Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa tyhmää.. Onko Helsingin Kampista pitkä matka Linnanmäelle?

Vierailija
23.07.2020 |

Ja joo.. En ole koskaan käynyt.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratikalla jo menet, tässä yksi vaihtoehto.

Ensin kävelet Kampista Mannerheimintielle. Menet siihen Sokoksen ja lasipalatsin väliselle pysäkille. Sille puolelle, joka on lähempänä Sokosta.

Sen jälkeen menet mihin tahansa raitiovaunuun, joka menee pohjoiseen. Mannerheimin patsas on pohjoiseen suhteessa Sokokseen.

Jatkat raitiovaunussa Oopperalle. Noissa on sisällä kyltit, jotka kertovat pysäkin nimen.

Jäät pois oopperan pysäkillä ja kävelet 50-100 m Oopperatalon edessä olevalle ratikkapysäkille, jonka nimi on myös Ooppera.

Hyppäät tuolla pysäkillä vaunuun 8 ja jatkat länteen. Linnanmäki on toinen pysäkki oopperan jälkeen, eli välissä on vain yksi pysäkki.

Vierailija
62/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aja autosi Lintsin parkkiin, älä Kamppiin.

Aattelin, että ap perheineen kaappaa sen bussin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry. Siis jatkat itään, eli sinne Töölönlahden suuntaan.

Vierailija
64/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratikalla jo menet, tässä yksi vaihtoehto.

Ensin kävelet Kampista Mannerheimintielle. Menet siihen Sokoksen ja lasipalatsin väliselle pysäkille. Sille puolelle, joka on lähempänä Sokosta.

Sen jälkeen menet mihin tahansa raitiovaunuun, joka menee pohjoiseen. Mannerheimin patsas on pohjoiseen suhteessa Sokokseen.

Jatkat raitiovaunussa Oopperalle. Noissa on sisällä kyltit, jotka kertovat pysäkin nimen.

Jäät pois oopperan pysäkillä ja kävelet 50-100 m Oopperatalon edessä olevalle ratikkapysäkille, jonka nimi on myös Ooppera.

Hyppäät tuolla pysäkillä vaunuun 8 ja jatkat länteen. Linnanmäki on toinen pysäkki oopperan jälkeen, eli välissä on vain yksi pysäkki.

Meneehän sinne myös 1. Mutta eiköhän ap ole tässä vaiheessa jo päättänyt mennä Särkänniemeen.

Vierailija
65/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh, miksei tää tullu omaan mieleeni. Kiitos vinkistä.

Vierailija
66/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota taksi.

Vierailija
67/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ongelma on ollut ratikkalipun ostaminen, en ole keksinyt, mistä ja miten sen saa. Siksi olen kävellyt kaikkialle keskustassa. Lyhyet matkat.

Vierailija
68/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun Linnanmäen vieressä ja kuljen useimmiten Kampista kotiin sporalla (siis raitiovaunu) Rautatieaseman pysäkiltä. Pysäkki on Kampin suunnasta katsoen oikealla puolella Kaivokatua. Linja 3 Meilahteen, jää pois pysäkillä Linnanmäki, 9 Pasilaan, jää pois pysäkillä Kotkankatu. Rautatientorilta lähtee bussi 23, joka on oikein hyvä vaihtoehto myös, jää pois pysäkillä Kulttuuritalo tai Linnanmäki, pohjoinen.

Tai sitten se bussi 70 Kampin lähiliikenneterminaalista, mutta se ei kulje viikonloppuisin. Jää pois pysäkillä Linnanmäki, etelä.

Vierailija
69/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ongelma on ollut ratikkalipun ostaminen, en ole keksinyt, mistä ja miten sen saa. Siksi olen kävellyt kaikkialle keskustassa. Lyhyet matkat.

Lataa sovellus

Vierailija
70/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipun voi ostaa esim. HSL sovelluksella. Siis lataa app ja osta sillä.

Vierailija
71/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekassa viestissä ei taida olla infoa kulkumuodosta, mutta ihmiset olettaneet tässä tarkoitettavan Onnibussin kyytejä.,

Vierailija
72/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää ei ole olemassa pelkästään ratikkalippuja (ne oli siis halvempia kuin kertalippu, joka käy kaikissa HSL:n kulkuvälineissä). Kertalipun ja muut HSL:n liput saa ostettua joko HSL:n puhelinsovelluksella tai sitten lippuautomaatista. Kaikkien metroasemien yhteydessä on HSL:n lippuautomaatti. Rautatientorilla ainakin kompassitasolla (eli niiden metron pitkien liukuportaiden vieressä), Kampissa myös molempien metron liukuportaiden läheisyydestä löytyy. 

Vierailija
73/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks täällä ihmiset kommentoi, että katso kartasta. Ei kaikilla ole varaa ostaa Helsingin karttaa.

https://kartta.helsinginseutu.fi/

Mutta kun mulla ei toimi netti.

Heh heh, vanha juttu feissarimokista. "Kyllä mulla face toimii, mutta NETTI NETTI NETTI ei toimi"

Mun pappa (isoisä) ihan oikeasti kerran soitti, että mikä on kun hän pääsee googleen muttei nettiin.

Ohis, jatkakaa.

Vierailija
74/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekassa viestissä ei taida olla infoa kulkumuodosta, mutta ihmiset olettaneet tässä tarkoitettavan Onnibussin kyytejä.,

Koska ainakin Mikkelistä tuleva Onnibussi pysähtyy vain Viikissä ja Kampissa ja ap laittoi noi kaksi paikkaa. Siksi vahva oletus bussin puolesta.

Vierailija
75/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs Viikistä onko lyhempi matka? Bussi käy senkin kautta. Ap

Reittiopas

https://reittiopas.hsl.fi/

Vierailija
76/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoihan ap tulevansa bussilla.

Vierailija
77/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratikka (tai käy myös busseissa, metrossa, junissa ym)- lippuja saa R-kioskilta. Sen näyttää ratikan leimauslaitteeseen eikä paina mitään, on leimauksesta voimassa tunti 20 min. Helpointa toki ladata ilmainen HSL-sovellus

Vierailija
78/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kertoo viestissä 6, että bussi kulkee Viikin kautta.

Vierailija
79/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun Linnanmäen vieressä ja kuljen useimmiten Kampista kotiin sporalla (siis raitiovaunu) Rautatieaseman pysäkiltä. Pysäkki on Kampin suunnasta katsoen oikealla puolella Kaivokatua. Linja 3 Meilahteen, jää pois pysäkillä Linnanmäki, 9 Pasilaan, jää pois pysäkillä Kotkankatu. Rautatientorilta lähtee bussi 23, joka on oikein hyvä vaihtoehto myös, jää pois pysäkillä Kulttuuritalo tai Linnanmäki, pohjoinen.

Tai sitten se bussi 70 Kampin lähiliikenneterminaalista, mutta se ei kulje viikonloppuisin. Jää pois pysäkillä Linnanmäki, etelä.

Riippuu ehkä missä päin asut ja mistä tarkalleen tulet, itse kokisin tuon hankalaksi.

Vierailija
80/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut onnibussi flex bussit pysähtyy Sturenkadulla lähellä.linnanmäkeä. Pysäkin nimi on Porvoonkatu. Jos tulee Jyväskylästä päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi