Kissasi kummalliset/ihanat/hauskat piirteet
Tarinoita kehiin kissasi piirteistä! Mikä ihmetyttää, naurattaa tai saa pudistelemaan päätä, kun katselet kissasi elämää? Mieleen on jäänyt joku ketju, jossa eräs kertoi kissansa rakastavan pullasuteja. Rakastan ihania kissakertomuksia, joten jaetaan näitä yhteiseksi iloksi.❤️
Erään kerran ihmettelin, kun keittiöstä kuului rapinaa. Menin katsomaan ja perheemme kissa oli kiivennyt pöydälle kahvikoneen viereen ja natusti tyytyväisenä bonsai-puusta lehtiä. Ei varmaan tarvitse sanoa, että bonsai on nykyään lehdetön, kun eräs tihulainen on syönyt sitä salaa useamman kerran.😁
Ap
Kommentit (270)
Mun toinen kissa on aina kova tekemään vahinkoja, se kaataa maljakot ja kukkapurkit, pudotti kerran telkkarin lattialle ku piti päästä muka kirjahyllyyn, kerran se hyppäsi silmälasien päälle ja lasit meni rikki, se repin yt seiniltä tapetit silpuksi, se hyppää pöytäliinojen päälle ja kahvikupit tippuu lattialle, se on niin täysi tööt, mutta on jo vähän rauhoittunut siitä miten hurja oli pentuna, nyt on 8 vuotias ja on muuten tosisuloinen kissaneiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö ruokansa vain jos näkee mun laittavan sen lautaselle.
Mikään kaupasta ostettu lelu ei kelpaa. Ainoat llut meillä ovat lankakerä, foliopallo, naru ja muut roskat.
Ei uskalla mennä ulos, mutta iltaisin pitää ovata joko terassin ovi tai etuovi, että kissa pääsee katselemaan ja haistelemaan ilmaa. Ihan kiva kesäisin, ei niin kiva talvisin.
Meillä se folio panee yökkäämään jo kun näkee sitä, lähtee heti pois.
Joskus kun lähietäisyydelle foliota joutuu, niin yökkäämään alkaa, mistähän tuo johtunee. Kyse on siitä alumiinifoliosta, ei siitä kelmusta.
Minunkaan kissa ei pidä foliosta, voisikohan johtua siitä jos hampaisiin koskee kun foliota pitää suussa/puree sitä 🤔
Kissoilla paljon aistihäiriöitä, jolloin saattavat reagoida itseään sukimalla, yökkimällä tai puremalla ilmaa. Ilmeisesti usein jotkut erikoiset äänet saattavat aiheuttaa lievää pahoinvointia ja "pakko-oireita".
Näin luin jostain kun etsin selitystä oman kissan oireille
Jos mun suuhun joutuu esim ruuasta alumiinfolion palase tekee metallisen maun suuhun ja alumiinilla on sähköä johtava ominaisuus.
Varmaan kissoilla sama asia.
Kissamme odottaa aina vessan oven ulkopuolella, että tulen pois. Olen paljon kotona, mutta jos olen pidempään pois, kissa ei syö ennen kuin tulen. Tämä kissa ei ole ollut meillä kuin reilut pari kk, mitä ennen se asui perheessä, jossa sen paras kaveri oli koira. En tiedä onko tämä yhteen ihmiseen kiintyminen (pääasiassa) koiramainen piirre. Lisäksi kun kissaa leikittää ja se saa lelun kiinni, sen pitää kantaa se aina eteisen lattialle, siis kaikki pitkät huiskatkin.
Mun iso kastroitu kissa tykkää lätkiä mua lempeästi naamalle tai puskea jos en kiinnitä siihen huomiota. Oikeastaan mun pitäisi olla vaan sen kanssa ja se tykkää olla myös sylissä. Välillä on kuitenkin muutakin tekemistä kun seurustella ton ihanan kanssa.
Kun koira tulee ulkoa sisälle, se heittäytyy matolle makaamaan ja kiehnää mattoa vasten, pyöriskelee ja kieriskelee siinä. Kissa katselee sitä hetken ja heittäytyy kanssa matolle ja yrittää tehdä samoja temppuja, tosin vähän laiskemmin.
On henkivartija. Silittää poskia.
Herätti aina hyvät unenlahjat omaavan pikkuveljen kouluaamuina, ihan odotti veljen huoneen oven takana milloin tulee lupa mennä. Ovi kun avautui niin suoraan peiton alle jalkopäästä ja puremaan varpaita :D
Mulle tuli mieleen enon kissa (vaikka ei nyt ihan vastaa tehtävänantoa).
Kissa oli sellainen iso paksu maatiaiskissa maalla joka pyydysti hiiriä ja oli vanhoilla päivillään hellyydenkipeä. Oli kuitenkin leimaantunut enooni ja piti suosikkina.
Aina kun eno oli lähdössä matkalle niin kissa meni istumaan matkalaukun päälle. Ei halunnut että eno lähtee mihinkään. Enoni kuolema oli sitten kova paikka, kissa sai hyvän kodin vielä muttei tottunut vaan oli surullinen ja kaipasi enoa.
Meidän toinen kissamme rakastaa tiputella tavaroita pöydältä lattialle. Ei väliä onko kyseessä autonavaimet, kynttilä, tölkki tai juomalasi. Se myös naukuu jatkuvasti kovaan ääneen ja pyytää leikkimään laser-osoittimellaan. Härnää myös vähän väliä vanhempaa kissaamme hyökkäämällä leikkisästi kimppuun. Sen kanssa kyllä leikitään paljon, mutta sille ei mikään riitä. Ai niin, kaataa myös AINA vesikuppinsa ja tuijottaa minuuttitolkulla vessanpönttöön. Melkoinen katti. :D