Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kautta voisin konkreettisesti auttaa (esim. Ostaa ruokaa) jotakuta vähävaraista?

Vierailija
24.07.2020 |

Tahtoisin auttaa ihmisiä, joilla on pula. Esim. köyhää yksinasujaa tai lapsiperhettä. Veisin mielelläni esim. ruokakassin, tai antaisin eteenpäin vaatteita/tavaroita. Mitä väylää pitkin voisin tavoittaa ihmisiä, joille apu olisi tarpeen? Olen esim. pistänyt joskus Toriin "annetaan" -ilmoituksia toivoen että menisi jollekulle tarpeeseen, mutta huomasin, että tavaroita tuli hakemaan ahneita ihmisiä, jotka sitten itse pistivät tavarat rahalla myyntiin eteenpäin. Haluaisin sellaiselle, jolla oikeasti on tarve.

Ja motiivi miksi haluan tällaista tehdä, on että olin itse ennen aivan köyhä ja tiedän mitä on kituuttaa nälässä ja kuluneissa lenkkareissa. Nykyään kun olen päässyt vakaille tuloille, olisi varaa auttaakin muita.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tapa on antaa suoraa ruoka- apua tai majoitusta. Esim voi mennä ruuhkaiseen yöaikaan nakkikioskille ja ostaa kaksi makkaraa ja luvat antaa ne nälkäisille ja kahdelle ensimmäiselle, ihmiset asettuvat jonoon ja voit ojentaa ruaan jaettavaksi.

Kodittomille kannattaa tarjota koti ja esimerkiksi puistoihin sammuneet kannattaa viedä kotiinsa selviämään, siis omaan kotiin ja tarjota heille kuppi teetä Katherini Mansfieldin tapaan.

Vierailija
22/36 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaamattomista pesuainepulloista olen laittanut Torille ilmoituksen ja aina on joku hakenut ne pois. Ihan sama kenelle menee, en viitse heittää roskiin. Hajusteallergikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras tapa on antaa suoraa ruoka- apua tai majoitusta. Esim voi mennä ruuhkaiseen yöaikaan nakkikioskille ja ostaa kaksi makkaraa ja luvat antaa ne nälkäisille ja kahdelle ensimmäiselle, ihmiset asettuvat jonoon ja voit ojentaa ruaan jaettavaksi.

Kodittomille kannattaa tarjota koti ja esimerkiksi puistoihin sammuneet kannattaa viedä kotiinsa selviämään, siis omaan kotiin ja tarjota heille kuppi teetä Katherini Mansfieldin tapaan.

Huono vitsi. Varsinkin tuo nakkikioskijuttu. Siellä harvemmin hengaa yöaikaan köyhiä. Ei köyhällä ole varaa nakkikioskilla käydä. 

Vierailija
24/36 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaamattomista pesuainepulloista olen laittanut Torille ilmoituksen ja aina on joku hakenut ne pois. Ihan sama kenelle menee, en viitse heittää roskiin. Hajusteallergikko.

Miksi hajusteallergikko ostaa hajustettuja tuotteita? Toki tapa se on tuokin avustaa muita. 

Vierailija
25/36 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
26/36 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnottomien majoituksiin tai esim. lastenkoteihin voi viedä vaatelahjoituksia ym. 

Vierailija
27/36 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kiinnostaisi. Olisi paljon ylimääräisiä vaatteita, osa lähes käyttämättömiä, kun ei vaan ole sitten ollutkaan kivoja ja on jäänyt palauttamatta. Lisäksi olisi shampoita, hoitoaineita, suihkusaippuoita, pyykinpesuaineita yms jotka kertakokeilulla olen todennut itselle sopimattomaksi tai esim väärän tuoksuiseksi.

Mihin tällaisia voisi viedä? Tuntuisi niin turhalta hävittää hyvää, käyttökelpoista tavaraa vain koska ei itselle olekaan käyttöä.

Avatut pakkaukset roskiin. Ei ole hygieenistä antaa kenellekään. Vaatteita ottaa vastaan monikin taho (eri asia sitten saako se oikeasti tarvitseva niitä). 

Vastauksesi on yksi tyhjän kanssa. Jokainen tietää uffit yms, en nyt etsi sellaista tahoa. Avattu pyykinpesuaine sen sijaan ei ole mitenkään epähygieeninen, älä nyt naurata. Ihmiset availevat noita pulloja kaupassakin haistellakseen niitä, tiesitkös sitä?

Miksi edes vastasit? Informaatioarvo tasan nolla.

Vierailija
28/36 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin järjestössä joka auttaa vähävaraisia ja olen kokenut kaikkien kannalta toimivaksi kirpputorin.

Järjestö ylläpitää lahjoitustavaroilla kirpputoria ja tuotoilla avustetaan rahalla avuntarvitsijoille.

On melkoisen mahdotonta järjestöjen löytää tavaralle uusi omistaja, mutta se raha kelpaa kaikille.

Samalla työllistetään pitkäaikaisia työttömiä palkkatuen avulla ja saadaan palkkauskustannuksia kohtuulliseksi ja heille työtä, eikä kaikki kirpputorin tuotot mene palkkoihin.

Itse toimimme vapaaehtoiset ilmaiseksi.

Voisit selvittää toimiiko vastaavaa paikkakunnalla missä asut ja kysyä lisätietoa heidän toiminnasta.

Meidänkin on vaikea löytää oikeita kohteita.

Vierailija
29/36 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunnottomien majoituksiin tai esim. lastenkoteihin voi viedä vaatelahjoituksia ym. 

Tuli mieleeni noi turvakodit!

Voisiko sinne viedä ja sieltäkäsin sitte jakaisivat tarvitseville.

Ja sos-lapsikylät?

Entäs noi alkoholistien asumis...yömajat.

https://www.sininauhakoti.fi/sininauha-oy/

https://www.hel.fi/helsinki/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/sosiaalinen-…; Tämmösiä on varmaan aika monella paikkakunnalla,isommalla siis

https://www.sos-lapsikyla.fi/lahjoita/muut-tavat-lahjoittaa/

http://asunnottomienyo.fi/arkisto/tori/ensisuojat.html

https://www.facebook.com/pg/HurstinApu.fi/posts/

https://www.pelastusarmeija.fi/auta/lahjoituskohteet

https://www.hdl.fi/tukea-ja-toimintaa/lapsille-ja-perheille/

en nyt ehdi enempää kaivaa mutta laittakaa hakusanoiksi juurikin köyhät jne ja eikös se ole sama mitä kautta se apu menee,meni miten meni

Vierailija
30/36 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/36 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähävaraisille apua, siellä joku heiti syöttiä, ilmoitus oli avunpyyntö.  Sitten hän ei ottanutkaan vastaan tarjottua apua.

Ymmärrän jos henkilö oli katkeroitunut, tai häntä oli höynäytetty, tiedän vain että itse olen aina pitänyt lupaukseni.

Pahoittelut heille, jotka vilpittömässä mielessä ovat toimineet, ja ottaneet avun vastaan.

Tämä tapaus sai harkitsemaan kannattaako avustaa.

Oletan hänen olleen netissä häiriköinyt ennenkin.

Vierailija
32/36 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna aikaa. Mun poika sai jotain koulupisteitä, kun antoi tukiopetusta toiselle.

Tämä pieni poika oli ihan hukassa ja se menikin niin, että tuli suoraan meille koulun jälkeen, tein kotona töitä.

Tein välipalaa ja yritti yksin ja sitten poikani teki hänen kanssa ja myös kertasivat alkuja. Oli meillä monta kk aina 2 h. Arvosanat nousivat, kun ei häntä oltu ikinä opetettu opiskelemaan. Tapahtui n 5 v sitten. Siskoni asuu Amerikassa ja siellä on nämä arkipäivää. Poikani sai jonkun stipendin tai kunniakirjan, koska oppilaan arvosanat nousivat.

Vierailija
33/36 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Commu appia itse käytän! Toimii hyvin. Itse olen vähän erakko ja sosiaalisesti kömpelö, joten en osaa mennä mihinkään yhdistyksiin missä livenä täytyy ihmisiä tavata. Tuollainen toimii hyvin, että voi sovelluksen kautta löytää sellaisen avun tarvitsijoita, mitä minä pystyn tarjoamaan, ja hoitamaan homman.

Vierailija
34/36 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut kirkon touhuissa, mutta mitäs se diakoniatyö on, voisko sellaisesta kysyä? 

Vierailija
35/36 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hope ry kirjoitti:

Voit auttaa suomalaisia vähävaraisia Hope järjestön kautta:

- Vaatelahjoitukset ja tavaralahjoitukset menevät vähävaraisille suomalaisille

- Voi ostaa lahjakortteja

- Voit maksaa harrastustarvikkeita

- Voit tilata lehtiä vähävaraisille lapsille

Ota rohkeasti yhteyttä Hope järjestöön. He eivät ota mitään välistä, kaikki avustukset menevät suoraan apua tarvitseville

Siis toimiiko Hope 100% vapaaehtoisten pyörittämänä? Tämä olikin hyvä tieto, täytyy kyllä vielä varmistella jostain.

Vierailija
36/36 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Commu-nimistä sovellusta tai lahjoita seurakunnille 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi