Jos pulloruokinta olisi Suomessa lailla kiellettyä,
miten olisit pärjännyt lastesi vauva-aikana?
*sohaisee muurahaispesää tikulla* ;)
Kommentit (104)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 14:39"]
Hei mä halusisin tietää miks korvikepurkin kyljessä lukee että äidinmaito on parasta lapselle jos korvike on ihan yhtä hyvää?? Kun oon miettiny että ei mikään iso (fuckin iso, niinku joku Nestle) ja voittoa tavoitteleva firma varmasti antais laittaa sellaista lausetta korvikepurkin kylkeen! Eihän se edistä myyntiä!
Mun nähdäkseni vaihtoehdot on; äidinmaito on oikeesti parempaa eikä edes niin iso firma kun Nestle pysty sitä kiistämään ja vaikka ne veis sen mihin oikeuteen tahansa ne joutuu silti sen tekstin siihen laittamaan.. Tai sit Nestle välittää lapsista niin paljon että haluaa perheiden parhaaksi laittaa ihan vapaaehtoisesti tän lauseen niihin purkkeihin ettei kukaan vaan ostais heidän tuotteita turhaan vaan mielummin imettäsi.
Onks muilla arvauksia?
[/quote]
Äidinmaito on parasta ravintoa pikkuvauvalle. Korvike on riittävän hyvää. Ne disclaimerit on purkkien kyljissä koska korvikkeiden markkinointikoodi (=markkinointikielto) määrää niin.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 14:06"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 14:00"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 10:57"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 02:39"]
Lapset olisivat luultavasti kuolleet nälkään. Sitä maitoa kun ei vain tullut, vaikka kuinka yritti.
Itse uutiseen liittyen. Idioottimainen laki. Tulee mieleen juuri sellainen "isoveli valvoo"-mentaliteetti. Minusta lapsen ruokinta, pulloa vai rintaa, on ihan vanhempien (äidin) päätettävissä. Pääasia on se, että lapsi saa ruokaa. Nykypäivänä nuo äidinmaidonkorvikkeet ovat kuitenkin (ainakin Suomessa) laadukkaita.
[/quote]
Korvikkeet eivät ole laadukkaita. Tai yhtä laadukkaita kuin mikä tahansa teollisesti valmistettu einesmoska.
[/quote]
Kyllä ovat laadukkaita. Imetyissä ja pulloruokituissa lapsissa ei ole eroja.
[/quote]
Millä mittarilla? Henkiinjäämisprosentti on sama, mutta en suostu uskomaan, että MITÄÄN eroa ei ole. :)
Ainakin kasvavat eri tavalla, pitäis olla eri kasvukäyrät imetetyille ja korvikeruokituille.
[/quote]
Tieteellisesti ei ole kyetty löytämään mitään eroa, ja kyse on nyt sitten länsimaista. Kehitysmaissa korviketta ei missään nimessä voi suositella puutteellisen hygienian takia. Kasvuun vaikuttaa muutkin asiat kuin ravinto, esim. geenit. Nopealla tai hitaalla kasvulla ei loppujen lopuksi ole mitään merkitystä, sillä suurin osa kasvusta tapahtuu kuitenkin murrosiässä. Omassa tuttavapiirissä ainoa ylipainoinen, painokontrollissa oleva lapsi oli täysimetetty ja kaikkein laihin oli korvikkeella kasvanut.
[/quote]
Eikö harmita, että kun olet imettämisen jälkeen imettänyt ja kokenut olevasi parempi äiti, ei aikuisena voi erottaa, kuka niistä oli pulloruokittu ja imetetty :D
Eikö vähän vituta, kun kummistakin lapsista tulee ihan yhtä hyviä :D
Pitäis imetetyille lapsille tatuoida otsaan tissin kuva, niin kaikki tietäis aikuisenakin, että niitä on rakastettu enemmän ja ovat parempia aikuisia :D
Heippa :D Käytän hymynaamoja kuten sinäkin, ymmärrätköhän sanomani paremmin näin :D Osaatko sinä sanoa siitä miksi niissä korvikepurkeissa lukee että äidinmaito on parempaa jos kyse on sun mielestä vaan siitä kenestä tulee parempi ja ketä rakastetaan enemmän eikä esim. eroista koostumuksessa, vasta-aineissa, sulavuudessa ja ravintoaineissa? :D:D Tiedätkös :D Kun kukaan ei varmaan ketään imetä vain ollakseen parempi äiti tai jotain :D vaikka tunnut niin luulevan :D
Jos pulloruokinta olisi kielletty, olisin itse kuollut vauvana. Riisitauti ehti tulla.