Muuttuuko maailma liian nopeasti?
Sanotaan, että maailma muuttuu aina vain nopeammin. Monista tämä tuntuu olevan huono asia, mutta asiaan vaikuttanee moni asia. Osa muutoksista on hyviä, osa huonoja.
Itse muistan etenkin nuorena toivoneeni maailmaan monenmoista muutosta, josta osa on tapahtunutkin. Vanhemmat ihmiset sen sijaan kaipaavat "vanhoja hyviä aikoja", kuten tietotekniikan kanssa ongelmissa oleva äitini.
Kumpaan ryhmään kuulut ja mitä hyvää tai huonoa kehitystä olet huomannut?
Kommentit (24)
Minulla on huono suuntavaisto ja näin vuosituhannen alussa Japanissa auton navigaattorin. Odotin kuin kuuta nousevaa, että sellainen tulisi Suomeenkin.
Elämä ilman nettiä olisi supertylsää.
Ja toisaalta joidenkin asioiden kohdalla parahdetaan, että niitä pitää edelleen käsitellä vuonna 2020. Mahtaako sellaista asiaa ollakaan, joka olisi kaikille hyvä tai huono?
Viitisen vuotta menee tässä murroksessa, ja sitten meillä on Uusi Maailma.
Olen nuori ihminen, ja mun mielestä maailma liikkuu liian nopeasti. Toisaalta ympäristöystävällisen teknologian kannalta saisi liikkua nopeamminkin.
Olen 27 vuotias nainen. Mielestäni maailma muuttuu juuri siinä oikeassa vauhdissa missä pitäisi objektiivisella näkökulmalla katsottuna. Maallikon silmin voi tuntuakkin että liian nopeaa mennään ja se on ihan normaalia ettei tunnemaailma kykene monella pääsemään samaan tahtiin maailman tapahtumien kanssa, mutta mielestäni tämä on kehitystä, kaikki muutokset maailmassa kertovat jostain ja ovat oireita asioista, senpä takia sanon että maailma muuttuu normaaliin tahtiin, juuri sellaiseen mikä sille on tällä hetkellä luonnollista, oli muutos sitten suurta tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo mielestäsi tarkoittaa?
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nähdään vasta sitten.
Kehotan seuraamaan tapahtumia; brexit, korona, Hagia Sofia, USAn mellakat, Hong Kong jne., jne.
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nähdään vasta sitten.
Kehotan seuraamaan tapahtumia; brexit, korona, Hagia Sofia, USAn mellakat, Hong Kong jne., jne.
Eikö maailmassa ole ennenkin ollut samanlaisia mullistuksia? Mieleen tulee ainakin aids, Neuvostoliiton kaatuminen, kaksoistornien romahdus ja tietotekniikan kehitys.
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nähdään vasta sitten.
Eikö maailmassa ole ennenkin ollut samanlaisia mullistuksia? Mieleen tulee ainakin aids, Neuvostoliiton kaatuminen, kaksoistornien romahdus ja tietotekniikan kehitys.
On ollut. Nämä uudet muutokset vastaavat käytännössä maailmansodan myllerryksiä, se ymmärretään jälkikäteen.
Mutta muutakin on tekeillä, mm. Schumann-resonanssi.
Puhutaan taas v. 2024.
Siirrymme Kalojen ajasta Vesimiehen aikaan.
Mitä palstan iltavuoro on asiasta mieltä?
ap. kirjoitti:
Mitä palstan iltavuoro on asiasta mieltä?
Ihan ok. Mitä nopeammin muuttuu, sen lähempänä maailmanloppu on.
Gallupin tuloksesta huomaa suurimman osan vastaajista olevan persuja. Jos persut olisivat saaneet päättää, emme olisi koskaan nousseet kahdelle jalalle.
Ilmastonmuutos tulee liian nopeasti ja pilaa kaiken.
Muuttuu. Ruohonjuuritasolla: olen ollut samassa työpaikassa monta vuotta ja etenkin kymmenen viime vuoden aikana on tuntunut yhä enemmän siltä, etten ymmärrä, missä mennään. Tietotekniikka muuttuu jatkuvasti, samoin moni muu asia. Kun yhden asian oppii, niin kohta se taas muuttuu ja tuntee olevansa aloituspisteessä.
Tuohon lisäksi vielä se, mitä tapahtuu maailmalla.
Vierailija kirjoitti:
Gallupin tuloksesta huomaa suurimman osan vastaajista olevan persuja. Jos persut olisivat saaneet päättää, emme olisi koskaan nousseet kahdelle jalalle.
Minä en ainakaan ole persu. Olen niin vanhanaikainen, etten olisi osannut kuvitella brexitiä, Trumpia ja monia muita nykyajan ilmiöitä.
Esimerkiksi muitan olleeni yökerhossa 80-luvun lopussa ja koska oli pitkä perjantai, siellä oli tanssikielto, mutta viinaa sai myydä. Ihmettelin, että milloin tämä hulluus loppuu.