Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Finnair on niin vihattu?

Vierailija
22.06.2013 |

Jatkuvasti kuulee natinaa Finnarista... "en varmasti lennä Finnairilla", "Finnairin kone oli taas myöhässä", "olipa nyrpeää palvelua Finnairilla" jne.

Itse lennän monta kertaa kuukaudessa Finnairilla, lähinnä Eurooppaan, välissä Aasiaan ja Nyciin. Aina olen saanut hyvää palvelua, ruuat ovat ihan ok, bisnesluokka parempi kuin monien muiden lentoyhtiöiden koneissa, tax free tuotteet hyviä ja koneet yleensä aina aikataulussa (vaikka se harvoin on lentoyhtiöstä kiinni). Lisäksi Finski on äänestetty maailman turvallisemmaksi lentoyhtiöksi.

Itse olen ollut Finnairilla lentoemäntänä ja mielestäni työporukka oli ihan loistavaa. En törmännyt moneenkaan nyrpeään lentoemäntään/stuerttiin.

Mikä Finskissä sitten niin jurppii?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieltö se on yksin huinoin lento europassa. Jos halua päästä edullisesti ja mukavasti voi jopa saada parempaa palvelua esim Norwegianilta.

Itse olen ollut muutama kertaa Finskilla ja päätin etten ikinä lennä sen kaa ellei ole pakko. Matkustan opeskeluni vuoksi noin 5 kertaa vuodessa ja tuntui Finnairin asiakaspalvelu on niin huono verratain kilpailijoilta.

Ei mulla muuta

Vierailija
42/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua jurppii lakot. Usemman kerran on lento siirtynyt lakkojen takia, enkä olekaan lentänyt finskillä enää pitkiin aikoihin, eikä kukaan meidän perheestä, ellei ole ollut pakko. Palvelukin on nihkeää, vaikkei enää viime vuosina yhtä järkyn neuvostoliittolaista kuin ennen.

Teillä on ollut tosi huono tuuri.

Oon töissä matkatoimistossa ja Finnairin lakko on pientä vrt esim Lufthansaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentää sotaalueiden yli, vaikei olisi mitään pakkoa. Esim, tiedottaja VALEHTELI PÄIN NAAMAA toimittajalle, kun tuli ilmi Ukrainan pommitusten aikana kun se toinen kone tippui etteivät he muka lennä sieltä. No, tarkkaavaiset matkkustajat alkoi ottaa yhteyttä että kyllä vaan he lensi , näkehän sen reitin koneessa mistä se menee. Oli aika NOLOA finnairilta sitten myöntää valehdelleensa päin naamaa ihmisten hengellä leikkimisestä. Sääsitävät vähän rahaa lentokonebensasta, ja matkassa ehkä 5 minuttia mutta koko ajan riskeeraavaat miljoonan ihmisen hengen.MOni kertonut että lensivät Turkin lomalle jonkun sotatanteren yli, joiden yli en lennä kuin jotkut mustalla listalla olevat koneet, joita kukaan ei käytä.

Vierailija
44/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan mihin vertaa jos vertaa esim Norwegian, Lufthansa tai joku kamala halmpis yhtiö niin mieluummin lennän finskillä. Jos taas vertaa esim emiratesiin, etihadiin tai jopa turkish airlinesiin niin silloin jää finski pahasti alakynteen. Palvelu ei ole hyvää, jos pyytää jotain tarjoiluajan ulkopuolella saa vastaukseksi tuhahtelua tai happaman katseen. Ruoka ei ole hyvää ja kaikki pitää maksaa erikseen eli halpalentotyyli mutta ei ole halpayhtiö. Yleensä koneissa ei ole viihdesysteemiä tai se on ainkin huonompi kun muilla yhtiöillä. Sellaiset asiat mitkä jossain muilla yhtiöillä on itsestäänselvyyksiä eivät ole sitä finskillä. Turvallisuus plussaa tietenkin!

