Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marin ja Vihreät: polttoaineiden 30 sentin korotus ei riitä ympäristön pelastamiseen

Vierailija
24.07.2020 |

Syksyllä päätetty polttoainehintojen korotus ei riitä EU velkojen maksamiseen.

Kommentit (144)

Vierailija
61/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bensan pitäisi maksaa 5 euroa per litra eikä mitään tuollaisia naurettavan pieniä korotuksia!

Sähköautoja muuten saa kaupasta kuten myös kaasuautoja.

Tajuatko miten paljon kulutushinnat esim. ruoka, nousisivat tuollaisen summan myötä? Sähkö- ja kaasuautoja ei saa kaupasta, ne pitää maksaa.

Trolli taidat olla.

Vierailija
62/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan aikuisten oikeasti miettinyt, miten muka sähköautot pelastaa maailman ilmastonmuutokselta ja saastumiselta. Autojen akkuihin pitää louhia kaikenlaisia mineraaleja ja metalleja enkä usko, että kaivotoiminta on kovin hyväksi luonnolle, maisemalle ja ympäristölle. Juu, eivät saastuta ajopäästöillä, mutta ne päästöt syntyy juuri valmistuksesta. Ja sitten niitä akkukaivoksia halutaan tänne Suomeen maisemaa raiskaamaan. Miten tällaisen voi hyväksyä puolue nimeltä Vihreät? Yle Areenassa on muuten nähtävillä hyvä dokkari (Vihreitä valheita) yritysten viherpesusta ja sähköautojakin siinä sivutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi poliitikkomme haluaa väkisin tehdä suomalaisista äärimmäisen köyhän kansan.

Köyhää ja nöyrää, sairauksien heikentämää. Katso miten Kiina kohtelee muun muassa uiguureja, samaa punavihreet suunnittelee suomalaisille. Tilalle tuotetaan koneinsinöörejä ja muita kultamunia. Linja on selvä.

Vierailija
64/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bensan pitäisi maksaa 5 euroa per litra eikä mitään tuollaisia naurettavan pieniä korotuksia!

Anna kun arvaan, et ole itse riippuvainen henkilöautosta? Sähköautojen tarvitsema energiakin tulee päästöttömästi pistokkeesta?

Suomessa sähköntuotanto on yli 80% CO2-neutraalia. Bensa-autollako se maailma sitten pelastuu ja kaupunkien ilma puhdistuu?

Vierailija
65/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaa marinille ja koplalle, että ihmisten pitää käydä töissä ja jos polttoaineiden hintoja korotetaan, niin se on melkein sama, jos ihmisiä pyydettäisiin sahaamaan jalkansa ja kätensä irti: ei pääse enää töihin. kun sitä työssä ansaittua raha käytetään polttoaineen ostamiseen ja sillä polttoaineella ajetaan työpaikalle, koska julkinen liikenne on niin surkeaa ettei sillä yksinkertaisesti pääse töihin.

kun me sitten ilmastohysterissamme olemme sukupuutossa (lue: ei käydä töissä, kun ei saa saastuttaa luontoa, valtiolta loppuu raha maksella korvauksia, ihmiset kuolee nälkään) täällä onkin yksi maa täynnä metsää ja puhdasta luonto, jonne saa ilmansaastuttajamaat käydä lomailemassa ja jatkamassa ilmaston saastutusta.

(lukekaa: suomessa on asiat hyvin, me olemme monen vuoden ajan tehneet ilmastotekoja, kun muut maat eivät ole. Me emme voi omilla toimillamme pelastaa tätä planeettaa, meidän on kannustettava muita tuleman edes siihen missä me nyt olemme ja katsellaan asiaa sitten sen jälkeen. meillä ON oikeus sanoa saastuttavimmille maille, että olemme tehneet enemmän kuin tarpeeksi, te ette ole, nyt on teidän vuoronne!)

Vierailija
66/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljy tulee loppumaan JOKA TAPAUKSESSA tulevaisuudessa. Nyt on jo hyvä valmistautua siihen. Täällä porukkaa elää vielä jossain ihmeen säkissä ja luulee, että halpaa bensaa tulee ikuisesti pumpusta. Herätkää nyt jo! Maailma on siirtymässä sähköautoihin vaikka kuinka kierisitte lattialla itkemässä bensaisia kyyneliä.

Sähköauto on parempi joka asiassa (kiihtyvyys, kestävyys, hiljaisuus jne jne). Tämän takia sähköpotkulaudatkaan eivät toimi polttomoottorilla. Myöskään läppärit ja kännykät eivät toimi polttomoottorilla, koska sähkö nyt vaan on parempi.

Vierailija
67/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italiassa verot laskee, ja täällä nousee .

Saksakin laski alv.aan vuoden loppuun asti, meillä sekin varmasti nousee viimeistään syksyn budjettineuvottelujen jälkeen.

Se olisi sitten maksimi. Nimittäin EU kieltää alvin nostamisen 25:n yli.

Toki Suomen surkea johto keksii taas porsaanreiän lisäverotukseen...

XD ilman EU:ta Suomen alvi olisi 35% ja rahan arvo 1/1000 nykyisestä. Ja silti rahaa riittäisi lapattavaksi ympäri maailmaa.

Siomen johto on paska.

Vierailija
68/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ihan aikuisten oikeasti miettinyt, miten muka sähköautot pelastaa maailman ilmastonmuutokselta ja saastumiselta. Autojen akkuihin pitää louhia kaikenlaisia mineraaleja ja metalleja enkä usko, että kaivotoiminta on kovin hyväksi luonnolle, maisemalle ja ympäristölle. Juu, eivät saastuta ajopäästöillä, mutta ne päästöt syntyy juuri valmistuksesta. Ja sitten niitä akkukaivoksia halutaan tänne Suomeen maisemaa raiskaamaan. Miten tällaisen voi hyväksyä puolue nimeltä Vihreät? Yle Areenassa on muuten nähtävillä hyvä dokkari (Vihreitä valheita) yritysten viherpesusta ja sähköautojakin siinä sivutaan.

Öljyteollisuusko mielestäsi on puhdasta? Minä olen aikuisten oikeasti miettinyt, että ovatko sähköautovastustajat oikeasti noin pihalla? Suomi vieläpä tuo kaiken raakaöljyn Venäjältä. Miksi oikeisto haluaa rahoittaa Venäjää?

Kaiken lisäksi öljyteollisuus käyttää valtavat määrät kobolttia rikinpoistoon. Akuissa taas ei kohta ole kobolttia enää ollenkaan ja lisäksi akut voi kierrättää.

Vierailija
69/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos, vaikka puolet autoista olisi sähköauto, niin korotetaanko sähkö vai autoveroa, tietullien lisäksi.

Ehkä lisänä kilometrivero, jokainen ajettu kilometri maksaa, vaikka 0,3€. Tätä voi vuosittain nostaa.

Vierailija
70/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko polttoaineen hintaa pitäisi nostaa ettei Sanna itse enää lentäisi yksityiskoneella brysselistä suomeen?

Eiköhän se kohta siellä pysyvästi olekin kun hankki tuolla diilillään hyvä palkkaisen duunin sieltä ihan niin kuin edeltäjänsä Jygä Käteinen joka puolestaan lahjoitti suomalaisten veronmaksajien rahat Kreikkaan. Jygä suomen huonoin pääministeri kautta aikojen ja Marin heti kakkosena.

Jännästi unohdatte aina sen Urpilaisen, joka yhdessä Kataisen kanssa järkkäsi Suomelle Kreikkavelat ja itselleen komissaarin viran. Mikähän paikka sille on varattuna EU-pestin jälkeen Suomessa?

Enkä ymmärrä, miten heidän kuprunsa oli muka Marinin kuprua pahempi? Eivät kuitenkaan ohittaneet perustuslakia, eikä sillä sitouduttu tulonsiirtoununioniin, kuten Marin nyt meni tekemään. Ei tämä nyt otettu velka auta Italian pankin 500 miljardin velan hoidossa kuin alkuun, lisää velkasitoumuksia tullaan tekemään Suomen puolesta nyt kirjoitettuun sopimukseen vedoten. Lukiko se Marin edes tai ymmärsikö, mihin nimmarinsa kirjoitti?

Miten perustelet, että Kataisen suhmurointi (Urpilaista unohtamatta) olisi ollut millään muotoa Marinin selän takana pelaamista pahempi? Puolueen?

Ei, kyllä Marin menee kirkkaaseen johtoon.

Toivon mukaan ja jotkut asiantuntijat sanovatkin jo, että tästä tulee todennäköisesti neuvoa-antava kansanäänestys, toivotaan, ja sitten hallitus vaihtoon.

Etkö usko että Prisman kassalla raha-asioihin syvällisesti perehtynyt neitokainen ei muka erottaisi miljoonaa miljardista?

Italialainen charmi on aina tehonnut syvällisesti suomalaisiin naisiin, kuten myös kreikkalainen.

En mä kyllä oikeasti usko tähän, Marin on niin vallanhimoinen, että se menee kaiken muun edelle. Ainoastaan jos se avittaa hänet komission johtoon, hän voi flirttailla Macronin kanssa, samoin sen Michellen kanssa. Raukkaparka luulikin, että setämiehet lankeavat häneen, kun kupsautteli vähän kyynärpäitä niitten kanssa. Voi kun heillä oli lystiä. Siellä on Ranskassa sellaisia neitokaisia niin halutessa, chic,, että ei Suomi-neito pärjää. Eikä kaikki välttämättä edes pidä Marinin ulkonäöstä.

Vierailija
71/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ahdistaa tosi paljon tämä mylittlepony joka haluaa pelastaa koko maailman tietämättä yhtään miten se tehdään ja varsinkaan tietämättä ettei siihen joku pikku suomineito pysty.

Minua ahdistaa PS:n "kukaan ei voi mitään niin ei tarvitse tehdä mitään" -asenne. Ei voisi vähempää kiinnostaa teidän moottoripyörät ja muu huvisaastutus.

Vierailija
72/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan, et ole itse riippuvainen henkilöautosta? Sähköautojen tarvitsema energiakin tulee päästöttömästi pistokkeesta?

Suomessa sähköntuotanto on yli 80% CO2-neutraalia. Bensa-autollako se maailma sitten pelastuu ja kaupunkien ilma puhdistuu?

Suomen kaupungeissa ei käytännössä ole ilmanlaatuongelmia.

Vierailija
73/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ahdistaa tosi paljon tämä mylittlepony joka haluaa pelastaa koko maailman tietämättä yhtään miten se tehdään ja varsinkaan tietämättä ettei siihen joku pikku suomineito pysty.

Minua ahdistaa PS:n "kukaan ei voi mitään niin ei tarvitse tehdä mitään" -asenne. Ei voisi vähempää kiinnostaa teidän moottoripyörät ja muu huvisaastutus.

PS:n linja on, ettei Suomen ole mitään tarvetta tehdä kokoaan enempää.

Vierailija
74/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskonut että tällaista voisi tapahtua, mutta Suomen ylimielinen oikeisto on tehnyt minusta vassarin. Olen aina ennen äänestänyt kokoomusta, mutta taidan seuraavaksi äänestää jotain vihervassaria.

Vierailija
75/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän? Minulla ei ole moottoripyörää. Minulla ei ole autoa. Yitän välttää jopa julkisia jos on kohtuullinen matka. Miltä planeetalta olet? Joltain West Side Story -karikatyyriääliöajatetteluplaneetalta, jossa on vain me ja ne?

Vierailija
76/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallankumous. Kiitos.

Ei näitä voi kattoa enää 3 vuotta

Vierailija
77/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti kuitenkin ilma haiskahtaa aina kun joku polttomoottorivehje menee läheltä ohi. Laita vaikka autosi pakoputkesta letku sisälle ohjaamoon ja testaa tuleeko ilmanlaatuongelmia.

Vierailija
78/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öljy tulee loppumaan JOKA TAPAUKSESSA tulevaisuudessa. Nyt on jo hyvä valmistautua siihen. Täällä porukkaa elää vielä jossain ihmeen säkissä ja luulee, että halpaa bensaa tulee ikuisesti pumpusta. Herätkää nyt jo! Maailma on siirtymässä sähköautoihin vaikka kuinka kierisitte lattialla itkemässä bensaisia kyyneliä.

Sähköauto on parempi joka asiassa (kiihtyvyys, kestävyys, hiljaisuus jne jne). Tämän takia sähköpotkulaudatkaan eivät toimi polttomoottorilla. Myöskään läppärit ja kännykät eivät toimi polttomoottorilla, koska sähkö nyt vaan on parempi.

Sähköautot ovat aivan varmasti tulevaisuutta, mutta mitään syytä ennen aikaiseen pakottamiseen ei ole.

Vierailija
79/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti kuitenkin ilma haiskahtaa aina kun joku polttomoottorivehje menee läheltä ohi. Laita vaikka autosi pakoputkesta letku sisälle ohjaamoon ja testaa tuleeko ilmanlaatuongelmia.

Olipa hienosti keksitty vertaus. Laita sinä paskahuussista ilmastointikanava suoraan olohuoneeseen ja totea, että paskahuussit pitää kieltää.

Vierailija
80/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, oljy tulee loppumaan, se on fakta. Mutta tämä nykyinen sanelupolitiikka ja polttoaineverolla kikkailu teknologiamuutoksen aikaansaamiseksi on täysin väärä tapa toimia.

Maailma on siirtymässä sähköautoihin, mutta miksi sen pitää tapahtua pakotetusti? Miksi se ei voisi tapahtua luonnollista kautta? Kyllä öljyntuottajat tulevat nostamaan hintoja kun viimeistä pisaraa viedään.

BTW Suomen hiillidioksidipäästöt/hiilinielu-suhde on noin 0.44 eli Suomen hiilidioksidipäästösuhteella voisimme elää puolta pienemmällä maapallolla.

Ohitan nuo läppärikännykkäolkiukot vain toteamalla, että eivätpä nuo välitä siitä, millä teknologialla sähkö on tehty.