Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasittavat koiranomistajat

Vierailija
25.07.2020 |

1. Ylimieliset, eli jos vaikka harkitset jonkin rotuista koiraa ja kyselet vain kokemuksia niin lähes ärhäkkänä tulevat vaahtoamaan"tämä rotu on niin vaikea, kamala, hirveä en suosittele, et pärjää mutta silti minä omistan tälläisen rodun koska minä pärjään" eli sellainen"vain belggarin omistaja voi omistaa belggarin, vain akitan omistaja voi omistaa akitan jne.)

2. Ne jotka päästävät(yleensä pienen) koiransa pitkälle hihnassa haistelemaan tuntemattomia ja hyppimään päälle "ui kuin söpö meidän fifi, ei se mitään tee :))"

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koiranulkoiluttajat eivät koskaan väistä? Se on aina se vastaantulija, jonka tulee kiertää koira ja ulkoiluttaja.

Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne. Kuljen aina tien oikeaa reunaa.

Jos vastaantuleva kulkee vasenta reunaa minua kohti niin en todellakaan väistä.

Oli minulla koira, vaunut tai ei mitään.

Maaseudun teillä asia eri jossa kulkee myös autoja mutta täällä kaupungissa on kävelytiet erikseen.

Yleensä koiraa ulkoiluttavat kulkevat vasemmassa reunassa eli tulevat oikeanpuoleista reunaa kulkevia vastaan. Eivätkä he väistä juuri koskaan.

Vierailija
62/93 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koiranulkoiluttajat eivät koskaan väistä? Se on aina se vastaantulija, jonka tulee kiertää koira ja ulkoiluttaja.

Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne. Kuljen aina tien oikeaa reunaa.

Jos vastaantuleva kulkee vasenta reunaa minua kohti niin en todellakaan väistä.

Oli minulla koira, vaunut tai ei mitään.

Maaseudun teillä asia eri jossa kulkee myös autoja mutta täällä kaupungissa on kävelytiet erikseen.

Yleensä koiraa ulkoiluttavat kulkevat vasemmassa reunassa eli tulevat oikeanpuoleista reunaa kulkevia vastaan. Eivätkä he väistä juuri koskaan.

Tuo on kyllä totta. Ja se ärsyttää meitä normaalisti kulkevia koiranomistajia ihan yhtä paljon kuin koirattomiakin, ellei enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoradalla kävellessä käytetään tien vasenta reunaa, pyörätiellä tai jalkakäytävällä jompaa kumpaa reunaa.

Minua ärsyttää suunnattomasti ajoradan oikeaa reunaa käyttävät, järkikin (ja laki) sanoo, että turvallisinta on käyttää vasenta reunaa. Tämä oli vielä joskus muinoin ihan selvä asia, mutta eipä ole enää nykyään.

Vierailija
64/93 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajoradalla kävellessä käytetään tien vasenta reunaa, pyörätiellä tai jalkakäytävällä jompaa kumpaa reunaa.

Minua ärsyttää suunnattomasti ajoradan oikeaa reunaa käyttävät, järkikin (ja laki) sanoo, että turvallisinta on käyttää vasenta reunaa. Tämä oli vielä joskus muinoin ihan selvä asia, mutta eipä ole enää nykyään.

Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne. Autotiet erikseen, mutta kevyenliikenteenväylillä ärsyttää ihan sairaasti ihmiset jotka kävelevät vasenta reunaa.

Vierailija
65/93 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, unohdin mainita aloituaviestissä ne ihmiset jotka haluavat koiran mutta koiran pitää olla mahdollisimman näkymätön, hajuton ja vaivaton. Pitää olla pieni, ei saa lähteä karvaa, ei saa haukkua, ei tarvitse liikuuntaa. Mietityttää aina että miksi se koira sitten hommattaan jos sen kanssa ei edes jakseta käydä lenkillä, koristeeksi?

Ap

Saahan jokainen halutessaan pehmolelun ostaa. Uskalias voi harkita robottikoiraa.

Vierailija
66/93 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, unohdin mainita aloituaviestissä ne ihmiset jotka haluavat koiran mutta koiran pitää olla mahdollisimman näkymätön, hajuton ja vaivaton. Pitää olla pieni, ei saa lähteä karvaa, ei saa haukkua, ei tarvitse liikuuntaa. Mietityttää aina että miksi se koira sitten hommattaan jos sen kanssa ei edes jakseta käydä lenkillä, koristeeksi?

Ap

Sellaisiakin rotuja on, jotka eivät tarvitse jatkuvaa lenkitystä, vaan niille riittää ihan normaalit lenkitykset (se perus, reilu 1h päivässä). Ja on hiljaisia rotuja.

Minä halusin koiran sekä turvaksi (asuimme silloin okt:ssä hyvin yksinäisellä paikalla), että seuraksi kun mies teki pitkää päivää. Haukkuvaa rotua en halunnut, enkä ole tippaakaan liikunnallinen. En halunnut koiraa joka vaatii jatkuvasti tekemistä, vaan joka olisi tyytyväinen ihmisen seurassa olemiseen. En halunnut pientä koiraa, koska se tosiaan oli ainoa turvani keskellä ei mitään. Enkä halunnut pitkää turkkia, koska pelkään ötököitä joiden kuvittelen maastoutuvan pitkään ja pörröiseen turkkiin.

Sellainen löytyi ja nyt on yhteistä taivalta jo yli 10v takana. Onhan tuo koristeenakin toki toiminut. Juuri nyt makaa sohvalla kuumeisen lapsen vieressä.

Tärkeintä minusta on, että tekee kunnolla pohjatyön, toteaa raadollisesti omat resurssinsa ja etsii rodun joka siihen sopii. Esim minusta ei ikipäivänä olisi belggarin, saksanpaimenen tai ylipäänsä minkään palveluskoiran, saati rekikoiran omistajaksi. Mutta minullekin löytyi etsimällä juuri oma sopiva rotu.

Heräsi mielenkiinto: mikä rotu? Mäki haluun tommosen. No ei vaan, tai kyllä, ehkä oikeasti.

Vierailija
67/93 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavaa että isojen koirien omistajat usein eivät ole sosiaalistaneet koiriaan. Ja vielä pahempia on ne jotka ovat hankkineet ekaksi koiraksi ison koiran, ja ovat ihan paniikissa aina...

En kyllä allekirjoita AP:n näkemyksiä.. Onneksi meidän asuinalueella ei ole kuin pari huonoa omistajaa.

Vierailija
68/93 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset meuhkaavat noosta mainitsemistasi roduista todennäköisesti siksi, että aktiiviset koiraharrastajat tietävät, minkärotuisille koirille etsitään vuoden iässä uutta kotia eniten. Belgit, holskut, saksanpaimenkoirat, terrierit ym. aktiiviset rodut voidaan havaita hankaliksi ja niistä halutaan luopua, kun huomataan, että oma aika ja voimavarat eivät riitä tämäntyyppiselle koiralle. Palveluskoirakentällä on yllättävän paljon näitä hylkykoiria uusien osaavien omistajiensa käsissä. Siksi myös se kiihtymys. Monet palveluskoirat kiintyvät todella lujasti pentukotiinsa ja tuntuu pahalta nähdä, että kiintynyt koira hylätään. En siis usko, että näistä roduista puhutaan hankalina siksi, että omistaja haluaisi leuhkia osaavuudellaan vaan siksi, että prosentuaalisesti tietyille roduille etsitään uutta kotia selvästi enemmän, kuin toisille.

Vierailija
69/93 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää koiran omistajana nämä (yleensä pikkukoiria) ulkoiluttavat nuoret jotka plärää kännykkää samalla ja koira tulee flexihihnassa perässä ja ne ei edes huomaa jos koiraa paskoo jonkun pihalle. Ihan käsittämätöntä ettei voi olla ilman sitä kädenjatketta kun lähtee koiran kanssa ulos.

Sitten on nämä ”tik tok” napsuttajat jotka kävelee ohi koiran kanssa ja tarjoaa namuja ettei koira edes katso toista. Astaantukevaa koiraa! Hei haloo koiran kuuluu nuuskia, ja olla kiinnostunut muista koirista! Ei siitä ole tarkoitus tehdä antisosiaalista psykopaattia. Koiran voi kouluttaa ja tuleekin kouluttaa mutta ei koiraan kannata siirtää omaa pelkoaan tai pitää sitä piilossa muilta koirilta tai ihmisiltä.

Myös ne ääliöt jotka hankkii jonkun bullmanstaffin tai sussarin ja hyppii piiloon pusikkoon kun joku koira tulee vastaan koska eivät hallitse omaa koiraa. Säälittäviä. Ehkä olisi kannattanut hankkia marsu tai hamsteri kun älykkyys ei riitä koiran kouluttamiseen.

Ja kyllä, minun koira osaa käyttäytyä. Ei hauku, ei pure, ei hypi kenenkään päälle. Kuolaa joskus ja sotkee tottakai mutta ei ole koskaan tehnyt tarpeitaan sisälle.

Hetkinen. Tästä voi olla montakin mieltä. Kannattaa tutustua koirien elekieleen ja muutenkin ihan käytössääntöihin. On esim. sairaita koiria, jotka joutuvat helposti muiden koirien kyykyttämiksi tai esim. luustossa voi olla srllaisia vammoja/heikkoutta, etyä toisen koiran leikkisä tassunläpäutys tietää leikkausta. Sitten on erilaisia käytäntöjä noissa tervehtimisissä. Asun Tukholmassa ja täällä pidetään sopimattomana, että annetaan kaikkien koirien nuuskia toisiaan. Vain keskenään tuttujen ihmisten koirat tervehtivät. Muut jätetään ehdottomasti rauhaan. Kysy AINA sopiiko tervehtiä.

Vierailija
70/93 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intohimoiset koiraihmiset on kamalia. Omistan siis itsekin koiran mutta juuri tuollaiset ap:n 1. kuvauksen kaltaiset. "Minulla on tämä vaikea ja vaativa rotu X jolle vain minä voin pärjätä". Nämä myös  yleensä jakelevat koirankoulutusneuvoja muille minkä ehtivät ja pätevät milloin mistäkin. Hyrr...

Vierailija
71/93 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut lenkillä että moni koira tulee lemmikkinsä kanssa vastaan. kävelen oikeaa laitaa kuten suomen liikenteessä kuuluukin mutta laumanjohtaja tulee tielle eikä väistä. Miksi minun, luomakunnan ja ravintoketjun ylimpänä pitää nyt ruveta väistämään koiraa? en väistä edes karhua jos se tulee ihmisten lenkkipolulle koska se tietää että on ihmisten reviirillä ja pahassa pulassa mutta koira!?

pitää varmaan hommata tällainen taskuun niin koira huomaa että olen se peto joka täällä määrää.

https://www.swissinno.com/fi/tuotteet/nisaekkaeaet/koira/ultraaeaeni-ko…

Minulle opetettiin lapsena liikennesääntö jonka mukaan kävelijä kulkee aina vasenta laitaa ja kaikki muut oikeaa.

Vierailija
72/93 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden, jotka päästävät koiransa haistelemaan vieraita ihmisiä ja muita koiria ei pitäisi olla mielestäni oikeutettuja koiran pitämiseen. Kaikki eivät pidä koirista: jotkut pelkäävät, osa suhtautuu vihamielisesti. Olen itse aina ollut jonkin verran koirapelkoinen, ja kyllä ottaa päähän jos kävelyllä vastaan tulee joku ylpeä koianomistaja, joka valtaa kirjaimellisesti koko kadun. Miten he uskaltavat pitää koiriaan niin pitkällä hihnalla tai jopa vapaana, eivätkö he pelkää että joku säikky tai humalainen ihminen voi vaikka potkaista liian lähelle tulevaa koiraparkaa?

Sekin on aina kauhean kiusallista, jos ulkoiluttaja päästää koiran hihnan varassa toiselle puolelle katua. Ohikulkijan täytyy joko limbota hihnan ali, aitajuosta yli tai rämpiä ojan kautta ohi.

Vierailija
73/93 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Ylimieliset, eli jos vaikka harkitset jonkin rotuista koiraa ja kyselet vain kokemuksia niin lähes ärhäkkänä tulevat vaahtoamaan"tämä rotu on niin vaikea, kamala, hirveä en suosittele, et pärjää mutta silti minä omistan tälläisen rodun koska minä pärjään" eli sellainen"vain belggarin omistaja voi omistaa belggarin, vain akitan omistaja voi omistaa akitan jne.)

Joo, en minäkään. Kerrostalossa vähän hankala.

Vierailija
74/93 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi sitä koiraa on pakko silittää kun ei tahdo. Ulkoilen paljon pienten lasten kanssa ja täällä on paljon koiranulkoiluttajia.

Minä en itse pidä koirista. Ja meinaa hermot mennä kun niitä pahalta haisevia märkiä ja kuraisia rakkeja päästetään hyppimään itseä tai lapsia vasten tai nuuhkimaan vaatteita. Oma uusi takkini ihan jonkun koiran räässä. Hyi saakeli. Sitten ollaan vaan, että "kun se tykkää niin lapsista, silitä vaan".

Nykyään kierrän muutaman tietyn koiranulkoiluttaja kaukaa.

Kun me ei haluta silittää sitä sun koiraa!!

Vierailija
75/93 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi sitä koiraa on pakko silittää kun ei tahdo. Ulkoilen paljon pienten lasten kanssa ja täällä on paljon koiranulkoiluttajia.

Minä en itse pidä koirista. Ja meinaa hermot mennä kun niitä pahalta haisevia märkiä ja kuraisia rakkeja päästetään hyppimään itseä tai lapsia vasten tai nuuhkimaan vaatteita. Oma uusi takkini ihan jonkun koiran räässä. Hyi saakeli. Sitten ollaan vaan, että "kun se tykkää niin lapsista, silitä vaan".

Ja mun koira ei halua, että kaikenmaailman pikku tahmatassut tulee lääppimään sitä ilman lupaa vaikka kiellän. Kerran jopa joku äiti toi lapsensa väkisin(!!!) silittämään arkaa koiraani ja sanoin, että koira on tosi arka ja voi näykätä. Ei kuulemma haitannut. Jos koira olisi oikeasti purrut, olisikohan ollut vielä sama ääni kellossa? x.x 

Vierailija
76/93 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä millään että lähes jokaisella on nykyään koira. Pieniin kerrostalo asuntoihin otetaan myös isoja koiria. Hyi yök.

Mihin se koira sisällä tila tarvitsee? Ei meidän 60kg koiramme ollut tippaakaan onnellisempi 600m2 okt:ssä kuin 60m2 kaksiossa jossa asuimme väliaikaisesti. Nyt joutuu raukka tyytymään 120m2 kerrostaloon. Vieressä se aina nyhvää joka tapauksessa, ei juoksentele sisällä ja leikitkin rajoittuvat naminetsintään matonreunan alta.

Meinaatko, että koirat syntyy häkkieläimiksi? Koiran luonnollinen koko päivän jolkottaminen eli kulkejeskelu. Reviiri saattaa olla iso. Se kotona makoilu on Palosuo opittu. Myös laumasta erossa oleminen.

Vierailija
77/93 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mun koira ei halua, että kaikenmaailman pikku tahmatassut tulee lääppimään sitä ilman lupaa vaikka kiellän. Kerran jopa joku äiti toi lapsensa väkisin(!!!) silittämään arkaa koiraani ja sanoin, että koira on tosi arka ja voi näykätä. Ei kuulemma haitannut. Jos koira olisi oikeasti purrut, olisikohan ollut vielä sama ääni kellossa? x.x 

Juu ymmärrän tänkin puolen, ei siinä mitään. En itsekään ymmärrä, miksi vanhemmat toimivat noin. Minä annan lasten katsella koiria (kaukaa).

Vierailija
78/93 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut lenkillä että moni koira tulee lemmikkinsä kanssa vastaan. kävelen oikeaa laitaa kuten suomen liikenteessä kuuluukin mutta laumanjohtaja tulee tielle eikä väistä. Miksi minun, luomakunnan ja ravintoketjun ylimpänä pitää nyt ruveta väistämään koiraa? en väistä edes karhua jos se tulee ihmisten lenkkipolulle koska se tietää että on ihmisten reviirillä ja pahassa pulassa mutta koira!?

pitää varmaan hommata tällainen taskuun niin koira huomaa että olen se peto joka täällä määrää.

https://www.swissinno.com/fi/tuotteet/nisaekkaeaet/koira/ultraaeaeni-ko…

Minulle opetettiin lapsena liikennesääntö jonka mukaan kävelijä kulkee aina vasenta laitaa ja kaikki muut oikeaa.

Tuossa lienee kysemaanteistä. Jalkakäytävät erikseen.

Vierailija
79/93 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koiranomistajat muuten päästää koiriaan ihmisten lähelle, sellaisten joilla saattaa olla todella paha allergia tai astma? Joskus ne pitää koiriaan vapaana.

Ystäväni oli kävellyt kadulla ja koira juossut kohti. Hänellä on yksi allergiakohtaustapaus sukulaisensa koiran takia, ja tuon kohtauksen takia joutui sairaalahoitoon. Ystäväni oli väistänyt innokasta koiraa ja sanonut omistajalle kohteliaan päättäväisesti, ääntään kuitenkaan korottamatta ja koiraa pelottelematta, että "veisitkö ystävällisesti koirasi pois läheltäni, olen pahasti allerginen". Tämä "fiksu" koiranomistaja oli vaan tiuskaissut ystävälleni että "H a i s t a sinä  ä m m ä   v e e!" ja kävellyt vilkkaasti ohi, onneksi koira oli kääntynyt ja lähtenyt seuraamaan omistajaa.

Ei ihme jos ihmiset alkaa vihaamaan koiria kun omistajista löytyy tuollaisiakin

Vierailija
80/93 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat kyllä aggressiivista ja hyökkäävää porukkaa. Normaali keskustelu on noille mahdotonta.

Tunnustan. Olen nainen ja minuun iskee se kuuluisa karhuemo, joka raivokkaasti puolustaa pentujaan -ilmiö. Se on käsittämätön ilmiö, enkä itsekään tiedä mistä se tulee. Tosi vahva suojelunhalu omaa koiraa kohtaan jos joku osoittaa negaa koiraani kohtaan. Etenkään kun nega ei ole aiheellista,vaan yleistä koiravihaa. Se on sellainen "vain minun kuolleen ruumiini yli". Vissiin lapsenomistajille yleisempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän