Naiset, miten estätte sen ettei töissä miehet ihastu tai ala ahdistella?
Kommentit (478)
Ei näin. Saalistavassa ihastumisessa on normaalia ystävällisyyttä paljon intensiivisempi ote.
Vierailija kirjoitti:
Eli miesten ystävällinen ja normaali käytös on ihastumista tai ahdistelua. Ok.
Niin tai haetaan vain eroottista säpinää kun tekee mieli.
Vierailija kirjoitti:
Ihastuminen ja ahdistelu ovat kyllä tosi erilaisia ilmiöitä.
Luulen että se ihastuminen on harvinaisempaa, tai ei ainakaan sen yleisempää kuin missä tahansa muussa ympäristössä. Sen sijaan, vähän työpaikan ilmapiiristä riippuen, ahdistelua saattaa esiintyä paljonkin.
Harvoin siinä ahdistelussa varmaan on varsinaisesta ihastumisesta kyse, yleensä pikemminkin joko vonkaamisesta - esimerkiksi jossain pikkujouluissa - tai sitten ihan kiusaamisesta. Halutaan vähän näyttää kuka on pomo, tai muuten vaan saadaan kiksejä siitä, että yritetään tehdä toisen olo tukalaksi.
Iso osa työpaikka-ahdistelusta tulee muuten asiakkailta, ei kollegoilta.
En mitenkään. Tähän mennessä kaikki työpaikat on olleet niin asiallisia, ettei ole tarvittu mitään estotoimia.
Vierailija kirjoitti:
Helposti - olemalla minä eli 178cm pitkä. Isoin osa miehiä lyhyempiä ja näyttävät ikävä kyllä omaavan niin heikon pään että eivät kestä sitä faktaa että olemassaoloni muistuttaa heitä jatkuvasti itse kokemastaan lyhyyskompleksista. Omasta mielestä lyhyys ja pituus on molemmat Ok miehillä ja naisilla.
Mistä niin päättelet? Koska ne miehet eivät lähesty sinua, niin sen TÄYTYY johtua siitä että olemassaolosi muistuttaa heitä jatkuvasti heidän lyhyyskompleksistaan?
Eli jos miehet lähestyvät, se on huono. Jos taas eivät lähesty, niin heillä on "heikko pää" ja lyhyyskompleksi. Eli teki miten päin tahansa, se on aina väärin ja siitä on aina pakko löytää jotain negatiivista.
Todennäköisempää on että nämä miehet eivät ajattele sinua ja sinun 178 senttimetriäsi niin paljon kuin luulet.
Kyllä nää kokemukset muuttavat ihmistä. Ne, jotka eivät ole kokeneet ahdistelua työpaikalla, ovat varmaan iloisempia ja vapautuneempi ihmisiä, luulisin. Ei tarvitse varoa kokoajan😥
Saako ihminen ihastua työpaikalla. Tuntuu että tämä on nykyään kiellettyä, mutta monet ihastuu työpaikalla. Pettämistä, avioeroja, häpeää on paljon, koska ihmiset hilluu työpaikoilla. Joissakin työpaikoissa on melkein sääntö että kaikki pasneskelee työkaverin kanssa. Vaimoilta menee hermot ja pian vaimoa jopa syytetään firman asioihin sekaantumisesta (firman vanhat natsimatroosinaiset lynkkää vaimot kun ensin käräyttää oman työkaverinsa vaimolle) Useat kuulemma löytää ekaks sen kakkosen ja kakkosesta ykköstyvän eli uuden vaimon työpaikalalta. Uusi vaimo ehkä vaihtaa työpaikkaa. Useimmiten tämä nuori nainen firmassa leimataan, maine menee ja pakko vaihtaa työpaikkaa. Vaimokin saa kunnolla kuraa niskaan. Voittajia koko rallissa ovat miehet. The end loppu. N52
Ei ole ollut ahdistelu onneksi ikinä ongelmana. Joku työkaveri on saattanut ihastua, mutta olen sitten ottanut etäisyyttä sen verran, että kaveri ei ole rohkaistunut toimimaan. Ei pikku ihastukset mitään haittaa, sitä sattuu. Olen itsekin ollut ihastunut työkaveriin. Antaa tunteen vaan mennä ohi, siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Saako ihminen ihastua työpaikalla. Tuntuu että tämä on nykyään kiellettyä, mutta monet ihastuu työpaikalla. Pettämistä, avioeroja, häpeää on paljon, koska ihmiset hilluu työpaikoilla. Joissakin työpaikoissa on melkein sääntö että kaikki pasneskelee työkaverin kanssa. Vaimoilta menee hermot ja pian vaimoa jopa syytetään firman asioihin sekaantumisesta (firman vanhat natsimatroosinaiset lynkkää vaimot kun ensin käräyttää oman työkaverinsa vaimolle) Useat kuulemma löytää ekaks sen kakkosen ja kakkosesta ykköstyvän eli uuden vaimon työpaikalalta. Uusi vaimo ehkä vaihtaa työpaikkaa. Useimmiten tämä nuori nainen firmassa leimataan, maine menee ja pakko vaihtaa työpaikkaa. Vaimokin saa kunnolla kuraa niskaan. Voittajia koko rallissa ovat miehet. The end loppu. N52
Jos tämä on sinulle arkipäivää ja todellisuutta, niin missähän mahdat olla töissä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nää kokemukset muuttavat ihmistä. Ne, jotka eivät ole kokeneet ahdistelua työpaikalla, ovat varmaan iloisempia ja vapautuneempi ihmisiä, luulisin. Ei tarvitse varoa kokoajan😥
Ja kuten tästäkin ketjusta huomaa, monet, jotka eivät ole itse kokeneet ahdistelua tai häirintää eivät usko sellaista olevan millään työpaikalla. Että on vain ahdistelun uhrin omaa kuvitelmaa moinen. Että jos jotain epäasiallista lähestymistä olikin niin ainakin se oli ihan uhrin omaa syytä. Intetään vaan että no eikö nykyään saa jutella kellekkään eikä oveakaan avata. Puistattavaa. Vinkki - jos et näe eroa työympäristöön sopivan ja toisen olon tukalaksi tekevän jutustelun välillä, niin ehkä sinun olisi parasta pysyä kotona.
Tsemppiä kaikille ahdistelun kohteeksi joutuneille. Te ja kokemuksenne ovat totta, vaikka öyhöttäjät öyhöttävät. Se, että pukeutuu naisellisesti, laittautuu, hymyilee, on ystävällinen eikä mikään muukaan oikeuta epäammattimaista kohtelua pätkääkään - vika ei ole sinussa.
Rehellistä kirjoitti:
Olen ainoana naisena töissä miesporukassa ja kohtelu on ihan loistavaa. Olen yksi jätkistä, jos joku sanoo jotakin hävytöntä annan samalla mitalla takaisin ja aidosti nauran rasvaisille jutuille, koska ne on oikeasti hauskoja mielestäni. Kukaan ei ole koskaan ahdistellut, joskus melkein harmittaa ettei ole.
Ei ne heterojätkät tule ikinä ahdistelemaan "yhtä jätkistä" eli suoremmin sanottuna epäseksyä naisoletettua, vaikka kuinka nauraa kihertäisit jutuilleen.
Lisähuomautuksena: ahdistelu on aina epätoivottavaa tai sitten se ei ole ahdistelua.
Vierailija kirjoitti:
Lähtekääpä aamuisin ihan sellaisena vastaheränneenä ja luonnontilassa töihin. Vaatteet toki päällä, mutta kalpea näppyläinen naama, tummat renkaat silmien alla, takkuiset pörröiset hiukset ja kunnon juurikasvu, niin etteköhän saa olla ihan tarpeeksi rauhassa. Miehet livahtavat varovaisesti ohitsenne.
On se nyt pikkasen surullista, jos pitää piereskellä ja röyhtäillä, jättää hygienia ja itsestä huolehtiminen pois, olla herjaamatta tukkaa ja hampaita, että saisi työt tehtyä.
Ja en nyt tarkoita mitään överi laittautumista -tekoripsiä ja minihameita, vaan ihan perus tukan ja hampaiden harjaus, ripsiväri ja asialliset vaatteet.
Pitääkö täälläkin alkaa hurjaa pitämään, jotta ne 1% miehet jättää rauhaan?
Älä anna aihetta luulla,että olet kiinnostunut.Työskentelin yli 20v miesporukassa,oli yötyötäkin.Selkeet rajat ystävällisyys,ei maksa mitään,mutta koskea ei saa.Sano suoraan,niin uskotaan.
Vierailija kirjoitti:
Rehellistä kirjoitti:
Olen ainoana naisena töissä miesporukassa ja kohtelu on ihan loistavaa. Olen yksi jätkistä, jos joku sanoo jotakin hävytöntä annan samalla mitalla takaisin ja aidosti nauran rasvaisille jutuille, koska ne on oikeasti hauskoja mielestäni. Kukaan ei ole koskaan ahdistellut, joskus melkein harmittaa ettei ole.
Ei ne heterojätkät tule ikinä ahdistelemaan "yhtä jätkistä" eli suoremmin sanottuna epäseksyä naisoletettua, vaikka kuinka nauraa kihertäisit jutuilleen.
Lisähuomautuksena: ahdistelu on aina epätoivottavaa tai sitten se ei ole ahdistelua.
Miksimpitää olla yksi jätkistä? Miksi ei saa olla nainen? Ja en tarkoita nyt kainalo kihertäjää, mutta en nyt rämäpää naurajaakaan kyllä.
Pukeudu väljemmin ja peittävämmin. Keskity työasioihin, älä jaa yksityidasioitasi kollegoille ellet halua tehdä lähempää tuttavuutta
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ihastuu niin miten se on sinun ongelma?
Siitä voi tulla töissä ihan hemmetin iso ongelma. Kaikki eivät osaa ottaa kauniisti aseteltujakaan pakkeja asiallisesti vaan aloittavat aivan käsittämättömän epäammattimaisen ja lapsellisen käytöksen.
Varmasti koskee naisia ja miehiä yhtä lailla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut ahdistelu onneksi ikinä ongelmana. Joku työkaveri on saattanut ihastua, mutta olen sitten ottanut etäisyyttä sen verran, että kaveri ei ole rohkaistunut toimimaan. Ei pikku ihastukset mitään haittaa, sitä sattuu. Olen itsekin ollut ihastunut työkaveriin. Antaa tunteen vaan mennä ohi, siinä se.
Niin. Noin toimii se normi mies. Otat etäisyyttä, tajuaa yskän ja jättää rauhaan.
Mutta, sitten on nämä, jotka ei tajua jättää rauhaan, kun ottaa etäisyyttä, vaan tulevat perässä ja pahimmassa tapauksessa tivaavat syytä. Tunkevat väkisellä seuraan, hiplailevat ”vahingossa” Ohi mennen tai ovat aina kummallisesti samaan aikaan siellä missä sinäkin. Eivät tajua vihjeitä ja kun lopulta sanot suoraan, alkaa se armoton kostaminen- juoruilu mustamaalaus ja pahimmassa tapauksessa nainen savustetaan pihalle.
Ihastuminen ja ahdistelu ovat kyllä tosi erilaisia ilmiöitä.
Luulen että se ihastuminen on harvinaisempaa, tai ei ainakaan sen yleisempää kuin missä tahansa muussa ympäristössä. Sen sijaan, vähän työpaikan ilmapiiristä riippuen, ahdistelua saattaa esiintyä paljonkin.
Harvoin siinä ahdistelussa varmaan on varsinaisesta ihastumisesta kyse, yleensä pikemminkin joko vonkaamisesta - esimerkiksi jossain pikkujouluissa - tai sitten ihan kiusaamisesta. Halutaan vähän näyttää kuka on pomo, tai muuten vaan saadaan kiksejä siitä, että yritetään tehdä toisen olo tukalaksi.
Iso osa työpaikka-ahdistelusta tulee muuten asiakkailta, ei kollegoilta.