Rasittavat koiranomistajat
1. Ylimieliset, eli jos vaikka harkitset jonkin rotuista koiraa ja kyselet vain kokemuksia niin lähes ärhäkkänä tulevat vaahtoamaan"tämä rotu on niin vaikea, kamala, hirveä en suosittele, et pärjää mutta silti minä omistan tälläisen rodun koska minä pärjään" eli sellainen"vain belggarin omistaja voi omistaa belggarin, vain akitan omistaja voi omistaa akitan jne.)
2. Ne jotka päästävät(yleensä pienen) koiransa pitkälle hihnassa haistelemaan tuntemattomia ja hyppimään päälle "ui kuin söpö meidän fifi, ei se mitään tee :))"
Kommentit (93)
Koirat käyttäytyvät niinkuin omistajansa. Jos on tyhmä ja välinpitämätön omistaja koira on samanlainen. Tällaiset ihmiset ovat pilanneet koiraihmisten maineen. En omista koiraa, mutta koirat ovat ok jos ne ovat koulutettuja, eivät räksytä jokaista vastaantulijaa ja eivät ole häiriöksi. Ja tietenkin omistaja kerää jätökset, eikä jätä niitä muiden tallottavaksi. Omistajalle pitäisi olla ajokortti että voi omistaa koiran, koska nykyään on niin paljon surkeita koiranomistajia. Koirat ovat joillekin vain koriste ja esittelyesine vähän niinkuin käsilaukku. Tyhmyys senkuin lisääntyy ja tämä on nähtävissä. Koira on kuitenkin elävä elollinen ei mikään sahanpurulla täytetty näyttelyesine. Lopuksi, koiralle lässyttävät voisi laittaa hoitoon ja mielialalääkitykselle.
Pidän koirista, mutta koiranomistajat ovat alkaneet ärsyttämään. Jos täällä sellaisia on, niin kertokaapas miksi sitä koiraa on pakko ulkoiluttaa lenkkipolulla, jossa on koirakiellosta kertovia kylttejä näkyvästi parinkymmenen metrin välein? Kyse ei todellakaan ole satunnaisista yksittäistapauksista, vaan koiranulkoiluttajia on vähintään yhtä paljon kuin lenkkeilijöitä.
Juuri näin kuten täällä on moneen kertaan sanottu: eivät ne koirat ärsytä vaan niitten typerät omistajat. Mikään kieltotaulu tai ohje ei koiranomistajaa pysäytä.
Pyysin kuntoradalla yhtä omistajaa laittamaan irrallaan juoksevan rotikan kiinni, niin omistajapa heitti, ettei ole edes hihnaa mukana. Ja varmasti on tämänkin kuntoradan parkkipaikalla kieltotaulu muistuttamassa.
Työpaikan koiraihmiset, erottaa fleecetakista, avaimenperästä ja kahvikupista joissa joku tietty rotu. Jos joku erehtyy asiasta kysymään seuraa tunnin luento ko rodusta, siitä kuinka sen oman koiran reisiluun pituus on tutkitusti 34,23 cm mikä tarkoittaa valioyksilöä, viime vuoden koiratapahtumat, joissa on oltu, elostus koiran sukupuusta...
Siinä sitten totean, että koirat on kyllä kivoja.
Toinen on nämä jumalan valitsemat koiran omistajat. He ovat ilmeisesti syntyneet rodun x omistajiksi, kukaan muu ei tähän kykene, eikä voi ilmeisesti oppia jotain mystisiä taitoja mitä koiranomistus vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan koiraihmiset, erottaa fleecetakista, avaimenperästä ja kahvikupista joissa joku tietty rotu. Jos joku erehtyy asiasta kysymään seuraa tunnin luento ko rodusta, siitä kuinka sen oman koiran reisiluun pituus on tutkitusti 34,23 cm mikä tarkoittaa valioyksilöä, viime vuoden koiratapahtumat, joissa on oltu, elostus koiran sukupuusta...
Siinä sitten totean, että koirat on kyllä kivoja.Toinen on nämä jumalan valitsemat koiran omistajat. He ovat ilmeisesti syntyneet rodun x omistajiksi, kukaan muu ei tähän kykene, eikä voi ilmeisesti oppia jotain mystisiä taitoja mitä koiranomistus vaatii.
No siis onhan se aivan selvä juttu että omistaakseen rodun jolla on jotain keskiverrosta eroavia ominaisuuksia, vaatii tietyn tyyppisen omistajan. Esimerkkinä todella paljon aktivointia vaativa rotu (vaikka käyttölinjainen belggari), tai paljon liikuntaa vaativa (husky), tai turkinhoitoa vaativa rotu, tai sitten rotu joka ei pidä pääsääntöisesti vieraista koirista (vaikkapa dogo argentino), tai koira joka tekee omat päätöksensä salamana ja saattaa syödä pihalle eksyneen marjastajan (esim käyttölinjaiset laumanvartijat).
Jos ei ole intohimoinen liikkuja, ei kannata ottaa koiraa joka vaatii paljon liikuntaa. Tuskin kovinkaan moni alkaa oikeasti sohvaperunasta himoliikkujaksi ainoastaan koiran vuoksi. Jne. Ymmärtänet varmaan pointin. Minulla itselläni on ns helppo koira koska minulla on sellaiset ominaisuudet että siihen tuo rotu sopii mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole ihan hyvä, että joku sanoo suoraan, että rotu ei ole helppo? Ei vain sievä koira kuvassa vaan paljon aikaa vaativa hirmu, joka ei esim. sovi lapsiperheeseen tai paljon kavereita lapsineen kotiinsa kutsuvalle ihmiselle?
Eihän sellaista rotua olekaan, joka ei ehdottomasti sopisi lapsiperheeseen ja kotiin missä käy paljon ihmisiä. Lasten ja koiran sosiaalistamisesta ja kasvatuksesta se on kiinni sekä järjestelyistä joita voidaan tehdä kun vieraita tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä sitten totean, että koirat on kyllä kivoja.Toinen on nämä jumalan valitsemat koiran omistajat. He ovat ilmeisesti syntyneet rodun x omistajiksi, kukaan muu ei tähän kykene, eikä voi ilmeisesti oppia jotain mystisiä taitoja mitä koiranomistus vaatii.
No siis onhan se aivan selvä juttu että omistaakseen rodun jolla on jotain keskiverrosta eroavia ominaisuuksia, vaatii tietyn tyyppisen omistajan. Esimerkkinä todella paljon aktivointia vaativa rotu (vaikka käyttölinjainen belggari), tai paljon liikuntaa vaativa (husky), tai turkinhoitoa vaativa rotu, tai sitten rotu joka ei pidä pääsääntöisesti vieraista koirista (vaikkapa dogo argentino), tai koira joka tekee omat päätöksensä salamana ja saattaa syödä pihalle eksyneen marjastajan (esim käyttölinjaiset laumanvartijat).
Jos ei ole intohimoinen liikkuja, ei kannata ottaa koiraa joka vaatii paljon liikuntaa. Tuskin kovinkaan moni alkaa oikeasti sohvaperunasta himoliikkujaksi ainoastaan koiran vuoksi. Jne. Ymmärtänet varmaan pointin. Minulla itselläni on ns helppo koira koska minulla on sellaiset ominaisuudet että siihen tuo rotu sopii mainiosti.
Totta puhut. Lisään, että sohvaperunan ei kyllä kannata ottaa yhtään minkäänlaista koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan koiria ja mulla on virkani puolesta ase. Se on käytännössä aina mukana. No ei ihan aina, mutta melkein. Kaksi koiraa olen ampunut hengiltä. Periaate on se, että jos koira hyökkää tai tekee uhkaavia eleitä, ammun aina. Kolmesti olen ampunut, kahdella kerralla lähti henki. Syytettä ei ole nostettu yhtään kertaa, koska vastapuoli on tiennyt miksi sen teen.
Sellainen voimafantasia. Poliisiksi halusit, mutta edes vartijaksi et päässyt?
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, unohdin mainita aloituaviestissä ne ihmiset jotka haluavat koiran mutta koiran pitää olla mahdollisimman näkymätön, hajuton ja vaivaton. Pitää olla pieni, ei saa lähteä karvaa, ei saa haukkua, ei tarvitse liikuuntaa. Mietityttää aina että miksi se koira sitten hommattaan jos sen kanssa ei edes jakseta käydä lenkillä, koristeeksi?
Ap
Tällaiselle suosittelisin oikean koiran näköistä pehmolelua. Toinen vaihtoehto on keraaminen tai muovinen koirapatsas.
Olen huomannut lenkillä että moni koira tulee lemmikkinsä kanssa vastaan. kävelen oikeaa laitaa kuten suomen liikenteessä kuuluukin mutta laumanjohtaja tulee tielle eikä väistä. Miksi minun, luomakunnan ja ravintoketjun ylimpänä pitää nyt ruveta väistämään koiraa? en väistä edes karhua jos se tulee ihmisten lenkkipolulle koska se tietää että on ihmisten reviirillä ja pahassa pulassa mutta koira!?
pitää varmaan hommata tällainen taskuun niin koira huomaa että olen se peto joka täällä määrää.
https://www.swissinno.com/fi/tuotteet/nisaekkaeaet/koira/ultraaeaeni-ko…
Ylivoimaisesti ärsyttävimpiä koiranomistajia ovat tosiaan ne "ei se mitään tee" -ihmiset, joista ei pääse ohi oman koiran kanssa eikä aina oikein ilman koiraakaan. Fleksi pitkänä mennään koko tien leveydeltä ja hymyillään tyhmästi eikä tajuta ottaa sitä koiraa vierelle silloinkaan kun vastaantulija on tuskastuneena seissyt ties kuinka kauan odottamassa, että pääsisi ohi. Miten voi olla niin vaikea tajuta, että suurinta osaa ihmisistä EI KIINNOSTA kuinka kiltti koirasi on, he haluavat vain kulkea rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Koirat on perseestä
Sinä olet.
Joillekin koira on oivallinen kasvattaja, uskollinen ystävä. Onneksi on paljon vastuullisia koiran omistajia, jotka kouluttavat koiransa tavoille, huolehtivat hyvin ystävästään ja ottavat huomioon muut ihmiset.
Piittaamattomien koiranomistajien vuoksi tulee sitten ongelmia, koko päivän räyskyttäviä koiria, vaarallisia päälle hyppiviä hirviöitä. Otetaan koira, joka ei saa tarpeeksi huomiota, virikkeitä, liikuntaa, ei kouluteta yms. Pentu ostetaan lahjaksi liian nuorelle lapselle.
Koiralla on hyvä olla tehtäviä, rotunsa luonteen huomioiden. Jos koira pitkästyy siitä tulee helposti hankala riiviö.
Pitäisi kieltää lailla ottamasta liian suuria, paljon haukkuvia koiria pieniin kaupunkiasuntoihin.
Koiranomistajien olisi hyvä tajuta myös se, että kaikki eivät ole ns koiraihmisiä.
Kesämökille mennään useinkin rauhoittumaan, ei ole hermolepoa jos naapurin Musti tai Väinö ulvoo ulkona ja haukkuu kaikki järvellä liikkuvat veneet ja sorsat sekä uimassa olevat naapurit.
Olen jo muutaman vuoden seurannut kun naapuritalon asukas ulkoiluttaa koiraansa. Koira kulkee suurimman osan ajasta takajaloillaan. Onko vika koirassa vai taluttajassa?
Vierailija kirjoitti:
Inhoan koiria ja mulla on virkani puolesta ase. Se on käytännössä aina mukana. No ei ihan aina, mutta melkein. Kaksi koiraa olen ampunut hengiltä. Periaate on se, että jos koira hyökkää tai tekee uhkaavia eleitä, ammun aina. Kolmesti olen ampunut, kahdella kerralla lähti henki. Syytettä ei ole nostettu yhtään kertaa, koska vastapuoli on tiennyt miksi sen teen.
Eli olet poliisi tai ammattisotilas? Eikös poliisit joudu jo ihan viran puolesta olemaan tekemisissä koirien kanssa? No, jokainenhan voi mielikuvituksissaan olla mitä vain. Kokeile ensi kerralla prinsessaa, se sopisi 👑
Vierailija kirjoitti:
Joillekin koira on oivallinen kasvattaja, uskollinen ystävä. Onneksi on paljon vastuullisia koiran omistajia, jotka kouluttavat koiransa tavoille, huolehtivat hyvin ystävästään ja ottavat huomioon muut ihmiset.
Piittaamattomien koiranomistajien vuoksi tulee sitten ongelmia, koko päivän räyskyttäviä koiria, vaarallisia päälle hyppiviä hirviöitä. Otetaan koira, joka ei saa tarpeeksi huomiota, virikkeitä, liikuntaa, ei kouluteta yms. Pentu ostetaan lahjaksi liian nuorelle lapselle.
Koiralla on hyvä olla tehtäviä, rotunsa luonteen huomioiden. Jos koira pitkästyy siitä tulee helposti hankala riiviö.
Pitäisi kieltää lailla ottamasta liian suuria, paljon haukkuvia koiria pieniin kaupunkiasuntoihin.
Koiranomistajien olisi hyvä tajuta myös se, että kaikki eivät ole ns koiraihmisiä.
Kesämökille mennään useinkin rauhoittumaan, ei ole hermolepoa jos naapurin Musti tai Väinö ulvoo ulkona ja haukkuu kaikki järvellä liikkuvat veneet ja sorsat sekä uimassa olevat naapurit.
Haukkuvan koiran kerrostaloasunto-ihmettelyn ymmärrän. Mutta miksi ihmeessä iso koira ei soveltuisi kerrostaloon siinä missä pienikin, jos rotu vain on oikea?
Vierailija kirjoitti:
Ylivoimaisesti ärsyttävimpiä koiranomistajia ovat tosiaan ne "ei se mitään tee" -ihmiset, joista ei pääse ohi oman koiran kanssa eikä aina oikein ilman koiraakaan. Fleksi pitkänä mennään koko tien leveydeltä ja hymyillään tyhmästi eikä tajuta ottaa sitä koiraa vierelle silloinkaan kun vastaantulija on tuskastuneena seissyt ties kuinka kauan odottamassa, että pääsisi ohi. Miten voi olla niin vaikea tajuta, että suurinta osaa ihmisistä EI KIINNOSTA kuinka kiltti koirasi on, he haluavat vain kulkea rauhassa.
Kuljin nyt jo edesmenneen koirani kanssa tien oikeaa laitaa ottaen koiran sivuuni oikealle puolelle ohittaessani koiria ulkoiluttajineen. Todella monet ulkoiluttajat eivät tajunneet, että haluan mennä ohi. Päästettiin oma koira pitkässä flexissä koirani perää haistelemaan. Koirani ei tykkää hihnassa tutustua uusiin koiriin, kuten harva tykkää ja sit nämä ihmettelivät, kun koirani ärähti näitä luvatta perään kiinni tulijoita. Vielä mumistiin ihmetellen, että ai se on vihainen? Voi argh! Syystäkin.
Tämä on ainoa syy minkä takia voisin olla hankkimatta enää koiraa. Toisaalta koirasta tuleva ilo menee kyllä näiden törppöjen ohi.
Oon koiranomistaja ja mua kans oikein oksettaa monet muut koiranomistajat.
Ollaan niin minäminäminä ja minä tiedän ja osaan parhaiten ja jos tosiaan joku kysyy neuvoa niin aletaan suorastaan haukkumaan.
Monet ei myös todellakaan kouluta koiriaan, eivät anna mitään virikkeitä koiralle, maataan p..rse sohvalla ja sitten huudetaan koiralle kun se tekee omaa kivaa.
Ja tottakai pitää saada se sinisilmäinen husky just sinne kerrostaloon koirankopin kokoseen asuntoon koristeekd koska "siis ku husky on niin kaunis!!".
Tai se iso ja paljon liikuntaa ja kunnon koulutuksen tarvitseva saksanpaimenkoira pihan perälle kettinkiin louskuttamaan, kun "pitää saada iso, komee koira egonjatkeeks!!".
Tai entäs se pieni chihu lapsiperheeseen lasten leikkikaluks, koska "uuuu ku se on niin söpö ja pitäähän meidän mussuilla olla oma koira jota rääkätä!!".
Ja just näitä käsilaukkukoiria ei ainakaan kouluteta, kun "ei sitä tarvi ku se on niin söpö ja pieni!!".
V..ttu suurin osa ihmisistä on täysiä idiootteja.
Annetaan myös koiran paskoa mihin lystää ja flexit pitkällä annetaan niiden mennä miten haluavat.
Ja ihan oikeasti... antakaa ny s...aatana niille koirille muutaki aktivointia ja lenkkeilyä ku se pieni kusetus lenkki korttelin ympäri ja loppu aika kotona sisällä kituen tai pihalla häkissä häntäänsä jahaten... 😑😑
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut lenkillä että moni koira tulee lemmikkinsä kanssa vastaan. kävelen oikeaa laitaa kuten suomen liikenteessä kuuluukin mutta laumanjohtaja tulee tielle eikä väistä. Miksi minun, luomakunnan ja ravintoketjun ylimpänä pitää nyt ruveta väistämään koiraa? en väistä edes karhua jos se tulee ihmisten lenkkipolulle koska se tietää että on ihmisten reviirillä ja pahassa pulassa mutta koira!?
pitää varmaan hommata tällainen taskuun niin koira huomaa että olen se peto joka täällä määrää.
https://www.swissinno.com/fi/tuotteet/nisaekkaeaet/koira/ultraaeaeni-ko…
Koira opetetaan yleensä kulkemaan sun vasemmalla puolella, joten vaikka itsellä on aina ollut kivoja koiria, niin haluan olla vastaantulevan ihmisen ja koiran välissä. Suojaan sillä koiraa (jos oot joku hullu) ja suojaan sillä sua, koska eläin on aina eläin ja sil on eläimen vaistot.
Mun entinen oli todella kaunis yksilö ja herätti tosi paljon huomiota, kun sen kanssa kulki. Ihmiset monesti myös "vahingossa" koski siihen ohi mennessään, sekin oli syy et haluan olla välissä, koska en halua, että koiraani kosketaan ilman lupaa.
Täytyy myöntää, että itsellä yhtenä kriteerinä oli se ettei koira tarvitsisi pitkiä lenkityksiä ja ei ole haukkuherkkä. Tehdään 1 tunnin lenkki ja 2 pienempää n. 15 min lenkkejä. Viikonloppuisin enemmän. Sisällä on aktivointia lelujen ja tehtävien muodossa. Nyt koira on minulla ollut 8 vuotta ja oli hyvä valinta. Omat kriteerit kannattaa miettiä tarkkaan mihin rahkeet riittää. Itse olen tyytyväinen omaan valintaan ja helppoon kouluttamiseen.