Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VVO:n vuokratalossa asuvat, nouseeko vuokra joka vuosi?

Vierailija
21.06.2013 |

Ollaan muuttamassa VVO:n taloon ja kiinnostaisi tietää onko VVO:lla tapana nostaa vuokraa vuosittain ja jos nousee niin miten monta prosenttia suunnilleen vuodessa? Riippuu varmaan ihan talosta/kaupungista, mutta ehkä jotain yleiskuvaa saisi kuitenkin asiasta.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 03:23"]

Mitä olen itse kuullut, seurannut, lukenut niin pitkälti tuntuu että nousevat, ainakin pk seudulla. Välillä ihan tolkuttomasti, muutenkin jo kalliit vuokrat varsinkin pienissä asunnoissa. Vuokra asuntojen pitäisi olla pienituloisille mutta kuinka joku pienituloinenkaan maksaa yksiöstä yli 700 euroa! Kyse ei ole kuitenkaan edes yksityisten asunnoista.

Kaupungilla asuessa taas on mukava huomata ettei aina nouse kaikissa taloyhtiöissä, joskus jopa laskee jos pihapiiri tekee paljon itse eli on hyvä henki ja porukka naapuruston kesken.

[/quote]Ei VVO ole mikään sosiaalinen asunnontuottaja (kuten kaupunkien omistamat asuntoyhtiöt), vaan maksimaalista voittoa tavoitteleva yritys.

Nuo suuret vuokrannousut johtuvat usein siitä, että kyseiset talot ovat olleet aikoinaan valtion rahoituksella rakennettuja ja siten vuokrasäänneltyjä, josta ovat viime vuosina vapautuneet. Nyt niiden vuokrat saa laillisesti hilata pilviin, ja niin yhtiö tekeekin.

Vierailija
22/27 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 03:23"]

Mitä olen itse kuullut, seurannut, lukenut niin pitkälti tuntuu että nousevat, ainakin pk seudulla. Välillä ihan tolkuttomasti, muutenkin jo kalliit vuokrat varsinkin pienissä asunnoissa. Vuokra asuntojen pitäisi olla pienituloisille mutta kuinka joku pienituloinenkaan maksaa yksiöstä yli 700 euroa! Kyse ei ole kuitenkaan edes yksityisten asunnoista.

Kaupungilla asuessa taas on mukava huomata ettei aina nouse kaikissa taloyhtiöissä, joskus jopa laskee jos pihapiiri tekee paljon itse eli on hyvä henki ja porukka naapuruston kesken.

[/quote]Ei VVO ole mikään sosiaalinen asunnontuottaja (kuten kaupunkien omistamat asuntoyhtiöt), vaan maksimaalista voittoa tavoitteleva yritys.

Nuo suuret vuokrannousut johtuvat usein siitä, että kyseiset talot ovat olleet aikoinaan valtion rahoituksella rakennettuja ja siten vuokrasäänneltyjä, josta ovat viime vuosina vapautuneet. Nyt niiden vuokrat saa laillisesti hilata pilviin, ja niin yhtiö tekeekin.

[/quote]

Tietysti, mutta koko ajan paasataan kohtuu hintaisista vuokra-asunnoista, joita ei tarjoa muut kuin kaupunki ja opiskelija/nuoriasunnot.

Itseäni ei huvita ostaa omaa koska saisi niin pienen/huonokuntoisen omalla pienellä palkalla jostain minne ei haluaisi vapaaehtoisesti muuttaa, että mielummin asuu kaupungilla ja maksaa siellä pientä vuokraa mistä ei ikinä voisi itse ostaa asuntoa kun asunnot maksaa sen verran paljon kun on omakotitaloja suurin osa.

Harmi vaan että kaupungin asuntoihin on kovat jonot, siksi VVO, Real ja Sato korkeaa vuokraa perivät ovat monelle se ainoa vaihtoehto jos ei halua/pysty ostaa omaa, eli kun joku tuolla sanoi ettei ap:n kannata muuttaa VVO:lle niin tietysti se on osittain varmasti pakko jos ei halua/pysty omaa asuntoa ostamaan.

On kyllä hurjaa vuokrien nousu, juuri VVO:lla ja Satollakin taitaa olla, kenellä on kohta varaa enää asua missään koska palkat ei nouse vuokrien (ruoan, bensan...) tahtiin missään nimessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo itsellä ei ole mahdollista ostaa omaa asuntoa tällä hetkellä. kaupungin asuntoihin emme pääse, jonossa ollaan mutta aivan toivotonta saada sieltä asuntoa. Oman osto haaveena, mutta ennen sitä pitää tyytyä näihin vuokra-asuntoihin. 

kiitos vastauksista kaikille.

t. Ap

Vierailija
24/27 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että opiskelija-asunnot kohtuuhintaisia. Lapsemme maksaa 18 € neliö. Ja on opiskelija-asunto. Heikoin asema on opiskelijoilla. Eli pitää mennä pankkiin nostamaan lainaa jotta saa ostettua leipää. Tekisikö työtön näin? Ei. Hän menee sossun luukulle. Lasketaan laskin kädessä, kannattaako mennä töihin. Ja yleensä ei halua ole vaan odotetaan, että joku muu elättää.....

Vierailija
25/27 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että opiskelija-asunnot kohtuuhintaisia. Lapsemme maksaa 18 € neliö. Ja on opiskelija-asunto. Heikoin asema on opiskelijoilla. Eli pitää mennä pankkiin nostamaan lainaa jotta saa ostettua leipää. Tekisikö työtön näin? Ei. Hän menee sossun luukulle. Lasketaan laskin kädessä, kannattaako mennä töihin. Ja yleensä ei halua ole vaan odotetaan, että joku muu elättää.....

Vierailija
26/27 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
27/27 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vvolla vuokrat nousee vuosittain tai sit on joku ihme poikkeustila! Ei kannata VVOn asuntoihin muuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan