Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut kesällä, heinäkuussa Turkissa rantalomalla? Oliko liian kuuma?

Vierailija
15.06.2013 |

Siis jaksoiko siellä tehdä mitään, liikkua ja katsella muutakin kuin allasta? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut, lämmintä on (voi olla liki +40`C) mutta minua ei haittaa noin kuuma ilma. Itse "palelen" jos +20`C. Turkissa se hyvä puoli että siellä ei sada, eli jokainen päivä on täynnä aurinkoa.

Minua se kuumuus ei haittaa, suuren osan päivää olen bikineissä rannalla, ja kun mennään kaupungille niin oikeanlaiset vaatteet päällä ei tule mitenkään erityisen "kuuma". Tarkoitan siis ilmaviä keveitä vaatteita, en mitään tavallista t-paitaa ja capreja ja lenkkareita vaan esim. naruolkaiminen pellavamekko ja varvassandaalit. Ostareilla on tietenkin ilmastointi.

Vierailija
2/8 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin vain viime kesänä heinäkuun lopussa ja oli liian kuuma. Ollaan oltu aikaisemminkin mutta touko-kesäkuussa ja syyskuussa silloin ihana. Mutta heinäkuu oli kyllä liikaa vaikka lämpimästä tykkäänkin ja Suomen helle eri mulle kiskaan ole liikaa. Varjolämpö oli päivällä 40 ja yölläkin yli 30. Päivällä ei jaksanu todella muuta kuiin loikoa varjossa ja hiki oli illallakin. Läkähdyttävää. Rannalla hiekka niin kuumaa ettei pystyny kävelemään kun jalat paloi punaisiksi. Ei enää ikinmä heinä.elokuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin vain viime kesänä heinäkuun lopussa ja oli liian kuuma. Ollaan oltu aikaisemminkin mutta touko-kesäkuussa ja syyskuussa silloin ihana. Mutta heinäkuu oli kyllä liikaa vaikka lämpimästä tykkäänkin ja Suomen helle eri mulle kiskaan ole liikaa. Varjolämpö oli päivällä 40 ja yölläkin yli 30. Päivällä ei jaksanu todella muuta kuiin loikoa varjossa ja hiki oli illallakin. Läkähdyttävää. Rannalla hiekka niin kuumaa ettei pystyny kävelemään kun jalat paloi punaisiksi. Ei enää ikinmä heinä.elokuussa.

Vierailija
4/8 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesä/heinäkuun vaihteessa. Oli 40 astetta kuumaa ja altaaseen piti hypätä 10 minuutin välein viilentymään.

Vierailija
5/8 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpö huiteli noin 40 asteessa (olin heinäkuussa), aurinko porotti pilvettömältä taivaalta lähes tulkoon koko viikon ja satunnaisesti puhalteli hieman vilvoittava tuuli. Joo, tykkään lämpimästä ja tuo oli jo liikaa. 

Oikeastaan en kyennyt edes makaamaan rannalla kun oli niin kuuma. Uiminen ei kauheasti helpottanut, koska meri ei tuossa vaiheessa ollut enää viileää, päinvastoin. Uima-altaan vedessä sama homma.

Yö ei tuonut minkään sortin helpotusta.

Ei ikinä enää heinä (tai elo)kuussa Turkkiin. Syyskuussa ilma alkoi olla ihanteellinen.

Vierailija
6/8 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa panostaa hotelliin, jos on ilmastointi niin huoneessa ei ole kuuma. Muutenkin rannoilla/hotellilla yleensä on varjopaikkoja joiden alla on viilempää, en tarkoita nyt yksittäisiä aurinkovarjoja vaan isompia katoksia. Samoin rannoille on yleensä rakennettu kulkuväyliä lankuista tmv. joita pitkin pääsee kulkemaan paljain varpainkin. Joissakin kohteissa tuulee enemmän mitä toisissa, tuulenvire saa ilman tuntumaan hieman viileämältä. Mutta lämmintä piisaa, asia ei haittaa jos rakastaa lämpöä, jos taas olo on tukala jos Suomen kesässä en menisi :)

Vierailija
7/8 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin viime vuonna elokuun alussa, ja jumankekka että oli kuuma, pääle 40 astetta koko ajan. 

Olen reissanut paljon Välimerellä ja tykkään kuumasta, mutta en kyllä tuossa säässä enää olisi mitään kaupunkikierroksia jaksanut todellakaan tehdä. Aurinkotuolissakaan ei pystynyt lekottelemaan ja lukemaan - eli ei muuta kuin uimapatja alle ja sen kanssa mereen tai altaaseen lillumaan

Mutta loma oli oikein mukava, lämpöä ja uimista haettiin ja sitä saatiin koko rahan edestä. Eipä sinne Turkkiin nähtävyyksien tai ostosten takia muutenkaan tule mentyä... 

Vierailija
8/8 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä voi tehdä mitään heinäkuussa, kun on niin kuuma. On myös elokuussa. Jos haluat hautua hirveässä helteessä tai istua sisällä ilmastoidussa hotellissa, valitse tällainen loma. Minusta ihan järjetöntä. Paikallisetkin välttävät kaikkea ulkoilua tiona ajankohtana. Liian kuuma minun makuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän