Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kautta voisin konkreettisesti auttaa (esim. Ostaa ruokaa) jotakuta vähävaraista?

Vierailija
24.07.2020 |

Tahtoisin auttaa ihmisiä, joilla on pula. Esim. köyhää yksinasujaa tai lapsiperhettä. Veisin mielelläni esim. ruokakassin, tai antaisin eteenpäin vaatteita/tavaroita. Mitä väylää pitkin voisin tavoittaa ihmisiä, joille apu olisi tarpeen? Olen esim. pistänyt joskus Toriin "annetaan" -ilmoituksia toivoen että menisi jollekulle tarpeeseen, mutta huomasin, että tavaroita tuli hakemaan ahneita ihmisiä, jotka sitten itse pistivät tavarat rahalla myyntiin eteenpäin. Haluaisin sellaiselle, jolla oikeasti on tarve.

Ja motiivi miksi haluan tällaista tehdä, on että olin itse ennen aivan köyhä ja tiedän mitä on kituuttaa nälässä ja kuluneissa lenkkareissa. Nykyään kun olen päässyt vakaille tuloille, olisi varaa auttaakin muita.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama juttu. En tiedä kuka on köyhä. Järjestöille en halua antaa, kun ei tiedä meneekö välikäsille.

Vierailija
2/36 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit auttaa suomalaisia vähävaraisia Hope järjestön kautta:

- Vaatelahjoitukset ja tavaralahjoitukset menevät vähävaraisille suomalaisille

- Voi ostaa lahjakortteja

- Voit maksaa harrastustarvikkeita

- Voit tilata lehtiä vähävaraisille lapsille

Ota rohkeasti yhteyttä Hope järjestöön. He eivät ota mitään välistä, kaikki avustukset menevät suoraan apua tarvitseville

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs facebookissa jossain ryhmissä tarjoaisit apua?

Vierailija
4/36 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs facebookissa jossain ryhmissä tarjoaisit apua?

Kaikkein ahneimmat vaan kerkiävät ensin? Eikä tiedä, ovatko edes oikeasti eniten avun tarpeessa.

Vierailija
5/36 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kiva ajatus. Sitten vanhemmilla on enemmän varaa alkoholiin ja turhaan roinaan kun joku avustaa ruuassa.

Vierailija
6/36 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonoissa ei ainakaan kukaan huvikseen jonottele, kaikilla enemmän tai vähemmän rahasta pulaa.

Vierailija
7/36 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie konkreettia ruokaa, niin lapset saavat varmasti syötävää. Raha tai rahaksi muunnettavissa oleva saattaa mennä turhuuteen. Kuulostaa julmalta, mutta olen nähnyt.

Vierailija
8/36 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hope ry kirjoitti:

Ota rohkeasti yhteyttä Hope järjestöön. He eivät ota mitään välistä, kaikki avustukset menevät suoraan apua tarvitseville

Kunpa tähän voisi luottaa. Vai löytyykö toimari, joka surutta käyttää "firman tiliä" omien ja lähipiirinsä kuluihin. On niin vaikeaa luottaa nykyään mihinkään tahoon, tuntuu, että missään järjestössä tai organisaatiossa ei ole yhtäkään tahoa, joka toimisi vilpittömästi siedettävän pienellä palkalla, pelkästään tarkoituksen vuoksi. 

Vierailija
9/36 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman tai viereisen pikkupaikkakunnan kirpparille, 4h, seurakunta tai vastaava. Ottavat lahjoituksia ja tavarat jaetaan eteenpäin ilmaiseksi tai pikkurahalla. Isommilla paikkakunnilla tavaraa tulee lahjoituksina liikaa, mutta pienemmille/köyhemmille alueille menee jakoon.

Vierailija
10/36 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hope ry kirjoitti:

Eivät toki. Muuten vaan vapaaehtoiset lajittelijat napsivat parhaat omaan kassiinsa. Olen nähnyt omin silmin. Tämä valitettava totuus ihan kaikissa järjestöissä. 

Vierailija
11/36 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie konkreettia ruokaa, niin lapset saavat varmasti syötävää. Raha tai rahaksi muunnettavissa oleva saattaa mennä turhuuteen. Kuulostaa julmalta, mutta olen nähnyt.

Näin tahtoisin tehdäkin, mutta kysymyksenä juuri se, että mistä löydän sen perheen joka ruoan tarpeessa on ja haluaisi ottaa apua vastaan? Ap

Vierailija
12/36 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten ja varmimmin saisit avun perille, kun tietäisit jonkun vähävaraisen perheen. Voisit itse viedä ruokaa tms. ja apu menisi varmasti perille. 

Vierailija
13/36 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaksi vuotta sitten joulun alla todellisessa pulassa, ja rahat riitti juuri ja juuri ruokaan.

Laiton apupyynnön jouluapua-ryhmään, mutta kas kummaa kun tavallisen sinkkumiehen hakemus hylättiin.

Jouluapua-ryhmässä sitten toivottiin lapsille laskettelusuksia ja Nintendoja, jotka monesti päätyvät vielä Facebookin kirppiksille myyntiin joulun jälkeen. Ja hakemukseni oli ainoastaan jouluruokaa. 

Vierailija
14/36 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ilmoittautuisit itse vapaaehtoiseksi johonkin avustusjärjestöön? Näin voisit omin käsin viedä omat ja muiden lahjoitukset perille. 

Vierailija
15/36 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kiva ajatus. Sitten vanhemmilla on enemmän varaa alkoholiin ja turhaan roinaan kun joku avustaa ruuassa.

Valitettavasti tunnen tällaisen perheen. Aluksi autoin, sitten kyllästyin jatkuvaan alkoholilla läträykseen ja valitukseen kuinka ei ole varaa maksaa laskuja tai ostaa ruokaa. Järkipuhe ei vain mene perille. Aikovat tehdä lisää lapsia.

Kaikki eivät tietenkään elä näin.

Vierailija
16/36 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipäjonoissa ei ainakaan kukaan huvikseen jonottele, kaikilla enemmän tai vähemmän rahasta pulaa.

No ei kyllä ihan näinkään...

Vierailija
17/36 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi. Olisi paljon ylimääräisiä vaatteita, osa lähes käyttämättömiä, kun ei vaan ole sitten ollutkaan kivoja ja on jäänyt palauttamatta. Lisäksi olisi shampoita, hoitoaineita, suihkusaippuoita, pyykinpesuaineita yms jotka kertakokeilulla olen todennut itselle sopimattomaksi tai esim väärän tuoksuiseksi.

Mihin tällaisia voisi viedä? Tuntuisi niin turhalta hävittää hyvää, käyttökelpoista tavaraa vain koska ei itselle olekaan käyttöä.

Vierailija
18/36 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on kyllä vaikea auttaa ainakaan järjestöjen kautta. Siellä kun osa "pyyteettömistä" vapaaehtoisista on niin ahneita, että ottavat lahjoitukset itselleen. Sairaaksi on maailma mennyt. 

Vierailija
19/36 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta pois köyhyysideologiasta. Sen suurempaa lahjaa ei voi antaa eikä sitä vaikeampaakaan tekoa löydy. Köyhät nauttivat jotenkin perverssisti kärsimyksistään tarrautuen köyhyyteen.

Näiden kuuluisi itse ekana haluta irti... rahoilla tai tavaralla ei pääse irti. Vain henkisillä muutoksilla irtaantuu.

Vierailija
20/36 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kiinnostaisi. Olisi paljon ylimääräisiä vaatteita, osa lähes käyttämättömiä, kun ei vaan ole sitten ollutkaan kivoja ja on jäänyt palauttamatta. Lisäksi olisi shampoita, hoitoaineita, suihkusaippuoita, pyykinpesuaineita yms jotka kertakokeilulla olen todennut itselle sopimattomaksi tai esim väärän tuoksuiseksi.

Mihin tällaisia voisi viedä? Tuntuisi niin turhalta hävittää hyvää, käyttökelpoista tavaraa vain koska ei itselle olekaan käyttöä.

Avatut pakkaukset roskiin. Ei ole hygieenistä antaa kenellekään. Vaatteita ottaa vastaan monikin taho (eri asia sitten saako se oikeasti tarvitseva niitä). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme