Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Finnair on niin vihattu?

Vierailija
22.06.2013 |

Jatkuvasti kuulee natinaa Finnarista... "en varmasti lennä Finnairilla", "Finnairin kone oli taas myöhässä", "olipa nyrpeää palvelua Finnairilla" jne.

Itse lennän monta kertaa kuukaudessa Finnairilla, lähinnä Eurooppaan, välissä Aasiaan ja Nyciin. Aina olen saanut hyvää palvelua, ruuat ovat ihan ok, bisnesluokka parempi kuin monien muiden lentoyhtiöiden koneissa, tax free tuotteet hyviä ja koneet yleensä aina aikataulussa (vaikka se harvoin on lentoyhtiöstä kiinni). Lisäksi Finski on äänestetty maailman turvallisemmaksi lentoyhtiöksi.

Itse olen ollut Finnairilla lentoemäntänä ja mielestäni työporukka oli ihan loistavaa. En törmännyt moneenkaan nyrpeään lentoemäntään/stuerttiin.

Mikä Finskissä sitten niin jurppii?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jurppii se, että valtionyhtiön annetaan ulkoistaa lentokoneiden korjaus ulkomaille

Vierailija
22/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 14:07"]

Mua jurppii se, että valtionyhtiön annetaan ulkoistaa lentokoneiden korjaus ulkomaille

[/quote]

Finnair kuitenkin taistelee olemassaolostaan, olisiko parempi että sitä tuettaisiin veronkorotuksilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 14:11"]

[/quote]

Finnair kuitenkin taistelee olemassaolostaan, olisiko parempi että sitä tuettaisiin veronkorotuksilla?

[/quote]

Miksi telakat saavat valtion taaksen, mutta Finski ei?

Vierailija
24/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa Finnairia, mutta kuten useat kirjoittajat aiemmin, olen todennut hinta-laatusuhteen huonoksi. Vuosia sitten jouduin ostamaan meno-paluulipun, vaikka olin aikeissa käyttää vain menolipun, sillä yhdensuuntainen lippu oli kolme kertaa kalliimpi. Aivan järjetöntä! Palvelu ei ole sen kummoisempaa kuin kilpailijoilla, eikä ruokaakaan enää saa. N. 15 vuotta sitten lensin Finskillä aina kuin mahdollista, nyt ainoastaan jos lennot sattuvat olemaan edulliset esim. Travellinkin kautta koko pakettia varatessa.

Vierailija
25/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ei ruokaa saa? Meillä elokuussa varattuna etelänmatka ja kyllä matkavarauksessa seisoo että ateria sisältyy pakettiin. Tätä ennen matkattu mm helmikuussa Thomsonilla kaukomatka ja toissavuonna 2x mutta olleet muita kuin Finnair.

Vierailija
26/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö Finnairin Euroopan lennoilla nykyään maksaa jopa iltapäivälehdistä? Saako enää ilmaiseksi edes sitä Suomi-kuorista Pandan konvehtia vai maksaako sekin jo? Uskomatonta.

Vierailija
27/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kohdallani finnairin henkilökunta on pilannut niin monta kertaa maineensa ylimielisellä ja alentavalla käytöksellään.   t. heitä paljon palvellut asiakaspalvelija.

Vierailija
28/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon olen finnairilla myös lentänyt ja ikinä en ole lehdistä maksanut.

Vierailija
29/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 16:20"]

Aika paljon olen finnairilla myös lentänyt ja ikinä en ole lehdistä maksanut.

[/quote]

En minäkään, tosin viime lennosta on aikaa kohta jo pari vuotta. Ehkä sen jälkeen asiat ovat muuttuneet.

Vierailija
30/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 12:28"]

Ihan otsikon vierestä mutta missä asemassa te olette, jotka lennätte busineksessa? Meillä lentää CEO eikä kukaan muu - ja firma on iso, globaali 30 000 työllistävä firma- Kaikki muut joutuu hyväksyttämään ja todistamaan että lentävät halvimmalla mahdollisella vaihtoehdolla..

[/quote]

Hmm. Asiantuntijatehtävissä konsernin rahoituksessa. Alallaan maailman 2. suurin yhtiö.

Tässä firmassa jokainen lentää missä luokassa ja millä firmalla haluaa. Finanssikriisikään ei muuttanut matkustussääntöä. Eikä ole lentoyhtiö. :)

Vierailija
31/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtiön tekniikkaa ollaan ulkoistamassa. Mieluummin maksan enemmän veroja siitä, että koneet pysyvät ilmassa kuin siitä, että jossain Aasiassa korjataan koneet ja puutteellisesti. By the way, oletteko huomanneet, että viime aikoina koneita on joutunut kääntymään takaisin enemmän kuin ennen? Ja jos kone on hajonnut pienellä kotimaisella kentällä,on  mekaanikkoa jouduttu odottamaan tuntikausia seuraavalla koneella saapuvaksi. Ennen vanhaan Suomen pienemmillökin kentillä oli mekaanikkoja. Täytyy muistaa, että lentobisneksessä odottaminenkin maksaa... Ja paljon. Lentokenttämaksut tms. ovat kovia.

Vierailija
32/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 16:36"]

yhtiön tekniikkaa ollaan ulkoistamassa. Mieluummin maksan enemmän veroja siitä, että koneet pysyvät ilmassa kuin siitä, että jossain Aasiassa korjataan koneet ja puutteellisesti. By the way, oletteko huomanneet, että viime aikoina koneita on joutunut kääntymään takaisin enemmän kuin ennen? Ja jos kone on hajonnut pienellä kotimaisella kentällä,on  mekaanikkoa jouduttu odottamaan tuntikausia seuraavalla koneella saapuvaksi. Ennen vanhaan Suomen pienemmillökin kentillä oli mekaanikkoja. Täytyy muistaa, että lentobisneksessä odottaminenkin maksaa... Ja paljon. Lentokenttämaksut tms. ovat kovia.

[/quote]

Myöhäistä jo. Valtionyhtiön annetaan pitää vuosittain yt:t, minkä seurauksena korjaamon väkeä heitetään pihalle sadoittain. Ja tämä loppuu vasta kun kaikki miehet on pihalla. Näin Finski toimii.

Vierailija
33/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair on reilusti ylihintainen ja kun muilta saa lennot paljon halvemmalla on luonnollista lentää aina niillä. Lentoyhtiöitä joilla ei ole koneita pudonnut on paljon joten ei finnair myöskään sen turvallisempi ole mitä muut ja koneetkin kaikilla samanlaiset. Palvelu  koneessa on itselleni aivan merkityksetöntä koska kykenen sen pari tuntia istumaan vain paikoillani. Aterioita en todellakaan halua sillä ne ovat todella luokatonta roskaa. 

Vierailija
34/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllä ne ateriat ovat vain pieni menoerä. Laadunvalvonta tökkii, kun koneet korjataan muualla. Finnairin asioista päättävät nykyään ne, joilla ei ole mitään ammatillista osaamista ilmailusta.

Vierailija
35/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 14:11"]

[/quote]

[/quote]

Miksi telakat saavat valtion taaksen, mutta Finski ei?

[/quote]

kannattaako tappiota maksaa veroilla?

Vierailija
36/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoin juuri Italian matka. Lennot Hki-Rooma, Milano-Hki. Hinta halpiksella 600 e, hinta Finskillä 1700 e. Arvaa kumman valitsin?

Vierailija
37/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoin juuri Italian matka. Lennot Hki-Rooma, Milano-Hki. Hinta halpiksella 600 e, hinta Finskillä 1700 e. Arvaa kumman valitsin?

Vierailija
38/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
39/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
40/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Finnairin ruoka on pahaa. Je ei, en mene koneeseen syömään, mutta usein koneessa tulee hieman nälkä, varsinkin kun emme asu kentän vieressä ja usein hotellikaan ei ole aivan kentän vieressä. Ja kyllä: lentoasemilla on ravintoloita/kahvioita mutta kyllä sitä pidemmällä lennolla hieman nälkä tulee.  Viimeksi lensin saman matkan menosuuntaan toisella yhtiöllä, ja ruoka oli ihan hyvää. Paluu oli Finnairilla, ja ruokana oli muusia ja lihapullia, muussi maistui ihan pussimuusilta ja lhapullat olivat eineslihapullia. Minusta tuo ei ole kunnon ruokaa, mahani tuli kipeäksi (en eineksiä koskaan syö) mielummin ottaisin sitten vaikka "ruisleipää" jonka välissä juustoa/kurkkua/salaattia/tomaattia tmv. einesmoskan sijasta. En siis odota mitään super herkkua saavani, mutta arvostaisin ns. rehellistä aitoa ruokaa.