voiko aidosti kivalla ihmisellä olla huonot välit kaikkiin lapsiinsa?
Tuntuu erkoiselta, että ihmisellä, joka vakuuttaa olevansa kovin pidetty ja hauska, on sitten kuitenkin välit omiin aikuisiin lapsiinsa ihan onnettomat.
Kommentit (30)
Kyllä esim. alkoholiongelmainen voi olla myös kiva, mutta lapset saattavat tuomita täysin, vaikkeivat olisi koskaan joutuneet asiasta edes kärsimään. Jos siis ongelma on esim. alkanutkin vasta lasten aikuistuttua. Voihan mt-ongelmainenkin olla kiva, mutta usein läheiset eivät halua edes yrittää ymmärtää.
Lapset saattavat joskus halveksua myös muita elämänvalintoja, onko sairas, työkykyinen tai työtön. En minä ihmettele että näiden vuoksi ajaudutaan riitoihin. Ja joskushan se vika voi olla sen kivan vanhemman puolisossakin.
Yhden tapauksen tiedän, jossa aidosti kiva ihminen ei ole missään väleissä lapsiensa kanssa. Kyseessä on mummo, joka oli nuorempana alkoholisti, mutta tuli vanhemmalla iällä uskoon ja raitistui. Välit menivät siis poikki kolmen lapsen kanssa noina alkoholistiaikoina, eivätkä lapset edelleenkään halua olla yhteyksissä. Mummoraukka on kyllä sanonut ymmärtävänsä lapsiaan, sillä niin paha ihminen hän kertomansa mukaan oli. Nykyään hän on kyllä aidosti mukava ja ymmärtäväinen. Yrittää parhaansa mukaan pitää huolta naapureistaan, vaikka oma terveyskin on heikoilla.
ei.mutta onko olemassa paikkaa nuorille jotka haluavat itse mennä vaikka kahdeksi viikoksi pois kotoa?joku leiri.oma lapseni haluasi lähteä hetkeksi pois kotoa ja hän on 13.voiko sen ikäinen lähteä pois kotoa niin pitkäksi aikaa?kiitos jos vastaatte.
ei.mutta onko olemassa paikkaa nuorille jotka haluavat itse mennä vaikka kahdeksi viikoksi pois kotoa?joku leiri.oma lapseni haluasi lähteä hetkeksi pois kotoa ja hän on 13.voiko sen ikäinen lähteä pois kotoa niin pitkäksi aikaa?kiitos jos vastaatte.
Voi olla. Tunnen ihmisen, joka on todella pidetty ystäviensä kesken, mutta jolle omat lapset tuntuvat olevan välttämätön paha, ja hän tuntuu suhtautuvan heihin todella välinpitämättömästi. Voisin hyvin kuvitella, että hänellä ei ole lapsiinsa myöhemminkään erityisen lämpimätä välit, vaikka hänen ystävyyssuhteensa kukoistavatkin.
Tietysti voidaan miettiä sitä, onko tuollainen ihminen aidosti kiva.
Uskon, että omia vanhempiani pidetään ihan mukavina ihmisinä. Mutta heillä on ollut voimakkaita mielipiteitä siitä mitä omien lasten pitäisi elämässään tehdä. Kun lähdin kotoa, se oli minulle voimakas irtiotto, jolloin myös yhteydenpito väheni minimiin.
Oman jälkikasvun kontrollointi saattaa siis vieraannuttaa, vaikka olisikin muuten kiva ihminen.
up