Vierailija
45/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävän samantyylisiä kirjoituksia tässä ketjussa. Enkä ymmärrä koko kysymystä Finnairvihasta, kun itse olen kuullut tasaisesti valitusta koko alan kurjistumisesta.

Olisko Teri Niitin yhteistyö sopimus irtisanottu ja purkaa sitä nyt täällä, kun kerran pääsi vauhtiin utarepostausten kanssa.

Vierailija
46/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomasin kanssa emiratesin ja air Singaporen kyydissä et palvelu oli ihan eri tasoa nuoret lentoemännät oli tosi reippaita ja aina hymy huulilla. Finnair voisi kanssa laittaa eläkkeelle kaikki yli 50v työntekijät pysyisi se ilmapiiri raikkaana ja siellä olisi jaksavia ihmisiä töissä. Kerran tulin Singaporesta finnairilla siellä oli osa henkilökunnasta aasialaisia heti tuli niistä sellainen olo et ne nautti siitä työstä ja suomalaiset teki sitä vaan kun on pakko. Muuten kyllä finnair on luotettava ja maailman yksi turvallisimmista. Varmasti maailman parhaat koneet ja kapteenit.

Vierailija
47/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kohdallani finnairin henkilökunta on pilannut niin monta kertaa maineensa ylimielisellä ja alentavalla käytöksellään.   t. heitä paljon palvellut asiakaspalvelija.

Tämän allekirjoitan itsekin.

Olin vähän aikaa työharjoittelussa ulkomailla, jota silloin käytti mm Finnair.

Aina tein heidän huoneet valmiiksi, avainkortit odotti, miehistö lähekkäin samalle käytävälle ja olin usein itse respassa. He kun tulivat, vaikka oli jonoa, annoin huonelistan ja avaimet, ei edes kiitos sanottu.

Yllätyin monta kertaa miten tympeitä Finnairin väki oli.

Vrt BA, kun tein vst tuli aina ylistäviä kiitossanoja.

Joskus luvattiin tuoda jotain tuliaisia ja aina välillä jotain pientä tulikin, vaikka aina sanoin ei olisi mitään tarvinnut

Vierailija
48/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku nosti 2,5 vuotta vanhan ketjun? (Asia ei ole muuksi muuttunut, Finnair on kallis palvelun laatuun verrattuna)

Vierailija
49/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Finnair on ihan paras ja luotettava. Mä meen aina pelkästään Finnairilla! :D hyvää palvelua oon aina saanut, matkustelen n. 2-3 kertaa vuodessa eikä lainkaan huonoja kokemuksia finskiltä. Ei sillä, että noissa muissakaan esim. norwegianissa mitään vikaa olisi. 

Vierailija
50/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina saanut hyvää palvelua Finnairilla. Pari poikkeusta tietysti mahtuu joukkoon, lemmikkieläinten kuljetusten järjestely valtameren yli oli vähän vaikeaa. Luulen että kiukuttelijoilla on kontakteja finnairin henkilökuntaan. Firmallahan on ollut aikamoisia kasvukipuja, kun on pitänyt muuttua huippuetujen virkamieslentoyhtiöstä kilpaillun bisneksen osaksi. Tai sitten ne ovat niitä, joille mikään palvelu ei riitä.

Jos meiltä oma lentoyhtiö katoaa, se tarkoittaisi, että enää ei voisi tehdä päivän reissuja oikein mihinkään, kaikkialle pitäisi ottaa vauhtia keski-Euroopan kautta.

Vierailija
51/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair on hyvä Aasian kaukolennoille. Euroopan lennoille jää kilpailijoista jälkeen, ainoa syy lentää on suorat lennot. Itse en koe että henkilökunnasta on mitään valitettavaa, aina olen saanut ystävällistä palvelua. Se että kaikki maksaa erikseen ja vielä pidetään halpalentoyhtiö-tyyliin mainos/tyrkytyskuulutuksia lennoilla on nolouden huipentuma, verrattuna vaikka KLM tai Lufthansaan.

Vierailija
52/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HInnat on älyttömät, economyssä palvelut on kutistuneet ja supistuneet ja kallistuneet kuukausi kuukaudelta, ( iltapäivälehdet maksullisia, ruoka on muuttunut sämpyläksi, kaikki on maksullista vaikka lippu on 200-300€ kalliimpi kuin kilpailijallla esim. Lufthansa) Lentohenkilökunnassa on ihania ihmisiä ja sitten valittevasti myös katkeria tylyttäjiä. Nakkaavat kahvin epäystävällisesti räiskyen pöydällesi ja mutisevat kun pyydät toista pientä maitoannosta kahviisi. 

Pahin ongelma on hinnoittelu; vaikka haluaisikin suosia suomalaista niin kun on pakko ottaa halvimmat liput työn puolesta ei vaan voi perustella 500€ lippua Eurooppaan kun 300:kin pääsee samalle kentälle. 

Missä noin kalliit liput? Itse oon lentänyt finnairin suorilla lennoilla Aasiaan (Japaniin ja Kiinaan) ja menopaluulipun hinnaksi on aina tullut noin 500e mikä on ollut yleensä se halvin suora lento :D Henkilökunnastakaan ei ole pahaa sanottavaa, hyvin ovat jaksaneet auttaa myös tällaista neuroottista lentopelkoista. En ole koskaan Finskin (enkä oikeastaan muiden kuin Norwegianin) lennoilla saanut huonoa palvelua vaikka lennän turistiluokassa. Ehkäpä se on asiakkaankin asenteesta kiinni? :)

Vierailija
53/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelliseen lisäten, mulle tärkeintä on turvallisuus ja myös siksi valitsen aina Finnairin. Voin maksaa muutaman kympin enemmän siitä, että ei tarvitse lentää jollakin Turkishilla ja että mulla olisi koneessa turvallisempi olo.

Vierailija
54/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrpeitä lentoemoja olen tavannut joka lentoyhtiöllä, mutta kieltämättä niitä tuntuu esiintyvän eniten Finnairin vanhemman polven lentoemoissa. Nuoret ovatkin vielä suht pirtsakoita ja ystävällisiä, mutta vanhempien asenteessa on välillä vähän toivomisen varaa.

Itse lennän sillä yhtiöllä joka tarjoaa juuri sen hetkiselle reissulle parhaimman hinnan suhteessa lentoaikoihin. En enää jaksa könytä keskellä yötä kentälle tai viipyä tuntikausia odottamassa vaihtoyhteyttä että säästän 30e.

Juuri ostin Finnairilta menopaluun Tukholmaan 69 e. Ihan mainio hinta, kun kilpailijat tarjosivat reilua 100 euroa samalle päivälle haluamaani ajankohtaan..

Kyllähän palvelu oli parempaa esim. Emiratesilla kuin Finnairin kaukolennolla, mutta itse en niin kamalasti jaksa nillittää. Kunhan pääsee turvallisesti perille ja palvelu nyt ei ole ihan luokatonta.

Vierailija
55/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan otsikon vierestä mutta missä asemassa te olette, jotka lennätte busineksessa? Meillä lentää CEO eikä kukaan muu - ja firma on iso, globaali 30 000 työllistävä firma- Kaikki muut joutuu hyväksyttämään ja todistamaan että lentävät halvimmalla mahdollisella vaihtoehdolla..

Ihan perus-arskana on tullut lennettyä bisneksessä jos on ollut asiakastapaamista tms. "freesinä" olemista vaativaa heti perille päästyä. Nykyisillä säästökuureilla ei varmaan onnistuisi enää.

Vierailija
56/80 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:

-roskat sylissä istutaan   tunti-pari kun ei viitsitä kerätä ruokailun jälkeen poiskaan..ihmiset itse kiikuttaa itse  pois sitten joku EHKÄ tajuaa alkaa keräämään

-sitruuna viipaleen asetteluun ja servietin taitteluun riittää kyllä aikaa per /asiakas eli kaikki ripeys toiminnasta puuttuu täysin

-todellisia hymy-perseeseen lentoja jok ikinen finskin lento

-tässä muutama syy ensialkuun miksi suosin esim: thomas-cook,corendon yms-yhtiöitä

Vierailija
57/80 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair on läpeensä paska yhtiö joka ei välita asiakkaistaan tuon taivaallista.

Taas ensin siirsivät Floridan lentoja, ja kun eivät saaneet kaupaksi, niin peruivat koko kesän lennot.

Asiakaspalvelu my ass.

Vierailija
58/80 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnair on läpeensä paska yhtiö joka ei välita asiakkaistaan tuon taivaallista.

Taas ensin siirsivät Floridan lentoja, ja kun eivät saaneet kaupaksi, niin peruivat koko kesän lennot.

Asiakaspalvelu my ass.

Täysin samaa mieltä. Meille tuli lähtöpäivän muutos, oma moka. Hinta muutokselle on kallis (180 €), mutta ei se Finnairille riitä. Samaan pakettiin kuuluu lippuluokan korotus (140 €) vaikka samaan aikaan kun puhuin asiakaspalvelijan kanssa vapautui vastaava määrä halvempia lippuja.

Eli 320 € / lippu rokotusta omasta virheestä ja virkailija ilkesi vielä keljuilla, että kyllä tämä kuitenkin halvemmaksi tulee kuin ostaa kokonaan uudet liput. Eivät voineet myydä edes alkuperäisellä hinnalla niitä halvemman luokan lippuja ja tyytyä kalliseen muutosmaksuun.

Muutosmaksukin on itse asiassa kohtuuton muutaman sekunnin työstä virkailijalle puolityhjien koneiden paikkojen järjestelyistä valmiilla tietojärjestelmällä, mutta se on reilu  peli siinä mielessä, että siihen sitoutuu lippuja ostaessaan.

Vierailija
59/80 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat kumma kansa😒 Likaavat aina omaa pesäänsä. Finnair on hyvä yhtiö. Sina ulkomailta tullessa tuntuu, että tulisi kotiin jo koneen ovella.

Vierailija
60/80 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveesti ei ole itsellä kokemusta muista lentoyhtiöistä mutta kyllä olen huomannut niiden muutamien lentojen aikana että finski on yllätvänkin paska yhtiö...

Jos nyt alotetaan siitä että matkustusmukavuus on yksi kunnon vitsi... eihän siinä istuimessa voi tuntia kauemmin istua ilman että selkä hajoaa... lisäksi jalkatila on naurettavan pieni... itse istun usein ikkunapaikalla isosiskon vieressä... finskillä isosisko joutuu nousemaan penkistä että vessaan pääsee... muilla yhtiöillä riittää että nostaa pöydän...

Juu... finskin ruoka on aika paskaa... eihän sitä vapaaehtoisesti söis erkkikään mutta jos ei muutakaan saa niin sillon on pakko...

Ja tarjoilun ylihinnottelu... tölkki limsaa on melkein kolme euroa... sillä hinnalla melkein saa lidlistä six-packin...

Ja sit vielä se kun thaimaaseen mentiin niin limsa oli loppunut kesken... eikä sitä tavallista enemmän kitattu... eikö siitä enää huolehdita että tarjottavaa riittää?? Niin joo... suomalainen ajattelutapa... jos sä et osta alkoholia, sää oot ikävin immeinen maailmassa... (kokemuksesta tiedän...)

Finnairin korvaukset on myös iso vitsi... lensin kerran kanadaan air canadalla... lento oli ylibuukattu ja hyvitykseksi sai hotelliyön viiden tähden hotellin sviitissä ja ykkösluokan lipun seuraavan päivän lennolle...

Finnair: lennä jonkun toisen kaupungin kautta ja saat 200€...

Ja pari sanaa turvallisuudesta... ei se finnair nyt yhtään sen turvallisempi ole kun esim. British airways... British airwaysiltä on pudonnut enemmän koneita kun finskiltä mutta mieti kuin paljon enemmän lentoja British airways lentää...

Finskillä on hyvä (ja ilmanen) kahvi... se on ehkä ainoa positiivinen asia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä