Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VVO:n vuokratalossa asuvat, nouseeko vuokra joka vuosi?

Vierailija
21.06.2013 |

Ollaan muuttamassa VVO:n taloon ja kiinnostaisi tietää onko VVO:lla tapana nostaa vuokraa vuosittain ja jos nousee niin miten monta prosenttia suunnilleen vuodessa? Riippuu varmaan ihan talosta/kaupungista, mutta ehkä jotain yleiskuvaa saisi kuitenkin asiasta.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta VVO:sta, mutta jos lasket vaikka niin, että joka vuosi nousisi 5%, niin se on ihan hyvä lähtökohta. Kustannukset nousee kyllä ihan kaikilla asujilla joka tapauksessa, oli se asumismuoto mikä tahansa. Keskiverrosti ei kyllä palkat nouse tuota 5% vuodessa, mutta elämä on...

Vierailija
2/27 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousee ihan varmasti. Ja vastine mitä maksat pienenee koko ajan. Osta oma ellet halua rahoittaa muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 18:44"]

Jaa että opiskelija-asunnot kohtuuhintaisia. Lapsemme maksaa 18 € neliö. Ja on opiskelija-asunto. Heikoin asema on opiskelijoilla. Eli pitää mennä pankkiin nostamaan lainaa jotta saa ostettua leipää. Tekisikö työtön näin? Ei. Hän menee sossun luukulle. Lasketaan laskin kädessä, kannattaako mennä töihin. Ja yleensä ei halua ole vaan odotetaan, että joku muu elättää.....

[/quote]

On tuo silti kohtuuhintaista. Muilla vuokranantajilla saman kämpän hinta voisi helposti olla jopa 30€/neliö.

Pk-seudun vuokrat on nousseet ihan järjettömiksi. Varsinkin pienten asuntojen kohdalla. Helsinkiin tarvittaisiin uusi Kallio eli uusi kaupunginosa, joka on täynnä pieniä asuntoja.

Vierailija
4/27 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 22:03"]

Nousee ihan varmasti. Ja vastine mitä maksat pienenee koko ajan. Osta oma ellet halua rahoittaa muita.

[/quote]

Kaikilla ei harmi kyllä ole mahdollisuutta ostaa omaa. Ensiasunnon ostajat on vaikemmassa tilanteessa, kun joutuvat ryöstövuokria maksaessaan samalla yrittää säästää käsirahaa lainansaantiin. Lisäksi kun pienten asuntojen hinnat on taivaissa, niin pyydetyt käsirahat on helposti pikkukämpästäkin 20-30t tai enemmänkin. Säästäpä siinä tuollainen summa samalla, kun maksat naurettavia summia ahneelle vuokranantajalle.

Vierailija
5/27 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 10:30"]

Nousee. Nyt on omassa taloyhtiössä tehty useampana vuonna isompia remontteja kuten kylpyhuone ja ikkuna remontti. Lisäksi on piha uusittu ja rappukäytävien maalausta. Kohta on tulossa keittiöremontti joten aivan varmasti nousee ensi vuonna taas. Remontit ovat kyllä olleet todella tarpeellisia. Vuokra on kuitenkin suhteellisen kohtuullinen verrattuna alueen esim. yksityisiin vuokriin.

[/quote]

Asuin rupukunnossa olevassa VVO:n asunnossa, jonka vuokra oli suurinpiirtein samaa tasoa kuin yksityisilläkin vuokranantajilla alueella. Asunnon vuokra nousi joka vuosi noin 3-3,5 % ja YHTÄÄN remontteja ei taloissa tänä neljän vuoden aikana tehty. Asukkaat olivat kyllä aivan eriarvoisessa asemassa, joillekin oli laitettu sälekaihtimet, laitettu liesituuletin  keittiöön jne, minä asuin varmasti eräässä huonokuntoisimmista asunnoista noissa taloissa. Mitään remonttia en saanut, vaikka valitin asunnon huonosta kunnosta, itse olisi pitänyt maalata vuokranantajan hyväksi. Jopa pihatyöt tuolla hoidettiin miten sattuu, asukkaat tekivät itse paljon, nikkaroivat jopa pihakalusteita. Esimerkiksi nurmikot tuolla ajettiin pari-kolme kertaa koko kesän aikana eli aikamoinen heinäpelto alkoi piha olemaan! Väitettiin, että hiekkalaatikon hiekat vaihdetaan säännöllsesti, mutta neljän vuoden aikana näin yhden kerran, että hiekka vaihdetaan.

Soininvaaran mukaan VVO maksattaa pääkaupunkiseudun vuokralaisilla sen, että pohjoisemman Suomen taloihin ei saada asukkaita kuin vuokria alentamalla. Samaan aikaan VVO:n johtoporras maksoi itselleen bonuksia.

Vierailija
6/27 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä muuta!!! 2 vuotta asuttu ja noussut 740e -> 930e. Pakko muuttaa pian pois ennenkuin taas nousee. Asunto ollut muuten täydellinen meille kun monta juttua pitää olla välttämättömästi.

Vierailija
7/27 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele minäkään VVO:n vuokra-asuntoon muuttamista. Itselleni tuli raja vastaan 3 v sitten. Asuin asunnossa 8 vuotta ja tuona aikana vuokra nousi 950€ -> 1490€ ilman mitään remontteja. Tai saihan sitä ns.pitkäaikaisen asukkaan palkinnon, remppatarvikkeet jotta sai maalata asunnon itse., sekä mahdollisuuden laminaattien asentamiseen 40€ vuokrankorotusta vastaan.

Vierailija
8/27 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite asun Espoon VVO:n kaksiossa. Vuokra oli viime vuoden 738e 60 neliöäst, maaliskuusta alkaen nousee 11euroa.

Ei paha mulle, tällä vuokronnousulla tässä asuu vielä useemman vuodenkin jos tahti on sama kaikki vuodet...

Vierailija
9/27 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aika mielenkiintoisen havainnon muuttaessani hetki sitten uuteen asuntoon. Talokokonaisuudessa on kaksi eri vuokrayhtiötä, ja ainakin ulospäin talot näyttävät täysin samalta (taloyhtiöt siis rakennettu yhteen, mutta niillä on eri omistajat).

Asun keskikokoisessa parvekkeellisessa ja saunallisessa kaksiossa, jossa vuokra on 640€, vuokra nousee aikaisintaan 2015. Tuo toinen talo on VVO:n ja sieltä vapautuu muutaman neliön pienempi asunto kuin minulla, mutta lähes 200€ kalliimmalla. Ainut ero tähän asuntoon verrattuna taisi olla lattiamateriaali ja parvekkeen lasitukset. Että joo, täytyy myöntää vuokran kohtuuttomuus. Parhaimman hinta-laatu suhteen olen onnistunut saamaan Arennan eli nyk. Ovenian asunnoissa.

Vierailija
10/27 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä lukee vuokrasopimuksessa korotusperuste, eikö teillä muilla sitä ole?

Vierailija
11/27 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien kokemusteni perusteella en todellakaan suosittele VVO:ta. Olen asunut VVO:n asunnossa alle vuoden, ja vuokra on jo noussut kerran. Parin kuukauden päästä se nousee huomattavasti lisää kylpyhuoneremontin takia, joten alle vuoden asumisen aikana vuokrani on siis noussut kahdesti. Mistään näistä korotuksista ei ollut puhetta kun asuntoon muutin, asunnon esittelijä vain hehkutti sitä, miten remontin ajalta saa vuokranalennusta. Asunto ei ole Helsingin keskustassa vaan Vantaan rajalla, ja silti vuokran nousun jälkeen vuokra on samalla tasolla kuin Helsingin keskustan asunnoissa. Harmittaa todella paljon kun minulle tarjottiin muualta edullisemmalla vuokralla pienempää asunnoa mutta otin VVO:n asunnon koska se oli kooltaan isompi. Korotusten jälkeen vuokra on niin korkea ettei minulla ole enää varaa asua tässä, joten asunnon etsintä on taas edessä.

Vierailija
12/27 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttu 3,5 vuotta.. vuokra noussut 930e -> 1130e. Kimppakämppä, 2 opiskelijaa ja pienituloinen työläinen. Eikä asuta lähelläkään keskustaa.

Vierailija
13/27 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v asuin, asunto huonossa kunnossa, korotukset hulluja. Muutin isompaan asuntoon muulle vuokranantajalle, vuokra oli halvempi ja asunto parempi kuntoinen.

Lisäksi sain laskun perään "hoitamattomasta loppusiivouksesta" jonka olivat jo tehneet eli en voinut riitauttaa asiaa. Olin siivonnut tasan ohjeen mukaan.

Ai niin, olen siivoojayrittäjä.

Vierailija
14/27 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousee.

Vierailija
15/27 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen itse kuullut, seurannut, lukenut niin pitkälti tuntuu että nousevat, ainakin pk seudulla. Välillä ihan tolkuttomasti, muutenkin jo kalliit vuokrat varsinkin pienissä asunnoissa. Vuokra asuntojen pitäisi olla pienituloisille mutta kuinka joku pienituloinenkaan maksaa yksiöstä yli 700 euroa! Kyse ei ole kuitenkaan edes yksityisten asunnoista.

Kaupungilla asuessa taas on mukava huomata ettei aina nouse kaikissa taloyhtiöissä, joskus jopa laskee jos pihapiiri tekee paljon itse eli on hyvä henki ja porukka naapuruston kesken.

Vierailija
16/27 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin nousee. Ja tämän 12kk:n aikana nousee varmasti kaksikin kertaa, koska edellinen korotus tuli voimaan maaliskuun alussa ja samalla ilmoitettiin, että tämä pätee vain vuodenvaihteeseen asti. Oma ostetaan kohta, ei tässä ole mitään järkeä.

Vierailija
17/27 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitonen jatkaa, että muistaakseni edellisellä kerralla nousi 790 eurosta 830 euroon. Seuraavaksi maksetaan varmaan 850-870 euroa ja sen jälkeen rapiat 900. Hintakehitys on kohtuuton, kun ottaa huomioon, ettei ympärillä oleva alue juurikaan kehity.

Vierailija
18/27 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousee. Nyt on omassa taloyhtiössä tehty useampana vuonna isompia remontteja kuten kylpyhuone ja ikkuna remontti. Lisäksi on piha uusittu ja rappukäytävien maalausta. Kohta on tulossa keittiöremontti joten aivan varmasti nousee ensi vuonna taas. Remontit ovat kyllä olleet todella tarpeellisia. Vuokra on kuitenkin suhteellisen kohtuullinen verrattuna alueen esim. yksityisiin vuokriin.

Vierailija
19/27 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousee. Meillä nousi reilusti kuntaliitoksen myötä. Muutimme toiseen asuntoon, koska VVO:n vuokra kasvoi niin isoksi, ettemme voineet/halunneet sellaista summaa maksaa niin huonokuntoisesta asunnosta.

Vierailija
20/27 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asun vvo:n vuokra asunnossa ja vuokra nousee joka hemmetin vuosi.. noin 30€.. tänä vuonna se nousi meillä 25€ ja viime vuonna 27€.. eli vuokrat nousee joka vuosi ja asunnot mitä paskimmassa kunnossa,.. älä missään nimessä muuta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän