yksin yöllä pelko...
Yksin talossa ja pelottaa... tiedän että lapsellista mutten voi mitään..
Olen aina pelännyt yöllä yksin, en tiedä aina tarkkaan mitä. Nyt pelkään jotain epäluonnollista enemmän.. vaikea selittää. Mutta joka tapauksessa olen aivan jännittynyt ja pelkään että jotain kauheaa sattuu, koitan kuunnella ihan hiljaa kuuluuko mitään.
Onko muita yhtä hölmöjä kuin minä.
Onko muita yhtä hölmöjä kuin minä. Jännitän niin että käsien lihaksiin sattuu kun kirjoitan, mutta täytyy saada muuta ahateltavaa
Kommentit (26)
Tuo 24:än viestissä on hyvä neuvo, täytyy alkaa miettiä mistä pelot tulleet. Tosiaan se ei auto kun hokee ettei ole mörköjä..
Ajateltavaa siis, tunnen itseni niin tyhmäksi mutten voi pelolle mitään
Kuuntele tämä muutaman kerran ja laula mukana kun sävel on tullut tutuksi.
Luota sanomaan. Se vie pelon.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 03:29"]
[/quote]
Kiitos vaan, mutten ole uskova ihminen, eikä kuuntelu onnistu kun pelkään etten kuule sitten jos joku liikkuu..
Kärsin ajoittain ahdistuksesta ja silloin pelkäsin kaikkea mahdollista, paheni juuri yöllä. Nukuin yövalo päällä, vaatteet päällä, avaimet ja puhelin taskussa, koiranunta hetkittäin, kauheaa aikaa, tietenkin eri asia kuin sinulla jolla ei ilmeisesti mitään muuta kuin itse pelko. Nyt on sentään valoisaa, sinulla on kaiketi puhelin, mahdollisesti naapureita..Mahdollisuus sille että juuri sinulle sattuisi jotain silloin kun olet yksin, on hyvinhyvin pieni.
Yritä juuri saada ajatukset muualle, laulele, katso ohjelmaa, ystäviäkin voisi olla vielä juhannuksena hereillä, tekstaa heille, tai jos kuulut naamakirjaan niin katso olisiko siellä keskustelukaveria että saisit ajatuksia muualle.
Tsemppiä, kaikki on hyvin ja varmasti vielä yönkin jälkeen, kohtahan on jo aamukin. Avaat ikkunan ja kuuntelet lintujen laulua. ;0)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 03:35"]
[/quote]
Kiitos vaan, mutten ole uskova ihminen, eikä kuuntelu onnistu kun pelkään etten kuule sitten jos joku liikkuu..
[/quote]
Eli olet yliluonnolliseen uskova. Siihen ei kannata uskoa. Se aiheuttaa juuri noita pelkoja. Kannattaa uskoa luonnolliseen, eli Jumalaan.
Totta kohta on jo aamu, olenkin tässä pari tuntia valvonut. En uskalla laulaa, :D , ärsyttää kun tiedostan miten tyhmää mutta silloin ei kuule ääniä niin hyvin. Nyt pelko alkoi kun kävin vessassa ja takaisin tullessa "kuulin" kuin oman nimen mumistuna. Järki sanoo että oli joku ulkoa tullut ääni tai jääkaapin ym. Nappasin koneen mukaan ja jäin lukeen av.ta, olin jo rauhoittunut, mutta sitten ennen kuin tein tän alotuksen taas kuvittelin kuulleen saman äänen.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 03:55"]
[/quote]
[/quote]
Eli olet yliluonnolliseen uskova. Siihen ei kannata uskoa. Se aiheuttaa juuri noita pelkoja. Kannattaa uskoa luonnolliseen, eli Jumalaan.
[/quote]
En tavallaan usko yliluonnolliseen. En osaa selittää mitä pelkään.
Pelkään että joku hyökkää kimppuun,.. ehkä siis murhaajaa,
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 04:00"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 03:55"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En tavallaan usko yliluonnolliseen. En osaa selittää mitä pelkään.
Pelkään että joku hyökkää kimppuun,.. ehkä siis murhaajaa,
[/quote]
Onko pelkosi psykoottistasoista? Mitä mieltä läheisesi ovat?
Ehkä kannattaisi hakea apua, jos pelkosi hankaloittaa elämääsi kovasti.
Nyt alkaa helpottaan. Taidan sulkea koneen ja koittaa nukkua, jos ajatukset ei vaan lähde karkaileen ilman tekemistä
En ole kauheasti kertonut läheisille, kun hävettää että aikuinen pelkää...
En kovin usein pelkää kun yleensä mies on kotona... eli ei tällä hetkellä haittaa, mutta jos olisin sinkku silloin varmasti haittaisi
Ap, kerrot että kuulit kuinka äänesi mumistiin ja muutenkin pelkosi kuulsotaa irrationaalsielta. Tuo voi johtaa psykoosiin ,eli kannattaa hakea ajoissa apua.
Ap, kerrot että kuulit kuinka äänesi mumistiin ja muutenkin pelkosi kuulsotaa irrationaalsielta. Tuo voi johtaa psykoosiin ,eli kannattaa hakea ajoissa apua.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 04:18"]
En ole kauheasti kertonut läheisille, kun hävettää että aikuinen pelkää...
[/quote]
Ehkä kannattaisi, jotta voisivat tarkkailla sinua. Pelkosi kuulostaa melkoisen ylimitoitetulta. Siihen voi saada apua.
Kärsin itse ajoittain samasta.. Järjettömästä pelosta. PElkään että kun kääntyisin ympäri takanani seisoisi joku hahmo. Kun pesen kasvot pelkään että kun katson ylös siellä olisi joku. Pelkään että sängyn alla on joku ja odotan vain milloin se nousee sieltä. Pelkään että joku on ryöminyt huoneeseen ja odotan milloin se nousee ylös sängyn viereen. Pelkään että joku on tullut ikkunasta sisään.
Joku-sanan voi korvata sanalla jotain. Pelkään kummituksia, mörköjä, zombeja. TIEDÄN että se on turhaa, mutta en voi itselleni mitään. Välillä pystyn pelon takia tuskin hengittämään... JA saatan pelätä näin vaikken olekaan yksin.
Muutaman kerran, kun on ollut tarkoitus että olisin yksin, olen lähtenyt yöllä isäni luo koska en ole mitenkään pystynyt jäämään kotiin. Kerran äiti tuli luokseni.
Ikää minulla on 30v....
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 05:06"]
[/quote]
Siis nimeni mumistunu. Mitä apua voi saada? Kun en tunne pelkoa kun muita on paikalla, vain yksin ollessa, en kuule mitä tahansa ääniä, vaan lähinnä kuulen kuuluvat äänet eri tavalla, joskus kellon ääni kuullostaa askelilta ja silloinkin kuullosteltaessa tajuan että kello vain, ja saatanottaa patterit pois. Ja nytkin järkeilin että se ääni kuuluu jostain ja kuulen sen sillä hetkellä väärin. Mutta satunnaista lyhyttä ääntä on vaikea paikantaa.
Muakin pelottaa yksin yöllä kotona, ja välillä päivälläkin. Tosin näin kesäisin ei juuri pelota, kun on melkein koko ajan valoisaa. Eipä onneksi tarvitse nykyään olla yksinkään, kun on vauva kuitenkin läsnä, vaikkei mies olisikaan. Jos ollaan vauvan kanssa kaksin, niin menen aina aikaisin nukkumaan, siinä 22-23 aikaan. Mitä myöhempään valvon sen pahemmaksi pelot muuttuvat.
Minua ei pelota kerrostalossa, mutta omakotitalossa yksinään pelottaisi. Asuin aikanaan sellaisessa. Meidän muiden makuuhuoneet oli alakerrassa, 15-v pojan huone yläkerrassa. Hän mainitsi toisinaan, että öisin kuului raskaat askeleet, kun "joku" kulki sängyn ohi. Poika oli ja on edelleen kovin kyyninen ja skeptinen henkilö, joten ei varmaan usko ja kuvittele olemattomia. Häntä se ei silloinkaan hätkäyttänyt, mutta minua kyllä pelotti. Jos jouduin jäämään sinne taloon yksinäni, niin eipä juuri uni tullut silmään. Sinne oli vissiin kuollut talon aiempi vanha isäntä.
Loppu yö tai siis aamu meni hyvin, nukahdin joskus 5 aikaan,