Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasittavat koiranomistajat

Vierailija
25.07.2020 |

1. Ylimieliset, eli jos vaikka harkitset jonkin rotuista koiraa ja kyselet vain kokemuksia niin lähes ärhäkkänä tulevat vaahtoamaan"tämä rotu on niin vaikea, kamala, hirveä en suosittele, et pärjää mutta silti minä omistan tälläisen rodun koska minä pärjään" eli sellainen"vain belggarin omistaja voi omistaa belggarin, vain akitan omistaja voi omistaa akitan jne.)

2. Ne jotka päästävät(yleensä pienen) koiransa pitkälle hihnassa haistelemaan tuntemattomia ja hyppimään päälle "ui kuin söpö meidän fifi, ei se mitään tee :))"

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koiranomistajat muuten päästää koiriaan ihmisten lähelle, sellaisten joilla saattaa olla todella paha allergia tai astma? Joskus ne pitää koiriaan vapaana.

Ystäväni oli kävellyt kadulla ja koira juossut kohti. Hänellä on yksi allergiakohtaustapaus sukulaisensa koiran takia, ja tuon kohtauksen takia joutui sairaalahoitoon. Ystäväni oli väistänyt innokasta koiraa ja sanonut omistajalle kohteliaan päättäväisesti, ääntään kuitenkaan korottamatta ja koiraa pelottelematta, että "veisitkö ystävällisesti koirasi pois läheltäni, olen pahasti allerginen". Tämä "fiksu" koiranomistaja oli vaan tiuskaissut ystävälleni että "H a i s t a sinä  ä m m ä   v e e!" ja kävellyt vilkkaasti ohi, onneksi koira oli kääntynyt ja lähtenyt seuraamaan omistajaa.

Ei ihme jos ihmiset alkaa vihaamaan koiria kun omistajista löytyy tuollaisiakin

Ja sinä spämmäät yhtä ja samaa tarinaa joka ketjuun :p

Vierailija
82/93 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole ihan hyvä, että joku sanoo suoraan, että rotu ei ole helppo? Ei vain sievä koira kuvassa vaan paljon aikaa vaativa hirmu, joka ei esim. sovi lapsiperheeseen tai paljon kavereita lapsineen kotiinsa kutsuvalle ihmiselle?

On hyvä, enkä tuota tarkoittanutkaan, vaan niitä vaahtoajia joita tuolla koirapiireissä on. Heidän kanssa keskustellessaan saa vain sellaisen kuvan että kukaan muu kuik HE itse eivät voisi pärjätä kyseisen koirarodun kanssa.

Hevosihmiset on vähän samanlaisia.

Ja kissaihmiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo muutaman vuoden seurannut kun naapuritalon asukas ulkoiluttaa koiraansa. Koira kulkee suurimman osan ajasta takajaloillaan. Onko vika koirassa vai taluttajassa?

Jos omistaja roikottaa koiraa kaulasta (ketjukaulain), niin tee elsu. Koiraa ei missään tapauksessa saa pitää kuristusotteessa (kuin jossain hätätapauksessa hyökkäämisen estämiseksi jne.)

Toinen esimerkki "koppihoidossa" oleva koira, jolla ongelmaa selän kanssa tms. Silloin on kyllä oltava valjaat tai liina vatsan alla, mutta koiraa liidätetään puoli-ilmassa muutama viikko kunnes selkä tms. on parantunut. Vähennetään koiran omaa painoa kannattelemalla sitä. Silloin kyllä lähinnä nostetaan takapäätä, eikä etupäätä.

Vierailija
84/93 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut lenkillä että moni koira tulee lemmikkinsä kanssa vastaan. kävelen oikeaa laitaa kuten suomen liikenteessä kuuluukin mutta laumanjohtaja tulee tielle eikä väistä. Miksi minun, luomakunnan ja ravintoketjun ylimpänä pitää nyt ruveta väistämään koiraa? en väistä edes karhua jos se tulee ihmisten lenkkipolulle koska se tietää että on ihmisten reviirillä ja pahassa pulassa mutta koira!?

pitää varmaan hommata tällainen taskuun niin koira huomaa että olen se peto joka täällä määrää.

https://www.swissinno.com/fi/tuotteet/nisaekkaeaet/koira/ultraaeaeni-ko…

Koira opetetaan yleensä kulkemaan sun vasemmalla puolella, joten vaikka itsellä on aina ollut kivoja koiria, niin haluan olla vastaantulevan ihmisen ja koiran välissä. Suojaan sillä koiraa (jos oot joku hullu) ja suojaan sillä sua, koska eläin on aina eläin ja sil on eläimen vaistot.

Mun entinen oli todella kaunis yksilö ja herätti tosi paljon huomiota, kun sen kanssa kulki. Ihmiset monesti myös "vahingossa" koski siihen ohi mennessään, sekin oli syy et haluan olla välissä, koska en halua, että koiraani kosketaan ilman lupaa.

Koiran voi opettaa kävelemään kyllä oikeallakin puolella, ihan yhtälailla kuin vasemmalla puolellakin, ihan viitsimisestä kiinni tämäkin.

T: Rallitokoharrastaja (siinä koiran pitää kyetä tekemään rata niin vasemmalla, kuin oikealla seuratenkin).

Kas kun suurin osa käy sen ihan perustottiskurssin, jossa opetetaan seuraamaan vain vasemmalla :)

-eri

Vierailija
85/93 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut lenkillä että moni koira tulee lemmikkinsä kanssa vastaan. kävelen oikeaa laitaa kuten suomen liikenteessä kuuluukin mutta laumanjohtaja tulee tielle eikä väistä. Miksi minun, luomakunnan ja ravintoketjun ylimpänä pitää nyt ruveta väistämään koiraa? en väistä edes karhua jos se tulee ihmisten lenkkipolulle koska se tietää että on ihmisten reviirillä ja pahassa pulassa mutta koira!?

pitää varmaan hommata tällainen taskuun niin koira huomaa että olen se peto joka täällä määrää.

Koira opetetaan yleensä kulkemaan sun vasemmalla puolella, joten vaikka itsellä on aina ollut kivoja koiria, niin haluan olla vastaantulevan ihmisen ja koiran välissä. Suojaan sillä koiraa (jos oot joku hullu) ja suojaan sillä sua, koska eläin on aina eläin ja sil on eläimen vaistot.

Mun entinen oli todella kaunis yksilö ja herätti tosi paljon huomiota, kun sen kanssa kulki. Ihmiset monesti myös "vahingossa" koski siihen ohi mennessään, sekin oli syy et haluan olla välissä, koska en halua, että koiraani kosketaan ilman lupaa.

Koiran voi opettaa kävelemään kyllä oikeallakin puolella, ihan yhtälailla kuin vasemmalla puolellakin, ihan viitsimisestä kiinni tämäkin.

T: Rallitokoharrastaja (siinä koiran pitää kyetä tekemään rata niin vasemmalla, kuin oikealla seuratenkin).

Kas kun suurin osa käy sen ihan perustottiskurssin, jossa opetetaan seuraamaan vain vasemmalla :)

-eri

Voi sille koiralle opettaa asioita muuallakin kuin jossain kurssilla.

Vierailija
86/93 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koiranulkoiluttajat eivät koskaan väistä? Se on aina se vastaantulija, jonka tulee kiertää koira ja ulkoiluttaja.

Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne. Kuljen aina tien oikeaa reunaa.

Jos vastaantuleva kulkee vasenta reunaa minua kohti niin en todellakaan väistä.

Oli minulla koira, vaunut tai ei mitään.

Maaseudun teillä asia eri jossa kulkee myös autoja mutta täällä kaupungissa on kävelytiet erikseen.

Yleensä koiraa ulkoiluttavat kulkevat vasemmassa reunassa eli tulevat oikeanpuoleista reunaa kulkevia vastaan. Eivätkä he väistä juuri koskaan.

Tuo on kyllä totta. Ja se ärsyttää meitä normaalisti kulkevia koiranomistajia ihan yhtä paljon kuin koirattomiakin, ellei enemmän.

Olet väärässä. Suomessa jalankulkija saa valita itse kävelytiellä kummassa reunassa kulkee, kunhan kulkee reunassa. Pyörät kulkevat keskellä ohitustilanteessa. Koira on kaikkien kannalta turvallisinta pitää pientareella tai / ja sillä puolella, jossa se on opetettu kulkemaan. Perustottiskursseilla ja tokokisoissa tämä tarkoittaa vasenta puolta. Eli koira opetetaan kulkemaan ihmisen vasemman jalan vierellä ja pientareen puoli on silloin vasen puoli. Iloitkaa turvallisuudesta, jonka se tuo kaikille kulkijoille :)

Vierailija
87/93 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Ei ole tarvetta muutaman oikeapuoli-vammaisen takia.

Vierailija
88/93 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Ne, jotka päästävät koiransa vastaantulijan luo hyppimään ja haukkumaan. Ja sitten loukkaantuvat, kun heidän koiraansa ei noteeraa mitenkään.

2. Koiriaan vapaana pitävät! Ai luoja miten ärsyttävää!! Kun asiasta huomauttaa, alkaa selitys että ei tää mitään tee. On minulle myös haistateltukin (tapauksessa jossa koira tuli metsiköstä ja hyppi minua vasten niin, että vaatteeni likaantuivat).

3. Olen törmännyt myös ihmisiin, jotka ovat päästäneet koiransa haistelemaan rattaissa istuvaa lastani ILMAN LUPAA! Wtf?

4. Ihmiset, jotka eivät puhu muista kuin koiristaan. Ja kun olet heidän luonaan, juttelevat koirilleen jopa keskeyttäen toisen.

En itsekään tykkää ihmisistä jotka pitävät koiriaan irti, joo minun koiran päälle on moni käynyt ja ostin turvasuihkeen suojaksi, käytän sitä heti jos huomaan että irto koira on tulossa kohti, ja kädetön omistaja ei sitä saa pysähtymään. Oma koirani ei edes halua joka koiraa tervehtiä vaan mennä ohi. Ja kyllä koirani ei välitä ihmisistä lenkillä, enkä tykkää että ilman lupaa tullaan silittämään. Aina kysytään lupa saako tervehtiä koiraa tai saako tervehtiä sitä lasta tai ihmistä, ei ilman lupaa koskaan. Ihmettelin kun korona aikana joku otti nokkiinsa kun joku äiti ei päästänyt lasta juuri hänen koiransa luo, en minäkään ole omia lapsia päästänyt vieraiden koirien luo ilman lupaa, enkä halua lapsia koirani luo ilman lupaa. En puhu koirastani muiden kuin toisten koiran omistajien kanssa..

Vierailija
89/93 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koiranulkoiluttajat eivät koskaan väistä? Se on aina se vastaantulija, jonka tulee kiertää koira ja ulkoiluttaja.

Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne. Kuljen aina tien oikeaa reunaa.

Jos vastaantuleva kulkee vasenta reunaa minua kohti niin en todellakaan väistä.

Oli minulla koira, vaunut tai ei mitään.

Maaseudun teillä asia eri jossa kulkee myös autoja mutta täällä kaupungissa on kävelytiet erikseen.

Yleensä koiraa ulkoiluttavat kulkevat vasemmassa reunassa eli tulevat oikeanpuoleista reunaa kulkevia vastaan. Eivätkä he väistä juuri koskaan.

Tuo on kyllä totta. Ja se ärsyttää meitä normaalisti kulkevia koiranomistajia ihan yhtä paljon kuin koirattomiakin, ellei enemmän.

Olet väärässä. Suomessa jalankulkija saa valita itse kävelytiellä kummassa reunassa kulkee, kunhan kulkee reunassa. Pyörät kulkevat keskellä ohitustilanteessa. Koira on kaikkien kannalta turvallisinta pitää pientareella tai / ja sillä puolella, jossa se on opetettu kulkemaan. Perustottiskursseilla ja tokokisoissa tämä tarkoittaa vasenta puolta. Eli koira opetetaan kulkemaan ihmisen vasemman jalan vierellä ja pientareen puoli on silloin vasen puoli. Iloitkaa turvallisuudesta, jonka se tuo kaikille kulkijoille :)

Jos osa koiranomistajista opettaa koiransa kulkemaan oikealla ja osa vasemmalla, niin joka tapauksessa näiden tullessa vastakkain jompikumpi joutuu väistämään niin, että koira ei ole sillä turvallisemmalla puolella. Järkevintä olisi, että koirat kulkisivat omistajansa oikealla puolella, koska suurin osa koirattomistakin ihmisistä kulkee oikeaa puolta. Koira oppii helposti kulkemaan tilanteen mukaan nätisti kummalla puolella tahansa. Jotkut vain haraavat vastaan, koska "mulla on oikeus pakottaa kaikki muut väistämään minua ja koiraani!"

Vierailija
90/93 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Ei ole tarvetta muutaman oikeapuoli-vammaisen takia.

Täälläpäin kyllä suurempi osa koiranomistajista kulkee oikeaa puolta. Ja yleensä näin kulkeville ei näytä myöskään olevan ongelma tarvittaessa väistää tien toiselle puolelle. Vain ne, jotka ovat sitä mieltä, että heidän koiransa kulkevat "oikeaoppisesti" vasemmalla puolella, jyräävät sitä vasenta laitaa poikkeuksetta lasten ja rollaattoorimummojenkin päälle.

Vierailija
91/93 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavia ovat lähinnä sellaiset, jotka ovat ottamassa ensimmäistä koiraa ja haluavat rodun, jossa on hyvä olla aikaisempaa kokemusta koirankasvatuksesta ja muutenkin täyspäinen ihminen.

Meille ei jostain kumman syystä tullut ensimmäiseksi koiraksi Malinois rotua, vaikka teini niin aluksi toivoisin, kunnes perehtyi hieman tarkemmin asiaan.

Useimmille ensimmäistä koiraa ottaville, tulee yllätyksenä pennun vaativuus. Jos lapsi koetaan liian sitovaksi, niin älkää ottako koiraa.

Vierailija
92/93 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat käyttäytyvät niinkuin omistajansa. Jos on tyhmä ja välinpitämätön omistaja koira on samanlainen. Tällaiset ihmiset ovat pilanneet koiraihmisten maineen. En omista koiraa, mutta koirat ovat ok jos ne ovat koulutettuja, eivät räksytä jokaista vastaantulijaa ja eivät ole häiriöksi. Ja tietenkin omistaja kerää jätökset, eikä jätä niitä muiden tallottavaksi. Omistajalle pitäisi olla ajokortti että voi omistaa koiran, koska nykyään on niin paljon surkeita koiranomistajia. Koirat ovat joillekin vain koriste ja esittelyesine vähän niinkuin käsilaukku. Tyhmyys senkuin lisääntyy ja tämä on nähtävissä.  Koira on kuitenkin elävä elollinen ei mikään sahanpurulla täytetty näyttelyesine. Lopuksi, koiralle lässyttävät voisi laittaa hoitoon ja mielialalääkitykselle.

Lukisitko oman tekstisi uudelleen läpi, huomaatko mitään ristiriitaisuutta?

Aluksi väität että koira on kuin omistajansa ja tekstin loppuosiossa taas "koira on kuitenkin elävä elollinen ei mikään sahanpurulla täytetty näyttelyesine". Minulla on ollut 30 vuoden aikana hyvin erilaisia koiria, ne koirat ovat eläviä elollisia eläimiä, ja niillä on se oma luonne (tämäkin selviää peruskoulun biologiantunneilla). Samoissa käsissä minulla on ollut iloisia ja sosiaalisia häsliä, kuin myös pelkoagressiivisia, vaarallisia koiria joilla on täytynyt käyttää kuonokoppaa ihan arkisena välineenä.

Ja josta pääsenkin sitten AP:n ensimmäiseen kohtaan; se että noista vaikeammista yksilöistä/roduista kerron kyselijöille niiden olevan vaikeita ja haastavia, ei nosta minua millekään jalustalle vaan yritän saada oikeanlaisen omistajan kohtaamaan oikeanlaisen koiran. Se ei ole kenenkään etu, että vääräntyyppinen koira päätyy osaamattomiin käsiin, siitä seuraa pahimmillaan puremia ja koiran lopetus. Ja ehkä pysyvät vammat uhrille. Miksi aloittaja on tuota vastaan? Se, että itselläni noita oli, ei tee minusta muita parempaa - se tekee minusta ja näistä koirista toisillemme sopivat. Ja eikö se ole se kaikkien tavoite, löytää itselleen sopiva rotu? Se, että minulle ei sovellu räjähtävät käyttömalit, ei myöskään tee minusta parempaa tai huonompaa, se tarkoittaa vaan että minulle sopii jonkunlaiset muut ominaisuudet paremmin. Miksi tästä pitää tehdä joku paremmuuskysymys? Mikä itseasiassa määrittää sen parhaimmuuden?

Vierailija
93/93 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran lenkillä tuli tällainen vastaan. Nainen piti koiraa vapaana ja koirahan hyökkäsi heti päälle. Kun sanoin, että voisitko pitää rakkisi hihnassa niin alkoi hirveä papatus "Saatanan vammainen hölmö pelkäätkö koiria vai?!!!?" Siihen tuumasin että en itse pelkää mutta vastaan saattaa tulla esim. pieniä lapsia jotka mahdollisesti pelkäävät. Jatkoi papatustaan vielä kauan aikaa, en jaksanut kuunnella vaan jatkoin matkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan