Miksi lihava nainen bikineissä kerää kehuja rohkeudestaan, mutta lihava mies ilman paitaa ei?
Kommentit (66)
Kyllä se on totta että kaunista naista aina katsotaan. Juuri yleiselle uimarannalle monet menevät katsomaan toisia nuoria ihmisiä. Ja sinne mennään myös näyttäytymään. Uimaranta kahviloineen on merenrantakaupungeissa hyvin suosittu iskupaikka ja siinäse toimii hyvin. Jos alle 30 vuotas nainen ryhtyy Yyterin hiekalla yksinään jumppaamaan.ja hänellä suuria kirjavia tatuointaja ja ylipaino n 20kg bikineissää , varmaan hän tietää paheksuvat kommentit tulosssa. Etelän maissa huudetaan " vaca ".
Vierailija kirjoitti:
Koska lihavia naisia haukutaan ja syyllistetään lihavuudestaan, lihavia miehiä ei. On lähinnä oletus että he uskaltavat näyttäytyä.
Eihän tuo pidä ollenkaan paikkaansa. Ei tarvitse mennä tätä ketjua pidemmälle kun jo huomaa, että lihavia miehiä haukutaan kaljamahoiksi eikä heitä haluta nähdä ilman paitaa.
Vastaus otsikon kysymykseen:
Koska siinä ei ole mitään uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kaduilla kulkeva paidaton mies? Ei tod. saa siitä kehuja. Mene uimahousuissa rannalle.
En ole nähnyt lihavia naisia bikineissä kadulla, joten mikä oli pointtisi?
No niin. Se juuri. 😄
Missä kohtaa aloituksessa mainittiin katu? Niin.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus otsikon kysymykseen:
Koska siinä ei ole mitään uutta.
Onko lihavissa naisissa bikineissä jotain uutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska lihavia naisia haukutaan ja syyllistetään lihavuudestaan, lihavia miehiä ei. On lähinnä oletus että he uskaltavat näyttäytyä.
Miten niin lihavia miehiä ei syyllistetä?
Kyllä mieheni saa ainakin lääkärissä aina kuulla lihavuudestaan ja on hän kavereiltakin saanut vaikka minkälaisia kommentteja.
Lihava mies on huumorihahmo. Luuletko, että kukaan haluaa oikeasti olla huumorihahmo, vaikka nauraisikin mukana?
Ja mieheni ei todellakaan halua kulkea missään ilman paitaa. Se on hyvin pieni vähemmistö, joka sitä tekee.
Kyllä sitä ihan yleisesti pidetään lihavaa naista enemmän syntipukkina kuin lihavaa miestä. Naisen on tärkeämpää pitää huolta kehostaan kuin miehen.
Tästä perusteluja ja syitä on tullut jo keskustelun alussa.No tällä palstalla ainakin on tullut kuva, ettei mitään pahempaa voikaan olla kuin lihava mies...
Minusta täällä on kyllä tullut ihan puolesta ja vastaan.
Koska nämä kehopositiiviset ovat yleensä lihavia feministejä, jotka vihaavat miehiä.
Ulkonäkökeskeisyys korostuu eniten naisilla, jos menet mihin tahansa markettiin niin huomaat hyllyjen notkuvat naisten kosmetiikkaa. Paradoksaalista tässä on se, että toiset naiset luovat eniten näitä ulkonäköpaineita jota markkinatalous häikäilemättä käyttää hyväkseen. Kehopositiivisuuden toinen pinnallinen ristiriita on se, että siinä painotetaan ulkonäköä ja unohdetaan täysin terveydelliset seikat. Miehet ja naiset luovat puolin toisin paineita sekä itselleen, että muille on sitten kysymys, rypyistä, pituudesta, rintojen koosta, lompakon paksuudesta, iästä jne. ongelmat tulevat aina vastaan, jos ei selvitä itse itselleen kuka on ja opettele olemaan tyytyväinen.
Ei ollut puhe katunäkymästä, vaan kysymys oli yleisestä hiekkarannasta. No yleensä ottaen oletetaan ,että nuoret naiset ovat kauniita ja samalla hoikkia. Mutta nykyään tervedenhoitajat tapaavat aina vain enemmän erittäin lihavia ( 90kg ) nuoria tupakoivia tyttöjä heillä saattaa olla hengenahdistusta. Pakkohan se on silloin sanoa siitä painosta, että on vaarallisen lihava. Siihen liittyy nopeasti muitakin sairauksia. Onneksi ei meillä kukaan pääse niihin 250 kg lukemiin mihin jenkeissä on menty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mieheni saa ainakin lääkärissä aina kuulla lihavuudestaan ja on hän kavereiltakin saanut vaikka minkälaisia kommentteja.
Lihava mies on huumorihahmo. Luuletko, että kukaan haluaa oikeasti olla huumorihahmo, vaikka nauraisikin mukana?
Ja mieheni ei todellakaan halua kulkea missään ilman paitaa. Se on hyvin pieni vähemmistö, joka sitä tekee.
Kyllä sitä ihan yleisesti pidetään lihavaa naista enemmän syntipukkina kuin lihavaa miestä. Naisen on tärkeämpää pitää huolta kehostaan kuin miehen.
Tästä perusteluja ja syitä on tullut jo keskustelun alussa.
Ei miehet niitä paineita luo vaan naiset itse.
Minä olen ollut ylipainoinen jo vuosia ja olen nainen. Ei minua miehet rannalla paheksuvasti katsele tai ylipäänsä katsele vaan toiset naiset. Tosi surullista.
Miehet ei tee tuollaista toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä perusteluja ja syitä on tullut jo keskustelun alussa.Ei miehet niitä paineita luo vaan naiset itse.
Minä olen ollut ylipainoinen jo vuosia ja olen nainen. Ei minua miehet rannalla paheksuvasti katsele tai ylipäänsä katsele vaan toiset naiset. Tosi surullista.
Miehet ei tee tuollaista toisilleen.
Minua ovat kyllä miehet kommentoineet painosta ihan pikkutytöstä lähtien. Vaikken edes ollut lihava mutta en ole koskaan ollut ”timmi”.
On miehiä jotka pitävät pulleammista mutta yleensä nämä toiset pitävät enemmän meteliä siitä miten pitäisi laihduttaa tms. Palstallakin täällä on vähän väliä valitusta lihavista naisista ja siitä miten pitäisi laihduttaa, eli ihan turha väittää että muka naiset luovat tätä itse tyhjästä.
Onko paidaton mies uimarannalla? Ei se siellä haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kaduilla kulkeva paidaton mies? Ei tod. saa siitä kehuja. Mene uimahousuissa rannalle.
En ole nähnyt lihavia naisia bikineissä kadulla, joten mikä oli pointtisi?
Eivät niin, he ovat rannalla. Miksi paidaton mies ei ole rannalla? Ehei, he liikkuvat kaikkialla muualla ilman paitaa.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on noita juttuja, että ajattelevat kaikkien olevan kiinnostuneita juuri heistä (hyvässä tai pahassa mielessä) vaikka todellisuudessa naisetkin kiinnostavat paljon harvempaa kuin kuvitellaan.
Siksi pitävät meteliä "uskalsin olla rannalla bikineissä" vaikka kukaan ei edes huomannut, että nainen oli siellä bikineissä.
”UskalSIN olla rannalla bikineissä”. Huomaatko. Kyse on itsestä ja olemisesta, ei siitä, että siellä on muiden katseltavana. Uskalsin OLLA rannalla bikineissä. Sinne ei menty katseltavaksi, lähinnä toivottiin, ettei kukaan katso. Mutta uskallettiin. Olla. Mieti, lihavalle naiselle pelkkä oleminenkin voi olla uskallusta, koska yhteiskunta näkee naisen ensisijaisesti sukupuolensa edustajana eikä ihmisenä, ja naisen arvo taas määritetään hänen seksikkyytensä perusteella. Nainen harvoin saa vain olla, oleminen on miehen etuoikeus - mies voi herätä aamulla, jättää ajelematta parran, kainalot, sääret ja haarovälin, jättää pesemättä kasvonsa ja hampaat ja pukea päälleen sokkona valitsemansa paidan ja housut, eikä kukaan ihmettele tätä. Jos nainen tekee saman, hän on menettänyt kontrollin elämästään, on mielisairas, hullu, siivoton ja mitälie.
Vierailija kirjoitti:
Eikö lihavan naisen kehuminen rohkeudesta ole käänteinen tapa ilmaista, ettei lihavan naisen kuuluisi oikeasti olla julkisella paikalla bikineissä? Ja että silloin on halveksumisen kohteena, jos se kerran vaatii rohkeutta.
Miehet saa olla kaljamaha levällään ihan missä tahansa, ja se on vain normaalia.
Jep. Siitähän oli se kolumnikin hetki sitten, jossa nainen mietti, saisiko vain olla bikineissä rannalla olematta rohkea? Ihan vaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on eri asia kun lääkäri huomauttaa siitä. Kaveri voi sanoa. Mutta muille se ei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Huomaatko eron? Mies ei haittaa, nainen on rohkea.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaatko eron? Mies ei haittaa, nainen on rohkea.
Ap
Ei jumankauta. En ole sanonut niin. Se että lihava henkilö on rannalla bikineissä tai uimahousuissa niin se ei ole rohkeutta. 😄
Naiset kaipaavat ihailua, ihan sama onko se ulkonäöllä "ansaittua" vai täysin perusteetonta. Täytyy yrittää keksiä tekosyy ihailulle omasta ylivertaisesta rohkeudesta silloin, kun sitä ihailua ei saa ulkonäöllä.
No tällä palstalla ainakin on tullut kuva, ettei mitään pahempaa voikaan olla kuin lihava mies...