Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi juuri sinä et ole

Vierailija
15.06.2013 |

sijaisvanhempi eli perhehoitaja? Sellaisista on pulaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voimavarat riitä.

Vierailija
2/25 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellainen, joka ottaa vieraan lapsen?

Hui. Sieltähän voi tulla vaikka mikä manaaja vaihdossa. Kiva siinä sitten sijaistella kun pää pyörii hyrränä kaiket yöt-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tarpeeksi monta omaakin lasta.

Vierailija
4/25 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen koko ajan töissä ja kun olen kotona, en jaksa edes omiani.

Vierailija
5/25 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kelpaa siihen hommaa.

Vierailija
6/25 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 22:30"]

En kelpaa siihen hommaa.

[/quote]

Miksi et?

Vierailija
7/25 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkaan voimat ei riitä :( Enkä myöskään ole valmis siihen että lapsi joskus mahdollisesti lähtisi pois. 

Terveiset lapsettomuushoidoista

Vierailija
8/25 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 22:25"]

Siis sellainen, joka ottaa vieraan lapsen?

Hui. Sieltähän voi tulla vaikka mikä manaaja vaihdossa. Kiva siinä sitten sijaistella kun pää pyörii hyrränä kaiket yöt-

[/quote]

Tiedätkö mitä sana "manaaja " tarkoittaa? Niin, sitähän minäkin.

Vierailija
9/25 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia jaksaisin mut en kylkiäisinä tulevia lapsen vanhempia

Vierailija
10/25 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis mieleenkään kun katsoo serkun ja hänen miehensä tilannetta ja sitä riskiä jonka sijaisvanhemmuus aiheuttaa. He ovat sijaisvanhempia ja siitä kiitokseksi saavat aina silloin tällöin keskellä yötä talonsa pihalle hulluja huumehoureisia biologisia vanhempia joiden mielestä serkku ja miehensä ovat "varastaneet" heiltä lapset.... Kerran jos toisenkin siellä on uhattu heitä puukolla ja ties millä aseilla ja on tarvittu poliisia viemään pois ne kuonakansalaiset, jotka eivät pysty pitämään lapsistaan huolta.

Vierailija
11/25 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, entä miksi sinä et ole sijaisvanhempi? Jos kuitenkin olet, mitä se sinulle antaa? Millaisia ominaisuuksia sijaisvanhemmalla olisi hyvä olla? 

Vierailija
12/25 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimavarat riittää hädin tuskin omalle perheelle, toinen lapsista vakavasti sairas.

Vierailija
13/25 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä jaksaminen. Olen ihan romuna ihan tämän oman elämäni kanssa vähän väliä. En olisi riittävästi turvallisuutta herättävä aikuinen lapselle, joka tarvitsisi sitä erityisesti. 

Vierailija
14/25 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihmisihminen vaan eläinihminen. Toimimme sijaiskotina eläinsuojeluyhdistykseen toimitetuille eläimille.

Vierailija
15/25 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 22:30"]

En kelpaa siihen hommaa.

[/quote]

Miksi et?

[/quote]

Ollaan oltu lastensuojelun asiakkaita (minun mielenterveysongelmieni takia) joten vähän epäilen, etten taida kelvata sijaisvanhemmaksi.

Nykyään kyllä voimavaroja riittäisi kun päänuppikin on kunnossa.

Vierailija
16/25 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, olen kiinnostunut sijaisperheenä olemisesta. Voi olla, ettei meistä koskaan sellaista tule, mutta itseäni se kiinnostaisi. Nyt omat lapset vielä niin pieni (1v ja 3v), että en halua, mutta pidemmällä tähtäyksellä olen kiinnostunut. Tosin luulen, että mieheni ei voisi edes ajatella asiaa... :(

Eniten sijaisperheeksi ryhtymisessä kuitenkin mietityttäisi juuri ne biologiset vanhemmat, sillä mitään huumehörhön lasta en voisi ottaa ihan vain sen vuoksi, että pelkään niistä tulevia häiriöitä. 

Vierailija
17/25 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 22:36"]

Ei tulis mieleenkään kun katsoo serkun ja hänen miehensä tilannetta ja sitä riskiä jonka sijaisvanhemmuus aiheuttaa. He ovat sijaisvanhempia ja siitä kiitokseksi saavat aina silloin tällöin keskellä yötä talonsa pihalle hulluja huumehoureisia biologisia vanhempia joiden mielestä serkku ja miehensä ovat "varastaneet" heiltä lapset.... Kerran jos toisenkin siellä on uhattu heitä puukolla ja ties millä aseilla ja on tarvittu poliisia viemään pois ne kuonakansalaiset, jotka eivät pysty pitämään lapsistaan huolta.

[/quote]

Tämä on suurin syy siihen, miksi minä en halua ruveta sijaisvanhemmaksi, vaikka meillä olisi siihen perheenä kaikki edellytykset.

Vierailija
18/25 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mieheni ei haluaisi minun ryhtyvän sellaiseksi. Sille kaksi omaa lasta on todellakin tarpeeksi.

2. Omat voimavarat ei riitäisi kun pitää töissäkin käydä. Asiaa voisin harkita jos syytä 1 ei olisi ja jos ei tarvitisi tehdä muuta palkkatyötä.

Vierailija
19/25 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 22:43"]

Jännä, olen kiinnostunut sijaisperheenä olemisesta. Voi olla, ettei meistä koskaan sellaista tule, mutta itseäni se kiinnostaisi. Nyt omat lapset vielä niin pieni (1v ja 3v), että en halua, mutta pidemmällä tähtäyksellä olen kiinnostunut. Tosin luulen, että mieheni ei voisi edes ajatella asiaa... :(

Eniten sijaisperheeksi ryhtymisessä kuitenkin mietityttäisi juuri ne biologiset vanhemmat, sillä mitään huumehörhön lasta en voisi ottaa ihan vain sen vuoksi, että pelkään niistä tulevia häiriöitä. 

[/quote]

No sinähän et pysty valitsemaan millainen lapsi teille tulee, etkä voi kieltäytyä vastaanottamasta lasta sillä perusteella millaiset hänen vanhempansa ovat.

Vierailija
20/25 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua uhrata omia lapsia. Mieluummin kolme pärjäävää, osaavaa, osallistuvaa ja vankan perusturvallisuuden saanutta lasta kuin tähän lisäksi yksi oireileva, hyväksikäytetty, erilaisissa terapioissa juoksutettava jämälapsi, jonka vanhemmat tietävät oikeutensa, mutta eivät suostu vastuuseen ja velvollisuuksiin. Se yksi sijaislapsi saattaisi pilata omien lasteni elämän joten ei kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän