Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mille alalle kouluttautuisit jos olisit nyt valinnan edessä?

Vierailija
25.07.2020 |

Miksi?

Kommentit (605)

Vierailija
221/605 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelisin soittamaan rahoitusinstrumentteja, tavalliset instrumentit olen ottanut jo haltuun itseopiskelulla, niillä ei vain elantoa saa.

Vierailija
222/605 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotain oikein raavasta homostelua menisin lukemaan Helsingin yliopistoon, kun se on nykyään niin in.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/605 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläinlääkikseen, koska pidän sekä opintojen aiheita että työnkuvaa mielenkiintoisena. Oikea unelma ala minulle. Myös työllisyystilanne on hyvä. Sen sijaan kouluttauduin nuoruudessa laiskuuttani diplomi-insinööriksi. Olihan sinne paljon helpompi päästä opiskelemaan, mutta en henkilökohtaisesti ole katunut mitään muuta valintaani niin paljon. Monelle hyvä valinta, sitä en kiellä mutta minulle suuri virhe ja niin väärä ala.

DI:n koulutus avaa mahdollisuuden mitä moninaisimpiin työtehtäviin, joten ihmettelen aina kun kuulen jonkun sanovan että katuu kyseistä koulutusta. Myös kohtuu hyville palkoille on aika helppo päästä.

Vierailija
224/605 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin jatkaa saman alan ylempään AMK tutkintoon. Olen insinööri. En ole täysin alaa vastaavassa työssä, mutta opiskelu houkuttaa ja jonkinlainen elämänmuutos ja vaihtoehtojen laajentuminen. Koen, että olisi helpointa jatkaa vaan samaa pidemmälle. Toisaalta olen tyytyväinen tekniikan alaan ja siihen että on ollut töitä.

Siitä ylemmästä ei vaan ole hyötyä. Dippaa arvostetaan enemmän jos enää sitäkään.

Vierailija
225/605 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläinlääkikseen, koska pidän sekä opintojen aiheita että työnkuvaa mielenkiintoisena. Oikea unelma ala minulle. Myös työllisyystilanne on hyvä. Sen sijaan kouluttauduin nuoruudessa laiskuuttani diplomi-insinööriksi. Olihan sinne paljon helpompi päästä opiskelemaan, mutta en henkilökohtaisesti ole katunut mitään muuta valintaani niin paljon. Monelle hyvä valinta, sitä en kiellä mutta minulle suuri virhe ja niin väärä ala.

DI:n koulutus avaa mahdollisuuden mitä moninaisimpiin työtehtäviin, joten ihmettelen aina kun kuulen jonkun sanovan että katuu kyseistä koulutusta. Myös kohtuu hyville palkoille on aika helppo päästä.

Aika moni DI kaveri on lukenut muuta, kun ovat vaihtaneet uraa. KTM yleisin tutkinto.

226/605 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proviisoriksi ja myöhemmin apteekkariksi.

Vierailija
227/605 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puheterapeutiksi, ja tätä harkitsenkin. Sisätyö virka-aikaan, mahdollisuus parantaa toisten elämänlaatua, mutta ei ole vastuussa kenenkään hengestä kuten lääkärit, kohtuullinen palkka eikä tarvitse olla koko ajan käskytettävänä.

Palkan kohtuulisuus on aika subjektiivista. Puheterapeutti ansaitsee n. 3000-3500 €/kk, eli minun mittapuullani erittäin vähän. Toki vasemmistolainen verotuksen progressio vähän tukee huonoa palkkaa.

AmmatinharjoittajaNa puheterapeutti tienaa usein aika huimasti.

Vierailija
228/605 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puheterapeutiksi. Hyvä palkka kevyestä työstä ja helpot asiakkaat. Koskaan ei vain tullut edes mieleen.

Kerro lisää siitä että asiakkaani ovat helppoja ja työni kevyttä.

t. puheterapeutti

Vierailija
229/605 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiologiksi. Kiinnostaisi sisällöltään

Vierailija
230/605 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologia. Tosin ehkä olisin ollut nuorena ja kokemattomampana siinä huono ja minusta olisi tullut joku Tarina joka tarinoi ties mitä.

Mutta nyt keski-ikäisenä aion sitä alkaa opiskelemaan, mutta en ihan perinteistä vaan työelämään liittyvää.

Vierailija
231/605 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bioteknologia, biolääketieteen tekniikan koulutus ja ylipäänsä terveysteknologiaan liittyvät opinnot kiinnostaisivat kovasti.

Vierailija
232/605 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin alan DI:ksi luultavasti. Mitä tahansa muuta kuin tämä nykyinen opettajan työni. 

Lukio-opettajan työ oli juuri sitä, mitä halusin ja mistä nautin, kun  10 vuotta sitten aloitin urani. Eipä ole enää ja maksuton toinen aste ei tule asiaa parantamaan.

Vierailija
233/605 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeasepäksi. Korut ja käsillä tekeminen kiinnostaa. Toinen lempityö olisi ollut keraamikko.

Vierailija
234/605 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KTM, siitä ensin lyhyt kirjanpitäjän ura ja kovaa kiitoa controlleriksi. Taattu hyvä ura. Nyt olen HR:ssa ja ihan tuskaa yrittää vaihtaa työpaikkaa nykyisestä tällä alalla, kun HR on niin julmetun kilpailtu. Joka toinen kouluttautuu alalle ja ihan perus HR-asiantuntijan hommiin tulee 200-300 hakemusta. Kirjanpitäjän hauissa päteviä hakijoita on 2, controllereilla hivenen kilpaillumpaa mutta ei mitään 100 kanssahakijaa. HR oli virheala, ei tämä ole sitä ihmistyötä, mitä puhutaan. Pelkkää sopimusten pyöritystä ja tessien tulkintaa.

Vierailija
235/605 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt FM tietojenkäsittely & KTM combo,

Ehkä tuon KTM vaihtaisin OTM

Vierailija
236/605 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikin, ja jos se ei onnistuisi niin diplomaatin.

Vierailija
237/605 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigolon.

Harmi, että Korona vei parhaat mentorit Italiasta, joten alalle suuntaaminen on hankalaa. Kreikkalaiset ovat naisen miellyttämisen tieteissä vielä niin kovin kaukana, että ei sekään polku tunnu realistiselta ja miksi alkaa huonoksi. Ei se olisi oikein asiakkaita kohtaan heillä harjoitella.

Voi Mansueto ja Valentino! Lähditte liian nuorina :(

Vierailija
238/605 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttautuisin psykologiksi. Valitsisin siis oman alani uudelleen. Palkalla ei pääse rikastumaan (mutta ei tarvitse penniäkään venyttää) ja töitä riittää tässä tuhansien murheellisten laulujen maassa.

Vierailija
239/605 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen arkkitehti, ja tekisin saman valinnan uudestaan. Monipuoliset uramahdollisuudet, kiinnostava työ, riittävä palkka (myös naiselle) ja halutessa mahdollisuus vaikuttaa yhteiskunnallisiin asioihin.

Matkan varrella on tullut mieleen että muita vaihtoehtoja olisivat olleet lakimies ja lastenlääkäri. Molemmissa varmaan parempi palkka.

Vierailija
240/605 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologia. Tosin ehkä olisin ollut nuorena ja kokemattomampana siinä huono ja minusta olisi tullut joku Tarina joka tarinoi ties mitä.

Mutta nyt keski-ikäisenä aion sitä alkaa opiskelemaan, mutta en ihan perinteistä vaan työelämään liittyvää.

Sama. Siksipä suoritan työn ohessa psykologian opintoja avoimessa. Tosin mua ei kiinnosta työelämään liittyvä, vaan ihan perinteinen terapiatyö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi