Mitä tehdä kun elämässä mikään ei kiinnosta kovin pitkään tai tarpeeksi?
Kysymys otsikossa. Siis aivan sama mitä opiskelen tai teen työkseni niin parin kuukauden päästä olen yleensä täysin kyllästynyt. Aivan sama miten mielenkiintoista jokin on. Niinpä hyvän alun jälkeen vedän täysin keskinkertaiset paperit opinnoista tai saan fudut töistä. Mitä tälle tekee?!
Kommentit (12)
Jep en tiedä. Tuohon vielä sosiaalinen ahdistus niin voi h***etti. Plus nämä nivelkivut ja hengitysvaikeudet, väsymys...! Ap
Lähdin tuttua moikkaamaan. Ulosmeno oli vaikeaa...ap
Hanki Steam-tili ja pelaa kaikki Steamin pelit läpi. Riittää tekemistä ainakin pariksi viikoksi.
Ei muuta kuin opettelee sietämään tylsyyttä ja tavallisuutta. Noin lyhyessä ajassa ei ehdi edes juuri mitään oppia. Sitten vasta päästään kiinnostaviin asioihin, kun ensin hallitaan tavalliset perusasiat.
Jep, mullakin on Steam pullollaan pelejä joita en ole jaksanut pelata loppuun, ihan sama miten innokkaasti alan pelaamaan.
Muakin alkaa kyllästyttämään nopeasti, mutta teen silti kaiken loppuun vaikka hammasta purren. Mulla on kolme koulutusta, joista kaksi akateemista. Otan pelkkiä määräaikaisuuksia vastaan, jotta pääsen niistä eroon jne. Tätä ominaisuutta voi myös jalostaa. Vaihdan harrastuksia heti kun olen oppinut suht hyväksi jne. En jää suremaan, etten ole kuin muut.
Se johtuu siitä, ettet sä kestä elämää sellaisena, kun se oikeasti on. Se tavallinen olemista, jossa ei tapahdu mitään ihmeellistä, koetaan tylsänä ja sitä tylsyyttä on vaikea kestää ja sen takia ihmiset koko ajan unelmoivat ja suunnittelevat jotain. Ihmisen aivot tottuvat nopeasti ja mielihyvä irtoaa koko ajan vaikeammin. Sulla on ollut ajatus, että se uusi juttu tekee sinut onnelliseksi, koska se innostus on tehnyt sulle hetkellisesti hyvän olon. Blaise Pascal sanoi 1600-luvulla, että ihmisen kaikki ongelmat johtuvat siitä, ettei hän kykene istumaan yksin huoneessa tekemättä mitään.
Käy lentämässä Föönissä, siihen ei kyllästy. Ja on niin penteleen kallista ettei voi kyllästyä siksikään kun koko aikaa ei oo varaa olla siellä
Miksi sille pitää jotain tehdä, miksi paeta?
Ole sen tunteen parissa, tekemättä sille mitään.
Koe se mahdollisimman voimakkaasti ja täyteläisenä.
Jos siihen pystyt, niin jonakin hetkenä huomaat, että sitä tunnetta ei enää ole.
Ei muakaan mikään ihmeemmin kiinnosta paitsi herkkujen syönti, nainti ja juopottelu. Mutta olen silti käynyt opintoni loppuun ja tehnyt alani töitä jo 20 vuotta. Ei esimerkiksi työn tarvi kiinnostaa. Se riittää että se on siedettävää ja rahallinen korvaus ajan uhraamisesta työlle on kohtuullinen. Ei aikuinen ihminen oikein niin voi elää että tekee vain kaikkea kivaa.
adhd ?