vantaan turvasrlvityksessä kerran somppu tyttö halusi tehdä pyyhkäisytestin kuulemma räjähdeiden varalta. Muuten ok mutta sanoi tosi hiljaa mutisten ohjeet juma..ta sano selkeästi mitä otat ja mistä ja kai asiakas saa myös tietää miksi.

Tousella kerralla delkanen trashy rasta tyttö käski mennä haara-asentoon ja joku metalli läpivalaisu iik, vähän nolo asento. No vaatetta ei tarvinnut ottaa pois sentään.

Joka kerta satunnaistarkastus.

Enpä sitten ensi kerralla suostu siihen vyötärö pyyhkäisy testiin, kun on kokomekko. Vähäks noloo siinä nostella helmoja. Verhon taakse sitten.

Vierailija
77/80 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

finnair kirjoitti:

:

-roskat sylissä istutaan ;tunti-pari kun ei viitsitä kerätä ruokailun jälkeen poiskaan..ihmiset itse kiikuttaa itse  pois sitten joku EHKÄ tajuaa alkaa keräämään

-sitruuna viipaleen asetteluun ja servietin taitteluun riittää kyllä aikaa per /asiakas eli kaikki ripeys toiminnasta puuttuu täysin

Nämä kommentit kyllä on niin totta, astiat pöydillä useimmiten turhan pitkään hankaloittavat matkustamista muutenkin ahtailla penkkiriveillä. Tuo sitruunaviipalejuttu kyllä nauratti, niinhän se on. Ei kyllä käy kateeksi tuo emojen ammatti, itse en siihen ikinä ryhtyisi.

Ja hiekkaa lattioilla.

Vierailija
78/80 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lönsam enää lennä Finnair kirjoitti:

Tympeä palvelu,,,,ihan niinkuin aikoinaan nokialla,,,luulevat olevansa parhaita,,,,,

Mustikkakeittoa ja vettä saa ilmaiseksi.

Vierailija
79/80 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lönsam enää lennä Finnair kirjoitti:

Mustikkakeittoa ja vettä saa ilmaiseksi.

Paitsi niillä lennoilla jotka onkin yllättäen ulkoistettu jollekin muulle yhtiölle. Luulit lentäväsi Finskillä, löydätkin itsesi minimaalisesta potkurikoneesta polvet lysyssä istumassa, eikä edes mustikkamehua saa lohdutukseksi.

Vierailija
80/80 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa Finnairia. Finnair on kallis halpalentoyhtiö. Hinnat ovat samalla tasolla isompien kanssa ja palvelu yhtä huonoa kuin halpisyhtiöillä. Valitsen aina jonkun muun lentoyhtiön, jos se on mahdollista. Nuo lentoemännät ovat finnairilla välillä todella tylyjä, en ole muilla törmännyt vastaavaan.