Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marin ja Vihreät: polttoaineiden 30 sentin korotus ei riitä ympäristön pelastamiseen

Vierailija
24.07.2020 |

Syksyllä päätetty polttoainehintojen korotus ei riitä EU velkojen maksamiseen.

Kommentit (144)

Vierailija
81/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset osaavat vain valittaa ja itkeä, mutta kenelläkään ei ole mitään oikeaa sanottavaa tai ratkaisuja tarjota. Nämäkin kommentit ovat vain sitä samaa minäminäminä. Bensa-autoilua ei voida jatkaa ikuisesti eikä kohta enää edes saa uusia polttomoottoriautoja ostettua.

Vierailija
82/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten työssä käynti enää kohta kannattaa? Tai mitä motivaatiota siihen enää on, kun koko ajan kiristetään ja kallistetaan ja lapioidaan suomalaisten rahoja ulkomaille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ahdistaa tosi paljon tämä mylittlepony joka haluaa pelastaa koko maailman tietämättä yhtään miten se tehdään ja varsinkaan tietämättä ettei siihen joku pikku suomineito pysty.

Minua ahdistaa PS:n "kukaan ei voi mitään niin ei tarvitse tehdä mitään" -asenne. Ei voisi vähempää kiinnostaa teidän moottoripyörät ja muu huvisaastutus.

Mene huutelemaan tuskaasi Kiinan tai Intian toreille!

Kiina on maailma suurin sähköautomarkkina ja siellä otetaan käyttöön eniten tuulivoimaa maailmassa. Kiinaa on helppo syyllistää kun itse ollaan ensin kaikki tuotanto sinne siirretty! Siitä ei ole kauaakaan kun EU:sta vietiin vielä laivalaisteittain JÄTETTÄ Kiinaan. Nythän Kiina pisti sille stopin.

Vierailija
84/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fixit ja saadaan tehdä taas kauppaa Venäjän kanssa. Ja UKn

Vierailija
85/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeps, nuo veronkorotukset ovat päätetty jo hallitusneuvoitteluissa vuosi sitten.

Se on osa ilmastopolitiikka.

Miten tuo veronkorotus näkyy ilmastossa?

Logiikka on se, että jos polttoaineesta tehdään kallista niin polttoaineen kulutus vähenee ja sitä kautta saastuttaminen.

Onkin sitten eri asia miten tuo toimii käytännössä.

Vierailija
86/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset osaavat vain valittaa ja itkeä, mutta kenelläkään ei ole mitään oikeaa sanottavaa tai ratkaisuja tarjota. Nämäkin kommentit ovat vain sitä samaa minäminäminä. Bensa-autoilua ei voida jatkaa ikuisesti eikä kohta enää edes saa uusia polttomoottoriautoja ostettua.

Antaa bensa-autoilun loppua luonnolisesti teknologian kehittyessä. Ei pakottamalla ja nostamalla suomalaisen työssäkäyvän työmatkakustannuksia kohtuuttomasti saati sen 85-vuotiaan mökkiään öljyllä lämmittävän mummon lämmistyskuluja.

Vierailija
87/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun läheltä etuoveani kulkee joku automatisoitu moduuli jonka kyydissä pääsen edullisesti aamulla töihin, niin ihan vapaasti kieltäkää vaikka kaikki autot. Sitä ennen aivan järjetöntä alkaa rankaisemaan autoilusta kun vaihtoehtoja ei ole, ainakaan köyhällä.

Vierailija
88/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öljy tulee loppumaan JOKA TAPAUKSESSA tulevaisuudessa. Nyt on jo hyvä valmistautua siihen. Täällä porukkaa elää vielä jossain ihmeen säkissä ja luulee, että halpaa bensaa tulee ikuisesti pumpusta. Herätkää nyt jo! Maailma on siirtymässä sähköautoihin vaikka kuinka kierisitte lattialla itkemässä bensaisia kyyneliä.

Sähköauto on parempi joka asiassa (kiihtyvyys, kestävyys, hiljaisuus jne jne). Tämän takia sähköpotkulaudatkaan eivät toimi polttomoottorilla. Myöskään läppärit ja kännykät eivät toimi polttomoottorilla, koska sähkö nyt vaan on parempi.

Kyllä, oljy tulee loppumaan, se on fakta. Mutta tämä nykyinen sanelupolitiikka ja polttoaineverolla kikkailu teknologiamuutoksen aikaansaamiseksi on täysin väärä tapa toimia.

Maailma on siirtymässä sähköautoihin, mutta miksi sen pitää tapahtua pakotetusti? Miksi se ei voisi tapahtua luonnollista kautta? Kyllä öljyntuottajat tulevat nostamaan hintoja kun viimeistä pisaraa viedään.

BTW Suomen hiillidioksidipäästöt/hiilinielu-suhde on noin 0.44 eli Suomen hiilidioksidipäästösuhteella voisimme elää puolta pienemmällä maapallolla.

Ohitan nuo läppärikännykkäolkiukot vain toteamalla, että eivätpä nuo välitä siitä, millä teknologialla sähkö on tehty.

Milloin se öljy loppuu?

Vierailija
89/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaa bensa-autoilun loppua luonnolisesti teknologian kehittyessä. Ei pakottamalla ja nostamalla suomalaisen työssäkäyvän työmatkakustannuksia kohtuuttomasti saati sen 85-vuotiaan mökkiään öljyllä lämmittävän mummon lämmistyskuluja.

Juuri näin.

Missä muuten ovat investoinnit polttokennoteknologian tutkimiseen?

Vierailija
90/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ahdistaa tosi paljon tämä mylittlepony joka haluaa pelastaa koko maailman tietämättä yhtään miten se tehdään ja varsinkaan tietämättä ettei siihen joku pikku suomineito pysty.

Minua ahdistaa PS:n "kukaan ei voi mitään niin ei tarvitse tehdä mitään" -asenne. Ei voisi vähempää kiinnostaa teidän moottoripyörät ja muu huvisaastutus.

Ajattele, paljonko saastetta tulee kun ympäri taloyhtiöitä koko Suomen pärrätään sitä ruohikkoa lähes joka viikko saastuttavilla bensaleikkureilla. Minusta tuo on ihan täyttä huvisaastutusta ihan vaan sen takia, että olisi joku nätti nurmikko ikkunan edessä. Miksi se nurmikko pitää olla?

Vierailija
91/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskonut että tällaista voisi tapahtua, mutta Suomen ylimielinen oikeisto on tehnyt minusta vassarin. Olen aina ennen äänestänyt kokoomusta, mutta taidan seuraavaksi äänestää jotain vihervassaria.

Älä yritä, sä olet ollut vassari syntymästäs saakka😁

Vierailija
92/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiina on maailma suurin sähköautomarkkina ja siellä otetaan käyttöön eniten tuulivoimaa maailmassa. Kiinaa on helppo syyllistää kun itse ollaan ensin kaikki tuotanto sinne siirretty! Siitä ei ole kauaakaan kun EU:sta vietiin vielä laivalaisteittain JÄTETTÄ Kiinaan. Nythän Kiina pisti sille stopin.

Se on kyllä HYVÄ, että KIINA, joka on yksi TODELLISISTA maailman SAASTUTTAJISTA, ottaa käyttöön ja mahdollisesti kehittää näitä vähäpäästöisiä tekniikoita. Tuulivoimahan on vielä LAPSENKENGISSÄ ja energiamäärä jota siitä saadaan, ei taida kattaa edes TUOTANTOKUSTANNUKSIAAN.

Suomessa ko. tuulivoimaa tuetaan ja VÄÄRISTETÄÄN energiamarkkinoita.

Hyvä että siellä KIINASSA saadaan saastemäärää laskettua. EU:n päästökauppaleikki on siirtänyt euroopasta VÄHÄPÄÄSTÖISTÄ tuotantoa juuri sinne KIINAAN tuotettavaksi paljon pahemmilla PÄÄSTÖILLÄ.

(Hyvä luoja, ota nämä Hassin märät päiväunet jo pois täältä meidän harteiltamme)

Vierailija
93/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bensan pitäisi maksaa 5 euroa per litra eikä mitään tuollaisia naurettavan pieniä korotuksia!

Sähköautoja muuten saa kaupasta kuten myös kaasuautoja.

Anna kun arvaan, et ole itse riippuvainen henkilöautosta? Sähköautojen tarvitsema energiakin tulee päästöttömästi pistokkeesta?

Suomessa sähköntuotanto on yli 80% CO2-neutraalia. Bensa-autollako se maailma sitten pelastuu ja kaupunkien ilma puhdistuu?

Suomen kaupungeissa ei käytännössä ole ilmanlaatuongelmia.

Kummasti kuitenkin ilma haiskahtaa aina kun joku polttomoottorivehje menee läheltä ohi. Laita vaikka autosi pakoputkesta letku sisälle ohjaamoon ja testaa tuleeko ilmanlaatuongelmia.

Sinun pierustasi tulee metaania, joka on paha ilmastokaasu. Samaten suljetussa tilassa aika paha ilmanlaatuongelman aiheuttaja. Mitäs siihen tuumit?

Vierailija
94/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinaehtoisesti Finnair ei olisi edes pystyssä :) Mutta se on PS:n mielestä "eri asia" :D

Veronmaksajat pitävät Finnairia pystyssä vuodesta toiseen..

Vierailija
95/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä HYVÄ, että KIINA, joka on yksi TODELLISISTA maailman SAASTUTTAJISTA, ottaa käyttöön ja mahdollisesti kehittää näitä vähäpäästöisiä tekniikoita. Tuulivoimahan on vielä LAPSENKENGISSÄ ja energiamäärä jota siitä saadaan, ei taida kattaa edes TUOTANTOKUSTANNUKSIAAN.

Hyvä että siellä KIINASSA saadaan saastemäärää laskettua. EU:n päästökauppaleikki on siirtänyt euroopasta VÄHÄPÄÄSTÖISTÄ tuotantoa juuri sinne KIINAAN tuotettavaksi paljon pahemmilla PÄÄSTÖILLÄ.

(Hyvä luoja, ota nämä Hassin märät päiväunet jo pois täältä meidän harteiltamme)

Jälleen pelkkää arvailua ja mutua ilman mitään faktaa PS:n tyyliin.

Tuulivoima ei tarvitse enää tukia ja on Suomessa aika merkittävä nykyään noin 10%:n osuudella.

Vierailija
96/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markkinaehtoisesti Finnair ei olisi edes pystyssä :) Mutta se on PS:n mielestä "eri asia" :D

Huvisaastuttajien pitää päästä etelään saastutusmatkalle eikä haittaa vaikka me muut joudumme pitämään raskaasti tappiollista Finnairia pystyssä. Finnairin pitäisi antaa MARKKINAEHTOISESTI kaatua omaan mahdottomuuteensa. Matkailijat voisivat ostaa omat lentokoneensa.

Vierailija
97/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele, paljonko saastetta tulee kun ympäri taloyhtiöitä koko Suomen pärrätään sitä ruohikkoa lähes joka viikko saastuttavilla bensaleikkureilla. Minusta tuo on ihan täyttä huvisaastutusta ihan vaan sen takia, että olisi joku nätti nurmikko ikkunan edessä. Miksi se nurmikko pitää olla?

Miksi luulet, että olisin tuosta eri mieltä? Nurmikko on täysin turha ja perustuu siihen, että se olis joskus keskiajan Englannissa arvokas eikä muilla kuin kuninkaallisilla ollut varaa nurmikkoon ja puutarhaan. Se leikkaaminen tosiaan on järkyttävää saastutusta ja melua aivan kuten sanoitkin. Nykyään onneksi tosin saa jo hyviä sähköleikkureita.

Vierailija
98/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassi menee varmaan vielä valtakunnanoikeuteen, niin voi olla, että meidän märkä päiväuni toteutuu.

Siitäkin on tehty kantelu oikeuskanslerille.

Vierailija
99/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän suomalainen mieluummin rahoita Finnairia kuin syydä rahaa katteettomasti Espanjaan, Italiaan, Portugaliin. Tosin Sanna Marin oli ihan eri mieltä.

Mistä saataisiin Suomeen hallitus joka ajaisi suomalaisten asiaa, nyt tämä hallitus on pettänyt oman kansansa. 6600 miljoonaa suomalaisten rahaa palaa ulkomaille ja Marin väittää tehneensä hyvän diilin. On lintsannut talousopin tunnit.

Vierailija
100/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskonut että tällaista voisi tapahtua, mutta Suomen ylimielinen oikeisto on tehnyt minusta vassarin. Olen aina ennen äänestänyt kokoomusta, mutta taidan seuraavaksi äänestää jotain vihervassaria.

Älä yritä, sä olet ollut vassari syntymästäs saakka😁

Voi olla, että olen ollut tosiaan kaappivassari. Olen kuitenkin aina äänestänyt kokoomusta, koska nautin myös ulisevien ja laiskojen köyhien kyykyttämisestä.