Onko Lumi ihan kammo yleinen trendinimi nyt?
Olen haaveillut jo pitkään nimen Lumi antamisesta tytölle, kun meidän sukunimi liittyy tunturiin ja lumiseen maisemaan. Ja toisella tytöllä on myös luontonimi. Nyt tuo Lumi vaan tuntuu olevan aika pirun yleinen. Mielipiteitä nimestä Lumi?
Kommentit (12)
Ihana nimi, eikä ole musta ainakaan vielä liian yleinen
No miten sä sen voisit antaa, kun sanot sitä kammoksi ja pirun yleiseksi?
Minä en tykkää. Mies haluaisi antaa tulevalle tytölle, mutta onneksi lähipiirissä on jo kaksi pikkuista Lumia niin ei tarvitse siitä vääntää enempää. Mutta siis en tykkää osittain juuri siksi kun on niin yleinen ja toisaalta tykkään sellaisista nimistä joiden kirjoitus- ja taivutusasu on selkeää eikä tule väärinkäsityksiä (Lumi - Lumin/Lumen jne).
En ole huomannut, että olisi mitenkään yleinen juuri nyt. Tosi kaunis merkityksellinen suomalainen nimi. Antakaa ihmeessä!
Ei ole mikään kovin yleinen. Olen yläkoulun opettaja, enkä ole vielä ainuttakaan Lumi-nimistä opettanut. Lapseni on ekalla eikä hänen luokkatovereistaan yksikään ole Lumi. Ei ole myöskään rinnakkaisluokalla. Toinen lapseni on päiväkodissa eikä koko päiväkodissa ole ainuttakaan Lumi-nimistä.
On varmaan niitä muotinimejä, jotka nousevat ihmisten tietoisuuteen mutta joita ei kuitenkaan tapaa oikeassa elämässä monellakaan. Esim. Isla on toinen tällainen nimi. Tällä palstalla julistettiin juuri vähän aikaa sitten, että nimi on niin yleinen, ettei sitä kannata antaa enää kenellekään, mutta enpä tunne ainuttakaan Islaa. Sen sijaan opetan monta Ellaa, Annia, Emmaa, Helmiä ja Veeraa ja lasteni kavereiden joukosta löytyy ihan näitä samoja nimiä.
Lumi on kaunis nimi ja trendinimenä tuore, nousi vasta viime vuonna 50 suosituimman listalle (47.); listalla siis vuonna 2012 nimensä saaneet. Kasteilmoituksista päätellen nousu jatkuu tänä vuonna, mutta tuskin vielä yltää kympin sakkiin. Anna toki nimeksi lapsellesi, jos siitä pidät!
Isla on toinen trendinousija, joka ponnahti 50 listalle viime vuonna ja heti sijalle 37. Tämänvuotisissa kasteilmoituksissa yksi suosituimmista, joten nousu jatkuu. Seitsemän vuoden päästä alkaa olla paljon alakoululaisia Isloja.
Ellat, Annit, Emmat ja Helmit sen sijaan nousivat listakärkeen jo yli kymmenen vuotta sitten, joten he alkavat täyttää jo yläkoulujakin. Kymppikärjessä ovat pysyneet, joten samoja nimiä vilisee edelleen myös kasteilmoituksissa ja päiväkodeissa.
Minä olin ihan kummissaan kun kuulin tuttavan laittaneen lapsen nimeksi tuon. Miellän sen täysin lemmikkien nimeksi. Ponille esim. Hyvä nimi.
Miten ois Lumia? Se on lähellä sitä, mutta on kuitenkin erilainen.
On yleinen nimi ihan pienten joukossa, alle kouluikäisten. Tiedän muutaman pikku-Lumin, mutta myös yhden Luminan ja kaksi Lumiaa.
Kaunis trendinimi.
se on kiva nimi