Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kissasi kummalliset/ihanat/hauskat piirteet

Vierailija
25.07.2020 |

Tarinoita kehiin kissasi piirteistä! Mikä ihmetyttää, naurattaa tai saa pudistelemaan päätä, kun katselet kissasi elämää? Mieleen on jäänyt joku ketju, jossa eräs kertoi kissansa rakastavan pullasuteja. Rakastan ihania kissakertomuksia, joten jaetaan näitä yhteiseksi iloksi.❤️

Erään kerran ihmettelin, kun keittiöstä kuului rapinaa. Menin katsomaan ja perheemme kissa oli kiivennyt pöydälle kahvikoneen viereen ja natusti tyytyväisenä bonsai-puusta lehtiä. Ei varmaan tarvitse sanoa, että bonsai on nykyään lehdetön, kun eräs tihulainen on syönyt sitä salaa useamman kerran.😁

Ap

Kommentit (270)

181/270 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kissallamme oli vaikea lapsuus n. 10 vuotta sitten: ostin sen opiskelijatytöltä- ripuloivan ja laihan pennun- jonka vein saman tien eläinlääkärille. Matolääkkeiden ja hyvän ravinnon avulla pentu kasvoi ja arasta ja vieraita ihmisiä pelkäävästä kissasta kasvoi todella luottavainen sisäkissa, joka nukkuu sohvalla aina selällään, vatsa paljastettuna, joten kyllä se meihin luottaa 100 %. Kissamme arvostaa silityksiä ja paijaamista koko perheeltämme ja osaa myös kerjätä huomiota. Se joko itse kiipeää syliin, tai pitää hauskaa kirahtelevaa ääntä ja koskettaa tassullaan, kunnes saa rapsutuksia tai hierontaa, tai pukkaa päällään niin voimakkaasti, että jopa kahvimuki saattaa huulilta heilahtaa. Hieronnasta kissamme nauttii jopa niin paljon, että antaa hieroa selkäänsä hierontatyyyllä jossa on myös lämpö- se painuu ihan lätyksi ja kehrää kovaa.

Vierailija
182/270 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kissa nukkui kuumalla ilmalla mikroaaltouunin viileällä lasipinnalla. Piti laittaa lappu oveen: ota ensin kissa pois mikrosta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/270 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissamme ei aina ole välkyin tapaus. Jos lattialla on hänellä kulhossa tuoretta vettä, menee karvapallo mieluummin lipittämään vettä suihkuhuoneen lattialta. Muutaman kerran karvapallo on kiskonut lattiakaivon kannen irti. En halua tietää, onko juonut lattiakaivosta. :D

Mun kissa teki vuosia sitten niin, että ruokapaikan kulhossa ollut puhdas ja raikas vesi ei kelvannut, vaan se meni vessaan, repi lattiakaivon kannen irti ja joi sieltä. Se loppui nopeasti sillä, kun otin ämpärin, täytin sen vedellä ja laitoin vesiämpärin lattiakaivon päälle. Sitten kissa joi ämpäristä puhdasta ja raikasta vettä. Myös vesikulhosta alkoi juoda, kun siirsin sen olohuoneen puolelle, pois ruokailupaikalta.

Vierailija
184/270 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissamme ei aina ole välkyin tapaus. Jos lattialla on hänellä kulhossa tuoretta vettä, menee karvapallo mieluummin lipittämään vettä suihkuhuoneen lattialta. Muutaman kerran karvapallo on kiskonut lattiakaivon kannen irti. En halua tietää, onko juonut lattiakaivosta. :D

Mun kissa teki vuosia sitten niin, että ruokapaikan kulhossa ollut puhdas ja raikas vesi ei kelvannut, vaan se meni vessaan, repi lattiakaivon kannen irti ja joi sieltä. Se loppui nopeasti sillä, kun otin ämpärin, täytin sen vedellä ja laitoin vesiämpärin lattiakaivon päälle. Sitten kissa joi ämpäristä puhdasta ja raikasta vettä. Myös vesikulhosta alkoi juoda, kun siirsin sen olohuoneen puolelle, pois ruokailupaikalta.

Täällä kans yks jonka kissa tykkää juoda lattiakaivosta :D oli pakko pistää jotain painavaa siihen päälle ja viereen lautanen jossa on vettä.

Vierailija
185/270 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa kaapii myös lattiaa, kun on ensin hiekkalaatikolla käynyt peittämässä pissan/kakan 😊

Vierailija
186/270 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousee kahdelle jalalle, kun pitää kättä yläpuolella ja hyväilee päällä käteen :)

Vierailija
187/270 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söi sipsin 🐱

Vierailija
188/270 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, meillä oli maalla puolivilli leikkaamaton kollikissa, joka oli usein reissuilansa ja harvoin kotona. Oli tosi iso kokoinen ja reissultaan tuli usein "taisteluhaavojen" kera.

Kissa ei meistä ihmisistä juurikaan välittänyt, kohteli kaikkia ihmisiä aika tylysti ja oli jotenkin pelottava.

Häntä ei saanut koskea - hän teki itse aina aloitteen.

Minä olin 10v poikana poikkeus - tuli kotona ollessaan aina nukkumaan mun rinnan päälle ja kehräsi todella kovaa. Muu perhe sitä aina ihmetteli.

Olin häntä pentuna muutaman kerran pitänyt rintani päällä maatessani sohvalla.

En tiedä. Oli todella vaikuttava kissa.

Vierailija
189/270 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi meidän kissoista tykkäsi mennä pienempänä muovipussin sisälle (Tietysti valvoimme vieressä)

Vierailija
190/270 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäytyy yht'äkkiä kyljelleen makaamaan 🐈🐈😊

Vierailija
191/270 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissa ei välitä musta ollenkaan. Välttelee mun seuraa.

Paitsi, kun ollaan kahdestaan kotona, tulee aina mun syliin persus edellä.

Siis siten, että hänen peräpää on mun sylissä ja pää sohvalla. Siinä sitten makaa ja nukkuu.

Kun muu perhe tulee paikalle, ei anna mun koskea, eikä lähesty mua.

Vierailija
192/270 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissa on hauska diiva. Hän ei suostu syömään muuta, kuin kalliita raksuja ja tonnikalamoussea. Kun kisulla on nälkä, menee hän keittiöön ja heittäytyy selälleen. Saa myös parvekkeella hepulin ja pitää mourukonsertin. Nuolee muovikasseja ja paperinreunoja. Makaa selällään ja alkaa kehrätä, kun takatassujen polkuanturoita kutitetaan. 😁 Vetelee surutta muita eläimiä päin näköä kyselemättä mitään. On valinnut selkeästi mieheni suosikikseen eikä peittele valintaansa 😂

Vierailija
193/270 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan raapimapuu on oven vieressä. Kissa odottaa ovella, että se avataan. Kun lähestyn ovea, kissalle tulee kamala kiire raapia tovi raapimapuuta. Vasta sen jälkeen menee ovesta ulos. Kumma rituaali.

Vierailija
194/270 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissa kulkee mun perässä vetäen mukanaan ”onkileluaan”, sitten kun istahdan, se asettelee onkivapansa eteeni ja täppäilee sitä tassuillaan aivan kuin näyttääkseen, että ”hei, voisit tällai leikkiä mun kaa”.

Kun tulen kotiin kissa heittäytyy selälleen matolle, kieriskelee ja haluaa, että katson sitä, tämän se oppi pentuna ilmeisesti koiralta, koska koira tekee samaa pyöriskelyä saadakseen huomioni.

Vierailija
195/270 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissa rakastaa pahvilaatikoita. Aina jos ollaan tilattu esim jostain nettikaupasta jotain, on hauskaa kun tietää miten kissa ilahtuu uudesta laatikosta. Sinne se aina menee ja ottaa päiväunia. Aika pieneenkin laatikkoon on yrittänyt itseään ängetä.

Ja hirmu seurallinen kissa on, tulee perässä kun puuhailen puutarhassa. Maukuu, moukuu, miukuu ja suorastaan karjahtelee joskus (silloin kun ruoka on myöhässä).

Vierailija
196/270 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissani tulee joka aamu pääni viereen nukkumaan. Klo 05.20-05.30, aina samaan aikaan. Välillä herään siihen, kun se laittaa nenän kiinni omaan nenääni ja kun avaan silmät, niin se tuijottaa suoraan silmiini naamani edessä. Vaikka on aikainen aamu, niin alkaa väkisin naurattaa, kun tuijottelemme toisiamme nenät vastakkain.

Vierailija
197/270 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissalla on kanssa kaikenlaisia leluja, kuten roikotettavia perhosia, pehmoeläimiä ja kumileluja yms. Mutta kaikkein paras lelu on Pepsi-Maxin musta korkki vuosimallia 2017 - 2021. Sen perässä se juoksee ja pallottelee sitä joka suuntaan kunnes se menee sohvan tai pianon alle.

Muut korkkimallit eivät kiinnosta likimainkaan yhtä paljon. Jotkut Lidlin tai Saskian korkit saavat jäädä rauhaan. Myös parhaan kiinnostuksen saa juuri mustalla korkilla tästä samasta mallista eikä esimerkiksi keltaisella.

Vierailija
198/270 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissani tulee joka aamu pääni viereen nukkumaan. Klo 05.20-05.30, aina samaan aikaan. Välillä herään siihen, kun se laittaa nenän kiinni omaan nenääni ja kun avaan silmät, niin se tuijottaa suoraan silmiini naamani edessä. Vaikka on aikainen aamu, niin alkaa väkisin naurattaa, kun tuijottelemme toisiamme nenät vastakkain.

❤️

Vierailija
199/270 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella tätä modea, poisti vastauksen jossa sanoin vaan:

Kissassa on 9 tasoa ja kussakin kaikki nuo mitä yllä päälle :)

Ja menikin tunteisiin taas?

Eihän tässä virkkeessä ole päätä eikä häntää. Se on siansaksaa.

- - nuo mitä yllä päälle? Eli mitä?

Vierailija
200/270 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden kodin leikattu kollikissa istui ikkunan edessä ja "haukkui" ulkona lentäviä lintuja ja muita elukoita.

Ei naukunut - vaan haukkui kuten koirat.

Moni vieraskin ihmetteli sitä ääntä ja käytöstä. En ole koskaan kuullut kenenkään muin kissan tekevän vastaavaa haukahdusääntä. 😄

Muuten oli aika normikissa. Laiska ja lihava elämänsä loppua kohden.