Miksi lihava nainen bikineissä kerää kehuja rohkeudestaan, mutta lihava mies ilman paitaa ei?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten naispuoliset ystävät kehuvat ja kannustavat toisiaan. Miksei miesten miespuoliset ystävät tee samaa? Pitääkö naisten hoitaa tuokin asia?
Joo, kannustavat toisiaan, että älä välitä, että kuka sitä katsoo tms. vaikka ihan täyttä paskaa. Kaunista naista katsotaan ihailevasti ja läskiä sitten eri tavoin. Parasta tukea olisi myöntää suoraan se, ettei keho täytä naiseuden vaatimuksia, mutta silti läskillä naisella on arvo.
En ihan saanut selvää, mitä yritit sanoa. Sinulla ei taida olla ystäviä vaan hyvänpäiväntuttuja. Ei ole olemassa "naiseuden vaatimuksia". Jos sinulla on ongelmia vartalosi kanssa, niin etsi paremmin istuvat bikinit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten naispuoliset ystävät kehuvat ja kannustavat toisiaan. Miksei miesten miespuoliset ystävät tee samaa? Pitääkö naisten hoitaa tuokin asia?
Joo, kannustavat toisiaan, että älä välitä, että kuka sitä katsoo tms. vaikka ihan täyttä paskaa. Kaunista naista katsotaan ihailevasti ja läskiä sitten eri tavoin. Parasta tukea olisi myöntää suoraan se, ettei keho täytä naiseuden vaatimuksia, mutta silti läskillä naisella on arvo.
Niin mitä naiseuden vaatimuksia? Naiseus ja hoikkuus eivät ole synonyymejä.
Kysy miehiltä.
Eikö lihavan naisen kehuminen rohkeudesta ole käänteinen tapa ilmaista, ettei lihavan naisen kuuluisi oikeasti olla julkisella paikalla bikineissä? Ja että silloin on halveksumisen kohteena, jos se kerran vaatii rohkeutta.
Miehet saa olla kaljamaha levällään ihan missä tahansa, ja se on vain normaalia.
Pidän kyllä ilman paitaa kesällä kulkevia miehiä vähän höppänöinä. On sitten joku kestävyyskeijo, bodari tai vatsakas. Yhtälailla vartaloa liikaa esittelevät naiset koosta riippumatta, höppänöitä.
Höpöjä kaikki!
Paidattomia miehiä on enemmän. Huomattavasti enemmän.
Huomasitko, etten käyttänyt sanaa lihava, vaikka miehistä valtaosa on ylipainoisia?
Anna ihmisten olla.
Mä en ole edes uimapuvussa rannalla. Mulla on farkut, paita jne.
T. Läski
Vierailija kirjoitti:
Eikö lihavan naisen kehuminen rohkeudesta ole käänteinen tapa ilmaista, ettei lihavan naisen kuuluisi oikeasti olla julkisella paikalla bikineissä? Ja että silloin on halveksumisen kohteena, jos se kerran vaatii rohkeutta.
Miehet saa olla kaljamaha levällään ihan missä tahansa, ja se on vain normaalia.
Näin sen itsekin koen, että olen superrohkea, jos selluliitista ja pursuilusta huolimatta menen muiden näköpiiriin bikineissä. Eli rikon sitä vastaan, että bikinit ovat vain kauniille naisille. Eikä ainakaan minua kiinnostaisi olla mikään normienrikkoja vaan haluaisin vaan ottaa hetken aurinkokylpyä tai käydä uimassa ja nauttimassa kesäisestä päivästä.
Vierailija kirjoitti:
Sun omassa viestissä näkyy jo se, miten negatiivisesti lihavaan mieheen suhtaudutaan. Kaljamaha. Ei vatsakkaasta naisesta edes käytetä tuota halventavaa sanaa. Kuten tästäkin ketjusta huomaat, niin paidattomia lihavia miehiä halveksitaan.
Vierailija kirjoitti:
T. Läski
Tuo se vasta on kummallista. Ihan kuin muut eivät huomaisi läskejäsi kun olet farkuissa rannalla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun omassa viestissä näkyy jo se, miten negatiivisesti lihavaan mieheen suhtaudutaan. Kaljamaha. Ei vatsakkaasta naisesta edes käytetä tuota halventavaa sanaa. Kuten tästäkin ketjusta huomaat, niin paidattomia lihavia miehiä halveksitaan.
Ehkä kyse on siitä, että miehet paskat välittävät siitä. Sitä paitsi se osuu aika herkkään paikkaan, jos ei kelpaa vastakkaiselle sukupuolelle, koska se on vähän sama kuin ettet olisi rakkauden arvoinen.
Miesten osalta voisi verrata vaikka siihen, että miehen pitää julkisesti tulla näkyväksi tyhmänä luuserina (ei pysty perheen elatukseen ja turvaamiseen). Paidattomuus on epärelevantti asia siinä.
Koska nainen on kuin pieni lapsi jota pitää taputtaa päähän joka asiasta mitä normaali aikuinen pitäisi pystyä tekemään. He piilottavat lapsellisuutensa sanomalla olevansa "tunteellisia" vaikka oikeasti itsekin tietävät olevansa kuin pieniä lapsia aikuisen kehossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Läski
Tuo se vasta on kummallista. Ihan kuin muut eivät huomaisi läskejäsi kun olet farkuissa rannalla :D
Et sitten ole ajatellut, että on eri asia, että se läski on paljas kuin peitossa, vaikka sen olemassaolon tietääkin.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei häpeä itseään kuten naiset. Voisivat kekkuloida vaikka alasti.
Mistäs tiedät?
Eiköhän monilla miehilläkin ole heikko itsetunto, mutta eivät varmasti avaudu siitä kenellekään, koska eihän nyt mies voi olla niin nössö.
Ehkä se on sukupuolisidonnainen. Oletan ap. olevan mies ja tässäkin asiassa ap. pyytää naisia (oletus mammapalstalla) selittämään miksi näin on.
Mutta missä on miehet?
Yleens naisten bikinikuvia naiset esittelevät itse ja suurin osa hänen seuraajistaan on myös naisia, kun kommentoivat.
Luulen, jos lihavat miehet itse laittaisivat kuviaan jollekin palstalle, jossa miesenemmistö, niin ihan samalla tavalla muut äijät antaisivat kehuja.
Jotenkin aloitus on niin sukupuolisidonnainen ja se olisi ainoastaan äidin ja naisten tehtävä ja oletus miehen elävän äidin ja myöhemmin puolison/kymppanin helmoissa ja talutusnuorassa.
Missä on pojat, miehet ja papat?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se on sukupuolisidonnainen. Oletan ap. olevan mies ja tässäkin asiassa ap. pyytää naisia (oletus mammapalstalla) selittämään miksi näin on.
Mutta missä on miehet?
Yleens naisten bikinikuvia naiset esittelevät itse ja suurin osa hänen seuraajistaan on myös naisia, kun kommentoivat.
Luulen, jos lihavat miehet itse laittaisivat kuviaan jollekin palstalle, jossa miesenemmistö, niin ihan samalla tavalla muut äijät antaisivat kehuja.
Jotenkin aloitus on niin sukupuolisidonnainen ja se olisi ainoastaan äidin ja naisten tehtävä ja oletus miehen elävän äidin ja myöhemmin puolison/kymppanin helmoissa ja talutusnuorassa.
Missä on pojat, miehet ja papat?
En missään kohtaa pyytänyt "mammoja" selittämään, vaan tämä oli kaikille palstalaisille osoitettu kysymys.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Läski
Ei ne niin pahasti näy. Mutta 20kg ylipaino on ruman näköistä bikineissä tai uimapuvussa.
Koska lihavia naisia haukutaan ja syyllistetään lihavuudestaan, lihavia miehiä ei. On lähinnä oletus että he uskaltavat näyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Koska lihavia naisia haukutaan ja syyllistetään lihavuudestaan, lihavia miehiä ei. On lähinnä oletus että he uskaltavat näyttäytyä.
Miten niin lihavia miehiä ei syyllistetä?
Kyllä mieheni saa ainakin lääkärissä aina kuulla lihavuudestaan ja on hän kavereiltakin saanut vaikka minkälaisia kommentteja.
Lihava mies on huumorihahmo. Luuletko, että kukaan haluaa oikeasti olla huumorihahmo, vaikka nauraisikin mukana?
Ja mieheni ei todellakaan halua kulkea missään ilman paitaa. Se on hyvin pieni vähemmistö, joka sitä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin lihavia miehiä ei syyllistetä?
Kyllä mieheni saa ainakin lääkärissä aina kuulla lihavuudestaan ja on hän kavereiltakin saanut vaikka minkälaisia kommentteja.
Lihava mies on huumorihahmo. Luuletko, että kukaan haluaa oikeasti olla huumorihahmo, vaikka nauraisikin mukana?
Ja mieheni ei todellakaan halua kulkea missään ilman paitaa. Se on hyvin pieni vähemmistö, joka sitä tekee.
Kyllä sitä ihan yleisesti pidetään lihavaa naista enemmän syntipukkina kuin lihavaa miestä. Naisen on tärkeämpää pitää huolta kehostaan kuin miehen.
Tästä perusteluja ja syitä on tullut jo keskustelun alussa.
Niin mitä naiseuden vaatimuksia? Naiseus ja hoikkuus eivät ole synonyymejä.